36 coaches online • Server time: 01:19
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Creating a custom to...goto Post ramchop takes on the...goto Post NBFL Season 32: The ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Dec 29, 2017 - 18:27 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 5
(Decimera Mera)

Tio minuter tills vi skulle in och Bloodfeast körde som vanligt sin "bara några sista ord innan vi ska in"-rutin. -"Kom ihåg nu att hålla er borta från trädet, och koncentrera er först och främst på deras wardancers. Blocka dom hårt, och åker dom i backen så sätt en extra i nacken på dom." Vi hade givetvis hört det förrut och alla visste vad som gällde. Jobba systematiskt och som ett lag och sakta men säkert mala ner dom tills de inte har tillräckligt med alver att hålla oss tillbaka, och lite våld på en liggande alv har aldrig skadad heller, tycker jag. Förutom att vi hade lyckats fått tag på en extra lineman så hade Bloodfeast dessutom lyckats hyra in Helmut Wulf OCH en Bloodweiser Babe. Av tidigare erfarenheter så vet jag inte vilket som är farligast, för oss vill säga.

Helmut har ju en viss ovana att använda sin motorsåg som lasso och den där bruden med öltunnan fullkomligt sänkte oss i matchen mot De Galna Vetenskapsmännen. Men, Bloodfeast hade försäkrat oss om att Apotek-Arne personligen skulle ha hand om Bloodweiser Baben, och att Helmut tvättat masken, så att han nu kunde se ut genom ögonhålorna på den. Det låter ju onekligen bra, men jag ska medge att jag var skeptisk då tomma tunnor skramlar mest och den där sågen? Det är inga ynka 120 decibell där inte!

Slantsinglingen avgjordes till vår fördel och Bloodfeats valde att anfalla. Det mest anmärkningesvärda var att jag hamnade på bänken och Helmut sattes på linjen. Nollbergas kick gick långt och hamnade ända ute i endzonen. Det gjorde att Kaptenen och och Erick hamnade långt bakom scrimmen och medans Helmut hackade loss på en alv så lämnade det utrymme för några Nollbergare att gå runt ner mot Kaptenen.

Kaptenen och några av våra Blizters kunde trots hårt motstånd gå upp längs ena flanken upp mot mittlinjen. Det var egentligen två saker som gjorde det möjligt, att dels så var Helmut i sitt esse och sågade sig fram och så höll Sjunde, Kenny och Ronny trädet upptaget. Resten var bara hårt gediget arbete och sakta men säkert så blev alverna färre och färre medans vi kom närmare och närmare deras endzone. Jag vet inte riktigt varför men det verkade som att Nollberga hade något emot Helmut. De omringade han gång på gång, allt medans vi tog oss närmare och närmare deras endzone och tillslut så kunde Kaptenen göra matchens första touchdown.

Nollberga var nu nere i sex alver och ett träd medans vi hade fullt manskap. Ja, Helmut hade fått lämna pga olagligt sågande på avsvimmad alv men det var mer eller mindre väntat. Jag fick iallafall en plats längs ena flanken och vi visste att det fanns en chans att de kunde göra en touchdown trots att de var flera man kort, så det gällde att vara på tårna. Vi kickade alldeles för högt och Nollbergas Kung Royne II hade inga som helst svårigheter att fånga bollen i luften. Laser-Allan, den enerverande wardancern, och två andra alver tog sig bekvämt igenom vårt försvar och vi visste att tiden var alldeles för dålig för att vi skulle hinna vända så vi försökte bara koncentrera oss på att täcka upp de tre som tagit sig in bakom våra linjer. Allt helt i onödan, då de smet förbi både den ena och den andra för att sen passa ner till den väntande Laser-Allan och helt plötsligt så var det reducerat.

Andra halvlek och det var än en gång Nollbergas tur att anfalla, men nu var de ner på fem alver och ett träd. Skulle vår plan att ta ut dom en efter en lyckas eller skulle de göra ännu flera mål? Tja, jag kan ju med facit i handen säga att det kunde gå precis hur som helst. Anfallet blev nästan en repris från den förra men nu var det bara två alver på vår sida vilket ledde till att jag lät resten av laget täcka upp och att jag själv kunde gå uppp och utmana bollbäraren. Givetvis smet han förbi mig som en nyoljad ninja och försökte sig på ett väldigt långt pass ner till en annan alv som dribblat sig förbi vårt försvar, men den här gången gick det inte.

Bollen hamnade helt fri men omringades snabbt av vårt försvar och Erick kunde lätt plocka upp bollen. Laser-Allan formligen flög upp i luften och gjorde ett utfall mot Erick men då hans högernäve var starkare än Wardancerns haka så kunde Erick och några till börja sin färd till Nollbergas Endzone och resten är egentligen historia. De få alverna som var kvar kunde inte göra något utan fick se Erick släntra in ännu en touchdown, precis innan slutsignalen ljöd.

Matchen var redigt hård och det kunde egentligen ha slutat hursomhelst men vår plan fungerade tydligen rätt bra, men värre blir det väl i nästa match. Slant's BBQ ska tydligen vara zombiebaserat toppat med både Varulvar och Ghouls så det kan vara svårsmält men jag har hört rykte om att vi ska få in en ny ogre i laget. Kan behövas lite mer kraft om vi ska behöva flytta runt på de där lergubbarna dessutom.
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Jan 04, 2018 - 19:10 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 6
(Död Snö)

Herredumilde sicket jämrans väder! Vi hade positionerat ut oss på planen, beredda på att försöka försvara mot Slant's BBQ när snön började rasa ner. Man såg knappt visiret i hjälmen framför sig och man fick snö på ställen vi inte ens visste fanns, men vad det skulle visa sig så var det faktiskt vårt minsta bekymmer. Carl sparkade bollen som landade mitt på Slant's BBQ planhalva, men innan nån hann reagera så var det nån som slängde in en sten av kaliber större och Sallow fick den rätt i ansiktet och stöp i backen. Bolen fångades upp av en av de två ghoulsen och medans de två höll sig längre bak så gick resten till attack, döda som odöda.

Bollbäraren tog sig upp längs ena flanken med horden runt sig och vi höll emot ganska bra och de såg ut att ha kommit till stop när han lösgjorde sig och sprang ensam mot mål. Ferrol såg det hela och skulle genskjuta han men halkade på en isfläck och ghoulen kunde glatt skutta ostört in i mål. Vi ställde upp för anfall och tänkte braka rätt i zombierna på scrimmen och sen bara köra rätt igenom de vandrande våladerna, det gick inte så jättebra. Bollen hamnade precis vid våran endzone men plockades snabbt upp av Kaptenen som hade sällskap av Sjunde.

Kaptenen gick upp själv i mitten för att göra ett snabbt kast till en väntande Anne för att eventuellt kunna gå runt gröten i mitten tillsammans med några andra, men...... Kaptenen tappade bollen. En av Slant's BBQ´s varulvar tog tillfället i akt och sprang rätt över kaptenen som åkte i backen och bollen plockades kvickt upp av en ghoul. Ghoulen hanns upp av Anne som höll den sysselsatt tillräckligt länge för att Sjunde skulle kunna tackla den, men den gled undan som en nysåpad skink. Flera döingar dök upp och ghoulen försvann som en avlöning och noll två var ett faktum.

Det var nu dags att skilja agnarna från vetet och om vi nu skulle ha en chans att få med oss en poäng från matchen så var vi mer eller mindre tvugna att göra ett mål innan halvtid, och det skulle bli svårt. Väldigt svårt, men Bloodfeast hade en plan.... Vi tänkte satsa 100% längs ena flanken med endast den nya ogren på scrimmen och det såg bra ut tills bollen kom seglande och visade sig hamna helt på den andra sidan men kaptenen sprang för allt han var värt och kastade sen bollen till en väntande Anne som for rätt in på Slant's BBQ planhalva.

Hela laget följde efter och medans några bildade en skyddande bur kring Anne så band resten av laget upp större delen av Slant's BBQ döingar. Bägge ghoulsen och varulvarna han dock upp Anne och co. och en av dom störtade över Sallow, som än en gång stöp rätt ner, och Anne stod nu ansikte mot...... Tryne? och varulven var beredd att sluka henne hel och hade förmodligen lyckats om inte Erick tacklat varulven och Anne kunde lätt springa runt de övriga för att göra en touchdown. Andra halvlek och vi ställde upp för att kunna göra ännu en touchdown men den här gången så skulle vi spela lite säkrare för att på så sätt iallafall kunna få till ett oavgjort resultat för minsta lilla miss, så skulle ghoulsen eller varulvarna snabbt vara där igen, och det ville vi helst undvika.

Den här gången så landade bollen bekvämt precis brevid Kaptenen som plockade upp bollen och ställde sig bakom vår lilla mur vid scrimmen. Väl där så blev det ett litet ställningskrig men tack vare att den nye ogren, Vrål, inte förstod vad han skulle göra, och ännu mindre varför så tog det inte lång stund innan kaptenen var helt omringad av döingar. Han försökte sig desperat på ett pass till Anne, men bollen fångades av Freddy. Freddy? Flesh golemen som inte bara var planens långsammaste spelare utan nu också den enda som kunde göra mål. Visst kunde vi hindra han från att komma loss och att göra mål, men hur tusan skulle vi övertyga han att släppa bollen. Det var ju inte säkert att han själv visste att han hade den, eller vad han skulle göra med den. Han hade ju förmodligen aldrig varit i det läget förrut.

Det rådde fullt krig på planen och den förvånade golemen puttades både fram och tillbaka innan han tillslut fick en tackling av kaptenen och bollen studsade ur golemens nävar och den hamnade otroligt nog hos Anne, som än en gång tog av ner mot Slant's BBQ endzone men precis när hon trodde att hon var utom fara så helt plötsligt så hade hon en varulv i nacken. Hon gjorde dock en hiskligt snygg dodge och helt vips, så stod det två två. Än en gång så var det dax att försvara, och nu var det superviktigt att inte släppa igenom nån av de mera snabbare döingarna. Slant's BBQ försökte göra något liknande vi gjorde i första och satsade allt på ena flanken. Inte ett helt fel beslut då det skulle mycket till om nån av oss ens skulle hinna ner till deras endzone ens utan bollen, om det skulle skita sig för dom.

Bollen såg iallafall ut att landa mitt på deras planhalva när Slant's BBQ satte sitt anfall i verket. De forcerade tillräckligt många hål i vårat försvar för att kunna få igenom de bägge varulvarna och det kunde ha gått vägen om inte ghoulen så försmädligt tappade bollen när han skulle ta upp den. Visserligen så visste vi att vi inte skulle hinna göra mål, men vi tänkte logiskt att genom att hålla i bollen så skulle inte Slant's BBQ heller kunna göra mål.

Några spelare gick in för att täcka upp varulvarna medans Anne och Erick gick rätt på den förvånade ghoulen, som försvann i ett moln av snö och Hauk svepte in och plockade lätt upp bollen, och nu trodde vi faktiskt att allt var över. Men Otto, den envisa wighten kom runt och fällde Hauk. En av varulvarna passade på att slå sig fri och placerade sig prefekt i läge för att den andra ghoulen skulle kunna plocka upp bollen och passa ner till en touchdown, och en snygg vinst.

Ghoulen plockade faktiskt upp bollen helt utan bekymmer och spurtade ner för att kunna göra sitt pass men tack vare snöstormen så såg han inte ens vart varulven befann sig överhuvudtaget och väl där så blåste dommaren och matchen var över. Tack vare att vi inte fick med oss tre poäng här så var saken nu avgjord, och att vi inte har någon chans alls att stå som vinnare när serien väl är slut men vi har en match kvar, och ni kan lite på att vi inte tänker förlora den.
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Jan 18, 2018 - 16:24 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 7
(Glöm Inte Detaljerna)

Om man frågar det berömda oraklet, Wikipedia, om ordet "detaljer" så får man veta att det betyder att det är något litet och obetydligt, ofta del av något större. I det här fallet så var detaljerna helt vanliga goblins. Var för sig helt meningslösa men i sammanhanget något vi var tvugna att ta på allvar. Den här matchen hade egentligen ingen funkionell betydelse, då vi ändå inte hade någon chans att vinna ligan men om vi skulle förlora matchen så fann det en liten chans att vi skulle hamna på en fjärdeplacering, men om vi vann så skulle vi förmodligen hamna på en betydligt mer intressant andraplats. Men de där jämrans detaljerna i We-No-Samurais var enligt ryktet rejält irriterade över deras resultat i säsongen och det var tydligen oss de skulle ta ut aggresionerna på.

Slantsinglingen avgjorde att vi hamnade i försvar och jag hamnade på högerflanken tillsammans med Hauk och vi såg We-No-Samurais ställa upp för anfall. Ett troll, två troll och TRE troll. Tre jämrans troll och det största blå trollet var ingen annan än Ripper. Jaja, om de inte hade något annat att komma med nu så skulle det väl gå vägen, men det tog inte slut där inte. Då dyker även Fungus The Loon upp också och tillsammans med den andra Snurrgalningen och de tre tollen vid mittlinjen så är jag glad att stå lite vidsidan av.

Vi hann knappt kicka iväg bollen, som hamnade ganska djupt i deras försvar innan We-No-Samurais större detaljer gick lös på allt som stod i deras väg. Jag såg dessutom en bomb som landade rätt i famnen på Sallow, som fick bäras av planen, med omedelbar verkan. Usagi Kami, detaljen på hoppstylta, plockade upp bollen utan bekymmer och positionerade sätt med fin utsikt över kriget i mitten. Vi såg att Mini Kami, den andra snurrande galningen, stod ensam framför Vrål och vi insåg att vi hade en chans att skicka han av planen.

Så medans Erick och Hauk gick runt deras försvar för att försöka sätta lite press på bollen så omringade vi Mini-kami och lyckades distrahera han tillräckligt för att Vrål skulle kunna skicka han rätt i backen och jord, kedjor, stenar, gräs och Mini-kami hamnade i en stor hög och vips, så var vi av med han. Hoppstyltan tog sig igenom försvaret och fick en skyddande bur runt sig i form av både troll och goblins och vi visste att det inte var någon chans att ta sig in där, iallafall inte i ett stycke, så vi beslöt oss för att försöka hindra de från att komma längre in på vår sida.

Motståndarna drog sig ut mot ena flanken, allmedans Fungus hörjade runt i mitten och vi visste att vi var tvugna att få han ur spel på något vis. Jag hörde dommaren blåsa för foul, då Yuko steppade loss på Sjunde lite väl övertydligt, och han blev sänt till bänken men sen vet jag inte riktigt vad som hände. Han blev liksom kvar på planen, fast ändå inte. Tja, nu vet jag ju att i det här spelet kan allt hända men det här var nytt. Efter att ha sett att taktiken på att få ut den första snurrgalningen hade funkat så bra så tänkte vi göra likadant här, och det funkade klockrent.

Tre av oss upphöll Fungus och Vrål slog han rätt ner i marken. Imponerande, och två galningar borta. Flera problem kvarstod dock. En granatkastande galning, tre troll OCH en hoppstylta som hoppade runt med bollen, och det med ett glatt leende på läpparna. Första halvlek var nästan slut och Hoppstyltan hade positionerat sig behagligt bakom Ripper och kunde i princip göra mål närsomhelst, men vi gav inte upp. Vrål trodde dock att Yuko fortfarande var i spel, vilket han inte var, och ställde sig helt sonika och inspekterade hans forna jag som fortfarande höll sig kvar på planen.

Jag tror att hoppstyltan väntade på att den granatkastande galningen skulle kasta ännu en granat innan han studsade in i mål, men på något vis så lyckades han tappa den i sin egen stövel och PANG, där låg han i sina egna spillror och kved. Hoppstyltan stod och studsade och undrade vad som hände när vi forcerade hela laget frammåt och först så tryckte vi Ripper in i hörnet och sen passade Ronny på att skicka hoppstyltan rätt ut i publiken. Hans fick sig ett ganska varmt mottagande därute och hade det inte varit för att We-No-Samurais haft en så bra doktor så hade hans lungor blivit arbetslösa, om man säger så.

Andra halvlek och noll noll. Yuko var tillbaka på planen igen!?! Han är ju svårare att bli av med än gonorré. Har jag hört alltså, det är säkert asså jag lovar! Hursomhelst, Kaptenen och Anne positionerade sig längst ner och inväntade bollen men precis när den var i luften så anföll We-No-Samurais igen! En hel drös med detaljer tog sig igenom vårt försvar men Kaptenen fick upp bollen med Anne som skydd medans resten av oss försökte hålla oss borta från trollen och plocka lite goblins undertiden. Man såg paniken i de rödsprängda goblinögonen och trollen försökte kasta detaljerna på oss och en goblin kom faktiskt runt kaptenen men hans enda belöning var att bli sänkt av en rakt höger.

Kaptenen avancerade upp längs den högra flanken med Anne, Erick och Carl som väktare medans vi andra höll resten av We-No-Samurais upptagna. Det ena trollet lyckades faktiskt med konststycket att springa runt försvaret och på köpet att slå ner Carl men trollet hade nu en sån fart att han inte kunde stanna utan han for upp i en saltomortal och landade i en himla stor hög rätt på sitt eget huvud underst. Man kan lätt säga att jag aldrig sett ett mer underhållande sätt att se någon göra självmord på. Kaptenen joggade förbi den grönröda högen och passade bollen ner till en väntande Sallow och däremed så ledde vi med ett noll.

Det återstod nu bara sju stycken av We-No-Samurais men av dessa så var två av dom troll så allt kunde fortfarande hända. Bollen såg ut att gå rejält djupt och innan motståndarna hann se vart den landade så var vi redan igång. Erick och Sallow gick runt på varsin flank och Anne och Kaptenen höll sig längst bak ifall någon slank igenom medans resten av oss säkrade mitten. Sen är det sista jag minns att det luktade unket och en trollnäve som sopade till mig rätt i magen. Tydligen så bars jag av och kvicknade till lagom till att höra publiken hurra och att Erick hade gjort ännu en touchdown för oss.

Vi samlade ihop oss för en sista kickoff och matchen var i pricip redan avgjord och jag anmälde mig frivilligt till att stå på linjen tillsammans med bröderna bäver. We-No-Samurais ställde upp sig och vi såg att de tänkte försöka sig på en luring. Kast med liten detalj. Det kunde ha gått då We-No-Samurais fick upp bollen och lämpade över den till en goblin och Ripper hivade iväg han långt över våra hudvuden. Problemet här låg mer i själva landningen då han och bollen inte landade på samma ställe. Dommaren hann dock blåsa innan någon annan blev skadad och vi fick iallafall avslutat säsongen med en "välförtjänt" vinst.

Nu kommer vi att vila upp oss inför nästa säsong och förmodligen kommer vi att skaffa lite nytt blod i laget dessutom. Den som lever får se, dvs inte trollet!!!
Frylen



Joined: Oct 15, 2011

Post   Posted: Aug 08, 2018 - 22:15 Reply with quote Back to top

Vad hände egentligen med Svenska ligan? (Det var spännande att följa den på avstånd även om jag aldrig hade tiden att vara med)
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Oct 26, 2019 - 13:33 Reply with quote Back to top

SÄSONG LVIII
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Oct 26, 2019 - 13:48 Reply with quote Back to top

BREAKING NEWS:

Goffmogg, regerande ligamästare tillika ligakommissionär, startar upp en ny säsong på rekordtid.

Reporter(objektiv och avlönad av Goffmogg):
-Hur kommer de sig att du inte tar din vanliga långledighetspaus efter en avslutad säsong?

Goffmogg(objektiv men utan kaffe):
-Vad menar du!? Fattar du inte hur stressigt det är att ständigt prestera på topp?

Reporter:
-Jo, men du har ju bara vunnit ligan när de andra lagen har lägre TV. Sedan brukar du ju ha en jäkla flax också. Vem minns inte den osannolika oavgjorda matchen mot Palmeutredningen där Griffan drabbades av det ena oväntade bakslaget efter det andra.

Goffmogg(fortfarande utan kaffe)
-Erhem...ja, du verkar ju komma ihåg den åtminstone.

Reporter:
-Hur kommer det gå med planerna på att starta upp Svenska Ligan för småttingar (Stunty, reds anm)?

Goffmogg(med stora öppna ögon)
-Hur visste du om det? Det hade jag ju knappt själv koll på. Men bra idé! Det återstår att se om det finns tillräckligt många organiserade småttinglag där ute som har tid över för några kaotiska spelomgångar.

Reporter:
-Avslutningsvis, vad ser du framemot mest just nu?

Goffmogg:
-Kaffe!
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Nov 19, 2019 - 11:25 Reply with quote Back to top

Saxat från Moosehairs PR-avdelning:
Nollberga SK 2 Moosehair Underwear 1

“Det knakade och brakade rejält i alvernas leder och ben. Tyvärr var dock deras apotekare på hugget och rättade snabbt till den ena wardancerns niggliga knä. Bankandet fortsatte när alverna hade gjort mål. Nobbla var med och spelade några sekunder men snubblade på kedjan när han skulle såga en wardancer. För dvärgarna att göra mål krävdes en 4+ dodge i sista rundan. Det brukar ju inte vara några problem, men det var det den här gången.

I andra halvleken vandrade vi så sakteliga framåt när extra otäckt blomdoftande alv ramlade in och tog bollen. Några dvärgar hjälpte wardancern med bollen att veta hut, men tyvärr flaxade en random alv till och lyckades nästan göra mål men ramlade på mållinjen. Hthark rusade fram för att se till att krångla till den liggande alven inte skulle kunna göra mål så lätt. Men alven var en alv så det var inte så krångligt.

Så det blev till att börja vandra igen. Tyvärr hanns det inte med mer än ett mål för Skogens Konung så han kunde lära sig bryta en tackling. Glädjande nog blev det dock några SPP på cas. Kanske kommer till och med en dvärg att lära sig något någon gång...”
Anganatyr



Joined: Dec 14, 2015

Post   Posted: Mar 08, 2020 - 10:50 Reply with quote Back to top

Tänkte försöka få igång lite fluff i Svenska Ligan.

Alla ligor vill stoltsera med en ståtlig stadium där alla matcher spelas. Har Svenska Ligans stadium ett namn och i så fall vilket? Har namnet någon koppling till Svenska Ligans logo Tre Kronor?

Hur ser denna stadium ut? Som Colosseum, en borg eller på annat vis?

Vad består spelytan av? Är det en vanlig gräsplan eller något annat? Är den täckt av snö och is eftersom den är belägen här uppe i norr? Eller är hela planen täckt av ben och skallar från alla de spelare som mist livet i denna arena?

Finns det någon känd (eller kanske ökänd) domare som brukar döma ligans matcher? Vad heter i så fall denna domare och vad har personen för ras?

Image[/img]
Anganatyr



Joined: Dec 14, 2015

Post   Posted: Mar 08, 2020 - 18:19 Reply with quote Back to top

Image
Lage Lagman

En av de kändaste domare som dömer i Svenska Ligan är Lage Lagman. Mannen blev domare för att han älskar foular och hemliga vapen under matcherna (särskilt motorsågar för de låter så häftigt). Nu ligger makten i denne huligans händer att titta åt andra hållet och inte blåsa i visselpipan. Dessutom är domaryrket ett högavlönat tidsfördriv med alla mutor. För att inte tala om gratis inträde till alla matcher!!! Oftast står han borta vid lagens cheerleaders och dreglar under matcherna.

Tidigare jobbade han som in- och utkastare på värdshuset Tre Kronor som är alla spelare i Svenska Ligans favorithak. Inrättningen ägs av Brutala Berta som är en fullvuxen kvinna med mustasch. Ryktet säger att hon är smittad av Nurgle, men ingen vet säkert.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic