38 coaches online • Server time: 11:06
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post FUMBBL HAIKU'Sgoto Post Gnome Box ranking pa...goto Post Dodge
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 23, 2004 - 03:43 Reply with quote Back to top

Jag är lite fundersam över formatet med 16 matcher i en säsong. Det är väldigt mycket. (Har spelat i en liga där det var 8 matcher per säsong och där klagade de flesta på att det var för mycket) Vi som kommit in som ersättare har ju inte en chans att vinna efter som vi ligger 50 poäng efter toppskickte så vi kan bara vänta på nästa säsong och dit är det långt. 2 månader om spelschemat följs.


Jag undrar om vi inte borde korta säsongen. (till säg 9 matcher.) och i fortsättningen har lite kortare säsonger på säg 5-8 matcher.
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: Jul 18, 2004 - 19:50 Reply with quote Back to top

Kan vara jag... men jag tycker att turneringen går på tok för långsamt.
Går man med i en liga får man väl fan ta och spela matcherna oxo....

Jag kommer nog droppa ur snart om det inte bättras!
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 18, 2004 - 20:08 Reply with quote Back to top

Jo, jag håller med om att turneringsformen e för långsam för att få den å bli hållbar och detta bevissas inte minst av att vi har en bunt med coacher som har hoppat av redan, tyvärr. För dom som är kvar til nästa säsong kommer det att bli ett bättre och snabbare format. Formen för detta är dock inte satt än och har ni ideer så får ni gärna komma med dom. Förhoppninsvis ska innevarnade säsong gå att spela färdigt förhållandevis snabbt pga av dom många dropoutsen..
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Jul 18, 2004 - 20:26 Reply with quote Back to top

Jag får nog ta på mig ansvaret för det. Det var trots allt jag som skapade ligan och brist på erfarenhet och nybörjar optimismen var nog de största misstagen. Men jag tror Fejd har lärt sig av mina misstag. =)

Mitt förslag till nästa liga är mindre grupper; typ 4 i varje där de två bästa går vidare till en KO liga. Sen kan man låta de som spelat få matcher få mötas i en open round robin för att alla ska få chansen att spela lika många matcher. Men utan "speltvång".

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Razorback



Joined: Jan 05, 2004

Post   Posted: Jul 19, 2004 - 12:23 Reply with quote Back to top

Håller med oxo.... men som jag sa.... om man går med i en liga så gör man väl ändå det för att spela i den.... inte för att bara försvinna eller hoppa ur...

Klart det inte är skoj om det går dåligt... Men va fan... ALLA kan ju inte vinna en liga....
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic