55 coaches online • Server time: 23:22
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Learning BB in YouTu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
rydis



Joined: Oct 19, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2004 - 20:11 Reply with quote Back to top

boobis: Bra. Då lämnar jag alltså WO för nästa veckas match (då jag åker till Hultsfred i morgon, och kommer hem på söndag kväll, tidigast).

Grattis till segern, och beklagar SPP:na, vem det nu blir. Smile
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2004 - 02:27 Reply with quote Back to top

*suck* *suck* Deadline för omgång 4 har gått ut och 14 matcher är ospelade. Precis lika illa som förra veckan. Det är bara sorgligt.
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 11:16 Reply with quote Back to top

Vad har hänt med den allsmäktige mordachai ?

Ere nån som vet var han har tagit vägen?
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 11:30 Reply with quote Back to top

Föreslår och antar en super hård sannering till nästa säsong av svenskaligan....

Så länge det finns en division kvar så överlever ligan och kommer så småningom att utökas igen...
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 11:58 Reply with quote Back to top

Jag och Winter_Silverfox har just fått möjlighet att spela vår omg 4 - match. Det lär ta ett par dagar att få matchen spelad....
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 12:09 Reply with quote Back to top

MrDrill och Henrik_H kom gärna med konkreta förslag till hur man skulle kunna styra upp det hela. Vilken policy vill ni ha?

Carl_Stoneyard: Det är iaf vi i staben mycket medvetna om, och kommer givetvis att ge er lite tid (men vi hoppas att det går undan Smile )

/boobis
Mnemok



Joined: Feb 11, 2004

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 12:18 Reply with quote Back to top

Varför är ingen av er grabbar/tjejer med i den Europeiska turneringen, det hade behövts lite fler bra svenskar.

_________________
Dyslexics have more fnu.
Phreedh



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 12:46 Reply with quote Back to top

Förslag: Kicka folk helt från ligan om de inte varit online under den tid man har på sig att lira en omgång... Vet inte om det ens är några problem av den graden, men det är ju ett första steg.

/Phreedh
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 16:07 Reply with quote Back to top

Jag har sagt vad jag tycker i frågan men jag kan upprepa mig.

Om en match inte är spelad (utan att särskilda skäl föreligger) när deadline gått ut sätt omgående WO på matchen.
Om den/de coacher som inte spelade sin match i tid inte har inkommit med en bra förklaring senast 48 timmar efter deadline så kickas de ut ur ligan.

De regler som finns anslagan på gruppsidan är faktiskt redan nästa lika hårda som det jag föreslår ovan så:

Varför tillämpas de inte ?
Phreedh



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 17:27 Reply with quote Back to top

Tror minsjäl jag håller med den gode Henrik jag... Hårt och hänsynslöst ska det vara.

/Phreedh
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 17:29 Reply with quote Back to top

Är det omgång 5 som ska spelas den här veckan?
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 15, 2004 - 22:48 Reply with quote Back to top

En av mina frågor försvann i tumultet här....

Var har Mordachai tagit vägen om det är någon som vet?
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 12:53 Reply with quote Back to top

malitrius: i allmänhet så är det omgång 5 som skall spelas senast söndag (förutom div5 där det är omgång 2)

MrDrill: ingen aning

/b
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 17:20 Reply with quote Back to top

Är det tänkt att ligan ska ha något sommarlov? Personlingen tror jag att det finns både för- och nackdelar med ett uppehåll. Fördelen är att vi inte kommer få et antal matcher i varje omgång som släpar efter och förargar andra. Nackdelen skulle väl vara att ligan kanske aldrig kommer igång igen.

Fast jag tror nog att åtminstonde något måste göras för att säsongen ska kunna spelas över sommaren. Jag , och många med mig antar jag, kommer nog att spendera tid utom räckhåll för datorer ett par veckor under sommaren åtminstonde. Så för att slippa en säsong med många WOs kanske det kan vara rimligt med ett sommarlov.

Denna post är inte alls igenomtänkt föresten. Just uppvaknad efter en tupplur.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 19:25 Reply with quote Back to top

Sommaruppehåll e väl inget vidare alternativ. Jag har 2 förslag på hur det kan lösas om man vill fortsätt spela över sommaren, vilket jag vill.

1. Längre DLs. 2 veckor per match under juli o början på augusti. Om man inte e på långsemester så bör man inte ha några problem å lira sin match å även om man e det så kan man nog utan problem spendera en timme eller två av semestern på ett internetcafé.

2. En KO cup under sommaren. ala Svenska cupen. Anmäl ditt lag till lämplig administrator som håller i turneringen å kör denna under normal takt under sommaren.

Personligen tycker jag att det vore trevligast med alternativ 2 för lite omväxling. Smile
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic