29 coaches online • Server time: 10:14
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post ramchop takes on the...goto Post Chaos Draft League R...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 18:07 Reply with quote Back to top

Se till att du inte bygger på problemet själv nu iaf Sergei.

Vad menar du egentligen med mer taktiskt foulande Fejd? Vi kanske skall ta bort safe throw så att passningarna blir lite mer taktiska? Är det inte ganska larvigt hur elf kan ignorera folk och tacklingszoner när de passar?

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 20:12 Reply with quote Back to top

Nejdå, jag behandlar folk som jag själv blir behandlad. Men en DP är definitivt tillräckligt för min smak

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 02:16 Reply with quote Back to top

taktiskt i den bemärkelsen att vilken medelmåttig coach som helst kan foula sig till en vinst med tillräckligt många DPs i laget men att det kräver betydligt mycket mera skill å taktik för att använda dem effektivt utan DP tinky...
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 02:25 Reply with quote Back to top

Utan dp är det nästan alltid otaktiskt att foula. Men visst jag håller med om att man kan bygga up pett mördarlag och vinna med endast grundläggande kunskaper om hru blockande och foulande fungerar. Klart tråkigt.
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Jun 17, 2005 - 10:16 Reply with quote Back to top

Lite fakta ur de 41 översta lagen i Svenskaligan, så ser det ut ungefär som följer
Antal dp i laget [3/2/1/0] så är summeringen så här <4/7/15/15>

Inget lag har mera än 3dp och 4lag har 3dp i laget.
Så att sätta restriktioner på max 3dp är lite onödigt.
2dp max låter ok för min del.
1dp max låter klart bäst i mina öron.
Att inte tillåta dp låter lite knasigt, att ta bort skills blir ju fel då Lord Borak har denna skill då man hyr honom.. skulle man inte få hyra honom då?

Att begränsa antalet av skills låter bättre i mina öron, helt klart.
Att bara ha dp för att sudda bort de stora lagen, nja det löser ageing ganska fint tycker jag.
Skador och åldrings effekter i kombination med lite pengar blir en bra broms på lag som kommer över och runt 250tr. Många lag i SL som åker upp och ner mellan 200-250 i tr.

Starts att hyra tycker jag helt klart skall tillåtas.
Hmm.. Fejd jag minns för ett år sedan nu då förra versionen av sommarkuppen spelades. Svenskakuppen hette den då. Då var din mening att
”klart mycket roligare i kuppen då man mötte stars, det gör man aldrig i ligan”.
Har det blivit för mycket av det goda nu fejd?
Stars är helt ok nu tycker jag då man bara har dem i en match och priset ligger runt 70-90k för en stjärna. Lag runt 150-199 får in ganska fina pengar och jag tycker de skall kunna hyra in lite extra krydda i en viktig match mot större lag eller så.

Finaler med stars varför inte?
Coacher tar sig till finaler utan stjärnan i 4 eller 5 matcher!
Så skulle de inte få fira sin final med en stjärna i laget?
Ingen har sagt något om wiz men de liksom stars tycker jag helt klart skall vara med i SL.

Min åsikt är efter att ha läst och funderat är 1 eller 2 dp per lag, sedan blir det nog bra.

Länge leve Svenskaligan!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 17, 2005 - 10:22 Reply with quote Back to top

Jag håller med Bantha på samtliga punkter. Om nu bara mina Khemri hade haft ett par DP till i matchen mot hans Dark Elfs igår...
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 09:45 Reply with quote Back to top

Gah! vad har jag gjort has? varför är div 2 östra så blodig? hur illa kommer detta sluta?
frågorna är så många, svaren är så få...

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:01 Reply with quote Back to top

Läs Mikael Wågströms SL-blogg!

Den anonyme UFC-liraren Mikael Wågström kommer som så många andra sportstjärnor nuförtiden att skriva blogg om årets säsong. Vi får vad som blir längre, bloggen eller Wågstöms karriär...
Till bloggen
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:17 Reply with quote Back to top

Det känns rätt bra att det varit lång paus nu. Jag har inte hunnit leva mig in i laget igen nu så det är perfekt att starta mot Persu. Grabbarna är lite vilsna nu när coachen långdistanscoachar från Norrköping. Det har inte blivit mycket träning alls under sommaren, coachen ringde bara upp Christer Ostbåge (Nu materialförvaltare och assisterande coach) för att säga: "Äh bara kör".

Om ni är försiktiga och snälla mot mitt lag planerar jag att byta ut Adidas JR när jag får pengar till det. Smile

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:22 Reply with quote Back to top

Ja det andra också...

Med tanke på att vi i skrivande stund har det klart högsta TR-snittet någonsin på de tio högsta lagen i ligan tror jag inte riktigt att det är läge för att försöka minska våldet just nu. Personligen tycker jag att matcher med över 250 tr är ganska tråkiga och Spelkonstruktören har till och med själv sagt att det inte är meningen att man skall kunna hålla så hög TR över en längre tid.


Last edited by Tinkywinky on %b %29, %2005 - %13:%Aug; edited 1 time in total
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:27 Reply with quote Back to top

Tinkywinky: Kan intyga att det inte är så lätt att hålla sig kvar där uppe nej. Får se hur det går för trick den här säsongen, känns som han har bästa laget nu.
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:30 Reply with quote Back to top

Jag har inte heller nåt emot ubervåld högst upp. Det ska ju leda till lite rotation bland topplagen och ser man på tidigare resultat så verkar det verkligen ha fungerat. Inte ofta man ser ett lag dominera säsong efter säsong.

Det kan dock vara värre för lite grönare lag som försöker kämpa sig upp till eliten som måste förbi alla möjliga typer av dödsfällor på vägen. Men men... det kanske är lika bra att man får lära sig att överleva i ett tidigt skede.
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:55 Reply with quote Back to top

Nu finns det en tråd för innevarande säsong också.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic