31 coaches online • Server time: 19:13
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Creating a custom to...goto Post Secret League Americ...goto Post DOTP Season 4
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Dirty player
Regler skal ikke ændres
41%
 41%  [ 31 ]
Man må max have en DP
39%
 39%  [ 29 ]
DP skal forbydes
18%
 18%  [ 14 ]
Total Votes : 74


Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 15:13 Reply with quote Back to top

Denne vote er vejledende og regler vil blive implementeret som følger.

Hvis antallet af DPs reduceres til 1 vil det betyde at man kan bruge DPs i kamp lige indtil én DP er smidt ud og så må man ikke bruge nogen af ens DPs mere den kamp.

Hvis antallet reduceres til 0 må de bare ikke bruges.

-Denne vote fortsætter til i fredag d. 17 klokken 16.00-
Thomcat



Joined: Jul 20, 2004

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 15:42 Reply with quote Back to top

ville nu hellere have at spillere der bliver smidt ud er banned i næste kamp - for så er der noget at tabe ved fouling - men det er stadig muligt (hvis man syntes det er vigtigt nok)

_________________
Og inviterer hermed alle danskere MED godt humør ind i #fumbbl.dk
luthski



Joined: Dec 28, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 15:57 Reply with quote Back to top

Jeg må nok indrømme, at hvis der bliver pillet ved DP-reglerne, er jeg nok ikke så tændt på den danske liga længere
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 16:03 Reply with quote Back to top

@Thomcat
Det er helt sikkert en god idé og den var også fremført i diskussionen, men er for besværlig at administrere.

@Luthski
Ja det går desværre begge veje. Jeg har hørt folk sige det modsatte.
Bossen



Joined: Mar 04, 2004

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 21:29 Reply with quote Back to top

Hvis så i det mindste fik de skide 2 point for cas når man fouler, ville det da være cool.
LRB holder bare ½ så meget som 3rd edition rules Sad

Undead der blever ældre er bare for latterligt!

Bossen
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 21:47 Reply with quote Back to top

Det er da vist en anden diskution Bossen Wink

Jeg ved squ ikke helt hvad jeg skal sige til denne sag. Jeg må indrømme at synes BB er meget andet end at foule og at dette nemt kan være med til at skade spillet idet det kan smadre hold fuldstændigt. Hold som man har brugt lang tid på. Samtidig er det også en taktisk vigtig del på højde med meget andet. Grunden til denne diskution er nok ikke hemmelig for særlig mange der kender holdene i DL og da jeg også gerne ser at hold bliver udviklet med øje for at spille bold frem for at tæve har jeg stemt ja til max 1 DP.



ps. IMO er DPs overpowered i LRB. +2 er simpelthen for meget. Måske ikke når der kun er 1 på holdet, men når det udnyttes rigtigt kan det nemt ødelægge spillet som jeg ser det. Men det er jo en helt anden diskution, som ikke lige skal stjæle tråden Smile

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Ballcrusher



Joined: Dec 25, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 22:26 Reply with quote Back to top

Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke har forstået grunden til denne diskussion. Hvis man kigger på ligaen, hvor er det så problemet ligger?

På de 12 hold i Superligaen er der i alt 9 dirtyplayers - hvis DP er sådan en fantastisk overnaturlig god skill, hvorfor er der så ikke flere, der vælger den?

Af de 12 hold i Superligaen er der 6 bashy hold, 4 non-bashy og så er der et amazon og et human-hold midt i mellem - hvis nogle folk synes, at bashy hold har en kæmpe fordel, hvorfor vælger de så ikke et bashy hold, i stedet for at vi andre skal lave reglerne om?

Jeg synes kun, at det er en sjov taktisk udfordring at spille non-bashy mod bashy. Og det kan sagtens lade sig gøre, jvf. mine amazoners 4-1 sejr i semifinalen over et chaos dwarf hold med to DP, der fik Get the Ref i hele anden halvleg.

Det er selvfølgelig ikke jordens undergang, at man kun må en DP - men hvad bliver det næste så? At man kun må foule på visse tidspunkter, at man ikke må foule to gange i træk, at man må have begrænset antal spillere med Mighty Blow eller Claw. Alle disse begrænsende regler ødelægger efter min mening styrkeforholdene mellem holdracerne, og de ødelægger også vigtige taktiske elementer i spillet.

Jeg skal selvfølgelig nok følge flertallet som en sand demokrat, men jeg synes godt, at I DP-modstandere kunne vise os andre præcist hvor i ligaen, at de nuværende regler har været et problem.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 22:28 Reply with quote Back to top

ChrelleP
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 23:02 Reply with quote Back to top

Ballcrusher wrote:
På de 12 hold i Superligaen er der i alt 9 dirtyplayers - hvis DP er sådan en fantastisk overnaturlig god skill, hvorfor er der så ikke flere, der vælger den?

Problemet er jo at dette kan blive fremtiden.. at folk netop kun gør dette for at vinde. I denne sæson har vi set et hold smadre andre hold næsten efter behag. Jeg selv oplevede ikke dette da Chrellep ikke så mit allerede ødelagte hold som en trussel, men ellers er jeg da sikker på at jeg også var blevet foulet adskillige gange i hver halvleg. Et elverhold kræver meget held til at vinde over et god træner med et hårdt hold IMO. Og endnu mere hvis de skal vinde kampen efter igen...

Jeg er også ked af at vi behøver denne diskution, men samtidig er jeg mere ked af det hvis superligaen vindes at tæskehold hver sæson og boldholdene laver nyt hver sæson. I denne sæson er der igen endnu flere der har retired deres hold.

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Kharnath



Joined: Jul 18, 2004

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 00:22 Reply with quote Back to top

Det giver ingen mening at tale om basher hold set i forhold til touchdown hold når vi taler om dirty players - Dirty Player fungerer ens for alle hold og selv et halfling hold er i stand til at sætte mindst én modstander på røven hver runde, hvilket giver dem lige så gode muligheder for at udnytte Dirty Player som alle andre hold. Man kunne måske argumentere for at de smidige hold, elverholdende, har nemmere ved at skaffe assists når de fouler, da det er evigt nemt at dodge sig frem til målet med agility 4 og Dodge, men det er sagen uvedkommende på nuværende tidspunkt.

At Dirty Player er så forhadt en skill kan godt undre mig. Ja, den er absolut ødelæggende hvis man får Get the Ref, men selvom det da sker fra tid til anden kalder jeg det stadig et særsyn. Under normale omstændigheder er det en skill man bruger taktisk for at skaffe en særlig besværlig spiller af vejen eller holde en mand med mulighed for at blitze ens boldholder nede etc.. Bruger man Dirty Player "fordi man kan det", vil man hurtigt opdage at modstanderen kommer i en overtalssituation pga. dommerens kendelser mod ens egne spillere. Det er immervæk oftere man får smidt sin spiller ud efter at have begået en ulovlighed på banen end at modstanderen bliver skadet.

Hvis problemet ikke ligger i at visse hold profitterer mere af Dirty Player end andre hold, og det under normale omstændigheder ikke er en game winner skill (som Ballcrusher skrev: "hvis DP er sådan en fantastisk overnaturlig god skill, hvorfor er der så ikke flere, der vælger den?") må problemet ligge i at ens hold bliver gjort ukampdygtigt til næste kamp.

Og hertil kan jeg kun sige: Fyld jeres roster op med det maksimale antal spillere i stedet for at satse på I kan klare jer med 12 eller 13 spillere. Det kan måske betale sig at spille med så få spillere i ranked kampe, hvor ekstra spillere bidrager unødigt til holdets team- og strength rating. Men det kan ikke betale sig i en liga hvor man ikke kan udvælge sig nemme modstandere og spille lette kampe hvor ens spillere bare skal have tid til at restituere. I ligaer skal man have en reservebænk at falde tilbage på i tilfælde af skader.
Jesperius



Joined: Dec 28, 2003

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 01:22 Reply with quote Back to top

Er jeg den eneste der får en lille glædestårer i øjenkrogen hver gang jeg ser et smukt foul?
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 02:04 Reply with quote Back to top

Kharnath, jeg er enig i din betragtning om at elverhold osv også godt kan lave 'DP holdet' (Vi ved jo alle at Wolter har gjort det :p). Men når det nu er sagt synes jeg stadig ikke at det er fedt at spille BB sådan. og ja, jeg mener bestemt at såkaldte bashy hold har en fordel da de generelt har +1-2 stykker i AV. Hvilket gør en forskel.
Din teori med at adskillige DP'ere svækker dit holds styrke deler jeg dog ikke. Med 15-16 spillere på holdet kan du snildt have 4 DP'ere uden at 'mangle' skills eller spillere. Spiller du bare lidt godt ryger hans spillere ud mere end dine egne... Chrelleps hold er et godt eksempel (NB. jeg har bestemt intet i mod Chrellep. Han er squ en fin fyr). Et komplet hold med både styrke og agility. Et hold som jeg i øvrigt mener sagtens kan vinde lige så meget selvom det kun havde 1 måske 2 DP'ere.

Som jeg har prøvet at give udtryk for er grunden til at jeg ikke synes at DP skal fylde i DL, at det er federe at udvikle hold IMO. I denne sæson har vi set udviklingen af mere 'voldelige' hold og deres effekt. Resultatet har været at mange hold er faldet omkring 50 i tr. Dette har hurtigt givet en forskel på 50+ på tr mellem mange hold i superligaen. Som igen gør at disse hold ikke har en chance senere og vi vil se de samme hold dominere sæson efter sæson (dette er i hvert fald min teori).

Just a few more cents Wink

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 15:37 Reply with quote Back to top

Der er betydelig forskel på Wolters have dirty players bare fordi det var sjovt og ChrellePs ganske gode taktik. Jeg kunne udmærket godt se at ChrellePs taktik var ganske fungerende han kunne skade nogle gode spillere i bytte for en lineorc, ganske godt tradeoff selv med 4+ penalty rolls.
Så jeg ved godt at med denne regel så ødelægger jeg en speciel og ganske legal taktik, grunden til det er jo primært som Doowa siger det at ødelagte hold skaber kedelige kampe. Og DPs ødelægger hold ergo er jeg af den overbevisning at DPs ødelægger ligaen.

Anyway relgen med max 1 DP er nu indført.
Kharnath



Joined: Jul 18, 2004

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 16:18 Reply with quote Back to top

Doowa, en coach skal slå 8+ med to terninger for at skade en modstander med Dirty Player. Statistisk set sker det 41,7% af tiden. Samtidig skal han lave et IGMEOY slag for dommeren, og han smider din spiller ud på 4+ på én terning hvilket svarer til en 50% sandsynlighed. Med Argue the Call giver det så 41,7%.

Der er altså lige stor sandsynlighed for at man bliver smidt ud som for at man skader en modstander med Dirty Player hvis man er i stand til at gennembryde modstanderens rustning automatisk og man stadig må lave Argue the Call med sin coach. I det øjeblik det ikke er muligt bliver man smidt ud oftere end man skader modstanderens spillere.

"Ja, men de gode coaches kan altid skaffe 5-6 assists når de fouler deres modstandere, så de går altid igennem modstanderens rustning". Hvis en modstander har lyst til at afsætte en spiller til at foule mine folk samt 5-6 spillere til at assistere ham, skal han være mere end velkommen til det. Hvis han har så mange spillere stående i en klump på banen må der nødvendigvis opstå huller andre steder som kan udnyttes. Og han skader stadigvæk ikke mine spillere oftere end dommeren smider hans ud.

Og man kan ikke gøre så meget ved det faktum, at ens coach får mundkurv på på et eller andet tidspunkt hvis man bliver ved med at lave fejl på modstanderens spillere og benytter sig af Argue the Call. Det er uundgåeligt.

"Spiller du bare lidt godt ryger hans spillere ud mere end dine egne... ". Hvis du dermed mener, at en god coach kun laver én måske to fejl i løbet af en halvleg (læs: taktiske fejl), så giver jeg dig ret. Laver han derimod fejl hver runde fordi han har muligheden for det, bliver han smidt ud ligeså ofte eller oftere end han skader dine spillere. Statistik lyver ikke.


EDIT: Jeg vælger i øvrigt at trække mig ud af turneringen med indførelsen af den nye Dirty Player regel. Men god fornøjelse med turneringen.


Last edited by Kharnath on Sep 17, 2004 - 16:24; edited 1 time in total
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 17, 2004 - 16:23 Reply with quote Back to top

@Kharnath
Du glemmer det fact at en spiller til 40-50k tager den 50-50 risk mod en spiller som kan være 3 gange så god. Det er her at det en til en tradeoff virkelig er godt for DPs. Så strategien i sig selv er altså ganske god selv om chancen for selv at ryge ud er ligeså stor (måske lidt større) en chance for at skade.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic