12 coaches online • Server time: 05:53
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Elf Draft Coachgoto Post [L] OBBA Smack Talk ...goto Post Cindy fumbling after...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 24, 2003 - 21:09 Reply with quote Back to top

Ölsvenskan..?
Nej, men skämt åsido, troligtvis kommer den i så fall heta något i still med det första förslaget "Allsvenskan II" (eller III då vi kommer att vara inför tredje säsongen).

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Nov 24, 2003 - 22:15 Reply with quote Back to top

Håller med om att det vore en kunglig ide att skapa en ny liga. Känns som denna håller på att dö annars.
Surre



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 25, 2003 - 15:12 Reply with quote Back to top

Nya Allsvenskan
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 26, 2003 - 13:44 Reply with quote Back to top

Antingen borde den nya ligan inte heta något med allsvenskan, eller så borde den högsta divisionen inte heta något med allsvenskan ... att ha ligan och en division som heter samma sak är brara krångligt ...

SweBowl ...

Med divisionerna allsvenkan, div 1 och div 2 ..

Indelning i östra och västra verkar okcså jobbigt ... om man nu skall börja om från början.

/Boobis
Surre



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 09:16 Reply with quote Back to top

Håller med dig boobis förutom "SweBowl" eftersom "Swe" känns föga svenskt. Men det stämmer att ligan och högsta divisionen bör ha olika namn.
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 10:41 Reply with quote Back to top

Hmm... håller också med... Vet inte riktigt vad ligan skulle kunna heta, men Allsvenskan och Div I och II och så vidare, med delturneringar? såsom Svenska Cupen låter bra.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 15:07 Reply with quote Back to top

Jaha,
vad sägs om Svenska Ligan? Föga orginellt men tillräckligt tydligt samtidigt som det lämnar Allsvenskan ledigt som namn till högsta divisionen.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post 21 Posted: Nov 27, 2003 - 18:42 Reply with quote Back to top

Svenska Ligan är nu skapad. Efter att jag gjort en del förberedelser kommer jag börja sätta upp säsong 3 av Allsvenskan där.

Var snäll att inte, jag repeterar inte, flytta ert lag från grupp allsvenskan ännu! Jag behöver göra en del grejer innan jag kan sätta igång.
Däremot får ni hemskt gärna komma med förslag på hur ligan ska se ut, antingen i PM-form eller här i denna tråden. Jag kommer sätta mig ner tillsammans med intresserade (Indur, Boobis, några fler?) för att komma fram till hur vi ska göra.

Jag meddelar inom kort när ni kan börja flytta över lag till den nya gruppen.

Mordachai
Indûr



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 20:41 Reply with quote Back to top

Kul att du drar igång ligan igen, och säg gärna till vad du vill ha hjälp med! Very Happy


Last edited by Indûr on %b %28, %2003 - %08:%Nov; edited 1 time in total
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Nov 27, 2003 - 21:00 Reply with quote Back to top

Kanske någon form av rookie-serie för helt nya lag som vill vara med o fajtas? Kanske skulle bli Div III eller nått.. vet inte... och sen bara fylla på när vi växer till hundratals och tusentals spelare... eller nått
Surre



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2003 - 08:10 Reply with quote Back to top

Inte alltför högt tempo, högst en match i veckan. Inte för stora serier heller så varje säsong går rätt fort. Sen ett jämnt antal lag i varje serie (till skillnad från hur det var i Allsvenskan).

Uppsamlingstid på söndag kväll för ospelade matcher är bra.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2003 - 08:20 Reply with quote Back to top

Blir det nått slutspel eller hoppar vi direkt till nästa säsong?
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2003 - 10:24 Reply with quote Back to top

Er det muligt at en dansker må spille i allsvenskan?

Skal det være helt nye hold eller må man godt have et tidligere brugt hold?
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2003 - 11:01 Reply with quote Back to top

Den största utmaningen med en liga är som jag ser det att få matcher att bli spelade, samt när matcher inte spelas att få personer som vill spela att "klumpas ihop" så att de kan fortsätta ligan utan att störas av icke-aktiva.

Hur gör man det?

Nuförtiden går det ju att sparka ickeaktiva och ersätta dem med nya, förhoppningsvis spelvilligare, men hur administreras det?

Hur hård skall man vara, dvs hur många matcher får man missa innan man åker ut? Att ta reda på vilken coach det är som inte kan är ju inte så svårt, så det behöver inte bli frågan om någon slumpmässig bestraffning ....

Ett första förslag:

2-4 divisioner om 6-8 spelare beroende på antal som vill vara med
1 qualifying group med resten. Alla som är med på väntlistan är automatiskt med i qualifygruppen

varje vecka skall man spela en match om man är med i en division
varje vecka _får_ man spela en match om man är med i qualify-gruppen

missar man en match utan giltiga skäl åker man ut, och den med högst poäng ur qualify-gruppen plockas in

/boobis
UberEvil



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2003 - 12:23 Reply with quote Back to top

Låter bra, men om qualify gruppen är tillräckligt stor så känns det naturligt att lägga till en division
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic