58 coaches online • Server time: 15:12
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post anyone know how to c...goto Post Elf Draft Coachgoto Post Cindy fumbling after...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
MAGNUM75



Joined: Nov 28, 2003

Post   Posted: Apr 18, 2004 - 20:15 Reply with quote Back to top

Razorback avakta vetja. Det e ju faktiskt inte du som skall sluta utan den/dom som ej har tid att spela som bör sluta eller seriöst skärpa sig.
Mvh MAGNUM75
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 18, 2004 - 20:22 Reply with quote Back to top

Största anledningen till dom långa uppehållen e att vi har släpmatcher som verkar ta hur lång tid som helst för folk att spela o som håller upp resten av lagen. Som din match mot Lazarous nu tex... 2 bra sätt å komma runt det här e å sätta hårda DL på när matcherna ska vara spelade och sparka coacher som verkar ointresserade av att spela alt sätta WO. Det andra e att ha ett öppet format där man får möta alla i valfri ordning, blir visserligen rätt rörigt och kommer antagligen å leda till att folk dodgar vissa lag till slutet av säsongen...
Personligen ser jag hellre det första. Vill folk inte spela så kicka dom. Svarar dom inte på PM så kicka dom. 16 lag där alla möter alla ger i vilket fall som helst en alldeles för lång säsong och coacher kommer att droppa av... Det viktigaste som jag ser det e inte att man e rättvis mot alla (att alla ska ha samma chans å fick man stryk av ett avhoppat lag så ska inte andra vinna via WO mot det osv) utan att ligan flyter på och att man har en stabil spelfrekvens...
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: Apr 19, 2004 - 18:18 Reply with quote Back to top

Saken är den att jag hatar att stå still.... och 38 dagar att vänta på en match är inte skoj.

Visst jag har inte skickat PMs till honom på lång tid nu men känns lite tjatigt att skicka hela tiden.

Han har visserligen haft ursäkter för att inte spela... men va fan... är det inte hans ansvar då att ta tag i saken och fråga mig nu?

Jag vet att det inte är jag som ska hoppa av.... men jag känner inte för att avvakta och vänta på att det ska passa honom.
Säg nu att jag får ett PM nu efter nästan 40 dagar som säger att han kan spela ikväll.... och jag kanske inte kan.... då är ju helt plötsligt jag boven i dramat.
Jag vill inte avvakta längre.

Utdrag från Storgatan sidan:
Quote:
En vecka per match
Alla har en vecka på sig att spela sin match. Har man inte gjort det före måndag kl 07.00 varje vecka kommer jag att forfaith matchen. Och inga poäng delas ut. (Undantag kan förekomma.)


38 delat i 7 är ungefär 5,4 veckor och ingen forfeith.
Att inte få möjlighet till poäng samt spp's suger ganska mycket.
melker



Joined: Dec 16, 2003

Post   Posted: Apr 21, 2004 - 16:32 Reply with quote Back to top

Är det onda eller stålbergs som har influensa? Kommer knappt ihåg när jag lirade min sista match, men det är ju helt dött!
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: Apr 22, 2004 - 20:49 Reply with quote Back to top

melker wrote:
Är det onda eller stålbergs som har influensa? Kommer knappt ihåg när jag lirade min sista match, men det är ju helt dött!


Jag är La Onda
Jag var antagligen först i ligan att nå dit jag är nu... och där tog det stopp.
Evil or Very Mad
Kroqe



Joined: Jan 07, 2004

Post   Posted: Apr 23, 2004 - 11:38 Reply with quote Back to top

Hehe vi råskinn bangar inte iaf, så kom igen nu era dönickar! Om ni vågar förstås...
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 25, 2004 - 23:46 Reply with quote Back to top

La Onda - stålbers matchen har hållit upp ligan länge nog nu. Sätt WO på matchen o ge segern till Razorback nån gång så att vi kan komma vidare...
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: Apr 27, 2004 - 23:41 Reply with quote Back to top

Man ska nog inte vara skadeglad.... Men eftersom Stålbergs gjorde så jag fick min första förlust i ligan så måste jag ju påpeka att jag gav Finnarna sin första förlust i ligan.

Det var mycket frågan om tur och otur i båda matcherna.
jokklas



Joined: Jan 07, 2004

Post   Posted: May 07, 2004 - 11:07 Reply with quote Back to top

Nu väntar vi alla på Stålbergs-Larsdotirs. Är väl Amazonerna som spårlöst försvunnit?
WO där säger jag. Så kommer vi vidare Smile
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: May 07, 2004 - 18:24 Reply with quote Back to top

Nu ska vi inte vara förhastade....
Ingen av dem har skrivit här... så det är svårt att veta vem som delayar spelet...

Min enda åsikt här är att amazonerna har inte haft så mycket val än att vänta på Stålbergs..... han dröjde länge innan jag fick matchen mot honom.... så vi vet inte hur det ligger till ännu...

Liga-chefen borde höra av sig till båda och se vad som händer
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: May 10, 2004 - 11:40 Reply with quote Back to top

Redniwer har inte vart inne på Fumbbl på 22 dagar. Det kan ju finnas flera olika orsaker till detta...men eftersom jag inte känner Redniwer så vet jag inte vad det kan bero på.

Lutar dock åt stålbergs håll vid beslut om eventuell WO...my 2 cents.

Själv så har jag vart botra från fumbbl i en vecka men är nu åter "fit for fight" Twisted Evil

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
jokklas



Joined: Jan 07, 2004

Post   Posted: May 10, 2004 - 13:37 Reply with quote Back to top

Razorback: Du måste ha missat ett msg från CycoD Wink
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: May 10, 2004 - 17:04 Reply with quote Back to top

Nejdå... det PMet kom ursprungligen pga av att jag väntat runt 40 dagar på att få spela min match mot Stålbergs tidigare.
Rolling Eyes
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: May 21, 2004 - 12:50 Reply with quote Back to top

RYCK UPP ER.

Spela lite matcher vet ja...
Väldigt långsam liga det här.
Låt oss försöka bli lite hårdare på att skippa matcher.
Låt dem som sitter här och tjatar få "vinsten".
Det kommer göra det här forumet mer aktivt samt gynna dem som vill komma vidare!
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: May 22, 2004 - 18:28 Reply with quote Back to top

Tyvärr är det ju 2 som måste komma överens om tidpunkt. Jag trodde min match mot Rutgerssons skulle spelas i onsdags...men tydligen vart det blot eller ngt för dom "glömde" bort att det var match. Antar att traditioner som blot, annan typ av fest samt allmänt rabalder går före match för norse. Hoppas dock på match inom kort...om dom hämtat sig från senaste tidens eskapader vill säga. Smile

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic