24 coaches online • Server time: 04:01
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Learning BB in YouTu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Deng_Ham



Joined: Nov 16, 2006

Post   Posted: May 31, 2011 - 09:22 Reply with quote Back to top

Balle2000 wrote:
* Old school Blood Bowl lag. A la Darkside Cowboys og World Edge Wanderers. Bare på norsk.

Vet ikke om det klinger like godt: Mørkets kugutter/gjetere og De vandrende på verdens ende...

Men jo, ved å oversette kan en få mange nye muligheter.
(plyndrerene fra orkland kan funke veldig godt)

_________________
Bli med i Norgesmesterskapet, her på fumbbl.com
Image
Shraaaag



Joined: Feb 15, 2004

Post   Posted: May 31, 2011 - 12:49 Reply with quote Back to top

Deng_Ham wrote:
Balle2000 wrote:
* Old school Blood Bowl lag. A la Darkside Cowboys og World Edge Wanderers. Bare på norsk.

Vet ikke om det klinger like godt: Mørkets kugutter/gjetere og De vandrende på verdens ende...

Men jo, ved å oversette kan en få mange nye muligheter.
(plyndrerene fra orkland kan funke veldig godt)


Eller litt kreativ tenking:
Kugutters mørke side (Darkside Cowboys)
Vandrere langs verdens kant (World Edge Wanderers)
Alle stjernes forvirring (Chaos All-Stars)
Gresskosere fra det grønne feltet (Greenfield Grasshuggers)
etc...

_________________
Image
rokash



Joined: Mar 31, 2009

Post   Posted: May 31, 2011 - 12:57 Reply with quote Back to top

Sjanglere fra Reikland (Reikland Reavers)

_________________
Image
Deng_Ham



Joined: Nov 16, 2006

Post   Posted: May 31, 2011 - 13:19 Reply with quote Back to top

Ett helt annet tema, er å bruke gamle guder eller helter. Eks Hellas eller de Norrøne. Kanskje å bruke utallige nijna filmer som inspirasjon til å starte ett skaven lag. Er sikkert gjort før, men det hindrer det ikke fra å være ett godt tema.

_________________
Bli med i Norgesmesterskapet, her på fumbbl.com
Image
Socketz



Joined: Jun 03, 2011

Post   Posted: Jun 03, 2011 - 16:33 Reply with quote Back to top

Ville bare si hei til alle dere norske Blodball spillere! Har selv spilt bittelitt her i stavanger området, men det er dessverre lite av det nå til dags. Så da Deng_Ham var innom og hengte opp flyeren til NBBM og jeg fikk vite at dere nå starter opp på nytt, så tenkte jeg å benytte sjangsen til å hive meg med.
Er dessverre relativt uerfaren, ettersom jeg bare har spilt et 3-4 games mer Orcene mine IRL, og endel på Cyanide sitt BloodBowl spill, men jeg kan reglene iaffall.
Deng_Ham



Joined: Nov 16, 2006

Post   Posted: Jun 03, 2011 - 19:34 Reply with quote Back to top

Du er hjertelig velkommen, godt å se at vår intense vervingskampanje har gitt ett resultat Very Happy

Så lenge du kan reglene, skal vi nok passe på å gi deg erfaringer på strategi og planer.

_________________
Bli med i Norgesmesterskapet, her på fumbbl.com
Image
Shraaaag



Joined: Feb 15, 2004

Post   Posted: Jun 13, 2011 - 12:19 Reply with quote Back to top

Første runde er over, og jeg kan frambringe den gledelige nyheten at ALLE kampene ble spilt!

I toppen finner vi arema's Fagforeningen og Bolla's Bollesens lekre kaker (de møtes i neste runde). Arema imponerte med mange mål, mens Bolla slo hardt fra seg for å komme til tops. Både Kaosdverger (arema) og amasoner (Bolla) er sterke tidlig, men dem imellom er nok dvergene overlegne med alle sine blocks og tackles.

Mange av trenerene var rustne, spilte med uvante lag og med ny klient, så jeg er sikker vi kommer til å se økt kvalitet de neste rundene.

Før runden startet, spådde jeg alvelagene skulle gjøre det bra, men begge skogsalvene gikk på tap og skader, spesielt harald sine (sorry). Men med de nye reglene tror ikke jeg det kommer til å stoppe alvene, da de kan fylle opp laget med journeymen.

Det blir interessant å se hvordan resultatene blir når trenerne blir rustfrie, og spillerne erfarne.

Husk! Vi spiller Swiss, det vil si ingen utsettelser, så kom i kontakt med hverandre tidlig (helst PM). De første rundene er 1 uke deadline, men i juli går vi over til 2 uker pga. sommerferie.

Lykke til videre.

_________________
Image
Balle2000



Joined: Sep 25, 2008

Post   Posted: Jun 13, 2011 - 12:37 Reply with quote Back to top

Socketz wrote:
Ville bare si hei til alle dere norske Blodball spillere!


Velkommen Socketz!

Vi skal nok sørge for at du får en bratt og turbulent læringskurve Wink

_________________
Join the SWL
Image
Get your team bios here!
Putting the romantic in necromantic since 2010
Deng_Ham



Joined: Nov 16, 2006

Post 14 Posted: Jun 14, 2011 - 23:42 Reply with quote Back to top

Shraaaag wrote:
Husk! Vi spiller Swiss, det vil si ingen utsettelser, så kom i kontakt med hverandre tidlig (helst PM). De første rundene er 1 uke deadline, men i juli går vi over til 2 uker pga. sommerferie.


/liker

_________________
Bli med i Norgesmesterskapet, her på fumbbl.com
Image
avien



Joined: May 07, 2006

Post   Posted: Jun 18, 2011 - 11:57 Reply with quote Back to top

Hvor befinner forumtråden med kampreferater seg?

_________________
Image
Shraaaag



Joined: Feb 15, 2004

Post   Posted: Jun 18, 2011 - 14:02 Reply with quote Back to top

avien wrote:
Hvor befinner forumtråden med kampreferater seg?


Det er ikke så mye en tråd som en PM med subjekt: NBBM - Liga: Kamprapporter, sesong 22

Jeg er for at man skriver det på forumet også, for alle norsktalende som ikke er med denne sesongen.

_________________
Image
avien



Joined: May 07, 2006

Post   Posted: Jun 18, 2011 - 14:07 Reply with quote Back to top

Shraaaag wrote:
avien wrote:
Hvor befinner forumtråden med kampreferater seg?


Det er ikke så mye en tråd som en PM med subjekt: NBBM - Liga: Kamprapporter, sesong 22

Jeg er for at man skriver det på forumet også, for alle norsktalende som ikke er med denne sesongen.



Ålreit Smile

Kamprapport Ex-Stortinget mot Da Goff Boyz

En blodig dag i Spikersuppa, med 3 døde. Det startet bra, da Stortingets tilskuere begynte å regne takstein ned over Goffguttas banehalvdel. Dessuten gikk Erna Solberg friskt ut, da hun småspiste Torbjørn Røe Isaksen i første runde. Deretter gikk det slag i slag og plutselig spratt ballen til Kåre Willoch, som klarte å løpe den over linja. Men politikerne klarte heller ikke i denne kampen å holde seg på banen og det sto 1-1 ved pause. Ellers er det verdt å nevne at Jonas Gahr Støre sjarmerte Grullus med vittig eksistensiell kommentar, mens han videre stakk han ned med en skarp gjenstand. "Lov? Mot disse udyra er alt lov" spyttet han ut under blodige fortenner. Vi håper Jonas fortsetter i denne positive trenden.

Med 7 spilleklare politikere, så ting stygt ut, men Jern-Erna pælmet Kjell Magne Bondevik med ball, høyt over den mørkegrønne forsvarsmuren og langt inn på Goffguttas banehalvdel. Han vraltet ballen resolutt over den berømte linjen. På veien måtte desverre Karl Eirik Schjøtt-Pedersen bøte med livet. Det ryktes at dette var et kontraktdrap, bestilt av ligaadministrasjonen, ettersom de i lengre tid har irritert seg over å måtte stave et så langt og tåpelig navn. Vi i Blod og Ball stiller oss selvsagt ikke bak denslags rykter, men nevner dem kun for å poengtere at mange sier dette og at det dessuten mest sannsynlig stemmer. Karl I. Hagen måtte også, tragisk nok bøte med livet. Aldri har vel verden sett en mer nasal gnager, vi sender en populistisk krans til begravelsen på torsdag. Orkene viste mot slutten at tyngdekraften er Blodballs mest dominerende kraft. Vi gratulerer dem med tung innsats og ønsker dem lykke til videre i denne flotte turneringen. 2-2, en fest av en kamp!

Vi i Blod og Ball fikk tak i MVP Erna Solberg etter kampen, her er et referat: "Beklagerr så mye asså!", var hennes kommentar til Blod og Ball. "Jeg fikk ikke spist førr kampen og glemte nisten i garderroben." Hvordan stiller du deg til at en tidligere partifelle, nå er i ferd med å konsumeres i magen din? "Hei, det spørrsmålet likte eg ikkje. Det gårr an å ha litt respekt. Dessuten, det varr han eller meg, ok?"

_________________
Image
Shraaaag



Joined: Feb 15, 2004

Post   Posted: Jul 12, 2011 - 19:03 Reply with quote Back to top

6 kamper igjen av sesongen. Gitt at ingen får negative poeng i siste runde, er det klart hvem som vinner, men det gjenstår fortsatt å se hvem som havner i Åsgard og hvem som havner i Midgard neste sesong.

Dusteknikerne (misery) er sesongens vinner, de har fortsatt en kamp igjen, men med en god poengledelse, mye TD, cas, samt vinner av interne oppgjør mot de nærmeste motstanderene, må det en diskvalifisering til for at de ikke skal få gullet. Sesongen til orkene har også vært smertefri, med ingen permanente skader og dødsfall. De kommer til å bli farlige i flere sesonger fremover.

På lik poengsum, men en mer kamp spilt (og tap mot misery) finner vi Balle2000's Nurglsk Senter for Sæterkultur. Disse har sikret seg andreplassen, da ingen andre kan nå dem igjen på poeng. Imotsetning til orkene på førsteplass har nurglene opplevd mye skader, men hva kan man forvente av råtne vesener.

To andre lag som er sikret Åsgardspill neste sesong er rokash' Svinepestens Venner og ulrik03's Krul's Barflies. Begge har 7 poeng nå, men rokash har en kamp til gode mot misery. Rokash er også ubeseiret denne sesongen, men har flere uavgjort i loggen. Før sin siste kamp har de et imponerende snitt på 4 cas per kamp. Rokash unskylder seg med at det aldri var noe seriøse skader...

Ulrik03's mørkalver har etter 6 kamper scoret 13 TD, som er flest i ligaen denne sesongen (NB! Flere står på 9 TD med 1 kamp igjen). Til et alvelag å være, har de klart seg uten seriøse skader, noe som apotekeren får skylda for.

For å kunne få plass i Åsgard (gitt at alle lagene fortsetter), må man minst ha 6 poeng (de 8 øverste lagene har allerede 6). Og mange lag kan nå dette.

Arema's Fagforening møter Thorbin's Northern Wargs i siste runde. Begge står på 6 poeng, og dermed vil minst 1 av disse være sikret Åsgardplass etter kampen. Fagforeningen holdt seg i toppen lenge, men gikk på to tap mot de to øverste lagene mot slutten. De har unngått permanente skader, og har fått utviklet begge oksene sine bra. Spørsmålet er om det er nok til å ro det i land.

Cult of Shraaaag har allerede spilt sin siste kamp og tapt. De står på 6 poeng, men har gode poeng, og alle de har tapt mot er allerede over dem på tabellen. Før siste runde står de med hele 4 drap av spillere, dvs. 4 av motstanderenes spillere har død (NB! en døde på en gfi, og en annen døde på sin egen block) i kamp mot Kulten. Men til gjengjeld har de tapt 3 selv. Om de er i Åsgard neste sesong er veldig avhengig av hvilke andre lag som havner på 6 poeng.

Som sagt møter Northern Wargs Fagforeningen i siste runde, de har gjort bra med TD, men sliter med å gjøre skade. Hvis de taper sin siste kamp betyr ikke det at de ikke kommer med i Åsgard neste sesong, men er avhengig av hva de andre lagene får til.

Rewnar's Junkyard Destro er også et lag som har spilt alle sine kamper og havnet på 6 poeng. Dessverre har de ikke klart å score mye, dermed ligger de dårligst an av 6 poengerne å komme med i Åsgard neste sesong.

haraldtorvatn's Brilliant Bassister hadde en veldig tung start på sesongen med flere dødsfall, og en kamp som ikke ble spilt. Men de har kommet hardt tilbake, og vunnet sine siste kamper. De har nå mulighet å havne på 6 poeng. Med litt flaks kan de også øke TD forskjellen på laget, men med tanke på interne oppgjøre mot de andre på 6 poeng, kan det være for lite for seint. I sin siste kamp møter de følgende lag:

iPaddene til Deng_Ham er et av ligaens mest interessant lag. Slann har sin unike måte å spille på, og kan ta tid å bli kjent med. Men til tross for kort tilvendingstid, har de presset seg frem til 2 seiere, og 1 kamp igjen og spille. Spillestilen dems er såpass at det er umulig å vite hvordan det vil gå, men de må nok trenge en god seier skal de havne i Åsgard. Kampen mot haraldtorvatn kommer til å bli veldig spesiell.

Siste lag som har en sjanse å nå 6 poeng er avien's Ex-stortinget. Laget har flest dødsfall, men heldigvis for det meste 'bare' goblins. avien er som kjent en av ligaens beste og heldigste trenere, men denne sesongen ble nok litt preget av sommeren da en av kampene forblir uspilt. De har en vanskelig jobb foran seg, med lav TD forskjell og få skills på laget er de nødt å vinne stort mot:

Bolla's Bollesens Lekre Kaker har (med mindre ligaen vokser, eller noen blir diskvalifisert) ingen sjanse å havne i Åsgard. Men det betyr ikke at de har gjort det dårlig. De startet veldig bra med å vinne sesongens første kamp, men klarte ikke å følge det opp. NBBM har god tradisjon med Amazoner, og med mindre Bolla bytter lag, tror jeg det ikke tar lang tid før de er tilbake i Åsgard.

Vampyrer er et vanskelig lag tidlig, og det var kanskje denne utfordringen prokk likte. Cleverly Name har allerede flere seiere enn noen av mine vampyr lag noensinne fikk, nemlig 1. For de som har fulgt med utenfor NBBM på FUMBBL, så har store Vampyr lag gjort et stort innrykk i Major Turneringer. Kan det være starten på en vampyr invasjon? I siste kamp, møter prokk:

Brother-Fu's Brennheit Faenskap. Norse er inn, og stiller med 2 lag i NBBM denne sesongen. Men igjen griper sommeren inn, og sørger for at en kamp forblir uspilt. Neste sesong blir nok bedre

Denne sesongen's nyesten NBBM trener Socketz og hans orker Da Goff Boyz hoppet rett i det, og startet sesongen med uavgjort. Orkene fikk en dåp i blod og tårer, og neste sesong gjør de storeslem. Velkommen til NBBM.

Nederst finner vi det andre skogsalv laget, nemlig MightyMoe's Vestskogen Ballklubb. Det var enda et lag som fikk smake hvor voldelig Blood Bowl er. Kanskje denne sesongen har vært spesielt voldelig, kanskje det er normalt, men neste sesong blir det færre drepelag i Midgard, og vil bli perfekt for et dribblende alvelag.

Det er fortsatt lenge til deadline av siste runde, så nyt sommeren. Neste sesong tar jeg av meg silkehanskene.

NB! Husk NBBM Cup 6. august.

_________________
Image
Shraaaag



Joined: Feb 15, 2004

Post   Posted: Jul 20, 2011 - 23:31 Reply with quote Back to top

Norsk deltagelse i Black Cup

Tror det er rekord, hele 3 NBBM trenere deltar i årets Black Cup.
Balle2000's Plagueboys Mansion
ulrik03's Red Fleet
Shraaaag's Peanut Butter Smack Down

Kom og hei!
Balle2000 er allerede gått videre til neste runde, der kommer han til å møte et ferskt ut-av-boksen goblin lag.
Ulrik03 møter en tidligere blackbox mester, og Shraaaag møter høyalver på syre.

PS! Gratulasjoner til meg selv som vant NBBM's sommerturnering foran ulrik03, bolla og ttorvatn.

_________________
Image
rokash



Joined: Mar 31, 2009

Post   Posted: Jul 22, 2011 - 14:23 Reply with quote Back to top

Shraaaag wrote:
Før sin siste kamp har de et imponerende snitt på 4 cas per kamp. Rokash unskylder seg med at det aldri var noe seriøse skader...

Det er jo sant. Vi har en skadefordeling på 16/4/0. Vi dreper ikke spillere vi. Bare lekesloss og er snille og greie.

Greit, jeg skal innrømme at vi har gjort en perm. Odd Einar Dørum ble nigglet. Men det var et uhell, og det var like mye hans egen skyld. Han kunne jo flyttet seg litt.

_________________
Image
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic