22 coaches online • Server time: 08:08
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Secret League Old Wo...goto Post Creating a custom to...goto Post ramchop takes on the...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 15:04 Reply with quote Back to top

I øjeblikket er der to ting som hver sæson har gjort at folk forlader ligaen.

1) Folk spiller ikke deres kampe.

2) Ligaen er for bashy.

ad 1)
At folk ikke spiller deres kampe er svært at gøre noget mod. Med den nye DS struktur tror jeg det bliver bedre, men vi kan ikke undgå dem som har været stabile en sæson (eller mange, se bare på superliga vest) og derefter går helt kold.

ad 2)
Gentagne gange har folk brokket sig over at nogle spiller for meget på det at kampen vindes ved at smadre modstanderen. Enkelte gange har jeg hørt om folk der også fouler selv når kampen er afgjort, det er bare for latterligt.
Jeg personligt ser det store problem er dirty players og RSC, +2 til injury rolls synes jeg er en regel der burde afskaffes. Da jeg ikke kan kontrollere hvad der kommer med i LRB må jeg jo acceptere de fandens dirty players.
Der er måder vi kan komme dette til livs. Det kræver regler udover LRB og det er generelt ikke populært, men jeg vil alligevel komme med et par forslag.
Dirty players regler:
a) Ingen dirty players
b) Max 1 dirty player (så har man ham i reglen kun en gang per half da han antages at ryge ud hurtigt på 4+)

Fouling regler:
c) Ingen turn 8 foul (medmindre der kan komme overtime)
d) Ingen dobbelt foul i halveg så når dommeren har øjnene på en (altså når man ryger ud på 4+) kan man ikke foule igen før den anden har foulet.

RSC regler:
e) Ingen RSC
f) RSC må ikke kombineres med MB eller Claw

Okay jeg håber på lidt kommentarer og så vil jeg evt. sætte en vote op.
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 15:14 Reply with quote Back to top

Jeg synes vi skal lade det være som det er, det er sgu noget pjat at folk har ondt i røven over at nogen spiller bashy, det er en turnering, klart at folk er kompetitive(!) Hvad skal eks. orc-spilllere stille op, vi skal bare løbe fra de andre hold eller???????

Jeg synes personligt at det er en gang nonsens og hvis folk vil foule i tur 8 skal de da endelig bare gøre det.

Ang. Dirty Players er det nok mest fair at holde det til én pr. hold, men så igen går faren ved den skill jo begge veje, så det er et lidt vanskeligt spørgsmål. Måske du skulle lade en poll afgøre det?

Jeg vil lige sige (atter en gang) at det virkelig ikke kan være dit ansvar eller årsag til klager at nogen vinder deres kampe på at komme i overtal ved at bashe.....det siger sgu lidt sig selv! Hvis folk har problemer med det burde de måske holde sig til ludo... men så igen, der kan man jo også blive slået hjem..... mikado? der er spidse ting......hmmmmm

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
kenmand



Joined: Feb 26, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 15:49 Reply with quote Back to top

jeg synes at max 1 dirty player er en god regel, og ingen turn 8 fouls men dobbelt foul er fint nok så kan hans spillere jo ryge ud.
DuckOfWar



Joined: May 18, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 16:14 Reply with quote Back to top

Det er den evige diskussion i BB om igen. Trekamp fremfører den klassiske "BLOODbowl"-holdning, og tilsvarende kan man fremføre argumenter der lægge mere op til boldspil "bloodBOWL. Den diskussion synes jeg egentlig ikke er interessant i denne sammenhæng.

Det der derimod er interesant - og som er Hovrings mission med denne thread som jeg ser det - er at forholde sig til, at jo mere bashy spillet i turneringen er, jo flere dropper ud. Det er en almindelig menneskelig reaktion, ikke at blive ved med udsætte sig selv for at se noget man har bygget op blive smadret. Derudover er det svært at komme igen i BB - reglerne favoriserer på dette punkt mere bashy hold i længerevarende turneringer. Derfor er drop-outs en realitet man ikke kan komme uden om, og det er en realitet der gør det svært at få en stor og længerevarende turnering som DL til at køre.

Hvis andelen af gennemførte kampe skal op, så er det en god ide at tone det bashy element i spillet ned - og det er mit indtryk at det vil være en god ide, med så mange kampe der ikke er spillet. Derfor synes jeg at Hovrings ideer er gode, jeg stemmer for:
a, d & e
MadsL



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 16:29 Reply with quote Back to top

Hey...

På den ene side har jeg ikke noget mod fouling som sådan - det er en del af spillet (bruger det sjældent selv, og i alle tilfælde kun hvis modstanderen starter).

På den anden side kan jeg godt se at alt for mange slag med +2 på injury roll'et kan udelægge et hold og få spilleren (coachen) til at droppe ud Crying or Very sad .

Men da jeg ikke går ud fra at dette skal udvikle sig til en "Fouling, part of the game" tråd, vil jeg bare sige dette:

"Hovring, du laver bare reglerne sådan som du finder bedst, så må vi andre bare rette os efter dem, hvis vi vil spille med, og det vil de fleste nok gerne, selv om de skulle brokke sig lidt over eventuelle regelændringer".

Bare min mening

Mads
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 16:45 Reply with quote Back to top

@DuckOfWar

Du siger noget jeg slet ikke har tænkt på som faktisk giver mig en langt bedre feeling med at bortvige fra LRB. LRB er baseret på turneringer af et fast antal kampe og ikke denne type ongoing turneringer og som du rigtig siger så skaber ongoing turneringer klare fordele for bashy hold.
Indyana



Joined: Jan 23, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 17:17 Reply with quote Back to top

Hey...

Stop nu med at piv over at man får slået sine spillere ud dette er bloodbowl og som navnet siger BLOOD derfor kan det ske at man får smadret sit hold og som Trekamp skriver hvis folk ikke kan klare dette spil skulle de måske holde sig til kort el ludo...

det er jo derfor hoving har ændret ligaen så man kan have et extra hold i DS hvis ens DL hold blivet total smadret...

Jeg synes at man kan godt lave en regel om DP ikke må overgå et max om det så er 1,2,3 el 4 det er optil hovring...

Kort sagt fortsæt denne fede turnering og spil istedet for at piv...
Kharnath



Joined: Jul 18, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 17:37 Reply with quote Back to top

MadsL, det her var en "Fouling, part of the game?" tråd fra det øjeblik Hovring startede den.
Pingo



Joined: Aug 11, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 17:39 Reply with quote Back to top

Jeg piver sku selv hvis jeg bliver foulet men det er altså OGSÅ en taktisk manøvre (og nogengange en NØDVENDIG taktisk manuevre) og skal efter min mening være tilladt i alt dets magt og vælde.

RSC er jeg lidt mere i tvivl om. Men er det ikke meget med til retfærdiggøre at Chaos sutter i starten?
raae



Joined: Mar 07, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 18:11 Reply with quote Back to top

der er snak om at RSC skal udgå i den næste "the Living rulebook", som er de regler der spilles efter. og personligt ser jeg ikke et problem i DP, da det er en måde at beate AV 9 teams, med faster teams og dermed udligne den forskel der er.
monboesen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 18:49 Reply with quote Back to top

Det er et indbygget problem i BB reglerne som de står. Bashy teams bliver mere og mere dominerende jo højere TR er i en liga. Det betyder at man når et punkt hvor ingen non-bashy teams kan overleve længe.

Jeg kan jo pege på den ene afdeling af superligaen fra denne sæson. Her blev et elverhold og et lizardhold totalt decimeret i løbet af et par kampe og er så vidt jeg ved helt ude af turneringen. Jeg tror såmænd mit eget chaos hold ville have fulgt trop hvis jeg havde været i stand til at spille alle mine kampe.

Jeg er enig af for mange DP (og coaches der baserer deres taktik på den skill) ødelægger en liga og går ind for forslag b og c. På trods af at jeg selv spiller et chaos team tror jeg også at forslag e er en god ide.

Vi kan jo se frem til vault reglerne som tager fat i alle disse problemer og samtidig lægger et loft over holdenes TR som burde gøre ligaen mere kompetetiv og varieret.
SirKillalot



Joined: Jun 17, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 19:49 Reply with quote Back to top

En House rule om at RSC / Claw / MB ikke må kombineres lyser som en fornuftig mellemvej - at forbyde dem helt vil være et meget hårt slag for chaos - ligeledes lyder en begrænsning af 1 DP per team fornuftigt i mine øre.

Angående turn 8 fouls, så kan man kun håbe at gades parlament vil sejre og at en der spiller svinsk får igen af samme skuffe, men det kommer jo lidt an på om man vil tillade at hænge svinske spillere ud i chatten og opfordre til blodhævn.

Men kort og godt - Hoevring - Det er din liga, så følg dit gut instinct, så må vi andre følge trop eller løbe tudende hjem.

Cheers
SirKillalot
Zsarts



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 19:50 Reply with quote Back to top

Hvad med d) - hvis man har fået "Got the ref" eller har fået handicappet "Bribe the ref"?

Ellers synes jeg a, c+d og e er fine foreslag, som kan få holdene til at udvikle sig lidt mere og gøre det hele lidt sjovere.

/Zsarts

PS: hvor kan jeg læse mere om dette?

Quote:

der er snak om at RSC skal udgå i den næste "the Living rulebook", som er de regler der spilles efter.
Ballcrusher



Joined: Dec 25, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 20:05 Reply with quote Back to top

Jeg er helt imod nogle som helst regelændringer af denne slags. Lad os holde ligaen så simpel som mulig og spille efter de officielle regler. Det er i hvert fald min ydmyge mening.
Malerun



Joined: Dec 03, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 20:13 Reply with quote Back to top

Hovring wrote:
I øjeblikket er der to ting som hver sæson har gjort at folk forlader ligaen.

1) Folk spiller ikke deres kampe.


Klart det største af de to problemer, hvis man spørger mig. Håber at problemet bliver mindre med den nye struktur.

Hovring wrote:

2) Ligaen er for bashy.


Det er jeg ikke enig med. Jeg spiller selv undead og ligger i 1. div og har valgt skaven til DS. Hvis jeg ikke rykker op denne sæson (se den afgørende kamp torsdag aften kl. 21 Smile) eller næste sæson lader jeg mine undeads afgå ved døden.

Problemet bashy/non-bashy er efter min mening meget svært, fordi hvis bashy skal have en chance, skal det kunne betale sig tæve løs, mens det stadig ikke må kunne ødelægge et lav AV hold, der bliver spillet fornuftigt, at møde nogen, der virkelig slår til. Hvis man skal lade dem klare sig 'lige' i en turnering skal man lade non-bashy have en stor fordel i den enkelte kamp og lade bashy klare sig ved at kunne overleve længere og dermed have lige så gode mulighed som de nonbashy.

Da vi ikke kan ændre reglerne så f.eks. BH og KO blev mere almindeligt ift. SI og RIP, er vi nødt til at tænke i andre baner og det vil jeg forsøge at gøre nedenfor de enkelte forslag:

Hovring wrote:

Dirty players regler:
a) Ingen dirty players
b) Max 1 dirty player (så har man ham i reglen kun en gang per half da han antages at ryge ud hurtigt på 4+)


a mener jeg er ALT for vidtgående, for her er vi inde at ændre meget radikalt på reglerne, mens b ville være acceptabelt for mig, da jeg ikke fouler for at smadre, men for at fjerne 1-2 spillere, der enten vil kunne afgøre kampen eller bare ligger et farlig sted ift. mit play.

Hovring wrote:

Fouling regler:
c) Ingen turn 8 foul (medmindre der kan komme overtime)
d) Ingen dobbelt foul i halveg så når dommeren har øjnene på en (altså når man ryger ud på 4+) kan man ikke foule igen før den anden har foulet.


c synes jeg er ok, da den på nær i sjældne tilfælde til svarer til "du må ikke opføre dig dumt og usportsligt".
d synes jeg er på grænsen, igen går man ind og ændrer reglerne radikalt fra det der står i LRB.

Andre muligheder kunne være at lade sig inspirere af rigtig sport:
Foul som LRB, men hvis du bliver smidt får du karantæne. Det kunne være 1, 2 eller d3 kampe, hvor spilleren bare vil øge TR, mens du ikke måtte bruge ham. Hvis det er for hårdt kunne det være en halvleg eller x ture.

En anden mulighed kunne være at sige at kun hveranden eller hver tredje spiller vil spille 'beskidt', så ved et almindelig skill roll, skal man slå en terning i #fumbbl.dk for at se om man må tage dirty player eller andre skill man vil begrænse.

Hovring wrote:

RSC regler:
e) Ingen RSC
f) RSC må ikke kombineres med MB eller Claw


Jeg ser ikke RSC eller claw, som det helt store problem, fordi det kræver en dobbelt. De andre skill spillere med Physical kan få på en dobbelt, både andre physical og skill kategorier de normalt ikke kan få, efter min mening er mindst lige så gode og/eller bashy. Derfor ser jeg ikke nogen grund til at begrænse andre skill end DP på den ene eller anden måde.

Malerun
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic