47 coaches online • Server time: 14:07
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post BB2020 - Kick team m...goto Post What happened?goto Post Secret League Americ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 08, 2014 - 08:48 Reply with quote Back to top

Värme! solen i ögonen! en åskskur närmar sig snabbt! Dags att plocka upp spikbollen och göra mål!
Dags för Svenska Ligans sommarkupp 2514!
/cheer

(ja, jag vet att sommarn kan kännas avlägsen i detta novemberväder i maj, men den kommer nog snart Smile )

Årets sommarkupp drar igång ovanligt tidigt, onsdag 28/5, och kommer att hålla på i tio eller tolv veckor (beroende på hur många som anmäler sig). Anmäl dig enbart om du tror att du har rimlig chans att spela under denna period. Eftersom vi är så tidigt ute kommer det vara 2 veckors deadline hela kuppen (det brukar vara 1 vecka så i år är ett undantag).

För er som vill bada näck hela sommaren kan det vara bra att veta att nästa säsong inte drar igång förrän i slutet av augusti.

Som hörs på namnet är det här en kupp som går vid sidan om det ordinarie schemat, men man spelar ändå med sitt SL-lag. För de som tänkt byta lag till nästa säsong går det att byta redan innan kuppen (men efter mellansäsongen). Det går inte att \\\"provspela\\\" med sitt andra lag, utan byter du lag till kuppen skall nästa SL-säsong spelas med det laget! (Undantaget är om man inte får byta nästa säsong pga lagbegränsningar.)
Nya lag är också välkomna. Länk till Svenska Ligan

Det kommer även att bli en losers half för de som förlorar sin första match, så det blir minst två matcher för alla deltagare.

Vinnaren av kuppen (winners) får, om de vill, 2 random MVP och 2d6+fame x 1000 - SE pengar som pris i en läggmatch (concession) mot Svenska Ligans Prisutedelningslag.
Vinnaren av förlorarkuppen får, om de vill, 1 random MVP och 1d6+fame x 1000 - SE pengar som pris i en klickmatch (klicka alla turer) mot Svenska Ligans Prisutedelningslag.

Nyhet: Kupperna spelas fr.o.m. sommaren 2514 med spikboll.
(spiked ball = Any failed pickup or catch roll results in the player being stabbed.)


Anmälning sker till mig, senast tisdag 27/5.

För er som ännu inte kommit upp i 1500TW passa gärna på att spela lite vänskapsmatcher tills dess Smile


//Ligaledningen genom Roland


Last edited by Roland on %b %01, %2015 - %21:%Dec; edited 1 time in total
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 08, 2014 - 21:22 Reply with quote Back to top

bump
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: May 08, 2014 - 21:40 Reply with quote Back to top

Får man lira vänskapsmatcher med sina SL-lag? Lugn, jag letar inte "vänskapsmatch" med mina klor, men jag undrar bara, för det brukar man inte få

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 08, 2014 - 21:43 Reply with quote Back to top

nya lag som inte kommit upp i 1500TW får det.
Iaf som jag tolkat reglerna Smile
Annars tänker jag ändra på det. Very Happy
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 12, 2014 - 12:59 Reply with quote Back to top

8 st anmälda än så länge.
Kan vi få ihop 16 tro? ;D
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 19, 2014 - 10:17 Reply with quote Back to top

10 st!
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 27, 2014 - 08:29 Reply with quote Back to top

Sista anmälningsdagen idag!
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: May 28, 2014 - 08:38 Reply with quote Back to top

Då är vi igång!

Deadline är den 10:e juni.
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Dec 01, 2015 - 20:41 Reply with quote Back to top

Var hälsade, administratörer i Svenska Ligan!

Först och främst så vill vi tacka för denna inbjudan till att spela denna sport kallad Blood Bowl, men vi har några frågor främst rörande lagen och reglerna.

Vår första match här i kuppen var mot en hord små och korpulenta varelser som luktade varm krossad rotfrukt och en jättestort trädliknande varelse som stod och viftade helt obefogat åt alla håll så att några av oss fick dess grenar i gälarna och det värsta var att den ibland kastade iväg de små tjockisarna. Varför gör den så?

Matchen spelades dessutom på nån slags mjuk och torrt sjögräs, vilket är otroligt läskigt att gå på. Går det att fylla planen med en halvmeter vatten eller två, för allas trivsel?

En liten fisk bubblade i mitt öra att vi skulle möta antingen Möss Som Mosar eller Blüd Büggers. För att slippa blodsspillan de imellan så tänkte vi föreslå att vi kan välja vem av dessa vi ska möta, går det att lösa? Vi vill ju trots allt att alla ska vara vänner...

Med vänlig hälsning: Strömstad Farthinders
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic