22 coaches online • Server time: 01:20
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post War Drums?goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
monboesen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 20:21 Reply with quote Back to top

Jeg tror en af pointerne er at BB hverken er beregnet (læs spiltestet) til hold på meget mere end TR 200, derfor er holdene slet ikke lige ved høje TR.

Samme forhold gælder fouls. Den første nerf af DP kom efter Games Workshop fik en rigtigt beskidt coach med i deres husturnering. Indtil da var det ikke gået op for dem hvor stærkt et våben det er. Udviklingen i Vault reglerne er faktisk også at DP bliver mindre voldsom og at det bliver sværere at få assist til fouls. En klar indikation af at mange stadig mener at fouling med DP er for heftigt.
mymLaban



Joined: Apr 20, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 21:15 Reply with quote Back to top

claw/rsc og MB det er de ting chaos har det syns jeg er fair nok, jeg hader DP skill og ville ønske den ikke fandtes, men jeg kan leve med det, og det er jo en del af spillet at man kan foule, men jeg syntes helt klart det er en god ide med max1 pr hold
Topper



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 21:23 Reply with quote Back to top

Jeg er personligt meget imod at ændre på reglerne overhovedet.
At smadre hold klarer sig bedre i en liga, er jeg ikke enig i.
Jeg spiller til daglig i en "on table" liga, hvor vi er en del spillere.
Smadre holdene klarer sig langt fra bedre end de andre.
se evt. på http://www.arosbb.dk.
Det er altså også en ongoing liga - uden nogle af de problemer der nævnes her.
Det helt store problem, for os her i DL, er jo at kampene ikke spilles.
At det er svært at gøre noget ved, er jo desværre nok sandt.
Det er min mening, selvom jeg er klar over at flere og flere hellere vil spille
Passball, end Bloodbowl. Spillet er blevet mindre og mindre voldeligt med tiden. Confused
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 23:33 Reply with quote Back to top

Jeg syntes bestemt man skal lade reglerne stå. Påstanden om at bashy holdene har fordelen på lang sigt, mener jeg ikke holder. elverhold får med tiden undstyret hele sit hold med dodge og block. Når man lægger dette sammen med deres overlegne movement, begynder antallet af reelle armour rolls for holdet at falde. Spiller man armour 7 elver, må man indstille sig på en del skader.
Påstanden om at ligaen domineres af bashy hold, mener jeg heller ikke holder stik. Kigger man på superliga vest er den f.eks totalt domineret af throwing teams.
pillet har fordele og ulemper for alle hold og det er en del af spillet og jeg håber ikke man laver disse rettelser, da fumbbl i forvejen er ved at udvikle sig til en gigantisk elfbowl liga.
hEder_01



Joined: Jul 27, 2004

Post   Posted: Sep 15, 2004 - 23:47 Reply with quote Back to top

Som raae siger, kan fouling være en måde for de hurtige hold at bekæmpe de bashy teams. Derfor syntes jeg underordnet hvilke eventuelle begrænsninger der kommer, at hvis fouling begrænses så skal RSC også begrænses på en eller anden vis.

Det jeg hælder mest til er:
RSC må ikke kombineres med Claws / MB
og
Kun en DP per team

Eller ingen ekstra regler overhovedet Smile
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 00:47 Reply with quote Back to top

Efter denne lange debat virker det som om der er to lejre. Dem som synes vi skal holde os 100% til reglerne. Hovedargumentet er at de "bløde" hold klarer sig ligeså godt som de andre. Og så dem som synes at der skal være lidt regulering, men ikke meget, der er reglen en DP per spiller meget populær (b).

Jeg personlig er mest til helt at forbyde dirty players og jeg gider ikke så meget bruge argumentet bashy vs nonbashy hold i mit forsvar for denne regel, men mere se på det fact at du stort set kan få 42% chance for at lave en casulty og det synes jeg er helt forrykt og det skyldes de +2 til injury roll. Som nævnt kan en chaos spiller få samme odds (men ikke mod alle hold det kræver lav AV og claw for at break armour med stor sikkerhed), men han har det imod sig at han skal bruge en dobbelt først til RSC og så lige have en claw.

Personligt ville jeg fjerne DP og RSC skulle ikke have lov til at blive kombineret med andet ondt. På nuværende tidspunkt vil jeg ikke ligge mig fast på noget og har heller ikke besluttet mig for hvorvidt jeg vil gå så langt som at gennemtrumfe noget uden en demokratisk vote, men da jeg ligesom styrer den her liga vil jeg også designe den efter mit hovede så bliver der en vote vil jeg ikke have et problem med at gå imod et spinkelt flertal. Jeg vil dog også erkende at jeg synes vi skal have én dansk liga og den derfor skal flertallet kunne stå inden for den og derfor synes jeg vi skal fortsætte denne diskussion selvom min mening er tilkendegivet, jeg har som sagt ikke lagt mig fast på noget endnu.

@Malerun
Malerun har foreslået to alternative regler. Karantæne og et slag på fumbbl.dk for at få love til at tage DP.

Jeg synes faktisk karantænereglen er ganske god, men må erkende at den ville være alt for besværlig at håndhæve.

Det med et slag på fumbbl.dk for at se om ens spiller ville spille dirty har jeg præcis samme kommentar til den er besværlig at håndhæve.

Det kan umiddelbart virke underligt at et enkelt slag eller en karantæne er svær at håndhæve så er det sådan at med over 60 hold så er alle sådanne ting meget uoverskuelige at holde styr på.
GreenAvenger



Joined: Nov 05, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 02:10 Reply with quote Back to top

Puha - det kan blive en lang tråd Smile

Såfremt eventuelle begrænsninger på skills bliver aktuelt: Hvad sker der så med de hold der forbyder sig mod de nye regler?

At DP's er trælse at være offer for, har jeg svært ved at være uenig i - jeg bryder mig ikke specielt meget om at skulle tilbringe 1½ time (eller deromkring) med at få et hold komplet ødelagt...

Men hvor går grænsen så? Et hold spækket med MB er også en teamwrecker (en af grundene til at "Vi skal komme efter jer!" trak sig var, at jeg personligt ikke klasker mig på lårene af grin over at ødelægge min modstanders hold).

Ang. problemet med at folk ikke spiller deres kampe, er der IMHO ingen tvivl om, at det er langt det største problem. Tror bare ikke der er så meget at gøre ved det... Det er nu engang lettere at brænde folk af online end i en tabletop-liga.
Forhåbentlig vil det nye DS-system begrænse dette, og det synes jeg iøvrigt (hvormeget jeg end hader open round robin Wink ) var det eneste rigtige valg for nye hold. Thumbs up Hovring.

Lige et par kommentarer til nogle af forslagene:

a) Ingen dirty players
Bliver dette en realitet, er der vel ingen grund til at lave yderligere regler for fouls - da det vel primært er de +2 på inj. der er... ehm... halløjet med DP.

c) Ingen turn 8 foul (medmindre der kan komme overtime)
mja... fesent at blive foulet i turn 8... men lige netop i en liga kan der vel være ganske god ræson i at foule i sidste tur? (min playoff deltagelse afhænger af at min modstander taber sin næste kamp)
Det er ikke mit indtryk (correct me if I'm wrong) at T8-fouls er bredt praktiseret i DL?

omkring både c) og d) er det også problematisk at håndhæve på en ordetlig måde.

Vi antager at "d) Ingen dobbelt foul i halveg så når dommeren har øjnene på en (altså når man ryger ud på 4+) kan man ikke foule igen før den anden har foulet." er en regel - hvad er så konsekvensen? udsmidning fra ligaen efter kampen, eller skal kampen spilles forfra?

Der er i mine øjne nogle praktiske problemer ved de forslag...

DP er beskidt og træls, men man bliver altså hældt ud på sidelinjen relativt hurtigt. Jeg har meget større problemer med claw/RSC, da der ikke er nogen fare, eller risiko om man vil, forbundet med brugen af dem. Men fjerner man dem, fjerner man også mere eller mindre Chaos fra BB.

Jeg er for så vidt ligeglad med hvordan eventuelle ændringer kommer til at se ud - man skal altså bare passe på med at hive for mange ekstra regler ned over hovedet på folk. Det kan også nemt få mange til at forlade ligaen.

(Og lad os så for næste sæson igang Smile

Edit: beklager det lange og rodede indlæg Very Happy
kip^walker



Joined: Nov 01, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 02:20 Reply with quote Back to top

Jeg forstår ikke helt problem stillingen her, bashy vs non bashy blir der sagt. Ja men hvor er de andre non-bashy så? Jeg har spillet med elfs siden sæson 1 og har endnu ikke set skyggen af et andet elverhold. Dermed blir det jo så bare umuligt at holde liv i et boldspillende hold i den liga her. Derfor er mit nye hold chaos fra næste sæson (hvis jeg når at få dem meldt til-kommer an på så meget), også ville jeg sgu egentlig føle mig snydt hvis reglerne så lige pludselig favorisere elfs. Anyway hvis du smider en poll op hovring, er jeg hundrede procent for at alt forbliver som det er nu. Spil elver og tag de tæsk det gir at skulle møde 3 dp's eller vælg et andet hold, det er en meget go afveksling fra det lamme cherrypick show man efterhånden blir vant til fra ranked systemet.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 09:16 Reply with quote Back to top

For at gøre det simpelt tror jeg at jeg vil foreslå reglen max en DP eller RSC. På den måde kan man i det mindste ikke få 2 +2 til injury roll per tur.

Angående GAs eksempel med et hold spækket med MB så vil jeg lige fremføre denne statistik. Chance for casulty på injury med +2 er 41.7% med +1 er den 27.8%. Af netop denne grund synes jeg ikke sammenligningen er særlig relevant. En MB spille skal også først bryde armour, hvilket f.eks. er ganske let med fouls.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 09:47 Reply with quote Back to top

Jeg synes faktisk RSC skal være fri så vil derfor holde mig udelukkende til reglen om en DP per hold og vil starte en vote om det senere.
egendar



Joined: Nov 26, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 10:53 Reply with quote Back to top

kip^walker wrote:
Jeg forstår ikke helt problem stillingen her, bashy vs non bashy blir der sagt. Ja men hvor er de andre non-bashy så? Jeg har spillet med elfs siden sæson 1 og har endnu ikke set skyggen af et andet elverhold. Dermed blir det jo så bare umuligt at holde liv i et boldspillende hold i den liga her.

Så er det fordi du ikke har kigget ordentligt efter, for jeg har også spillet et elf-hold siden sæson 1Very Happy Men indtil denne sæson har jeg også haft fornemmelsen af at jeg var alene i bashy-world. Det har været meget sjældent at jeg har har kunnet fielde mere end 11 spillere fra start. Det har ikke været så meget pga DP, som simpelthen det faktum at AV7 er alt for lidt. Der var så en der nævnte at elvere hurtigt får blodge, men det gør de altså ikke hurtigere end modstanderne får tackle, og antallet af armor rolls bliver ikke mindre af tackle, da der oftere er dodges der fejler, og man derfor ikke får sine folk væk fra block-zonen.

Det eneste sted hvor jeg for alvor har mødt problemet med DP er i playoffs. Jeg har nået playoffs en del gange, og har blandt andet mødt "Barske Drenge", "Vi skal komme efter jer" og ChrelleP's orker. Og i alle disse kampe har jeg mistet mindst en spiller på fouls. På trods af det har jeg ikke noget umiddelbart problem med fouling. Jeg mener klart at fouling er en del af spillet, og omend DP er voldsom, så har man også muligheden for at forsøge at blocke DP-spilleren ud. Mit problem opstår når en spiller reelt vinder kampen på fouls og ikke på godt spil. Det var jf. min opfattelse hvad der skete i min sidste kamp mod ChrelleP's orker. 3 dirty players, og der blev foulet et utal af gange. Og jeg kan da godt følge taktikken. Hvis hans mand kan nå at tage 2 af mine ud, inden han selv bliver smidt ud - så vinder han da på det. Og med 3 dirty players holder det en hel del hen af vejen.

Men jeg tror også at jeg ligesom kip^walker opgiver ævred og vælger et bashy team. Mit elf-hold havde ellers alle muligheder, med 3 AG5 og 2 ST4 elvere, har man et godt fundament for at nå finalen. Med udsigten til den nye sæson, hvor den ene ST4 er død (fouled to RIP 2 runder i træk) og den anden har miss next (efter en foul Laughing) , og jeg nok hovedsageligt vil møde bashy-hold igen, måske med en enkelt undtagelse, så er det svært at blive ved med at synes at det er sjovt at få thrashet holdet.

Desværre tror jeg ikke at løsningen er at lave begrænsninger, for det vil helt sikkert pisse nogen af, men derimod at afhjælpe de sideeffekter der er ved at spille low AV-hold. Eksempelvis er der med 7 hold i en serie en reel kamp hvor man sidder over. Her kunne ens MNG evt komme tilbage (setup mod et dummyhold, med 0 winnings og ingen FF-ændring) da de jo reelt sidder en spillerunde over. Ligeledes kunne man gøre det samme ved sæsonstart, så man startede på nogenlunde vilkår med de andre hold i ligaen.

Just my 2 cents

\\Henning
GreenAvenger



Joined: Nov 05, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 12:38 Reply with quote Back to top

Hovring wrote:
Jeg synes faktisk RSC skal være fri så vil derfor holde mig udelukkende til reglen om en DP per hold og vil starte en vote om det senere.


mkay Smile

Hvordan vil det så påvirke hold, der har mere end en DP nu?
Freefragger



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 14:01 Reply with quote Back to top

Det er klart det største problem at folk ikke gider at spille, se bare på DS 5 hvor dem der var "heldige" fik lov til at spille 3 kampe.... (fx. mig).

Jeg er ligeglad med om folk har 10 DP, det betyder bare at de har spildt en masse skills, men der er ingen grund til tur 16 fouls (med mindre kampen går i OT).
Det faktisk skader den coach som fouler (modstanderens hold er nemmere at slå for de(n) næste modstandere.
Hvis man skader en spiller, så gør man det nemmere for andre at klare sig lige så godt/bedre mod det hold der lige er blevet smadret.
Det er bla. derfor det er meget bedre at lave en BH end noget andet (med mindre du kunne få en gratis rotter/zombie ud af et rip). Og så bruger modstanderen sjældent sin apoth på en BH...

FreeFragger
Have FUN!
Lorka



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 14:12 Reply with quote Back to top

+2 på injury roll er ufedt, det bliver også ændret i Vault reglerne.

Men om man skal forbyde DP og/eller RSC nu og her i DL ved jeg sgu ikke.

Er problemmet at der er for meget bash eller er problemmet at folk melder sig til DL uden at havde tid og lyst til rent faktisk at spille en kamp om ugen ?

Jeg ved dog fra 4. Sæson var jeg i en gruppe hvor vi var to ork hold, tre dorfs og et enkelt skaven hold ... darn det må da være ufedt at være det skaven hold. På den anden side havde en anden gruppe stort set kun elfs og humans ... men de blev selfølgelig slagtet af Fear Inc. hehe Smile
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Sep 16, 2004 - 14:35 Reply with quote Back to top

Jeg tror vi kan finde løsningen i race begrænsningen. P.t. tænkte jeg 5 af hver race, men kan jo snildt ændre det til 3. Da der er 19 racer i alt kommer næsten alle racer vel så komme i brug. Jeg ville så allerede nu vælge de hold som ikke har kvalificeret sig til videre færd i DL blandt de racer vi mangler. Efterfølgende vil kvalen fra DS jo så udligne det helt så vi om 2-3 sæsoner kun har 3 af hver.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic