17 coaches online • Server time: 03:35
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Learning BB in YouTu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Playoffs i sæson 8?
Ja tak
78%
 78%  [ 26 ]
Nej tak
21%
 21%  [ 7 ]
Total Votes : 33


Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 16:32 Reply with quote Back to top

Denne tråd er oprettet for at diskuttere hvorledes vi skal føre ligaen videre.

Min umiddelbare idé er at lave en to-delt superliga, som tidligere, hvor de 2 bedste hold fra hver gruppe kommer i playoffs om titlen.
For at gøre tingene simplere har jeg tænkt på at gøre resten af ligaen fulstændig lodret dvs. 1 gruppe per divison og så ellers føre oprykning som tidligere, det giver selvfølgelig et problem i forhold til op/nedrykning, men er det ikke noget vi kloge hoveder burde kunne finde en løsning på?
Planen var at gøre det så simpelt og overskueligt som muligt for alle parter.

Derudover vil jeg gerne høre bud på hvordan i synes vi skal afslutte sæson 8. Personligt synes jeg ikke vi skal have playoffs i denne sæson, da vi lige er genstartet og titlen derved ikke ville være vundet på de samme præmisser som tidligere. Derimod vil gruppevinderne blive belønnet med at være næste sæsons superliga.

Tilkendegiv venligst jeres mening og begrundelse for denne så vi kan få en liga der er bedst mulig for alle deltagende.

Mvh. Trekamp

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-


Last edited by Trekamp on %b %16, %2005 - %18:%Mar; edited 1 time in total
Mr_QB



Joined: Jul 16, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 16:53 Reply with quote Back to top

jeg må da indrømme at jeg godt kunne tænke mig at der var en gang playoffs

_________________
Nuffle should have stayed in his cursed mother's womb, she should have had pity on our lost souls and killed nuffle while she still had the chance.
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 16:55 Reply with quote Back to top

Ja playoffs er meget sjovt, men der står et argument for hvorfor vi ikke burde. Hvad skulle være argumentet for? Som skrevet: begrundelser tak:)

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
Mr_QB



Joined: Jul 16, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 17:00 Reply with quote Back to top

1: fordi det er min første sæson i DL og når jeg nu har vundet min gruppe kunne jeg jo egentligt godt tænke mig at se hvor langt jeg kan nå
2: DL er trods alt blevet genstartet så hvorfor skulle der ikke være playoffs.
hvordan gjorde i i den første sæson var der heller ikke playoff eller hvad??

_________________
Nuffle should have stayed in his cursed mother's womb, she should have had pity on our lost souls and killed nuffle while she still had the chance.
soren72



Joined: Nov 29, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 17:10 Reply with quote Back to top

Der var vel lagt op til play-off:

Quote:
1. runde: 13. februar
2. runde: 20. februar
3. runde: 27. februar
4. runge: 6. marts
5. runde: 13. marts

Playoff og bonus kampe: 25. marts


uddrag fra DL-gruppe siden.

mht til divisioner/grupper skal der vel bare sørges for der ikke er for mange kampe per sæson. Da dette er min første sæson ved jeg ikke helt hvordan det har kørt tidligere.

_________________
Cheers,

Soren - Back Judge, The Reformed Church of Nuffle
monboesen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 17:12 Reply with quote Back to top

For at gruppevinderne kan føle at de får deres velfortjente belønning og en chance for at vinde turneringen.
raae



Joined: Mar 07, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 17:43 Reply with quote Back to top

Rolling Eyes

jeg er da frisk playoff her første season , men jeg var nu glad for divisioner. og håber og regner med vi køre videre med disse teams i divisioner til næste season.

og så må man jo ud for placeringer i denne season sætter folk sammen.

og det skal jo være op til folk at be om at rykke ned en division hvis deres hold lacker/halter eller lign. Men man kan sku og jeg mener Sku ikke kommer foran bare fordi ens TR/str er højere end andres. der er det man har spillet sig til som tæller.

MVH Thomas Raae

PS nogle af jer andre som skal til Notthingham og spiller BB iår?
Mr_QB



Joined: Jul 16, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 17:49 Reply with quote Back to top

for det første skal jeg ikke til notthingham, hehe.
og for det andet så ser jeg det som en udfordring at mit holds tr/ts er meget lav i forhold til mange af de andre gruppe vindere og som en del af det at spille i en gruppe

_________________
Nuffle should have stayed in his cursed mother's womb, she should have had pity on our lost souls and killed nuffle while she still had the chance.
Hindsberg



Joined: May 14, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2005 - 20:06 Reply with quote Back to top

Hvis der kommer playoff, vil det så skabe for meget ubalance for de hold der ikke er med, eller vil der også være kampe for dem?
bogh



Joined: Oct 31, 2004

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 01:18 Reply with quote Back to top

Jeg mener at den oprindelige plan for DL8 er cool nok - play offs og bonus kampe til resten af holdene. Ligesom Mr. QB er jeg næppe helt upartisk, da jeg som vinder af gruppen godt kunne tænke mig at se play-offs. Men jeg må indrømme jeg har svært ved at se at det at vi alle startede på lige fod skulle være et argument imod at man kan finde en vinder? Igen: Hvorfor ikke play-offs og en titelkamp? Næste sæson er også sjovere hvis man kan møde de regerende mestre og forsøge at pille dem ned fra tronen.

_________________
[url=http://www.sloganizer.net/en/style3,Bogh.png]Image[/url]
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 11:23 Reply with quote Back to top

Vi har snakket lidt om bonuskampe og er blevet enige om at dem bliver der ingen af.
Indtil videre er den generelle stemning for playoffs, men jeg har sat pollen til en uge, så kan folk holde deres påskeferier (hvis de nu ellers har den slags) i fred og ro og så klør vi på derefter.

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
Mr_QB



Joined: Jul 16, 2004

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 11:53 Reply with quote Back to top

Bliver det ikke lidt unfair for de hold der ikke kommer med i et eventuelt playoff ikke får nogen bonus kampe og derved kommer længere bagud i tr/ts. Også fordi visse af gruppevinderne har rimeligt høje tr/ts og som ved hjælp af playoffkampe kan komme endnu højere op. Det bliver da utroligt svært for de hold der ikke får de bonus kamp at følge med !!

_________________
Nuffle should have stayed in his cursed mother's womb, she should have had pity on our lost souls and killed nuffle while she still had the chance.
monboesen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 12:14 Reply with quote Back to top

Det kommer da an på hvem de møder og hvordan det går. Der er da en reel risiko for at miste TR/TS i en bonus kamp. Nej fordel folk efter point i de nye ligaer og lad dem fortsætte derfra.

PS. Jeg er ikke en af dem som skal i play-off.
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 13:40 Reply with quote Back to top

IMO er en sejr i sæson 8 lisså sjov/ærefuld som de andre sæsoner - præmisserne har været lidt anderledes, men antal kampe og modstandere det samme. Det vil være for fladt at slutte sæson uden play offs.

henz (nr. sjok i gr. 8 og snart ex-dværgecoach Smile)

_________________
#fumbbl_academy - the old school alternative | #bloodlust - FUMBBL's first Vampire chat
MadsL



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Mar 17, 2005 - 14:15 Reply with quote Back to top

Jeg kan godt forstå at puljevinderne gerne vil have play-off, det ville jeg nok også selv, hvis jeg havde vundet.

Men jeg mener samtidig, at det skal være muligt for de resterende hold "at følge med", så derfor burde der også være mulighed for bonuskampe.

Dette behøver ikke være særlig svært at arrangere, da kampene ikke kommer til at tælle nogen steder.

Eksempelvis kunne man sige at alle der ikke er kommet i play-off må spille max 2 kampe mod andre hold fra DL. Man må ikke spille mod den samme i begge kampe, og forskellen i TR må max være 10 (for at undgå cherry-picking). Når man ikke at spille sine kampe inden play-off er slut er det bare surt, på den måde sikrer man, at bonuskampene ikke forsinker sæson 9's start.

Mads
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic