31 coaches online • Server time: 09:17
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Ziechyel



Joined: Jun 15, 2004

Post   Posted: Jul 10, 2004 - 23:31 Reply with quote Back to top

Halløjsa.... Ja nu så jeg lige jeres Tråd og tænkte at jeg lige ville sige dav dav...

Peter her, nukommer til Fumbbl....

Der er endenligt flere danskere her inde end jeg lige regnede med...

Nå men hygge hygge....
Doowa



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Jul 12, 2004 - 11:07 Reply with quote Back to top

Mohktor wrote:
så stille der dog er inde på fumbbl.dk lige nu.....

Tjaa, der plejer ofte at sidde mellem 5 og 15-20 stykker på kanalen. Om aftenen er der self mest gang i den, men d. 10.. hmm, lørdag, der var jeg ikke hjemme. Håber I er med på at netværket nu hedder irc.fumbbl.com. Ved ikke om det er blevet rettet i user guiden endnu Wink

_________________
I play the game of life and have never once lost...
Mohktor



Joined: Mar 13, 2004

Post   Posted: Jul 13, 2004 - 13:02 Reply with quote Back to top

Jeg var så inde på den fumbbl.dk der var beskrevet i user guiden, men den var ret tom.
Senere fandt jeg så ud af at der var en ny kanal, men Mozilla (min browser) havde ikke lige en mulighed for at indtaste den specifikke port (6667). Så jeg fik mig mIRC, og nu er jeg vist det rigtige sted! Very Happy

Hep Heeyyyy!!!
Thomcat



Joined: Jul 20, 2004

Post   Posted: Jul 21, 2004 - 12:31 Reply with quote Back to top

nu kan jeg jo se at turneringen er fint i gang und alles. Vi er 2 der har leget lidt med den online og nu er i gang - men hvornår bliver der "signup" igen ?

_________________
Og inviterer hermed alle danskere MED godt humør ind i #fumbbl.dk
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jul 21, 2004 - 12:45 Reply with quote Back to top

Quote:

Godt initiativ - Jeg er på.

Ideen med en kamp pr uge, dog med mulighed for at springe en uge over og så tage 2 den næste, syntes jeg lyder meget fornuftig.

Idéen med at springe en uge over er altså ikke accepteret i den danske liga da det sænker hele progammet. Skal du være væk en uge må du kæmpe for at spille to kampe ugen før.

Quote:

nu kan jeg jo se at turneringen er fint i gang und alles. Vi er 2 der har leget lidt med den online og nu er i gang - men hvornår bliver der "signup" igen ?

Jeg regner med en lille forsinkelse, men laver en reklame for ligaen senere i dag og så starter vi vel omkring d. 7
Saxo



Joined: Dec 08, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2004 - 13:07 Reply with quote Back to top

Er det muligt at deltage eller skal jeg vente til næste gang?

_________________
"There is no reason to control, everything is under panic"

Idi Amin on a live television broadcast
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2004 - 13:17 Reply with quote Back to top

Saxo wrote:
Er det muligt at deltage eller skal jeg vente til næste gang?


Det er muligt at komme med nu her og få et par kampe, men de vil ikke komme til at tælle i regnskabet. Men det er jo altid rart at få et par SPP.

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Gilles



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 12:38 Reply with quote Back to top

Jeg er fuldstændig ny her i spillet og skal lige ind i det. Er fuldstændigt blank hvad jeg skal gøre for at stille et godt hold og komme med i jeres turnering.

Men indtil da vil jeg bare hilse på og så ellers se om jeg kan finde hoved og hale i det hele.
Knur



Joined: Jul 27, 2004

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 12:43 Reply with quote Back to top

endnu en dansker her, jeg kender også et par andre som nok også kunne tænke sig at være med
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 12:52 Reply with quote Back to top

Join #fumbbl.dk her er vi samlet Smile
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 13:12 Reply with quote Back to top

Nu til diskussionen af de nye regler.

Som sagt ville jeg komme cherry picking til livs og har lidt idéer som langt fra er tænkt til ende. Jeg vil fremlægge dem så kan i tilføje nye eller bare kommentere mine. Jeg antager at i har læst reglerne på http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=1728.
En del af løsningen som jeg allerede har indført er at der udstedes wildcards til trin 2. Det kan betyde at et overforvokset hold i forhold til de andre kan få en plads via et wildcard med kun 1-2 kampe. Endvidere løses det også lidt af at trin 2 er baseret på TR, så har mindre direkte fordel af at habe spillet lette kampe indledende, men høj TR vil dog stadig være en fordel hvis man så kommer i ligaen hvilket ewr problemet.


a)
Man kunne kræve en bashingrate af en slags. Give hver race et bashingtal og kræve at man samler et antal bashingpoint. Det samlede antal bashing point man skulle samle ville så være afhængig af hvor mange bashing point der i alt var i gruppen.

b)
Man kunne til trin 2 sortere folk sådan at har man spillet nonbashing kampe i trin 1 får man bashing i trin 2 og omvendt. Det ville være meget svært at gøre rent administrativt og ville nok også betyde en bashing rangering af holdene.

til a+b)
Et generelt problem ved et rangering af holdene med bashing er at hold kan bygges meget forskelligt op og på den måde kan et chaos hold uden MB være meget nonbashy. Skal man så til at tælle antal MB og sådan sammen bliver det svært at styre.

c)
Man kan lave et system så når man er lfg er der ikke meget valg hvis en anden er lfg. En lfg SKAL annonceres på fumbbl.dk en admin online vil notere det og de næste 5 min kan alle som er interesserede vælge at tage kampen, så træder en admin ind og vælger den modstander, hvor der er mindst TS forskel og de skal spille. Dette kan give en masse administrativ fnidder og i værste tilfælde forhindre folk i at få spillet, men det kunne også vise sig at være en meget fair løsning. Vi ville kræve flere admins til at håndhæve det først, men det skulle ikke være et problem at få fat i.


Det var tre idéer jeg sådan lige kunne komme på. Jeg synes ingen af dem er optimale, men det er også en meget svær situation, har i nogle bedre eller ændringer/kommentarer så sig meget gerne frem.

/hovring
Lorka



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 13:56 Reply with quote Back to top

Hmm betyder cherry picking virkelig så meget i denne liga ... det er jo mest et spørgsmål om at finde de folk der faktisk spiller deres kampe og så rykke dem op i dansk liga.

Ellers kan man jo opdele holdene i bashing og non-bashing også skal man spille mod bashing hvis det hold man spillede mod sidst var et non-bashing etc. - hmm dette er måske ikke så gennemtænkt og er Lizards f.eks. bashing eller non-bashing hehe
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 14:02 Reply with quote Back to top

Jeg synes det skal være sådan at man skal møde fire forskellige racer. Så har man stadig mulighed for at vælge et par nemme kampe, men stadig tvunget til at afveksle lidt. Jeg ved godt at dværge og den slags hold vil få det svært, men det vil de nok ligemeget hvad; med mindre man tvinger folk til at spille mod dem.

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Gilles



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 14:18 Reply with quote Back to top

Jeg er helt rundt på gulvet her

Er der ikke en quick guide et eller sted der giver svar på de mest grundlæggende ting ?? Både en der forklarer de grundlæggende ting, men også gerne går lidt længere ned i tingene.

user guide siger ikke særlig meget.

Hvilke ting SKAL læses og i hvilken rækkefølge ?

Jeg har lavet mit hold, men hvordan kommer jeg videre derfra ?

Hilsen en totalt newbie som håber på hjælp for det virker sgu lidt uoverskueligt det hele.
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Sep 02, 2004 - 14:20 Reply with quote Back to top

Det hele skal læses Razz

Men jeg kan ikke rigtig hjælpe dig ved bare at nævne tilfældige regler. Lav et hold ud fra reglerne og ansøg. Hvis ikke du bliver optaget er det nok fordi du ikke fulgte de regler der var beskrevet Wink

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic