49 coaches online • Server time: 18:59
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Advice tabletop tour...goto Post War Drums?
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
has



Joined: Oct 22, 2003

Post 21 Posted: May 10, 2004 - 02:00 Reply with quote Back to top

En ny säsong är igång, så återigen är det dags att ersätta den gamla forumtråden med en ny.

Ny till / Intresserad av ligan? Mer information om Svenska Ligan hittar du på gruppsidan. Där finns bland annat information om ligans regler.

Frågor? Du kan alltid skicka dom via länken nedan till:

Mordachai
Ansvarig för Svenska Ligan


Last edited by has on %b %10, %2004 - %11:%May; edited 2 times in total
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: May 10, 2004 - 10:19 Reply with quote Back to top

I Division 1 Östra ser det ut som om KAIF kommer att bli en strykpojke med >20 sämre i TR än laget med näst sämst TR. Dessutom dras många i laget med skador. Platsen i division 1 köptes med KAIFarnas eget blod, så laget har ett flertal luckor att fylla igen. Men saker och ting är inte alltid vad de ser ut att vara. Ett ord från lagkaptenen Nicke inför säsong 5:

"Vi skall aldrig ge upp eller svikta. Vi skall kämpa från avspark, vi skall kämpa vid mittlinjen och längs kanterna. Vi skall kämpa med ökat självförtroende på läktaren. Vi skall försvara oss, kosta vad det kosta vill. Vi skall kämpa i luften, vi skall kämpa mot domaren och mot dem som ligger på marken. Vi skall kämpa om bollen; vi skall aldrig kapitulera. Och skulle det inträffa, vilket jag inte för ett ögonblik tror, att laget skulle halka ner i division 2 igen, så skall vi kämpa tills den dag vi är starka nog att återvända för att segra."
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 10, 2004 - 10:40 Reply with quote Back to top

Karamba!!!

Nu när coach Boobis varit hemma från varmare breddgrader i en månad lovar han dyrt och heligt att styra upp Vintertullen Fyllos (eller var det Warriors?), och återigen göra dem till Sanna Krigare (TM) på helig jakt efter den allsvenska gralen.

Och för alla spelare som vägrar nyktra till utlovas förmånligt pensionsavtal i farmarlaget Likgnagare Inc, som drivs av hans lite ondare tvilling Necromancer Boobis.

Läs mer i södersvepet efter varje match.

/b
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 10, 2004 - 12:22 Reply with quote Back to top

Ja kan säga de här, Terminerarna har kämpat sig upp till Allsvenskan, är dock inte riktigt så erfarna än.
Men dom kommer inte att ge sig i första taget.
Dom har hög moral och det kliar i fötterna på flera stycken ur laget...

I min ny strategi så har ja inte gett dom någon föda så att dom ska vara vildsintare och elakare på plan.

Om det är rätt, återstå att se.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 10, 2004 - 12:50 Reply with quote Back to top

Boobis - hur kan du sätta en TM på det där? "Sanna Krigare" är ju en av de mest kända Amazonerna i BB-världen... Very Happy

MrDrill - det ska bli intressant att spö... eh, jag menar spela mot dina lizards... heh

Herr Stengård - det kommer säkert gå bra!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 10, 2004 - 16:20 Reply with quote Back to top

Du är rolig du Mordachai. Känd amazon. Dessutom trodde jag vi sysslade med heligt krig (tm) och inte bloodbowl. Wink

/Necromancer Boobis -- som just kedjat sin lite godare tvilling
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: May 10, 2004 - 23:42 Reply with quote Back to top

Fråga: Blir det någon div 5 ?
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 11, 2004 - 00:40 Reply with quote Back to top

Thats the Spirit Mordachai. Smile
Ställ inte ivägen dina dvärgar till halvportioner för mina ödlor bara...

Sånna där småttingar äter både mina Saurosar och Skinks till frukost.... Twisted Evil
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 11, 2004 - 01:01 Reply with quote Back to top

Mina småttingar äter alltså både Saurusar och Skinks till frukost? Okej för mig..! Very Happy

_________________
"I love this show!!!" - Gir
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: May 11, 2004 - 01:17 Reply with quote Back to top

Henrik_H wrote:
Fråga: Blir det någon div 5 ?


Ja. Anledningen till att 5:an inte är upplagd än är att den sjätte coachen i serien inte är tillagd i ligan än. Så fort det är ordnat (vilket han förhoppningsvis gör så fort han loggar in nästa gång) kommer vi att lägga schemat för div 5.
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 11, 2004 - 02:01 Reply with quote Back to top

Hahahaha, joo de går ju o vrida på de där Mordachai. Very Happy

Mina Saurosar äter alltså upp småttingar....
Ja ska genast lära mina dumma ödlor att snacka Very Happy
dickdieter



Joined: Mar 04, 2004

Post   Posted: May 11, 2004 - 17:11 Reply with quote Back to top

Två frågor: Vilken tid är uppsamlingsheatet på söndagar? Och vilka matcher skall spelas med övertid vid lika? Varnar klienten om OT-inställningen är olika i de båda klienterna?

Mina råtter håller f.ö. på att gnaga på allsvenskans bb-hall underifrån. Det dröjer väl en fyra säsonger sådär innan de äter upp er... men vänta ni bara...
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 11, 2004 - 17:17 Reply with quote Back to top

Uppsamlingstid jobbas på. Fumbbl tvingar igenom rätt inställningar, det ska inte gå att göra fel, men rätt svar är inga matcher i grundspelet.

/boobis
emil_frojd



Joined: Jan 29, 2004

Post   Posted: May 12, 2004 - 14:00 Reply with quote Back to top

Halloj allihopa!
Jag undrar hur det blir med Svenskaligan över krisithimmelfärd då det är lincon från onsdag till söndag 19-23 maj och det ävenär SM i Blood Bowl och då undrar jag ju förståss både vilka som ska dit och om det blir en veckas förlänging på omgång tvås deadline?

/MVH Emil
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: May 13, 2004 - 08:53 Reply with quote Back to top

Är det några från Lund/Malmö-trakten som skall upp till SM? Jag är själv väldigt sugen, men hinner egentligen inte... Sad Vet annars PRECIS vilket lag jag skall spela med...
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic