45 coaches online • Server time: 16:01
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v stunty (...goto Post BB2020 - Kick team m...goto Post What happened?
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Thunderhammer



Joined: Feb 17, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 23:39 Reply with quote Back to top

I dag hørte jeg snak om ikke at spille kampe, før vi var sikre på, om det hele blev lavet om midt inde i en sæson.

Jeg har forstået det sådan, at det, vi diskuterer her, er, hvorvidt DK liga skal omstruktureres/genstartes efter denne sæson og ikke midt i den.

Men for at undgå misforståelser (eller rette min egen) så taler vi vel om næste sæson og ikke denne?
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 01:24 Reply with quote Back to top

samain wrote:
Hvad er det der gør at vi er tvunget til at acceptere Ogre hold i ligaen? Vi kan vel have en houserule der siger ingen ogre hold, da de er for ubalanceret


Du har helt ret, vi kunne bestemt lave endnu en house rule. Dog vil jeg, og jeg ved Hovring også føler det sådan, gerne spille så tæt op af LRB reglerne som muligt. Vi er allesammen uenige om hvad der er meget sjovt og mindre sjovt, og hvad der er fair og ikke fair, og på nuværende tidspunkt mener jeg ikke at nogen kan sige om Ogre holdet er balanceret eller ej.


Thunderhammer wrote:
I dag hørte jeg snak om ikke at spille kampe, før vi var sikre på, om det hele blev lavet om midt inde i en sæson.

Jeg har forstået det sådan, at det, vi diskuterer her, er, hvorvidt DK liga skal omstruktureres/genstartes efter denne sæson og ikke midt i den.

Men for at undgå misforståelser (eller rette min egen) så taler vi vel om næste sæson og ikke denne?


Sæson 7 vil ikke blive afbrudt for at starte forfra. Alle hold i ligaen nu her er gamle hold, og påvirkningerne fra de nye regler vil være minimale. Sæson 7 vil køre færdig og finde en vinder som altid. Jeg kan slet ikke se formålet med ikke at spille, spiller vi ikke alle disse kampe for sjov?

Jeg håber alle vil spille deres kampe, og jeg anser alle, der ikke gør dette, for ikke at have interesse nok i at fortsætte i ligaen.

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 02:02 Reply with quote Back to top

You go girl

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
MadsL



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 09:30 Reply with quote Back to top

Personligt ville jeg være meget ked af, hvis vi skulle starte forfra.

Men på den anden side kan jeg også godt se at "de gamle big guys" bliver rimelig vilde i forhold til nye hold der joiner DL.

Så mit forslag er følgende:

Lige som folk blev tvunget til at "ryde op" på deres hold hvis de havde for mange Dirty Players, kunne man bare sige at efter denne sæson (eller hvornår det nu passer med implementeringen af de nye regler) skal alle fyre deres nuværende big guys. Ved at sige det i god tid har folk mulighed for at spare op, så det burde ikke ramme så hårdt.

MadsL


EDIT: Glemte helt at nævne, at jeg helt klart synes at der via begrænsninger skal arbejdes hen mod en liga, hvor alle hold er repræsenteret (eller i hvert fald hvor ingen er overrepræsenteret).


Last edited by MadsL on %b %19, %2004 - %14:%Nov; edited 1 time in total
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 10:41 Reply with quote Back to top

Quota:
Quote:

Sæson 7 vil ikke blive afbrudt for at starte forfra.

ok - jeg var lidt i tvivl, men tak for opklaringen, jeg går straks i gang Smile

_________________
#fumbbl_academy - the old school alternative | #bloodlust - FUMBBL's first Vampire chat
Printzlau



Joined: Nov 01, 2003

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 10:44 Reply with quote Back to top

Jeg synes også at det ville være ærgeligt hvis vi startede ligaen helt forfra, mener ikke at der er nogen speciel grund til det. De fleste af de ny regelændringer kan jo implementeres uden problemer.

Mht gamle big guys, så kan vi jo evt bare gøre som MadsL foreslår, og ogre holdet kan jo også bare forbydes, hvis vi mener det vil være for ubalanceret at have med.

Jeg vil også mene at racerestriktionerne er fine, det giver variation, og derfor vil det også være fint hvis DS og DL lægges sammen igen, så man fra starten kan se hvilke hold der er mulighed for at spille. Men jeg er også meget imod forslagene om at opdele holdene i divisioner efter bashing eller passing. Det vil være enormt kedeligt i længden, og der vil opstå den sædvanlige diskussion, er Humans, Lizards, Necro osv. bashing eller ej.

/Printzlau
SirKillalot



Joined: Jun 17, 2004

Post   Posted: Nov 19, 2004 - 21:19 Reply with quote Back to top

Lad endeligt Ogres og for den sags skyld Vampires komme med. Orgres ser jeg ikke som det store basher trussel og frygter dem langt fra så meget som et veludrustet Lizzard, chaos (nurgle) eller orc hold.

Med hensyn til næste sæsson er jeg mest stemt for en genstart og en sammenlægning af ligaerne, hvor der fra starten er race begrænsninger.
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 20, 2004 - 15:23 Reply with quote Back to top

Hvis folk mener at Ogres er for seje, må de hjertens gerne spille dem for min skyld. Holdet kommer i starten mest af alt til at ligne et goblin hold. Når de så efter lange og møjsommelige kampe (hvoraf de taber de fleste) har fået et pænt antal Ogres, vil de være oppe mod hold fyldt med Block, Dodge og Blodge spillere som de har svært ved at gøre noget som helst ved.
Malerun



Joined: Dec 03, 2003

Post   Posted: Nov 20, 2004 - 18:35 Reply with quote Back to top

Jeg vil gerne starte med at rose admins'ne gamle som nye for at lytte til hvad folk gerne vil. Det er sgu bedre end de fleste and ligaer, både fumbbl og RL, som jeg er med i.

Mht. variation af holdene synes jeg at det er en god ide. Jeg foretrækker dog at begrænse hver race til X hold istedet for ekstra point per TD, da det som sagt kan betyde at hold med lutter små sejre ikke går videre. Hold der er for mange af, synes jeg skal have lov at fortsætte og bare udfase dem efterhånden som de stopper.
Jeg synes også at man bør fjerne indbyrdes cas som afgørelse ved op/nedrykning, selvom det ikke er den store ændring.

Mht. hold (og regler) synes jeg bare, at vi skal ligge os tæt på LRB. Hvis der (næsten) ensstemmighed om en house rule synes jeg det er OK, men det bør være undtagelsen.

Big guys synes jeg skal have lov til at blive denne sæson ud og så skal de retires, hvis de har general skills.

Malerun
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 20, 2004 - 19:33 Reply with quote Back to top

Jeg vil støtte op om Maleruns ros (tak quota fordi du ikke bliver træt af mi kvævleri (tror jeg Smile).

Hvis vi skal starte forfra, kunne det være rart hvis vi kunne komme videre. At der er nogen i 2. division vest der er nogle kogler, er synd for dem. Smid dem ud, og tag nogle nye ind. Sæt nogle deadlines for kampdatoer.
Mvh. Jeppe
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Nov 20, 2004 - 22:46 Reply with quote Back to top

Det lader til at mange bakker op om begrænsning af racer. Problemet ved dette, uden omstart, ligger i at visse racer allerede er overfyldte. Hvis racerne skal balanceres antal mæssigt uden omstart, vil det sige at visse af disse må forlade ligaen, og jeg forestiller mig at de fleste gerne vil beholde deres hold hvis de kan. Derved er vi henne i noget lodtrækning om hvem der skal smides ud, og det er et skridt jeg nødigt vil tage.

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 21, 2004 - 18:19 Reply with quote Back to top

Hvis det bliver til en enighed om at gamle hold godt kan fortsætte, men at nogen skal siges fra, ville det i princippet være ok med mig. De fleste af os i DL har jo allerede et erstatningshold parat og selvom jeg ville savne mine orcer, ville jeg nok kunne lave et lige så kærligt forhold til mine Dark elves. Med hensyn til Big guys så syntes jeg man må bør skrotte dem alle.
Lidt mere til Ogre diskussionen. Hvis man tager et kig på Ogres W/D/L statistik er den 35 / 18 / 47. TD difference -0.63 CD difference +0.37, sammenligner vi det med eksempelvis Khemri er tallene 39 / 19 / 41 -0.38 +0.97. Tager vi derudoveri betragtning at disse Ogres har haft både Block og tackle kan jeg ikke se nogen som helst grund til at være så bange for dem nu hvor de ikke længere kan tage General skills.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Nov 22, 2004 - 21:05 Reply with quote Back to top

@ogres
Jeg er er enig med Bartok og mange andre der har sagt det samme de kan ikke skræmme mig. Og som quota siger så lad os da prøve at følge LRB så langt som muligt.

@genstart / racebegræsning
Jeg tror at en kombineret racebegrænsning og genstart vil skabe en en større ligevægt i ligaen og kunne være god. Jeg er selv meget glad for mit DE hold, som har været urimeligt heldige med sine skill rolls, men jeg kan nu også lide idéen med alle er lige fra start.
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 23, 2004 - 11:40 Reply with quote Back to top

Spørgsmålet bliver bare hvordan det skal afgøres hvem der skal spille med de populære racer.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Nov 23, 2004 - 13:46 Reply with quote Back to top

Hvordan det bestemmes hvem der får hvad illustreres med et eksempel. Det er sådan at alle skal opstille en prioriteret rækkefølge (3-4 racer burde være nok)

Eksemplet:
Vi har race A, B, C og D og spiller 1, 2, 3 og 4. De har følgende prioritering

1: A, B, C, D
2: B, A, C, D
3: A, C, D, B
4: B, D, C, A
Der må kun være en af hver race i eksemplet.

Her er to som vil have A og to som vil have B. Det er sådan at får 1 ikke A vil hun have B, får 2 ikke B vil hun have A. Dette betyder at vi er nødt til at vælge en som får sit første ønske valgt, der trækkes lod og 3 vinder. Dette betyder at der nu er 3 tilbage som skal vælge tre racer. Det ser således ud
1: B, C, D
2: B, C, D
3: fik A
4: B, D, C
Der trækkes lod og 1 vinder og hun vælger så B. Tilbage er 2 som helst vil have C når kun der er C og D tilbage og 4 som helst ville have D af de to.

Altså metoden er at rangere (lodtrækning) alle spillerne og des højere rang man har des større chance er der for at man får racen man vil. Denne metode gør også at man ikke kan spekulere i hvilke racer man vælger som anden og tredje prioritet, det ville kunne ske med stort set alle andre metoder*

*Jeg har ihvertfald svært ved at komme på en simplere metode som hvor man ikke kan spekulere lidt i det, men hvis nogen kan så lad mig prøve at finde et modstridsbevis.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic