65 coaches online • Server time: 19:40
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post anyone know how to c...goto Post Elf Draft Coachgoto Post Cindy fumbling after...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
has



Joined: Oct 22, 2003

Post 6 Posted: Jan 09, 2005 - 22:06 Reply with quote Back to top

Tjo gott folk!

En ny säsong står för dörren. De första divisionerna är redan lagda, så det är fritt fram för spekulationer, utmaningar och förtal!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Jan 09, 2005 - 22:14 Reply with quote Back to top

Ulthuans Lågländare blev nesligt utsatta för en komplott i lottningen och får inleda med att möta de klassiska topphattarna som vi slog för snart ett år sedan i steg 2, följt av de stinkande rottarna från orminge. Men oberoende av eventuella snöoväder eller värmeböljor känner jag på mig att de tappra högalverna kommer gå en bra säsong till mötes.

Lycka till alla, och skriv gärna när ni avtalat tid om match här eller nån annanstans så alla vet. Tror nog de flesta tycker det är kul att titta på matcher i svenska ligan.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Jan 14, 2005 - 08:37 Reply with quote Back to top

Efter en oväntad framgång i Julkuppen Smile , som nesligt avslutades med en knapp förlust mot dräggen som kallar sig helgon från Ekerö Rolling Eyes , såg ESR att de även det, högst oväntat hamnat i div1. Motståndet ses som segt, klumpigt fast hårdfört(2 khemri), långsamt, buffligt och blandat(2 CD's) samt en värdig motståndare i de "riddare" luthski anför.

ESR ser fram emot en spännade säsong och hoppas på så pass stor framgång att de i allsvenska ska fundera på strategier redan nu inför nästkommande säsong. Att ta ut en seger i divisionen i förskott vet ju alla = sista placering Exclamation . Med en uttalad målsättning att avancera gör dock ESR, dygnet innan årets första SL match(lördag kl 14), anspråk på en av de 2 främsta platserna i gruppen!

Väl mött på planen alla i div 1 västra! Twisted Evil
/Ludicruz
Erik



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 14, 2005 - 09:17 Reply with quote Back to top

Angående de nya reglerna för inbördes möte.

Det tycks mig som om syftet är att det inte skall behöva spelas matcher för att avgöra "vem som är vem". Hur blir det då med mellansäsongen i övrigt? personligen har jag alltid sett den som ett positivt inslag i turneringen, då den erbjuder ett mer avslappnat klimat där man åtminstånde lever under illusionen att det finns en chans för återhämtning. Jag har försökt leta upp en forumtråd från säsong 7 för å se om detta diskuterats under den säsongen, men inte hittat någon.

Jag vill dessutom passa på att tacka framförallt de ansvarige för ett tokigt bra jobb, men även mina motståndare för en rolig liga!
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 26, 2005 - 04:50 Reply with quote Back to top

Nu har jag SSL.
se om den går att fixa efter legbreaker.
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Jan 26, 2005 - 10:55 Reply with quote Back to top

Erik wrote:
Angående de nya reglerna för inbördes möte.

Det tycks mig som om syftet är att det inte skall behöva spelas matcher för att avgöra "vem som är vem". Hur blir det då med mellansäsongen i övrigt? personligen har jag alltid sett den som ett positivt inslag i turneringen, då den erbjuder ett mer avslappnat klimat där man åtminstånde lever under illusionen att det finns en chans för återhämtning. Jag har försökt leta upp en forumtråd från säsong 7 för å se om detta diskuterats under den säsongen, men inte hittat någon.


Det finns ingen forumtråd för säsong 7, eftersom jag slött nog inte orkade skapa någon...

Ändringen av reglerna för inbördes möte har ingenting med mellansäsongen att göra - mellansäsongen fortsätter precis som vanligt.

Orsaken till de ändrade reglerna är att det ska spela mer roll att vinna sina matcher. Det gör också att man inte kan "taktikconceda" mot ett lag och sedan "gå om" dem i tabellen genom att göra fler mål, utan då måste man verkligen vinna fler matcher också. (Eftersom concede vanligen innebär 1-0 är målskillnadspåverkan av en concede marginell.)
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Jan 27, 2005 - 02:36 Reply with quote Back to top

Div 4 västra är gullig.

2 dwarf, 1 ogre, 1 chaos dwarf, 1 undead och 1 khemri.

_________________
FUMBBL!
emil_frojd



Joined: Jan 29, 2004

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 13:15 Reply with quote Back to top

Jag måste ju säga att jag har et GIGANTISKT problem med SLs wiki sida. det går inte att hitta på den och jag letar och letar efter infon om deadlines. Se till att göra något åt det eller lägg upp den på SLs gruppsida. Men gör något åt den snälla.

/MVH Emil
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 13:24 Reply with quote Back to top

Va? Wikin är väl alltid uppdaterad?Håller inte du på med julkuppen som oss andra Emil? Wink

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
emil_frojd



Joined: Jan 29, 2004

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 18:45 Reply with quote Back to top

LoL

Det största problemet var ju att det inte går att hitta på wiki.

Så är det nån som har deadlines listan?

/Emil
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 19:03 Reply with quote Back to top

Deadline är på söndagar, och uppsamlingstiden 20.00-20.30.
Man har alltså en vecka på sig per omgång.

Inte så svårt att komma ihåg, men visst håller jag med om att topicen i kanalen och wikin borde hållas uppdaterade.
emil_frojd



Joined: Jan 29, 2004

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 21:57 Reply with quote Back to top

Jo det vet jag men vilka datum är det som gäller för alla deadlines då jag vet att jag ligger före schemat men vet inte hur långt före schemat.
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Feb 01, 2005 - 22:04 Reply with quote Back to top

står ju när säsongen började och sen är det väl bara att räkna framåt. En omgång per vecka.
På söndag ska omgång 4 vara spelad.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 22, 2005 - 04:24 Reply with quote Back to top

Så var det än en gång dax för final i SL. Lowlanders tar emot Saints och vi ser fram emot en målsnål match mycket taktik, CAS och underhållning.
Finalen är preliminärt bokad till tisdag kväll kl 21.
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Feb 22, 2005 - 14:19 Reply with quote Back to top

Jag förväntar mig att se många alvfans på plats och bra stämning. Alvfans är vi allihopa, eller hur? Wink
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic