72 coaches online • Server time: 21:41
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post NBFL Season 32: The ...goto Post Creating a custom to...goto Post Secret League Americ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Oct 03, 2004 - 23:44 Reply with quote Back to top

Låter ju skumt om man kan komma till div 1 direkt från bondeligan. Visst, det är många som hoppar av, men vi har väl 3-4 divisioner iaf (plus allsvenskan)? Mitt lag vann sin steg 2 grupp och kom in i div 3. Hade nog inte velat komma in högre pga det Ludicruz säger.
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Oct 03, 2004 - 23:50 Reply with quote Back to top

Ludicruz wrote:
Tyvärr är det inte skoj att konstant spela alla matcher mot lag som har 3ggr så många matcher spelade och 50 mer i tr + st...det borde gå att matcha ihop bättre. Mitt lag från bondeligan har ju inte en enda chans i div 1.


Har tänkt att slipa lite på rutinerna för lagbyten till nästa säsong. Mer info kommer under veckan.
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Oct 04, 2004 - 00:02 Reply with quote Back to top

Casper wrote:
Låter ju skumt om man kan komma till div 1 direkt från bondeligan. Visst, det är många som hoppar av, men vi har väl 3-4 divisioner iaf (plus allsvenskan)? Mitt lag vann sin steg 2 grupp och kom in i div 3. Hade nog inte velat komma in högre pga det Ludicruz säger.


Det försvann ju otroligt mycket folk inför den här säsongen. I princip försvann 40% av coacherna, och utöver det bytte en del coacher ut sina lag. Det kommer nog inte att hända till nästa säsong.
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Oct 04, 2004 - 04:34 Reply with quote Back to top

has wrote:
Har tänkt att slipa lite på rutinerna för lagbyten till nästa säsong. Mer info kommer under veckan.


Nu finns info om lagbyten och intagning från bondeligan på http://sl.krfsm.net/SLWiki/Regler_2fUppNerFlyttning.
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Oct 12, 2004 - 14:20 Reply with quote Back to top

Jag som hade sämst sämst cas av alla, 3-23, ska naturligtvis hamna på samma ställe som Nurglings From Orminge, de hade ju 37-7...

Nästa säsong ser svår ut, med tanke på hur fullständigt misshandlade vi blev den här säsongen. Vi ger det en chans till, sen drar de sig ur om skiter sig.
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 12, 2004 - 15:36 Reply with quote Back to top

Har ni kört igång det här?

Blev man petad automatiskt eller vad va problemet?
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Oct 21, 2004 - 10:36 Reply with quote Back to top

Rampage76 wrote:
Har ni kört igång det här?

Blev man petad automatiskt eller vad va problemet?


Eftersom det var så många som inte spelade sina matcher så var det kick av samtliga och nyanmälning inför förra säsongen. Numera hoppas vi slippa ta till såna drastiska åtgärder, utan man behöver bara anmäla sig innan varje säsong.

Som gammal coach kan du förstås anmäla ditt gamla lag till ligan igen (under förutsättning att de inte spelat matcher utanför ligan, förstås), men de kan tyvärr inte behålla sin gamla plats. Dock torde de ju stiga ganska fort i divisionerna...

Sista anmälningsdag för nästa säsong är dock idag, torsdag 21/10.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 21, 2004 - 10:38 Reply with quote Back to top

has wrote:
Rampage76 wrote:
Har ni kört igång det här?

Blev man petad automatiskt eller vad va problemet?


Eftersom det var så många som inte spelade sina matcher så var det kick av samtliga och nyanmälning inför förra säsongen. Numera hoppas vi slippa ta till såna drastiska åtgärder, utan man behöver bara anmäla sig innan varje säsong.

Som gammal coach kan du förstås anmäla ditt gamla lag till ligan igen (under förutsättning att de inte spelat matcher utanför ligan, förstås), men de kan tyvärr inte behålla sin gamla plats. Dock torde de ju stiga ganska fort i divisionerna...

Sista anmälningsdag för nästa säsong är dock idag, torsdag 21/10.


Borde man då inte fått ett PM om att man var tvungen att nyanmäla sig?
Rimmer



Joined: Aug 19, 2003

Post   Posted: Oct 21, 2004 - 10:48 Reply with quote Back to top

Det fick alla. (Det finns en funktion för att skicka ut samma PM till alla i en grupp som endast gruppledarna har tillgång till. Och den är automatgenererad (den går inte att skicka till bara några utan till alla eller till individ (som vanligt)).

_________________
As always one is always 100% sure about the truth until one learns that it isn´t the truth. Then one is 100% sure that it isn´t the truth.
Odium_Khan



Joined: Dec 07, 2003

Post   Posted: Nov 22, 2004 - 14:26 Reply with quote Back to top

Vad säger ligaledarna och alla andra om en julkupp i mellandagarna? Det är nog flera än jag som vill ha revansch efter SK1. Eller kommer säsong 8 att dra igång omdelbart efter sjuan?

Ett tips om det blir aktuellt: Dela upp framtida Kupper efter team rating så man inte råkar ut för Ekerö Saints i första matchen och bryter benet. Så kan lagen med lägre rating automatiskt ha sin grupptillhörighet i loser's half liksom. Bara en idé...
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Nov 29, 2004 - 12:44 Reply with quote Back to top

Hehe. Efter att två coacher försvann i slutet av säsongen, de två jag skulle möta, så har mina alver nått nr 2 i Div 1 västra.

Ett sorgligare lag får man leta efter. Det ser dessutom ut som att vi får kvala mot terminerarna, och vi skuille kunna slå dem.

Allsvenskan nästa. Sen ska vi dö. (antagligen)

_________________
FUMBBL!
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Nov 29, 2004 - 13:26 Reply with quote Back to top

Satsa på block på alla alver så överlever ni längre...
Men verkar finnas minst ett alvlag som kan ge alla dessa onda lag däng den här säsongen med!
(mina trädalver inte gick dock inte hela vägen).
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 18, 2004 - 17:09 Reply with quote Back to top

Sorgedag i SL
Lilja är död.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 03, 2005 - 19:08 Reply with quote Back to top

Härmed kan jag meddela att Stampen Staggers pensionerar sig från Svenska Ligan! Det blev 26 matcher under 5 säsonger, varav de två sista i allsvenskan (två tredje platser).

För min egen del har detta varit ett första riktiga försök med necromantic (bara för att ryktena 2003 sa att de skulle ersätta Undead som en officiellt ras), och kan säga att vargarna har blivit nya älsklingar för mig, men man saknar mumier. Nu blir det Undead igen fr.o.m nästa säsong. Kanske det blir allsvenskan igen såsmåningom Smile !

Till sist hälsningar till några av de jag har mött med Staggers.

mattsve, ledsen men du fick aldrig fick chansen att få plus-statistik mot mig Razz . Carl Stoneyard, tack för svettiga och intressanta matcher med mycket spel längs sidlinjerna. Och till sist Tinkywinky, du lyckades verkligen med det som både persu och razta misslyckades med Wink Laughing .

Arkeo
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Jan 03, 2005 - 19:25 Reply with quote Back to top

Såg sidan och tänkte bara säga att om det behövs fler coacher så är jag gärna med när det nu behövs. Skicka ett litet PM om så är fallet. Tataaa!

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic