73 coaches online • Server time: 21:18
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post NBFL Season 32: The ...goto Post Creating a custom to...goto Post Secret League Americ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
pythrr



Joined: Mar 07, 2006

Post   Posted: Oct 07, 2011 - 15:37 Reply with quote Back to top

I will buy 3 please.

_________________
Image
Image
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 07, 2011 - 20:19 Reply with quote Back to top

pythrr wrote:
I will buy 3 please.

Great, that'll be suttanfemti please.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Oct 08, 2011 - 01:00 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:
Lagen börjar om i botten av serien även om det låg högre när det lämnade ligan.

Tycker att om man byter till ett gammalt lag så skall man, i mån om plats, hamna i samma division som laget låg i när det slutade. Annars i divisionen under.

Alternativt att man hamnar direkt i divisionen under ifall det är önskvärt att vara lite hårdare mot byte av lag för att motverka att folk byter så ofta. Fast då kanske en bättre regel är att om man byter till ett gammalt lag så måste man vänta två säsonger innan man får byta igen till ett annat gammalt lag.

Att få börja i botten igen med sitt gamla lag tycker jag inte är någon bra ide. Tråkigt för ett lag som spelat hela vägen till allsvenskan att behöva spela om allt. Också tråkigt för lag som nyss lämnat bondeligan att behöva möta veteranlag på 2000 TV som skickats ner till botten.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 08, 2011 - 13:33 Reply with quote Back to top

Tricktickler wrote:
Nesseman wrote:
Lagen börjar om i botten av serien även om det låg högre när det lämnade ligan.

Tycker att om man byter till ett gammalt lag så skall man, i mån om plats, hamna i samma division som laget låg i när det slutade. Annars i divisionen under.

Alternativt att man hamnar direkt i divisionen under ifall det är önskvärt att vara lite hårdare mot byte av lag för att motverka att folk byter så ofta. Fast då kanske en bättre regel är att om man byter till ett gammalt lag så måste man vänta två säsonger innan man får byta igen till ett annat gammalt lag.

Att få börja i botten igen med sitt gamla lag tycker jag inte är någon bra ide. Tråkigt för ett lag som spelat hela vägen till allsvenskan att behöva spela om allt. Också tråkigt för lag som nyss lämnat bondeligan att behöva möta veteranlag på 2000 TV som skickats ner till botten.


Ja jag tänker i samma banor men folkstormen på förra sida ville annat. I realiteten kommer man dock inte börja allra längst ner eftersom det alltid sker en del avhopp och dom platserna fylls först.

Gran, skriv ett sånt där bra inlägg igen så jag vet vad jag ska göra Razz

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 14, 2011 - 19:38 Reply with quote Back to top

Ingen annan som har några synpunkter? Isåfall så kör vi så här.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Were_M_Eye



Joined: Sep 24, 2007

Post   Posted: Nov 16, 2011 - 16:46 Reply with quote Back to top

BooAhl wrote:

** En annan ide är ju att vi skrotar slutspelet och låter bästa laget vinna. Jag är nog för en rak serie med en vinnare efter 5 omgångar när jag tänker efter. Man kan ju öka antalet lag till 8 om säsongen blir för kort.


Tycker att divisionerna är lite för små för slutspel. Nu så behöver man bara fixa så man är 4 eller bättre för att spela slutspel. Av 6 lag är det lite lite. Kanske ha 2 högsta divisioner och ta de 2 bästa från dem till slutspel?

_________________
Zlurpcast, the third best blood bowl podcast in the world.
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Nov 16, 2011 - 16:57 Reply with quote Back to top

Är det inte bara 2 i slutspel?
Were_M_Eye



Joined: Sep 24, 2007

Post   Posted: Nov 16, 2011 - 17:19 Reply with quote Back to top

BooAhl wrote:
Är det inte bara 2 i slutspel?

Var 4 lag sist

_________________
Zlurpcast, the third best blood bowl podcast in the world.
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Nov 16, 2011 - 17:53 Reply with quote Back to top

bara en match spelades dock. tror man behöver 4 lag för att sätta upp ett slutspel.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2011 - 17:19 Reply with quote Back to top

Stämmer Boo. Man kan inte starta en turnering med mindre än 4 spelare.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nifel



Joined: Jul 25, 2011

Post   Posted: Feb 01, 2012 - 20:43 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:

Forfeit
Om en coach varit frånvarande ges en 2-0 seger till den aktive coachen. För att anses aktiv nog för att få poäng i en WO-match krävs att du aktivt försökt kontakta din motståndare för att få matchen spelad (PM, prat i chatten, föreslagit tid i schemaläggningsfunktionen). Om båda coacherna varit inaktiva ges 0 poäng till båda lagen. Har man två forfeits där man inte fick några poäng under en säsong riskerar man att bli avstängd under nästa säsong. Om man vägrar spela en match blir man avstängd under en säsong.

För att divisionsansvarig ska kunna göra en rättvis bedömning angående forfeits är det viktigt att coacherna informerar INNAN deadline om att matchen inte blir spelad .


När man kollar på ligasidan borde jag sålunda ha en vinst räknat som jag inte har. Vidare har jag lite funderingar kring WO. Borde inte det räknas som en conceding match för han som inte hör av sig så man får en möjlighet att ändra sitt lag efter att förutsättningarna ändras. Man tappar winnings MVP och andra eventuella möjligheter att förbereda sig och kommer in helt fel i nästa match. Två MVP's rulla fame+winnings samt få motståndarens winnings är väl standard när du ogiltigt ger upp vilket är ett så pass dugligt komplement man kan göra utan att göra det för bra eller dåligt. Säg att du ska möta ett spelande lag, och väljer att inte köpa in reserver, du sackar en spelare och köper in någon extra coach för att kunna få de inducements du behöver och vips står du mot ett bashlag och ligger helt osynkat för de inducements du behöver samt att du inte kan ändra laget. Ska det verkligen straffa dig att din motståndare lämnar WO?
SvenS



Joined: Jul 07, 2007

Post   Posted: Feb 02, 2012 - 06:45 Reply with quote Back to top

Kort svar: jo.
Längre svar: Skulle kräva att admins fick tillgång till allas lag så de kunde starta en match och forfeita direkt (kommer aldrig att hända).
Lösningar till detta har föreslagits men har inte fallit i god jord/prioriterats (Christer har fullt upp).
Det enda vi kan påverka är poängen som manuellt måste ändras vid forfeit så du får din vinst (borde funka automatiskt med inställningar men har aldrig fått det att funka).
Hoppas det klargör

_________________
IL-S

SL
Nifel



Joined: Jul 25, 2011

Post   Posted: Feb 02, 2012 - 20:45 Reply with quote Back to top

Så kort kan man säga att ingen bör klicka "ready to play" innan den faktiska tid då matchen skall spelas för att inte sätta sig i skiten med ett felanpassat lag. I mitt fall då det blev helt sönderslaget i bondeligan är det iofs inte relevant men bra att veta.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 03, 2012 - 18:20 Reply with quote Back to top

Nifel wrote:
Så kort kan man säga att ingen bör klicka "ready to play" innan den faktiska tid då matchen skall spelas för att inte sätta sig i skiten med ett felanpassat lag. I mitt fall då det blev helt sönderslaget i bondeligan är det iofs inte relevant men bra att veta.


Om man skall vara krass, ja
I fair play perspektiv, nej

Inget vi som admins kan eller vill lägga oss i just nu dock.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 24, 2012 - 17:18 Reply with quote Back to top

Uppdaterat förstaposten med en mening om att lag som spelat utanför bonde eller SL inte får vara med.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic