62 coaches online • Server time: 21:17
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Learning BB in YouTu...goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post 18 Posted: Oct 04, 2004 - 17:35 Reply with quote Back to top

This is forumthread is for a Swedish themed league. So it is in swedish. =)

------------------------------------------------------------------------------------

Här är forumet för den Nya Ereb Altor Ligan.

Här kan du vädra åsikter, ge länkar till roliga matcher, lämna en kopia på senaste matchrapporten osv.

Efter att ha testat några ligor tycker jag mig nu ha erfarenhet för att få en fungerande liga och tror att detta kan bli en bra omstart.

Vill du vara med?

Ta mig till Ereb Altor Ligan.

Välkommen!


Last edited by Cyco on %b %12, %2004 - %16:%Oct; edited 1 time in total
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Oct 04, 2004 - 20:48 Reply with quote Back to top

Låter som en skoj idé. Har ansökt om medlemskap med mina odödingar Cruris Uppstigna.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 05, 2004 - 14:02 Reply with quote Back to top

Tjena. Vad hade du tänkt dig för ligaform den här gången?
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post 18 Posted: Oct 07, 2004 - 16:39 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
Tjena. Vad hade du tänkt dig för ligaform den här gången?

Så här har jag tänkt;
* När vi har 16 lag startar ligan.

* För att alla ska få spela lika många matcher och få lite erfarenhet innan turneringen börjar kommer vi att; dela upp oss 4x4 grupper och spela 3 matcher där. "Vänskapsmatcher". (Det kommer också att avgöra vem du möter i KO turneringen.) Den bästa i grupp 1 möter den sämsta i grupp 2 osv... Så du kommer INTE att möta alla lag.

* Efter det kommer det att bli en KO turnering, där de utslagna möter varann för att se vilken plats alla hamnar på, skulle vi få någon dropout under den perioden är det inte lika allvarligt. Ett system som Ludicruz står för, men alla kommer att få spela lika många matcher.

* Efter KO turneringen har vi EN vinnare, den första vinnaren av Krilloan Cup (eller vad den nu kommer att heta). Och han kommer att påverka namnet på nästa turnering.

*Mellan turneringarna kommer du att ha möjlighet att byta lag och få spela lite träningsmatcher med det nya laget om du vill. Riktigt hur det kommer att se ut är inte klart, men så är tanken.

Låter det som en bra ide?
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 08, 2004 - 23:36 Reply with quote Back to top

Angående känslan runt ligan...

För att skapa lite mer känsla runt spelet ska du dela alla tal (gate, winnings osv) med 100, så får du fram hur många som kom på matchen, hur mycket guldmynt ni fick i vinst osv. Exempel; det kom 620 betalande till matchen, och ni fick 40 respektive 60 guldmynt över när alla fått sin del av vinsten. Shocked

Ja det är mycket pengar i blod boll, varje lag får max kosta 1000 guld att utrusta från början. Och skydd odyl kostar en hel del. Men det är väl en del av varför det är så populärt. Det är ju inte alla som har dom pengarna, men kanske har någon "sponsor" eller har fått låna. Men det är ju upp till dig att berätta hur det hela gått till. Wink
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 09, 2004 - 23:19 Reply with quote Back to top

CycoD wrote:
Fejd wrote:
Tjena. Vad hade du tänkt dig för ligaform den här gången?

Så här har jag tänkt;
* När vi har 16 lag startar ligan.

* För att alla ska få spela lika många matcher och få lite erfarenhet innan turneringen börjar kommer vi att; dela upp oss 4x4 grupper och spela 3 matcher där. "Vänskapsmatcher". (Det kommer också att avgöra vem du möter i KO turneringen.) Den bästa i grupp 1 möter den sämsta i grupp 2 osv... Så du kommer INTE att möta alla lag.

* Efter det kommer det att bli en KO turnering, där de utslagna möter varann för att se vilken plats alla hamnar på, skulle vi få någon dropout under den perioden är det inte lika allvarligt. Ett system som Ludicruz står för, men alla kommer att få spela lika många matcher.

* Efter KO turneringen har vi EN vinnare, den första vinnaren av Krilloan Cup (eller vad den nu kommer att heta). Och han kommer att påverka namnet på nästa turnering.

*Mellan turneringarna kommer du att ha möjlighet att byta lag och få spela lite träningsmatcher med det nya laget om du vill. Riktigt hur det kommer att se ut är inte klart, men så är tanken.

Låter det som en bra ide?


Låter bra.
Det enda negativa med ligan är att pact-lagen(Lustrian, Old World, Chaos pact) får vara med.
magic-arnold



Joined: Oct 10, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2004 - 01:38 Reply with quote Back to top

what ?
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Oct 14, 2004 - 18:38 Reply with quote Back to top

Cruris Uppstigna hart två misserabla matcher att rapportera ifrån.

I första matchen mötte Kung Ottars manskapp de stinkande orkerna från Brutna Betens Klan. Det märktes tydligt att de flesta av Cruris spelare fortfarande höll på att kravla fram ur marken då orkerna fick en flygande start. Hur som helst så lyckades Crurerna föra bollen ända in i motståndarnas målområde efter några rundor. Orkerna ville inte vara sämre. Men inledningsvis så var de definitivt det, ingenting fungerade alls för dem förren sista rundan i första halvlek, då de genomförde en över-hela-planen touchdown som woodelfs skulle varit stolta över. Till andra halvlek var Cruris Uppstignas manskap allvarligt reducerat och orkerna kunde utnyttja det för att på ett beskedligt sätt marchera in bollen i mål. Rackarns också. Shaguul ägnade större delen av matchen åt att beundra orkernas naturligt friska och gröna hudfärg och hade inte många tankar på spelet och Ottar rapporterades efter matchen vara ganska arg. Vilket i Kung Ottar termer kan översättas med att han var en drägglande berserkargalen två och en halvmeter lång mumie med tandverk och attitydproblem.

Den andra matchen spelades mot dvärgar av alla saker man kan stöta på. Detta folk som Crurena brukade jaga för nöjjes skull på den gamla goda tiden skulle väll ändå inte kunna ställa till med några problem för världens framtida härskare. Första halvlek visade Crurena god vilja och höll emot för dvärgarnas framstötar.. och hade tillochmed en teoretisk chans att ta lednign i sista rundan, som man dock sumpade. Shaguul blev dock så upprörd över småkrypens oschysta spel att han lämnade planen och vägrade komma tillbaka, till råga på allt tog han med sig några zombier för att hålla hans böcker och fläkta honom. Crurernas egen offensiv blev alltså märkbart haltande, vilket dvärgarna utnyttjade, inte en utan två gånger. Sammanfattningsvis, två riktigt usla resultat.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Oct 18, 2004 - 10:33 Reply with quote Back to top

Ganska skumma resultat i grupp Vind...alla matcher har slutat 2-0...det luktar uppgjort! Detta måste anleda till undersökning av gruppen och dess lag. Framför allt laget Kierans Ära verkar mygla konstant. Jag protesterar å det fastaste i detta. Det får inte förekomma fusk i denna ädlaste av sporter. Jag förespråkar uteslutning av laget Kierans Ära.

-Dorian af Florien (Kierans farbror)

(Det verkar som Dorian fått gehör i vissa kretsar för sina anklagelser...vilka jag måste poängtera att de fullstädigt saknar grund...för Kieran och lag tappar i förtroende och stöd i Florien)

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 19, 2004 - 17:32 Reply with quote Back to top

Mötte just chaireas, och bara eftersom jag fick en bra början genom att han slagit ut 2 spelare från matchen (en BH och en MNG ). Då han hade blivit av med sin gutter runner och en norse lineman för machen så började han prata om att conceda, vilket jag påpekade att jag tyckte var dålig stil då det skulle kosta mig spp då jag hade bollen och matchövertag.
iallafall spelade vi ytterligare en turn och min spelare hade brutit loss och hade bara att promenera in för ett noll. Då concedade han precis innan jag skulle göra td. Vilket jag tycker var väldigt dålig stil då han genom att göra detta kostat mig en massa spp, vilket kommer att kosta i forsättnigen då det blir mindre skills till nästa match ( blitzern som hade bollen hade 3 spp och hade fått skill.

Har inget emot att man concedar men hur man gör det, att med flit snuva någon på solklara spp är riktigt lågt.
Hade han väntat och sagt jag concedar efter att du har gjort TD:n så hade jag inte saft något då det är hans val att conceda, men nu blev jag riktigt arg på det här betendet.
Sådant här betende tycker jag skall bestraffas, för det är bara dålig stil. Jag röstar för att vi kickar ut honom ur turneringen. Kommentarer?
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 20, 2004 - 15:20 Reply with quote Back to top

OK kicka honom kanske är lite väl hårt nu när jag lugnat ner mig en bit, men det var iaf ett väldigt dåligt och taskigt betende som jag tycker skall beivras.
I en sådan här turnering när det är lite mer fluff runtomkring så tycker jag iaf att man kan följa regeln in the "spirit of the game" , all tidigare GW folk känner igen detta som egentligen även råkar vara en regel.
Nå har någon några förslag på åtgärder vi kan göra mot dåligt betende i ligan.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 20, 2004 - 15:32 Reply with quote Back to top

well. Så här i börjar så tjänar man ju oftast mer än man förlorar på att folk conceadar emot en. Dubbla pengar å extra mvp å så.. Dock e det dåligt mot resterande lag i ligan att göra så som med största sannolikhet kommer å komma på efterkälken. Dessvärre e det ju tillåtet enligt reglerna å ge upp lite som man vill och det står ju inget uttryckligen om det hela i liga reglerna heller. Föreslår att du kastar glåpord mot din fege motståndare samt fortsätter att skriva nedriga inlägg om honom och hans lag samt skyller ditt potensiellt dåliga utgängsläge i KO turneringen på honom och ser till att foula honom rejält nästa gång ni möts. Smile
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 20, 2004 - 18:25 Reply with quote Back to top

Ang Fudge & Chaireas match...

Som liga ledare tycker jag att det är trist när dylikt inträffar, och skrev ett pm till Chaireas. Och jag fick ett "bra" svar tycker jag.

Mitt brev till Chaireas;

Quote:
Tjena.

Jag fick ett Pm från Fudge, där han var mycket besviken på att du concedade. Jag har inte sett matchen men vad det verkar så känns det som ett billigt sätt att komma undan. Det är INTE emot reglerna så jag tänker inte göra nåt åt det, men undrar varför?

Mvh

Cy


Svaret blev;

Quote:
Billigt sätt att komma undan? Vad är billigt med att förlora FF, alla pengar och inte ha någon chans på SPP?!!

Verkliga livet kom emellan och när jag ändå var så pass sönderslagen att han säkerligen skulle vinna matchen så fick jag ta förlusten av FF, pengar och SPP för att ta tag i verkligheten.

Trist, jag håller med, men han fick ändå 5 extra SPP, FF+ och alla mina pengar, så det går knappast någon nöd på honom (jämför med mitt lag!)...

/Chaireas


Det verkliga livet kan verkligen komma emellan ibland. Det känner jag verkligen till, och jag gissar att jag inte är ensam, eller hur Fudge. Wink

Jag är hoppas att Chaireas fortsätter att spela. Jag tycker inte att han behöver förklara sig närmare än han gjort, men skulle bli glad om han vill tycka till. Att han concedade och inte bara försvann, eller började foula hela tiden är bättre alternativ även om det kan kännas som ett svek. Sad

Det är INTE emot några regler som finns i ligan, men fortsätter det kanske vi får lov att göra nåt åt det... Evil or Very Mad

Mvh

CycoD
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 20, 2004 - 23:49 Reply with quote Back to top

Har oxå sett reprisen på matchen.

Personligen så tycker jag att Chaireas kunda ha väntat med att conceda tills efter Fudge fått göra sin TD.
Chaireas concedar i åttonde turnen av 1:a halvlek, Fudge har en turn kvar och det enda han kommer göra i den turnen(om han gör som han brukar) är att traska in i endzonen, då tycker jag att man gott kan vänta med att conceda till den 1:a turnen av 2:a halvlek....men det är ju såklart bara min åsikt.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 21, 2004 - 00:58 Reply with quote Back to top

Rampage76 wrote:
Har oxå sett reprisen på matchen.

Personligen så tycker jag att Chaireas kunda ha väntat med att conceda tills efter Fudge fått göra sin TD.
Chaireas concedar i åttonde turnen av 1:a halvlek, Fudge har en turn kvar och det enda han kommer göra i den turnen(om han gör som han brukar) är att traska in i endzonen, då tycker jag att man gott kan vänta med att conceda till den 1:a turnen av 2:a halvlek....men det är ju såklart bara min åsikt.


Jag har som sagt inte sett matchen. Men det är klart att man tycker att han kunde ha väntat en turn...
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic