40 coaches online • Server time: 15:22
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post ramchop takes on the...goto Post Chaos Draft League R...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Star Players och Freebooters - ska de vara tillåtna i Svenska Ligan?
Ja, klart alla ska vara tillåtna.
58%
 58%  [ 20 ]
Ja, Star Players och Freebooters ska vara tillåtna, däremot inte Wizards.
0%
 0%  [ 0 ]
Nej, Star Players ska inte vara tillåtna, däremot Freebooters och Wizards.
20%
 20%  [ 7 ]
Nej, Star Players skainte vara tillåtna, ej heller Freebooters, däremot Wizards.
8%
 8%  [ 3 ]
Nej, varken Star Players, Freebooters eller Wizards ska vara tillåtna.
11%
 11%  [ 4 ]
Total Votes : 34


Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post 21 Posted: Feb 20, 2004 - 18:35 Reply with quote Back to top

Ok, det blev ju en ordentlig diskussion angående detta ämne!

Spelledningen (dvs. jag) har redan gått ut med att den kör med demokratiska beslut där enkel majoritet gäller. Jag tänker med andra ord inte bestämma för er, så lätt ska ni inte ha. Däremot kan jag komma med en del inlägg i diskussionen:

Fumbbl.com följer de nuvarande LRB-reglerna så långt som möjligt, detta innebär bland annat att det inte finns någon möjlighet att köpa in star players "permanent" - den diskussionen är med andra ord meningslös, det kommer aldrig att hända.

Däremot är diskussionen om freebooters och star players vara eller icke vara en högst angelägen diskussion. Både SP och FB är fullt tillåtna i ligan för tillfället, både under säsong och slutspel och det är upp till var och en om de vill lägga pengar på dylika spelare.

Här har ni möjlighet att rösta för eller emot Star Players och Freebooters i ligan, jag har dessutom lagt in Wizards i diskussionen då även de faktiskt räknas som Freebooters. Posta kommentarer och diskussions-inlägg och skriv gärna ATT ni röstat även om ni inte behöver skriva VAD ni röstade på.

Jag kommer inte rösta själv än... delsvis på grund av att jag inte bestämt mig, dels på grund av att jag inte vill påverka någon i endera riktning.

_________________
"I love this show!!!" - Gir


Last edited by Mordachai on %b %20, %2004 - %18:%Feb; edited 1 time in total
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 18:43 Reply with quote Back to top

Röstat och klart.

Tycker personligen att allt skall vara tillåtet. Prioriterar man att bränna pengarna på fördelar i en match så är det helt ok. Det kanske inte är det som gynnar laget bäst i det långa loppet men det är en avvägning man får göra.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 18:44 Reply with quote Back to top

Klart att allt ska vara tillåtet. Så länge det inte finns några planer på att lägga ner ligan, vilket jag inte ser kommer att hända inom en överskådlig framtid så finns det ingen mening med att banna nått av ovanstående. I ett lags barndom, när star players e extra nyttiga så e det en hård avvägning om man ska köpa in nått för bara en match eftersom det tär hårt på kassan och "stjäl" SPPs från riktiga lagmedlemmar. När man sen har ett fultl o välutvecklat lag o en massa pengar över så e dina normala spelare i många fall nästan lika bra som star players o dessa blir därför inte lika dominerande o får därför mindere betydelse.

Slutledning: vill man lägga sina pengar på dylikt så ska man få det!
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 18:47 Reply with quote Back to top

Vem är det som lagt den fjärde rösten? (lite nyfiken)

_________________
"I love this show!!!" - Gir


Last edited by Mordachai on %b %20, %2004 - %19:%Feb; edited 1 time in total
Bajlon



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 18:57 Reply with quote Back to top

Nu har man röstat och det blev ett ja till allt! Very Happy

Klart att vi ska spela efter dom regler som finns och gäller, dessutom tycker jag LRB-reglerna är bra och balanserade (kan i alla fall inte komma på nåt så här på rak arm som jag tycker är konstigt). Rolling Eyes
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:21 Reply with quote Back to top

Röstat o klart
Indûr



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:28 Reply with quote Back to top

Ja till allt!

Mer, mer jag måste ha MER! Very Happy
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:32 Reply with quote Back to top

På me allt, mera blixt o dunder Twisted Evil
Ja tycker att SP är en del av strategin i spelet.
Vill man spendera sina pengar på en SP så tycker ja man ska få göra det.
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:33 Reply with quote Back to top

Tycker det är intressant att de som hade som argument att SP inte tillhörd elaget däremot vill tillåta både wizards och freeboters. Själv röstade jag som sagt ja till allt. blir det inte så hoppas jag det blir nej till allt och inte något mellanting. "Vore ju trist om man måste välja ras utefter vilka som har tillgång till wizards". Anledning till att vissa lag har mer SP än andra är balans. Vissa lag akumulerar mer ssps, kan välja en större blandning av skills etc, vissa kan ha wizards vissa kan inte det.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 19:42 Reply with quote Back to top

Har röstat.

Min allmänna åsikt är att det som är tillåtet enligt LRB-reglerna, ska vara tillåtet i Svenska Ligan.

Personligen tycker jag dock att Star Players och Wizards borde tas bort från reglerna, men som sagt, så länge de är tillåtna kan de användas om man vill.

Arkeo
persu235



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 20:02 Reply with quote Back to top

Röstat och klart. allt som står i LRB ska vara med.

/Per
Winter_Silverfox



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 20:10 Reply with quote Back to top

Inte för att jag gillar varken SP eller wizards, men ska spelas enligt LRB tycker jag.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 22:05 Reply with quote Back to top

Även jag röstat, kan ni gissa vad Wink

Måste säga att jag håller med tidigare talare tycker att SP och freeboters borde tas bort helt ur reglerna, detta gäller även wizards.

Men klart jag fösrtår dem som tycker att om det finns det i reglerna så kör med det.

Mordachai nog för att det redan ser avgjort ut, men försök gärna ( om du har tid och lust ) att få ut et mess till alla så vi kan få allas åsikt, så blir alla nöjda och ingen känner sig förbi gången.

Och ett stort plus till ledningen för att den är lyhörd nog och visar engagemang att ens ta upp frågan Smile.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 22:08 Reply with quote Back to top

P.S ni vet att det saknas 3 % 70+17+5+5=97 % ???
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 22:33 Reply with quote Back to top

Det må saknas 3%, men det är ändå inga viktiga procent... (eller nåt). Jo, saken ser sannerligen avgjord ut - men jag ska skicka ut ett mass-PM så att de som inte röstat blir uppmärksamma på frågan. Tror att jag låter det sammanfalla med mellansäsongs-schema-utskicket... (långt ord)

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic