50 coaches online • Server time: 21:05
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Learning BB in YouTu...goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Hvilken struktur foretrækker du
Horizontal
30%
 30%  [ 10 ]
Vertikal
69%
 69%  [ 23 ]
En tredje som jeg beskriver nedenfor
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 33


Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 13:09 Reply with quote Back to top

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad folk helst vil angående ligastrukturen og sådan set helst selv vil. Af denne årsag vill jeg nu spørge jer.

Horizontal struktur
Mulighederne er en relativ flad struktur, hvor mange hold har muligheden for at vinde hver sæson. Som beskrevet længere nede på siden.

Vertikal struktur
Et alternativ er et divisionsbaseret system hvor det for de fleste holds vedkommende bare handler om "vinde" en oprykning. I dette tilfælde vil jeg stort set kopiere Svenska Ligan systemet.


Last edited by Hovring on %b %15, %2004 - %04:%Feb; edited 1 time in total
samain



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 14:13 Reply with quote Back to top

jeg vil gå ind for en vertikal liga-struktur, da man på den måde for lidt mere at kæmpe for, end kun turnerings sejr.
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 14:38 Reply with quote Back to top

Jeg fejler i at se hvad forskellen på den Svenska ligan og den Danske liga har været indtil nu, så jeg har stemt på den 'sikre' flade.

Måske en eller anden kan anskueliggøre forskellen lidt mere. Når jeg kigger på de to gruppers sider, ser de meget ens ud.

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 14:42 Reply with quote Back to top

øhh den svenske der er man delt ind i divisioner hvorfra man kan rykke op og ned i mit udkast til en flad struktur kan er 24 hold med i en hovedturnering hvorunder der er en kval turnering
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 18:19 Reply with quote Back to top

Hovring wrote:
øhh den svenske der er man delt ind i divisioner hvorfra man kan rykke op og ned i mit udkast til en flad struktur kan er 24 hold med i en hovedturnering hvorunder der er en kval turnering

lol, det var svært at læse. Skulle lige regne ud hvor jeg burde sætte punktum Smile
Nå, men okay, så er jeg også postiv overfor en vertikal struktur. Jeg kan godt lide ideen med divisioner, specielt når der er mange hold.

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 18:25 Reply with quote Back to top

hehe blev skrevet lidt hurtigt med lidt for mange tømmermænd
Stakker



Joined: Dec 24, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 19:04 Reply with quote Back to top

Jeg er til flere små divisioner, så jeg er frisk på den vertikale struktur.
Ballcrusher



Joined: Dec 25, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 19:18 Reply with quote Back to top

Jeg er også mest til den vertikale struktur med op- og nedrykning - det giver nogle sjove "klassiker-opgør", når holdene i divisioner har spillet mod hinanden flere gange. Det er sjovere end, at man hver sæson havner i en tilfældig gruppe med 4-5-6 nye hold, som man aldrig før har mødt.

En anden fordel er, at nye TR100-hold starter i den laveste division - og dermed har de mulighed for at spille sig bedre mod nogle andre dårlige hold. Med en flad struktur kan de kan risikere at havne i en gruppe med hold udelukkende over TR200 - og så får de både stortæsk og de får samtidig dårlige chancer for at skrabe SPP sammen.
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Feb 14, 2004 - 20:53 Reply with quote Back to top

Ballcrusher wrote:
En anden fordel er, at nye TR100-hold starter i den laveste division - og dermed har de mulighed for at spille sig bedre mod nogle andre dårlige hold. Med en flad struktur kan de kan risikere at havne i en gruppe med hold udelukkende over TR200 - og så får de både stortæsk og de får samtidig dårlige chancer for at skrabe SPP sammen.


Det er jeg ikke helt enig med dig i. Der er to muligheder for en flad struktur. Den ene er at man deler folk op i grupper efter rating, uden op- og nedrykninger. Dette gør at folk spiller mod jævnbyrdige modstandere gennem turneringen, men alle har stadig mulighed for at vinde da vinderne fra hver pulje går til playoffs.

Den anden mulighed er at man deler de stærker hold ud, efter seating om du vil. Således er det formentlig de stærkeste hold der går til playoffs da de er fordelt på puljerne, men et underdog hold kan stadig overraske.

Dog kan jeg godt se ideen i at have divisioner og kæmpe sig op og den slags. Problemet som jeg ser med dette er at efter fire, måske fem sæsoner, ja der keder det mig at spille mod de samme hold igen og igen (jeg forventer jo selvfølgelig at komme til at spille i den øverste division hele tiden Wink).

Med dette sagt, så er det mig egentlig ligemeget hvordan vi gør det. Lige nu her vil jeg bare spille. Lige nu. Og helst en masse! Smile

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2004 - 04:06 Reply with quote Back to top

Så er den gemt her selvom den nok droppes. Synes ikke den passede på siden

evt. STRUKTUR NÆSTE SÆSON

Der vil eksistere en hovedturnering hvor der er 4 grupper á 6 hold (grupper bliver delt ind efter TR). Heraf går nummer 1 og 2 til playoff og nummer 3, 4, 5 og 6 skal spille i nedrykningsgrupper á 4 hold*. I nedrykningsgrupperne tager starter 3eren med 3 point, 4eren med 2 point, 5eren med 1 point og 6eren med 1 point. Fra nedrykningsgrupperne vil 2-3 hold rykke ned alt afhængig af det samlede antal hold.

Kvartfinaler:
Kamp 1: A1-B2
Kamp 2: A2-B1
Kamp 3: C1-D2
Kamp 4: C2-D1
Semifinaler:
Vinder 1 - Vinder 3
Vinder 2 - Vinder 4
Finale:
De to vindere

Derudover vil der være et antal kvalgrupper på mellem 9 og 18 hold (helst omkring 12 hold). I disse spilles der 8 kampe swiss tournament. Fra disse grupper kan et antal hold kvalificere sig til hovedturneringen, dette antal er afhængig af det samlede antal hold. Ydermere er kvalgrupper delt ind i TR fra start og den "stærkeste" gruppe får flere oprykningspladser.

(strukturen kan ændres hvis antallet af hold overraskende ikke kan forenes med strukturen)
skeletor



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2004 - 14:58 Reply with quote Back to top

Jeg så gerne at man bare havde 2 divisioner, sæsonerne bliver da lidt længere. men som det ser ud nu er vil man spille playof konstant, og der vil ikke være noget særligt ved at vinde en sæson. på denne måde kan man også ryge ned i bunden ved bare at have en uheldig kamp.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2004 - 15:31 Reply with quote Back to top

@Skeletor
bruger vi divisionssystemet bliver der ikke megen playoff.

Så vil vi have en 1. div øst og vest (6 hold) hvor vinderen eller de to bedste skal spille om sejren. Alle andre vil være i divisioner af 6 hold.

En sæson vil så vare 6 eller 7 uger på den måde kan man hvis man er træt af sit hold skifte det ud efter relativt kort tid. Mange hold skaber flere uspillede kampe.
kip^walker



Joined: Nov 01, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2004 - 19:35 Reply with quote Back to top

Jeg synes hovrings udkast til turneringen ser fint nok ud, men en helt anden ting der er værd at overveje er problemet med spillere der undervejs bliver inaktive. Det skete i min pulje denne gang (Gruppe F) hvor en spiller forlod ligaen efter at han havde spillet 2 kampe. Dette gjorde så at de spillere der havde mødt ham blev frataget evt. point de havde fået mod ham. Dette gjorde reelt at det var høbløst for to'eren i vores gruppe at blive en af de bedste to'ere der gik videre til playoffs. Nu var løbet alligevel kørt da der var andre to'ere i andre puljer der alligevel havde flere point, men jeg kan regne ud med det nye system at i f.eks nedryknings puljerne hvor man tar point med fra indledende puljer, at det kunne blive afgørende for hvem der rykker ned i sidste ende. Og det er jo ikke særlig fedt hvis man rykker ned fordi at man har mistet point i kampe man allerede havde vundet fordi at folk blev inaktive undervejs. Altså mener jeg at man ikke skal fratages point hvis spillere udgår men at alle der har mødt vedkomne uanset om de havde vundet, tabt eller uafgjort får maks point for kampen. Hvad mener i andre?
Killemall



Joined: Dec 08, 2003

Post   Posted: Feb 16, 2004 - 15:43 Reply with quote Back to top

Jeg giver Kip ret. Der burde gives maks point til alle de hold der har/skal spille mod et forladt hold.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Feb 16, 2004 - 16:34 Reply with quote Back to top

Jeg har flyttet denne diskusison til det andet forum. Dettwe forum var mest tilegnet det ene emne.

<a href="http://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1670
">Dansk Liga forummet!!!</a>
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic