45 coaches online • Server time: 11:31
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Elf Draft Coachgoto Post Cindy fumbling after...goto Post [L] OBBA Smack Talk ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 04, 2004 - 03:06 Reply with quote Back to top

Mordachai här...
Jag har som ni kanske förstått haft (och har) fasligt besvär med dator och uppkoppling. Jag vill därför passa på att be alla om ursäkt för det besvär detta vållat! Jag vill också passa på att tacka has, revener och boobis för att de försökt hålla igång ligan i min frånvaro...

Tyvärr ser det mörkt ut för sommaren... jag vet inte när mina problem kan komma att lösas och har för tillfället bara sporadisk tillgång till internet (via bekanta och familj).

Vad jag dock lovar är att jag ska komma tillbaka och ta ett nytt tag i fumbbl-biten när mina nuvarande problem löser sig, om så detta blir först till hösten... jag hoppas att ni överlever utan mig så länge... tack vare ovan nämnda personers insatser.

Mordachai
aka
T Jesper Edmark

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: Jul 04, 2004 - 16:29 Reply with quote Back to top

Hoppas du får en fungerande uppkoppling snart Mordachai! Vill gärna få chansen att spöa dina &%¤# skåningar i allsvenskan!
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 05, 2004 - 09:32 Reply with quote Back to top

Stort Grattis till Ekerö Saints.

Svenska Kuppen drar igång så fort has har vaknat Smile

/boobsi
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 05, 2004 - 12:24 Reply with quote Back to top

Jag grattulerar Ekerö Saints.

Nu e ja tillbaka (Hemma) och fumbblar vidare.

Den här gången ska mina ödlor krossa skallar och stampa rygg...
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: Jul 06, 2004 - 14:46 Reply with quote Back to top

Lottningen i Svenska kuppen blev inte vad KAIF hoppats. I första matchen ett stenhårt blekingederby mot Ronneby BK, och skulle vi gå vidare väntar Ekerö Saints med stor säkerhet i den andra.

KAIF's hobgoblins ville lämna in en protest mot den orättvisa lottningen men lagledningen lyckades lugna hobbarna. "För att vinna kuppen måste vi ändå slå de bästa lagen" säger lagkapten Nicke.
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 06, 2004 - 17:00 Reply with quote Back to top

Hrm hrm. Coach och Necromancer boobis slår sina onda huvuden ihop och konstaterat att om Legbreaker och Fejd utrotar varandra så är segrn i kuppen så gott som fixad för Vintertullen Warriors

Och vinner man är man ju bäst och alla vet ju att det inte går att möta sig själv ...

Karamba vad vi är smarta!! Men mot seger marcherar vi likväl


Last edited by boobis on %b %06, %2004 - %18:%Jul; edited 1 time in total
Legbreaker



Joined: Jan 30, 2004

Post   Posted: Jul 06, 2004 - 17:16 Reply with quote Back to top

Ronneby BK hävdar också att lottningen är solklart riggad, när man sätter KAIF, RBK och Ekerö på sådan kollisionskurs. Anonyma personer i RBKs organisation har sagt till media att "lottningen är riggad av några jävla alver som som vanligt inte vågar stå upp som dvärgar på plan..."
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 25, 2004 - 20:13 Reply with quote Back to top

Om man nu ska klaga på nått i organisationen av kuppen i riggad lottning osv så blir det i så fall att undre halvan har varit betydligt lättare att avancera på. Inte för att lagen har varit sämre eller mindre bashiga utan för att hela 3 av dom 4 friplatserna till andra omgången förlas till den halvan. Men vill man vinna kuppen så måste man ju slå alla lag, å det e ju bättre å möta storlagen tidigt än sent när dom e mindre villiga att investera stora pengar i magiker och stjärnspelare. Inför nästa cup så skulle jag dock tycka att det skulle vara intressant med någon form av seednings system. Förslagsvis ett baserat på tidigare säsongs divisionsplacering så att man får två halvor som är ung lika starka. Samt att i den mån det inte är fullt med lag i turneringen att man låter dom högsta rankade lagen gå vidare till omgång 2 gratis. Detta baserat på att det oftast e fördelaktigt att få fler matcher å spela. Något som jag tycker att det e bättre om dom lägre rankade lagen får för att knappa in lite på avståndet till dom högre dito.
I övrigt vill vi från Ekerö Saints sida beklaga sorgen för det lag som får den tvivelaktiga äran att möta oss i finalen samt att vi är ytterst intresserade av att veta när semifinalen på den nedre halvan kommer att spelas.
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 25, 2004 - 20:25 Reply with quote Back to top

Det du säger tål att tänkas på. Huvudanledningen till att friplatser var slumpmässiga var teknisk. Det var helt enkelt för mycket jobb att sätta upp ett system där vilka som fick direktkval till omgång 2 avgjordes på något annat kriterie än slump.

/boob
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 25, 2004 - 23:54 Reply with quote Back to top

Så var det då dags för finalen i den Svenska Kuppens första upplaga. I hemma hörnan o klara favoriter har vi dom gröna förkämparna från Ekerö Saints som möter dom odöda, lätt dödsförklarade och högst nedelagstippade Nattbowlarna som kommer att få inte mindre än 4 välbehövda handikapps innan match start. Båda lagen har förhållande vis mycket pengar i banken och vi förutsätter att Count Luthor såväl som en magiker och kanske en liten elak gobbo kommer att visa sig på planen.
Spektaklet kommer att gå av stapeln vid klockan 15 på tisdag och vi önskar alla hugade åskadare välkommna till en final som med största säkerhet kommer att bli såväl blodig som fylld av välpulvriserat benmjöl. Förhoppningsvis får vi så många mål oxå...
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 24, 2004 - 13:45 Reply with quote Back to top

När sätter Svenskaligan igång?
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic