24 coaches online • Server time: 02:32
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post ramchop takes on the...goto Post Chaos Draft League R...goto Post anyone know how to c...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Hvordan skal straf-systemet se ud i Dansk Liga?
Som det er nu
18%
 18%  [ 3 ]
Antallet af points før ban nedsættes til 3
25%
 25%  [ 4 ]
Man bannes fra #Fumbbl.dk i en sæson, udover ligaen
43%
 43%  [ 7 ]
Andet (uddyb venligst)
12%
 12%  [ 2 ]
Total Votes : 16


Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Sep 12, 2005 - 16:47 Reply with quote Back to top

Der er efter anden runde i 10. sæson i Dansk Liga kun spillet 10 ud af 18 kampe, vi vil gerne have nogle gode idéer til hvad vi kan gøre ved dette. Vi vil gerne vide hvad i synes om:

1: Hvorfor spiller folk ikke deres kampe, eller skriver en PM, er DL siden uoverskuelig, så folk ikke forstår at det gør ikke noget at misse en kamp SÅ LÆNGE man bare skriver til admin og forklarer det?

2: Strafpoints-systemet, er det effektivt som det er? Skal straffen falde snarere eller hårdere? Hvordan giver man folk det bedste incitament til at spille deres kampe, for det er tydeligvis ikke tilfredsstillende som det er.

Alle gode og måske endda dårlige forslag er mere end velkomne, vi vil gerne få ligaen til at køre bedst muligt for flest mulige spillere.

Vi har i poll´en nogle forslag til hvordan vi kan gøre, hvis folk vælger ikke at spille en kamp. Vi mener at en opstramning af straffen måske ville hjælpe, om end ikke andet til at få sorteret de dårlige frø fra hurtigst muligt.

Mvh. Dansk Liga Staff

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
Balkir



Joined: Jul 22, 2004

Post   Posted: Sep 12, 2005 - 18:45 Reply with quote Back to top

Jeg vil mene at det er i orden at man kan misse at spille 1 kamp i tilfælde at man lige får en travl periode, dog kunne man lige ha henvendt sig til en admin agående dette, derfter hvis man så misser 2 kamp uden at give videre svar fra sig så skal man udelukkes fra DL ASAP og ikke kunne stille op ti lnæste sæson, og derefter kan personen's deltagelse tages til den efterkommende sæson, da jeg syntes det er spild af andre personer's tid når kampene ikke bliver spillet og der således kunne ha været palds til andre der gerne vil spille.

Min holdning !!

Mvh Balkir
tza



Joined: Aug 25, 2004

Post   Posted: Sep 12, 2005 - 18:52 Reply with quote Back to top

Jeg synes det er for dårligt at folk ikke engang kan overkomme at slæbe sig til computeren og skrive en besked til admin og/eller ham man skal spille mod for at få styr på alting.

SPECIELT når man ser at folk faktisk har været omkring fumbbl siden og derigennem haft alle muligheder for det.

Så ja, man burde ikke belønnes med blot at stille op til DL næste sæson.
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Sep 14, 2005 - 01:54 Reply with quote Back to top

Kom nu! Snak og stem!

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
soren72



Joined: Nov 29, 2004

Post   Posted: Sep 14, 2005 - 09:00 Reply with quote Back to top

Jeg nåede med nød og næppe at spille min kamp, men det var da kun fordi min modstander - Orangensaft (TAK!) - skrev til mig og mindede mig om deadline. Jeg troede stadig ikke der var fastsat red- og deadlines, men at vi var i åben periode som beskrevet i denne PM:

Skeloboy wrote:
Subject: Dansk Liga er startet Sent: Jul 11, 2005 - 01:04 PM
--------------------------------------------------------------------------------
Så er Dansk Liga startet på deres 10. sæson.

Da der har været en del, der ikke har meldt sig til igen, er der mange, der er rykket op.
Og eftersom der kun har været 37 tilmeldinger, så er der ingen Danmarkserie denne sæson.

Med hensyn til 2. Div. Øst: Der er 7 hold i 2. Div. Øst og det ville give 7 spillerunder i stedet for 5. Derfor er de 2 første kampe forfeitet, men det får ingen betydning. Det er kun gjort, så antal spillerunder er kommet ned på 5. Det betyder også, at alle ikke får spillet mod alle, men det er vel bedre end at udelukke en person fra ligaen.

Der er ingen deadlines i sommerferien. Bare få spillet alle de kampe i kan nå, og så bliver der sat deadlines i august.

Teksten på hjemmesiden er forældet, og kan først ændres når Trekamp kommer hjem. Men det er de samme regler, der gælder: 2 rykker op, 2 rykker ned(hvis alt går regelmæssigt), max. 1 dirty player osv.


Hvis der er blevet sendt en senere PM om, at der vi var begyndt med red- og deadlines har jeg misset/glemt den.

Men ellers synes jeg 3 missere er rigeligt.

_________________
Cheers,

Soren - Back Judge, The Reformed Church of Nuffle
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Sep 14, 2005 - 17:48 Reply with quote Back to top

Jeg synes det er en meget dårlig ide, at banne folk fra en irc-kanal. 1) Fordi jeg gætter på, det ikke vil virke. Folk der bruger kanalen regelmæssigt er formodentlig dem, der osse får spillet kampe. 2) #fumbbl.dk er vel trods alt andet end Dansk Liga.
Ja og jeg synes bare den form for straf er skidt.

_________________
#fumbbl_academy - the old school alternative | #bloodlust - FUMBBL's first Vampire chat
Balkir



Joined: Jul 22, 2004

Post   Posted: Sep 14, 2005 - 22:05 Reply with quote Back to top

Jeg vil også mene det at banne folk fra kanalen er lige drastisk nok da mange bruge kanalen til andet end lige DL-relateret stof, men udelukkelse fra fremtidige DL er mere den straf jeg vil mene er retfærdig.
Hvis en coach ønsker optagelse igen skal det tages op til overvejelse af admins og han skal kunne fremlægge sin sag og forsikre om at denne kan spille sine kampe indenfor reele tidsramme.
mymLaban



Joined: Apr 20, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2005 - 15:54 Reply with quote Back to top

drop og ban den kanal jeg skal nok være den første til at lave en ny til os hvis det skal komme så vidt....

jeg tror ikke der er meget at gøre, men er det ikke bare lidt start problemer fordi vi lige er started op igen? det håber jeg, ellers er der vel ikke andet for end at smide dem der aldrig spiller deres kampe ud af ligaen
Trekamp



Joined: Dec 15, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2005 - 15:58 Reply with quote Back to top

Angående kanalen, så var det en Hovring og jeg selv lavede i sin tid, dedikeret til Dansk Liga.
Som nævnt tidligere er det jo at pisse på de andre coaches i DL at bare blive væk fra sine kampe, igen selvom man er omkring siden.

Det får mig til at se på evt. ban fra kanalen som en mulighed, i og med at der ville være lidt på spil, andet end en straf som folk tilsyneladende mener er ligegyldig.

_________________
-Boredom is not a burden anyone should bear-
Skeloboy



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2005 - 19:32 Reply with quote Back to top

Jeg er helt og aldeles imod ban fra fumbbl.dk, og muligvis blev den lavet til DL, men den er der vel for andet end DL nu. Det handler ikke om at tvinge folk til at spille i DL, for der kan være mange muligheder for de ikke har gjort det, og selvom det burde være ligetil med at sende en enkelt PM, så er det ikke altid det bliver gjort. Det kan der også være mange grunde til. Og dertil kommer at fumbbl nok ikke er noget alle tænker på hele tiden.

Men som jeg ser det, så er det faktisk ikke noget problem, at folk ikke spiller deres kampe, så længe admins(dvs. også mig), er konsekvente med at conceede.

En udelukkelse af ligaen kunne måske hjælpe, og det skal være på baggrund af 3 kampe(uden, der er givet besked til admins), men med en slags appeal mulighed, hvor det kan blive taget op om vedkommende skal med igen.
Orangensaft



Joined: Aug 15, 2004

Post   Posted: Sep 16, 2005 - 20:50 Reply with quote Back to top

10. runde startede for laaaaaang tid siden, men først for nyligt er der kommet deadlines på. Jeg tror at det ville hjælpe på flowet i ligaen med kortere tid mellem kampene.

Jeg foreslår 1 kamp om ugen og at deadlines opgives fra starten af turneringen. Så kan man bedre overskue om man kan få spillet sine kampe.

i øvrigt er chaos hold latterlige
soren72



Joined: Nov 29, 2004

Post   Posted: Sep 16, 2005 - 23:56 Reply with quote Back to top

Orangensaft wrote:
Jeg foreslår 1 kamp om ugen og at deadlines opgives fra starten af turneringen. Så kan man bedre overskue om man kan få spillet sine kampe.


Det tror jeg er for lidt. Der kan hurtigt komme noget i vejen. Systemet med 1 + 1 uge synes jeg virker fornuftigt. (Specielt, hvis min modstander gad svare på mine PM's! Crying or Very sad )

_________________
Cheers,

Soren - Back Judge, The Reformed Church of Nuffle
Thomcat



Joined: Jul 20, 2004

Post   Posted: Sep 19, 2005 - 08:04 Reply with quote Back to top

Nu ved jeg godt at jeg ikke spiller i DL - men jeg er sgu meget i channel og skal da nok også spille i ligaen på et tidspunkt (hvor jeg er sikker på lysten og tiden er til det).

Men selv om man sidder HELE tiden i kanalen- jamen så ligger man ikke mærke til at der sker nye ting i ligaen (nye deadlines mv). Fordi links i Topic ligner hinanden hele tiden.

Jeg tror det ville hjælpe på folks hukommelse hvis botten spammede deadlines og andre liga nyheder når man joinede kanalen (eller at de stod i topic - men der kan nemt komme lidt pladsproblemer)
Skeloboy



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 19, 2005 - 08:25 Reply with quote Back to top

Orangensaft: der vil også normalt være deadlines fra starten af turneringen, men det var pga. sommerferien det først kom senere
Psilocybe



Joined: Sep 15, 2005

Post   Posted: Sep 24, 2005 - 22:17 Reply with quote Back to top

Ja først vil jeg gerne sige tak til folk fra DL for at invitere mig Smile

Jeg har læst de "Threads" der er og ser at folk har en del delte meninger,
Måske man kunne lave en "3 strikes your out" regel, bestående af følgende:

1 gang man ikke melder ud om kampen man skal spille eller bare er ligeglad ( evnt skrive en sms eller en pm ) så for man en advarsel og mister et eller flere point.

2 gang det sker bliver man udelukket i en sæson og mister halvdelen af ens point.

3 gang det sker, ja så er man bare ude 4 good... ( sker det 3 gange i træk så er man vel ikke interreseret i at være med mere )

Kan godt se at dette sikkert ville resultere i at en del spillere lige pludselig ikke er her mere og det i sidste ende kunne blive en ret lille liga, men så er der vel heller ikke nogen interrese i at lave mere for spillere der ikke er interreseret...
Der er trods alt folk der arbejde med at få den til at fungere og lægger vel en god del af DERES tid i det, så hvorfor ikke gengælde den ved at vise bare en smule interrese !!!

Men som sagt jeg er bare ny og der er sikkert en del der sidder og tænke, "hvad snakker han om" men det er da tydeligt at der er et problem her...
Tænk lidt over det.

M.V.H.

Thomas
A.K.A

_________________
Nuffle vs you
Image
Game over

http://snigernissen.mybrute.com
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic