50 coaches online • Server time: 15:16
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post War Drums?goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Learning BB in YouTu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
has



Joined: Oct 22, 2003

Post 21 Posted: Aug 29, 2005 - 13:47 Reply with quote Back to top

Tjo gott folk!

Här är tråden för årets ligagaggande. Stoltheter, dumheter, oden till fallna hjältar, dösnack.

Ha skoj, och var snälla mot varandras spelare! =)
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 13:51 Reply with quote Back to top

Lågländarna börjar med att ta sig an helgonen, kommer antagligen ske onsdag kl 14 för dom som inte har bättre saker för sig på jobbet. Wink
Treefinger



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 14:01 Reply with quote Back to top

För att fortsätta diskussionen från föregående tråd:

Jag måste säga att våldet högst upp är bra för gallring, men det som jag ser som mest imponerande är lag som far illa, halkar ner en säsong och sedan är tillbaka och slåss om trofén! Bästa comebacken som jag sett måste nog vara UFC och näst bästa Växjö bolltrillare som var nere i en TR på 170-180 och ändå var med och slogs om pokalen. Riktigt tuffa grabbar som inte viker en tum! Applåder för er!
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 14:08 Reply with quote Back to top

East Strait Raiders ska ha en eloge då också, de har fått duktigt med stryk under sin tid, men ser rätt starka ut nu.

_________________
FUMBBL!
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 15:47 Reply with quote Back to top

Nu har jag kikat in mitt lag och det ser ut som om jag verkligen har en fin bas att bygga på nu. Klarar jag bara första matchen utan skador skall det bli ett sant nöje att se spelarna växa upp som små blommor ur jorden.

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 15:48 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:
Nu har jag kikat in mitt lag och det ser ut som om jag verkligen har en fin bas att bygga på nu. Klarar jag bara första matchen utan skador skall det bli ett sant nöje att se spelarna växa upp som små blommor ur jorden.


Det finns ju inget roligare än att gå bärsärk på en blomstrande rabatt!
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 16:25 Reply with quote Back to top

Jepp dags att plocka fram gräsklipparna där uppe i de högre divisionerna så vi nykomlingar får plats att klättra uppåt.
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 16:42 Reply with quote Back to top

Tycker att jag råkar ut för gräsklipparen jämt Smile ser speciellt fram emot tinky och persu Smile

Bara tre orginal lag kvar i ligan

Ekerö saints - flest matcher
UHC - näst flest matcher
Vislanda IF - 4'a i matcher, har aldrig varit i slutspel vilket gör att bolltrillarna ligger 3'a i antal matcher.

Jaja vi tar sats och landar förhoppningsvis i Div1 utan för mycket stryk i bagaget Smile
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 16:54 Reply with quote Back to top

Det hårda spelet med mkt fouls osv missgynnar ju alver rätt bra. Tror det finns en bra chans att både jag och trick ligger och förblöder i rännstenen efter säsongen. Våra spelare kostar ju så ohyggligt mkt att ersätta också. Men den som lever får se.
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 29, 2005 - 17:00 Reply with quote Back to top

Ni har haft de bästa lagen tre säsongen i följd nu så jag tar din oro med en nypa salt Casper. Razz

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Aug 30, 2005 - 01:14 Reply with quote Back to top

Jag och fejd spelar nog 13 istället. Kul om folk skriver när dom ska spela så man kan specca, alltid kul att titta på SL matcher.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Aug 30, 2005 - 01:53 Reply with quote Back to top

lutar åt att jag och managern spelar första mötet i köttdivisionen 2 östra efter klockan sju onsdag kväll

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 30, 2005 - 11:29 Reply with quote Back to top

Troligen blir det match i allsvenskan torsdag 18.00 i Sjumilaskogen mellan Puhgänget och Vålnaderna.

_________________
Living in Gothenburg?
Think that Blood Bowl is the best game ever?
Then I have the answer to you! Come and join GOBBL, the new BB-leauge in Gothenburg!
Treefinger



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Aug 30, 2005 - 11:43 Reply with quote Back to top

De tuffa, utvilade Revolters är redo för nya hyss i Allsvenskan västra. De tänker minsann visa Pizzeria Luna att en riktig pizza antingen är riktigt dålig (och således med i Revolters), läggs en sen kväll utanför den lokala pubben eller är uppäten av Revolters.

Tune in your favorite spectator client at:
* Klockan 18-19 ikväll (tisdag).
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 30, 2005 - 12:16 Reply with quote Back to top

På onsdag runt 19:00 ska Okynnesdodgearna möta Bodyslam Boneheads. Dom viga amazonerna hoppas på fina handikap då dom fruktar Mighty Blow. Men det kunde varit värre, ogresar med tackle. VE OCH FASA!

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic