50 coaches online • Server time: 10:58
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post DOTP Season 4goto Post Skittles' Centu...goto Post Secret League Americ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 07:50 Reply with quote Back to top

Svenska Ligans flufftråd

Föreviga gärna ert fluff här också. Smile
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 07:56 Reply with quote Back to top

Säsong LIII
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 19:58 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Idag har vi med oss Bloodfeast, coach i Strömstad Borderliners. Välkommen!

Bloodfeast: Tack!

Elfbåge: Om jag säger "Flings", vad tänker du på då?

Bloodfeast: Antar att du syftar på Fling i tre, som vi mötte häromdagen?

Elfbåge: Exakt! Kan du berätta lite om den matchen?

Bloodfeast: Tja, vi började i försvar och allt gick förmodligen enligt motståndarnas matchplan för träden banade väg och Puggsy användes som huvudblitzer och resten av flingsen tog hand om bollen och foulade när de kom åt, och i de gjorde sin touchdown helt enligt skolboken precis i slutet av matchen.

Elfbåge: Vad hände egentligen där vid upploppet?

Bloodfeast: Haha, tja det började med att Sebastian ville få tyst på motståndarklacken efter deras touchdown, och det hela var egentligen deras svar på att han moonade för dom. Det blev helt enkelt lite för mycket för de små Fling i tre fansen, men det fick iallafall dommaren att dra tillbaka klockan lite så vi fick en chans till. Som inte gick helt enligt plan, kan man säga.

Elfbåge: Ni fick ju ett ganska bra fäste mitt på deras planhalva och hade det inte varit för Puggsy så.....

Bloodfeast: Nej, den jä.....typen, sprang rätt in i buren, slog bollen ur nävarna på blitzern och när bollen låg fri, så plockas den upp trots flera tacklingszoner och sen springer till en väntande fling som tas upp av ett av träden och sen kastas långt in i våran planhalva och sen springer i mål. Hur ofta har man sett det? I runda svängar, typ aldrig.

Elfbåge: Men ni lyckades iallafall göra en touchdown i början på andra.

Bloodfeast: Ja, men vi låg ju under med 2-1 efter det så vi var tvugna att köra 100% frammåt vilket öppnade för en tredje touchdown för flingorna. Spiken i kistan kan man säga.

Elfbåge: Ni ska ju möta Nollberga SK, som ännu inte spelat sin andra match men de slog Fling i tre med 3-1, så vad tror du om era chanser där?

Bloodfeast: De tre farligaste där är givetvis trädet samt de två hopp-alverna, som vi måste försöka hålla kort men vi måste se upp med deras snabbhet och varenda en av dom är kapabel att göra hjältedåd hursomhellst, så vi får vara försiktiga.

Elfbåge: Vi kan nog vara säkra på att det blir en bra match iallafall. Nu ser jag att vi har dragit över tiden så över till studion. Adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Apr 11, 2017 - 09:36 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: God afton! Ikväll har jag med mig bloodfeast, Strömstad Borderliners coach. Hur känns det nu såhär några dagar efter matchen mot Nollberga SK?

Bloodfeast: Tja, tredje matchen utan vinst så det är klart att det känns lite surt men i det stora hela så var väl 1-1 ett ganska rättvist resultat trots allt.

Elfbåge: Det var ju dessutom väldigt hett därute, men ni drabbades ju av ännu ett upplopp precis innan Nollbergas kickof. Vad hände?

Bloodfeast: Jag kan inte säga med säkerhet, men Sebastian talar tydligen det globala handsignals-språket med en speciell inrikting på att göra folk vansinniga.

Elfbåge: Ja, det skulle ju förklara en hel del. Berätta om första halvlek.

Bloodfeast: Nollberga anföll och gjorde ett bra jobb med trädet som rotade sig på LOS, och de styrde anfallet med Laser-Allan och Assar i spetsen. Vid sjunde så hade de lurat oss till ena flanken och sen anföll på andra sidan men Anne och Erick lyckades knocka omkull bollbäraren och Erick höll bollen tills dommarn blåste.

Elfbåge: Hauk råkade visst döda Kung Royne i samma veva också.

Bloodfeast: Ja, Hauk har något visst emot authoriteter och hade han inte kallat sig kung så hade det nog aldrig hänt, men nu slapp vi han iallafall.

Elfbåge: I andra halvlek så hade bägge lagen problem med hettan och ni var väl 8 mot 8 i erat anfall, om jag inte missminner mig.

Bloodfeast: Stämmer bra det. Sen försökte vi oss på ett anfall på ena flanken men Laser-Allan slog ner Morgan och bollen studsade runt ett tag tills Assar försökte ta upp bollen och den tog sig rätt upp i Anne´s plock. Hela laget korsade sen planen och Anne höll bollen ner till en väntande Erick för överlämning av bollen för en TD medans resten av laget höll unnan.

Elfbåge: Ni hade ju ett bra tillfälle att göra ännu en TD vid avsparken också.

Bloodfeast: Ja. Hettan var ju ett oförutsett problem för oss bägge och jag tror vi var 8 mot 6 vilket var en klar fördel för oss, och speciellt när deras träd tydligen hade såna problem med hettan att han hade börjat knoppa redan en mpnad för tidigt och sen gjorde vi otroligt fin kick där bollen landade i deras TD-area och som skummet på ölen så gjorde vi en fin blitz som ställde till det rejält för Nollberga.

Elfbåge: Att Laser-Allan fumlade runt med bollen när han försökte passa ända upp till sina lagkamrater på LOS gjorde inte saken bättre för Nollberga heller.

Bloodfeast: Haha, nej, och jag hörde ända till våran bänk hur coach Goffmogg blev frustrerad. Men, den där Laser-Allan måste vara den starkaste Wardancer jag nånsin sett för vi var tre mot en där och fick fortfarande inte tag i bollen för oavsett hur vi än slog ner han så slog han tillbaka dubbelt så hårt.

Elfbåge: Att de sen lyckades ta sig ända till er TD var ganska imponerande.

Bloodfeast: Ja, det får jag ge dom för vi gjorde vårat bästa att stoppa dom men det gick bara inte, så ett oavgjort resultat var nog ganska rättvist, om än lite surt som sagt.

Elfbåge: Vad tror du om era nästa motståndare, Evil Geniuses då?

Bloodfeast: Medans vi är något starkare så är de snabbare så det kommer nog bli en jämn och bra match så för oss så gäller det att hålla positionerna och inte gå bort oss då den där häxan de har, är bokstavligt talat livsfarlig om nån av oss kommer bort ifrån flocken.

Elfbåge: Ja, det kommer nog bli ett intressant möte som sagt. Nu får vi gå tillbaks till studion där dagens gäst är Dingo Johansson och ämnet är "Box eller bur?". Adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Apr 24, 2017 - 09:34 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: God afton! Ikväll har jag med mig bloodfeast, coach i Strömstad Borderliners. Grattis till första vinsten i ligan!

Bloodfeast: Tack ska du ha! Det var en tuff match, men vi lyckades till slut iallafall vilket är det viktigaste.

Elfbåge: Ni fick ju en ganska brant uppförsbacke direkt när de inte bara bröt erat anfall utan gjorde en touchdown dessutom.

Bloodfeast: ja, vi täckte inte upp tillräckligt och det räckte för att en av deras blitzers kunde slå sig in och efter en olycklig studs och vips, så var bollen på väg mot vårat eget mål, och touchdownen var mest en formalitet för dom.

Elfbåge: Ni verkade skärpa till er efter den händelsen!

Bloodfeast: Ja, men taktiken var densamma men vi var tvungna att vara lite mer bestämda bara.

Elfbåge: Hur menar du?

Bloodfeast: Tanken var att, eftersom vi visste att det skulle vara snudd på omöjlighet att stänga till bollhållaren helt samtidigt som vi skulle ta oss frammåt så fick vi öppna lite och när, inte om, utan när, de nådde bollhållaren så skulle vi straffa dom hårt.

Elfbåge: Jag förstår inte skillnaden helt.

Bloodfeast: Jo, första gången så gick de rätt in och plockade ner bollhållaren, snodde bollen och gjorde en touchdown. Andra gången så öppnade vi på ett ungefär liknande vis men när de gick in mot bollhållaren så slog fällan igen och eftersom vi var snäppet starkare än dom och att vi hade två extra på bänken så gick vi in i en bashfest och långsamt så övergick det till våran favör och vi kunde få till en touchdown tillslut.

Elfbåge: Och samtidigt så skickade ni några av motståndarna till intensiven?

Bloodfeast: Exakt, och vips så kunde vi spela på att vi var i numerärt överläge resten av matchen.

Elfbåge: Ja, nio vs elva ger ju en extra fördel. Ni gjorde en riktigt fin kick of dessutom i andra halvlek.

Bloodfeast: Tack, jo den var perfekt. Längst ner i deras touchdown-area. Vi lät de vandra upp i mitten och med tanke på att vvi var flera så visste vi att vi skulle få en chans att få in en stöt på deras runner, tyvärr så studsade bollen rätt i nävarna på en av deras blitzers vilket kunde ställt till det rejält.

Elfbåge: Men även alver misslyckas med dodgerna ibland.

Bloodfeast: Ja, tack och lov för det och eftersom vi samtidigt hade lyckats lura dom in i en match med råkurr istället för finlir så kunde vi hela tiden plocka bort fler och fler motståndare och när bollbäraren väl hade snubblat så var det bara att hålla undan de övriga medans vi körde enligt skolboken med att plocka upp bollen och ta oss ner mot en avgörande 2-1 seger.

Elfbåge. Det var en hel del prat uppe på läktaren om att ni inte spelade helt rent, tidigare i matchen.

Bloodfeast: Va? Blåste dommaren för någon foul, kanske? Nej, och han om någon borde väl veta eller hur?

Elfbåge: Tja,, när du lägger fram det så i och för sig. Vad tror du om era nästa motsåndare, Dödsdansen BK?

Bloodfeast: Det blir en tuff nöt att knäcka. Dels så är de ju obesegrade med en match mindre spelade än oss andra så de är ju nästan givna att vinna serien redan nu och även om det är kört för vår egen del så ska vi göra vårt bästa för att få tillbaka döingarna i backen igen.

Elfbåge: Har ni nån speciell taktik?

Bloodfeast: Tja, vi har några trick i rockärmen men det är tyvärr inget jag kan lägga fram här för jag vet inte hur pass läskunniga de däd dödsdansarna är, så du får helt enkelt vänta som alla andra.

Elfbåge: Jaja, då får vi tacka för i kväll. Vi syns när vi hörs, adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Dhaktokh



Joined: Sep 16, 2006

Post   Posted: Apr 24, 2017 - 10:01 Reply with quote Back to top

hehe, fint där beastfest (eller ehrrmm..., lol, bloodfeast som du ju heter!) Typiskt svenskt - precis som mitt namn!
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: May 12, 2017 - 20:13 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Ja, nu står jag här med Bloodfeast, tränare för Strömstad Borderliners. Hur står det till?

Bloodfeast: Jo tack, det mås faktiskt helt okej för tillfället.

Elfbåge: Det kan jag tänka mig, med tanke på den uppryckningen ni gjort de sista matcherna.

Bloodfeast: Tja, vi började ju rätt bedrövligt då vi först spelade oavgjort mot We-No Samurais och sen få stryk med 1-3 mot Fling i tre så med två raka vinster såhär i slutspurten var behövligt för humöret.

Elfbåge: Jag, och många med mig, blev förvånade över hur ni bokstavligen skickade tillbaka Dödsdansens BK´s spelare, ner i backen.

Bloodfeast: Det kan jag tyvärr inte helt ta åt mig äran för då det verkar som att de hittat sina spelare på kyrkogården för bensköra då de nästan gick sönder av sig självt, så vi hade lite tur på den fronten.

Elfbåge: Trots att ni gick utan förlust i de tre sista matcherna så hamnade ni 4:a, vad är dina tankar om det?

Bloodfeast: Det är lite ambivalent då vi knappast hoppar jämfota av glädje då vi missade medaljplats, men samtidigt så förlorade vi bara en match av fem så det är lite lustigt.

Elfbåge: Hur går tankarna om nästa säsong?

Bloodfeast: Nu vet vi ju inte hur nästa säsong kommer se ut, men om vi antar att vi kommer att möta samma motståndare så känns det riktigt bra då vi spelade oavgjort mot Nollberga SK, som vann och samtidigt så spöade vi både Evil Geniuses och Dödsdansens BK som kom på en andra och en tredjeplats.

Elfbåge: Ni har ju haft ganska tur med skador och liknande hittils, så jag antar att lagbygget kommer att vara detsamma, eller?

Bloodfeast: Ja, de enda permanenta skadorna vi fått är väl att Ronny Bäver bröt benet, och som det ser ut så kommer han väl inte sprinta runt på planen direkt och nu i sista matchen så fick våran rookie Petter Christersson en varulv i huvudet och exakt hur det kommer att påverka han vet vi i nuläget inte, då han inte var direkt påtänkt för nobellpriset innan så, tja vi får se.

Elfbåge: Vi får nog anledning att återkomma senare när det börjar närma sig nästa säsong, men nu över till studion där dagens gäst är Leif "Team Walue" Person, professor i bloodbowlologi. Adjöken!

(Och tack, Dhaktokh) Smile

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Nov 13, 2017 - 21:15 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Välkommna till ännu säsong i Svenska Ligan! Vid min sida så har jag Bloodfeast, tränare i Strömstad Borderliners. Välkommen hit!

Bloodfeast: Tack!

Elfbåge: Säsongen har officiellt redan börjat, men ni har ännu inte fått någon motståndare i första rundan.

Bloodfeast: Det verkar inte bättre, men ligan har tydligen ett lag på G, och det är bara en formalitet såvitt jag förstår, men exakt vilket lag det blir vet jag inte ännu.

Elfbåge: Vi får väl helt enkelt vänta och så då. Vad tror du om de andra lagen i ligan såhär innan start?

Bloodfeast: Tja, vi har ju mött några av dom redan förra säsongen, däribland We-No-Samurais, Evil Geniuses och Nollberga SK men de övriga är nya för oss men de ser alla ganska bra ut.

Elfbåge: Vilket lag tror du kan bli er svåraste motståndare.

Bloodfeast: Tydligen så har vi det svårare ju mindre motståndarna är, då de enda som slog oss förra säsongen var ett gäng halflings och dessutom de där We-No-Samurais och med tanke på att alla lag är i vår egen storlek, förutom We-No-Samurais så kan det faktiskt vara dom.

Elfbåge: Nollberga SK tog ju hem er division förra säsongen, vad tro du om de i år?

Bloodfeast: Rent teoretiskt så är de ett av de lättare lagen att möta. Dels så spelade vi oavgjort mot de sist vi möttes och de har egentligen bara tre spelare att hålla ordning på, men det är å andra sidan inte helt lätt så de kan gå långt i år också.

Elfbåge: Jag hör nu att det är dags att bryta här men jag önskar er lycka till och jag tror vi får anledning att talas vid lite senare i säsongen.

Bloodfeast: Det tror jag säkert.

Elfbåge: Adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Nov 20, 2017 - 20:20 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: God kväll! Hör står jag nu med Carl S Berg, blitzer i Strömstad Borderliners. Hur står det till?

Carl: Bara bra, tackar som frågar.

Elfbåge: Rykten gör gällande att du inte "bara" är en blitzer nu, eller har jag fel?

Carl: Helt korrekt. Jag är numera även lagkapten, vilket lär gälla hela säsongen, om inget oförutsett händer.

Elfbåge: Hur är det att vara lagkapten för ligans, hur ska jag säga det, auktoritetsfientliga lag, och hur kommer det sig att det blev just du?

Carl: Det avgjordes genom röstning och resultatet var enhälligt, men om jag ska spekulera i varför så beror det nog mest på att ingen av de andra kunde tänka sig
någon annan att agera rättvist i lagfrågor utan att försöka dra fördel av det själv. Och det går faktiskt rätt bra då alla vet vad som gäller och vilka som är den egentliga fienden på planen.

Elfbåge: På tal om fienden, ni gick segrande ur säsongens första drabbning mot Amfibiekompaniet. Kan du berätta lite om den matchen?

Carl: Amfibiekompaniet är ligans senaste nykommling men de var trots det väldigt tuffa, och resultatet kunde lika gärna ha varit det omvända men vi hade turen på vår sida den här gången.

Elfbåge: Era nästa motståndare, Evil Geniuses, har ni ju en liten histora ihop med dessutom.

Carl: Personligen så ser jag bara ännu ett hinder vi måste ta oss över och det kommer onekligen att bli tufft, men jag vet att flera i laget har sett fram emot just det här mötet.

Elfbåge: Spelare som t.ex. Ronny Bäver?

Carl: Ja, han lider fortfarande av sviterna av förra mötet.

Elfbåge: Enligt protokollet från Apotek Arne så ska den korrekta benämningen vara Benus Haltus.

Carl: Det är möjligt, ja.

Elfbåge: Hursomhelst så får jag önska er lycka till, nu över till studion. Adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Roland



Joined: May 12, 2004

Post   Posted: Nov 20, 2017 - 21:30 Reply with quote Back to top

Visst ja...
Säsong LIV
Sedan 2 poster sedan Smile
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Nov 27, 2017 - 19:58 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Hej och välkommna till Blood Bowl nytt. Idag så har vi med oss Bloodfeast, Strömstad Borderliners coach. Hur står det till?

Bloodfeast: Tja, det kunde givetvis ha varit bättre men det är bara att köra på.

Elfbåge: Jag antar att du syftar på sviterna efter er match mot Evil Geniuses, som vi strax ska prata om, men först så vill jag höra angående ett rykte om att ni nästan höll på att förlora på walk over där.

Bloodfeast: Ja, det stämmer tyvärr. Vi har några halflings i organisationen, och jag är lite osäker på vad de egentligen fyller för syfte men vi har dom iallafall.
Det visade sig att bara en halvtimme innan matchstart så verkade det som att en av dom hade dragit på sig nån slags infektion alá nurgle och det rådde en viss panik
och när hela situationen hade blåst över så var vi redan 20 minuter sena till matchstart. Problemet där blev också att hela vår taktik och uppladdning gick helt i stöpet.

Elfbåge: Hur då?

Bloodfeast: Bara dagen innan så var vi i samtal med Helmut Wulf och tanken var att han skulle spela den här matchen men pga paniken och stressen så hann vi helt enkelt
inte med att få till det. Det blev några andra "lösningar", som med facit i handen inte gick hem överhuvudtaget.

Elfbåge: Kan dock meddela att som publik så var det en ganska underhållande match, iallafall om man gillar den brutalare delen av spelet.

Bloodfeast: Tanken var att gå in med full kraft och trycka oss igenom deras försvar men det gick åt skogen, då de där två "damerna" slog ut allt som var. Speciellt PPD. Jag menar, hennes underarmar var ju i minotaur-klass och det kombinerat med ett temperament som en rabiessmittad varulv.
Inte ens en bastant ogre som vår Grogg, hade något att sätta emot.

Elfbåge: Nu är jag ingen läkare, men det är inte otroligt att han var död innan han landade.

Bloodfeast: Det var en rätt hård tillställning, nu när jag tänker efter.

Elfbåge: Ni var ju å andra sidan inte långt efter då ni inte var sena att använda några fallna Evil Geniuses som trampoliner, i förbifarten heller.

Bloodfeast: Ha, nej. Vi var ju tvugna att försöka skaffa oss något försprång men jag undrar om inte dommaren var mutad då jag tror vi fick fler spelade utvisade än vi faktiskt gjorde något fel.

Elfbåge: Nja, jag tror ni hade jobbat er till varenda en av dom, tyvärr.

Bloodfeast: Ha, ja kanske. Hursomhelst så är det dax att se frammåt och mot nästa match.

Elfbåge: Jag råkade få en skymt av skadelistan här förrut, och det ser ut som att ni kan få svårt att få ihop ett helt lag.

Bloodfeast: Hmm, det ska nog inte vara några problem då vi har fått loss lite pengar till nya spelare men frågan är exakt vad vi ska införskaffa, och vad som finns men vi kommer defenitivt få ihop ett lag.

Elfbåge: Det låter bra det. Era nästa motståndare, Birka Bruisers, lär vara benägna att vara rätt våldsamma ute på planen, så ju fler spelare desto bättre förmodar jag.

Bloodfeast: Ja, kanske det. De har ju även en Yhetee som lär käka spelare till frukost så vi får se vad vi hittar på.

Elfbåge: Det tror jag det. Nu över till studion, Adjöken!

_________________
https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=11638
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Nov 29, 2017 - 19:58 Reply with quote Back to top

[u]Livet som Rookie

Idag börjar vi en ny artikelserie som är tänkt att följa en rookie både på och utanför planen, och spelaren vi har valt att följa är Per Vertén i Strömstad Borderliners.

För att få veta lite mer om han så har vi valt att ställa några vanliga standardfrågor för att sen följa upp med några rader ur den dagbok vi har bett han att skriva i när han har lust. Trevlig Läsning!

Namn: Per Vertén
Lag: Strömstad Borderliners
Nummer: 16
Position: Lineman
Hatar: Tråkiga frågor
Älskar: Så ofta jag kan

28/11 typ onsdag, eller?

Astidig morgon och regnet öser ner, man kan ju nästan tro att det är midsommar om det inte vore för att man får frost på ställen man inte visste fanns. Hursomhelst, träning och åter träning för att sen följa upp med ännu mer träning och egentligen så borde man väl få träningsvärk men kroppen är alldeles för trött för det.

Men ikväll så blir det min första match. Mot Hornhjälmarna! Birka Brusiers! Låter ju inte sådär jättetufft om du frågar mig men de ska tydligen ha ett jämrans snötroll till sitt förfogande. Låter sådär lagom lustigt då jag misstänker att jag får starta på linjen och hur det blir med den där ogren som vi har blivit lovade har jag inte sett skymten av och jag tror inte det beror på att de är så svåra att se utan, det är väl som vanligt. Ägarna ville väl stoppa dom pengarna i andra hål. Typ kvinnor.... Tja, det kan jag ju iochför sig förstå.

Nej, nu får jag sluta skriva viktigare saker väntar. Lunch!!!
[/i]
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Nov 30, 2017 - 21:47 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 2
(Like A Virgin)

30/11



Det är en timme tills matchen ska börja och det där begreppet med att ha fjärlilar i magen är enbart löjligt. Tror jag hade en flock måsar, som om inte det var nog så verkade dom slåss om den sista matresten dessutom, fy fan. Alla satt och väntade på att Bloodfeast skulle dra taktiken för dagen, men ha sa bara åt oss att vänta. Vi blev väl rätt förvånade allihopa men jag tror inte vi hade väntat en minut en gång innan dörren slogs upp och där står mannen, myten och motorsågen Helmut Wulf! Och han hade även en ogre i släptåg. Nu jäklar skulle vi sparka norse-röv.

Väl på planen så hade jag (o)turen att börja på bänken och skulle få se våra egna Borderliners få försvara, och det på sin egen hemmaplan för första gången. Märkligt namn egentligen, Limestone Field! Det är tydligen utlänska och betyder nånting i stil med kalkstensfältet, vilket stämmer rätt bra. Det växer ett tunt lager gräs över kalkstenarna och det är ofta redigt blött för vattnet rinner inte ner i marken. Och endzonen, eller borderlinerna som vi kallar dom, ligger det fullt med sopor. Tja, vart fasen skulle dom annars lägga planen om inte annat på den gamla soptipen och soporna i ändarna är bara resultatet av att få väck det så gott det går från mitten av planen. Vi har dock valt att kalla planen för "the Murk-pit" efter han som designade planen, ja, även logon förresten. Trevlig prick, fast med en lite märklig läggning för det bizarra men å andra sidan. Blood Bowl är inget för den normale, mig inkliuderat.

Dommaren blåste i pipan kaptenen sparkade bollen helt galant och den var precis på väg att landa uppe vid scrimen, precis till vänster av deras försvar och det var helt underbart att se mitt lags samspel. De läste spelet så bra att det blev en blitz dessutom. Hela laget följde upp och Anne fångade bollen helt enligt plan. Hela laget följde på upp men Birka Bruisers hängde på och med det där jämrans snötrollet som plog. Han fick sig dock en redig känga av nån och sen var inte Helmut sen på att vässa tänderna på det liggande snötrollet. Men, sågen bara studsade och dommaren lät i stället vis ut Helmut med tillsammans med en rad varianter av "så får man inte göra bla bla bla". Spelar roll liksom!

Det såg dock ganska mörkt ut då Birka var på god väg att trycka ut oss på ena flanken, men Anne såg det hela och gick runt in i mitten tillsammans med Ronny, Ferrol och Sjunde och resten var bara en formalitet. Ett noll till de bästa!!! Okej, då var det tydligen min tur. Det positiva var att vi leder, vi är fyra man mer, och halva har gått av första men det negativa är att jag ska stå mitt emot snötrollet. Puh! Dödar han mig inte med sina klor så dör jag av stanken, fy fasen! Man undrar ju vad han egentligen har ätit, men vill man egentligen veta? Nah!

Bollen seglade iväg högt över våra huvuden och jag hinner knappt reagera innan en Ulfwerner springer rätt emot mig och han pushar mig en ett tiotal meter bakåt innan jag åker rätt i backen. Ulfwernern står dock mitt inne i vårt försvar och jag hinner ställa mig upp och dra åt mig uppmärksamheten tillräckligt länge för att Sallow fullständigt kör över han. Sallow dödade han, bara sådär! Värsta jag sett, tror jag!

Här står vi, alla linemen samt den nya ogren mitt i smeten och håller mitten mot snötrollet och några norse medans Anne, kaptenen och alla blitzers gick runt på flankerna för att försöka komma åt bollbäraren. Just där och då kommer nästa ulfwerner, och hade det inte varit för Petter så är det inte omöjligt att vargmannen hade satt klorna i mig, men nu åkte även den i backen. Vi gjorde det enda rätta, dvs, vi omringade han och så satte jag en fot rätt i nyllet (nosen kanske det heter?). Jag hinner precis titta upp och långt ute på ena flanken så ser jag bollen segla iväg rätt i armarna på en väntande norse. Anne och Ferrol gensköt han och snubben for i backen så det small om det. Bollen studsade rätt ut i publiken som kastade in den mitt i vår försvarszon.

Jag snodde runt och fick upp bollen och sprang i skydd in bakom Sonny. Jag tog mig upp i mitten men det var helt enkelt för sent för att göra nånting så vi fick tåga ut för en liten halvtidspaus med ett noll i bagaget, endast Wulf utanför laget och med hela sex norse i sjuktältet. Livet kunde vara värre. Dax för andra halvlek och jag fick hålla ena flanken tillsammans med Ferrol och med bara sju norse på planen så var tanken bara att spela så säkert vi kunde, Inga soloeskapader eller liknande och helt okej för mig. Att bli spetsad av en norsehjälm har aldrig legat speciellt högt upp på min önskelista iallafall.

Bollen gick högt och kaptenen fångade bollen utan bekymmer. Vi bildade en liten mur framför honom och allt såg fint ut. Trollet, en ulfwerner samt en linenorse mitt i smeten samt fyra norse väntande långt nere i deras försvar var inte mycket bekymmer. Medans resten av laget tog hand och de kvarvarande motståndarna så vallade jag, Ferrol och Anne kaptenen till ett två noll. Vi ställde upp oss med ogren, Ronny och Petter på mittlinjen och jag fick hålla ena flanken tillsammans med Hauk. Kaptenen satt och pustade ut på bänken och han såg rätt glad ut. Om det berodde på hans touchdown eller att Birka Bruisers nu bara var nere på fem man vetitusan men men.

Jag minns inte helt vad som hände sen, men vet att jag och några till följde upp mot deras bollbärare och det sista jag minns är att jag tog mig runt mot snubben med bollen men fastnade lite i en annan norse, och jag tror bollbäraren bentacklade mig från sidan, men jag minns inte helt för det gick otroligt snabbt. Jag fick en liten luftfärd iallafall och landade i en fin hög bestående av smärta, smärta och ännu mera smärta. Vet att jag tittade ner och såg att benet åekade åt ett håll benet inte ska peka åt. Bårkillarna kom och blev snabbt uppkastad på bården och utburen till Apotek-Arne och medans han höll på att rätta till benet så gjorde vi tydligen ett mål till. Jag var dock upptagen med att skrika där så jag hörde inte publiken heller.

En stund senare dök resten av laget upp och firandet var ett faktum. Första matchen, första segern och första benbrottet. Precis som det var förra gången det var första gången, om ni fattar vad jag menar.
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Dec 11, 2017 - 21:46 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 3
(Upp som en sol, ner som en slann)

Jahapp, det är när man vaknar med nygipsat ben och gårdagens öl gör sig påmind i blåsan och toaletten ligger två trappor ner som man känner att, idag är ingen bra dag. Hursomhelst så ska jag, enligt Apotek-Arne, inte spela på en vecka eller så men istället så fick jag några fina vip-plåtar till kvällens match mellan Amfibiekompaniet och Galna Vetenskapsmän, som vi ska möta härnäst, och lite extra info om dom lär inte skada. Helsike så mycket folk! Eller folk och folk? 6000 Råttor, goblins och grodor i en salig röra, jäkla tur man har ett vip-bås så man slipper bryta benet en gång till!

De galna vetenskapsmännen började i försvar och direkt från avspark så hoppade (bokstavligt) Amfibiekompaniet på vetenskapsmännen, med hjälp av Helmut Wulf, och det flög goblins åt alla håll, men nånstans mitt i första halvlek så fick Trollet upp vittringen på bollbäraren och skar av han från resten och sen slank det in en liten råtta och slannen for åt ena hållet och bollen åt andra. En goblin fick upp bollen och sprang som en skållad ....tja.... råtta och det såg rätt bra ut ända tills Helmut och hans rasande motorsåg hann upp han. Helmut slant och, jag tror han får skaffa en ny hjälm, om man säger så. Goblinen fortsatte springa men med ben lika långa som en orcs tålamod så hans hann upp av i princip allihop, både råttor och slanns. Efter lite råkurr så åkte både han och bollen rätt ut i publiken. Bollen studsade ner på Vetenskapsmännens planhalva och hade slannen som stog där haft bara en aning mindre sliskiga händer så hade han nog fått upp bollen, men tji fick han.

Noll noll i resultat och åtta åtta på plan och 100 på att publiken satt som på nålar när det nu var dags för Vetenskapsmännen att gå till attack och mycket riktigt, precis när bollen skulle slås så blev det ett jäkla liv. Fansen började kasta frukt, öl och andra fans ner på planen och det kunde ha slutat riktigt illa om inte säkerhetspersonalen tog itu med de värsta marodörerna och när allt var färdigt så satt man där själv. Hursomhelst så drog matchen igång igen och Vetenskapsmännen lämnade trollet att hålla ett helt stim med lanns upptagna i mitten medans resten av laget sprang upp längs ena flanken och nästan helt obehindrat kunde ta sig ner längs fiendens endzone, bara för att få tiden till att gå för at sen kunna göra mål lite lagom sent i matchen. Och ja, de lyckades dessutom.

Jag passade på att smita innan den obligatoriska sista avsparken gjordes för att slippa snubbla över alla jublande goblins men jag hörde att Vetenskapsmännen vann iallafall. Väl tillbaka så fick jag höra att Sebastian hade fått sparken och att vi inte skulle få behålla den där ogren vi hade i förra matchen, och istället så skulle vi köra med ett gäng noobs från nått jämrans bemanningsföretag, Manthrower. Enda fördelen med det är väl att jag får se eländet från läktaren.
Bloodfeast



Joined: Sep 02, 2009

Post   Posted: Dec 15, 2017 - 23:50 Reply with quote Back to top

Livet som Rookie del 4
(Vätskebrist FTW)

Det är extra tråkigt att veta att man inte får spela när man vet att laget skulle behöva det. Tio ordinarie spelare, ingen Ogre och en loner try-out är ingen prefekt förutsättning när man ska möta lag som har ett troll som centralfigur. Bloodfeast hade tänkt till och fixat in en Bloodweiser babe för att hålla moralen och spelarna uppe men det visade sig var ett bakslag, och det borde egentligen inte vara en överraskning det heller. Jag menar, hur mycket problem har inte alkohol och sköna kvinnor fått män att hamna i trubbel? Svaret är väl, alldeles för ofta!

Hursomhelst så fick vi förmånen att gå på attack och tanken var att låta några linemen hålla trollet sysselsatta medans resten av laget tog sig in längs en flank och bara forcera sig fram genom horder av råttor och goblin, på ren råstyrka. Det funkade faktiskt.... Nästan.... Om det inte vore för det där blonda bombnedslaget och hennes två stora.... öltunnor! Varenda snubbe i hela laget, utom just den där try-outen, Kenny Kvickrot, hade börjat tulla på dryckerna och det gick rätt bra, ett tag.

Allt gick mer eller mindre enligt plan, dvs, trollet höll sig i mitten och laget gick runt längs en flank och det var där man började se att något inte stod helt rätt till. Dels så positionerade spelarna sig helt uppåt väggarna och det fanns inget teamwork överhuvudtaget och samtidigt så anföll De Galna Vetenskapsmännens klo-befattade blitzers helt utan framgång, och allt berodde på att Strömstadspelarna helt enkelt började ragla sig fram och blev svårare att läsa av vad de skulle ta sig till. ALlt flöt på redigt bra för oss och Kaptenen stod ohotad ner vid De Galna Vetenskkapsmännens endzone hur länge som helst, och när jag säger hur länge som helst så menar jag hur länge som helst. Tror ni han gjorde en touchdown? Nej! Han bara stod där med bollen med ett stort fånigt flin på läpparna ända tils dommaren blåste för halvtid, och då vaknade han till och undrade vad klockan var.

Halvtidspausen gjorde knappast saken bättre. Alla fortsatte dricka med hänvisning att det fanns vetenskapliga bevis (förmodligen ett rykte startat av motståndarcoachen) för att det var viktigt att dricka mycket vätska, och jo då, det var effektivt som tusan, men enbart för motståndarna.

Kaptenen kickade bollen som landade precis bakom scrimmen och vi positionerade oss rätt bra i mitten. Kaptenen, Sallow och Ferrol tog sig effektivt runt deras försvar och tvingade De Galna Vetenskapsmännen att gå längs ena flanken, men därefter så började det gå utför. Största delen berodde på att de kloförsedda råttorna och trollet (med tentakler dessutom!!!) började skicka våra gubbar rätt i backen för att sen bäras ut på bår. Kaptenen såg dock en lucka för att kunna blockera i princip den enda flyktväg bollbäraren kunde ta, men för mycket öl gjorde att han gjorde en dubbelsnubbel och landade mitt på trynet och medvetslösheten var ett faktum. Vi hade nu tappat fyra spelare medans motståndarna var fulltaliga och formerade sig mer innåt mitten när Anne fick en lucka för att kunna hjälpa bollbäraren att tappa bollen men även hennes ben var otroligt suddiga och gjorde en fin kopia på Kaptenens imitation av en jordfräs.

De Galna Vetenskapsmännen tog tillfället i akt och spärrade effektivt av vägen mot bollbäraren och plockade systematiskt isär resterna av mina raglande lagkamrater tills de till slut gjorde en touchdown och det skulle till ett mirakel om vi skulle hinna göra mål på den lilla tid som var kvar, och mycket riktigt, det funkade inte. Så okej, vi kanske förlorade matchen men vi fick en ny spelare. Kenny Kvickrot kanske inte ser mycket ut för världen, men han kan spela Bloodbowl iallafall, så nu har vi en spelare extra plus att jag lär kunna spela nästa match. Den lär dessutom bli intressant då vi har mött dom förrut och då blev det oavgjort, men då var ju inte jag med hehe!!!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic