35 coaches online • Server time: 07:25
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Jinxan75



Joined: Sep 17, 2004

Post   Posted: Nov 12, 2004 - 08:32 Reply with quote Back to top

Orcher, Priater. jaja vi är tyvärr tvingade att spela av de matcherna för att komma till finalen. Någon nämnde dåligt tärnade... iof men det räcker gott för att ta sig an pirat gänget!
All heder till Orog-Heims som hade en bra match, men inte räckte till..
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 12, 2004 - 19:35 Reply with quote Back to top

Dåligt TÄRNADE? Jag lovar att...efter skrällen mot Nidabergets Kämpar...vi ska göra vårt bästa att TÄRNA er ifall ni tar er vidare till semin!
-Kieran



Twisted Evil

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Nov 13, 2004 - 00:49 Reply with quote Back to top

Det är nog första gången jag sett Guazzo dansa och jubla av lycka.

-Häshir Stålöga, spelande coach.

(Han refererar till matchen mot Landori Bågmän.)
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 13, 2004 - 02:03 Reply with quote Back to top

Du behöver nog inte oroa dig för å försöka tärna nått Kieran. Vad du behöver oroa dig för e vad du ska säga till din farbror när du än en gång har åkt på stryk av Kopparhavets stoltheter!
-Brand Silveröga
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Nov 15, 2004 - 12:18 Reply with quote Back to top

Fick just ett mail angående RSC och DP.
Det är lite sent med DP då jag haft en i två matcher nu.
Håller med om att fouling är för bra som den är nu, även RSC och claw bör och skall ju ses över.
Då det är sant att en del saker ska tas bort till nästa edition som förhoppningsvis blir mer balanserade.

Fast då den här ligan har tillåtit tex lag som inte har ansetts balanserade av ens av spelskaparna (pact lagen som till och med är borttagna från div x och inte har någon chans att bli godkända som lag som de ser ut nu), så ser jag inget behov av att förbjuda dessa skills så här sent i turneringen.´

Fast om alla vill begränsa dessa så anpassar jag mig ( har ju dock redan en DP ).
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 15, 2004 - 13:27 Reply with quote Back to top

Instämmer med Fudge men en begränsning till en DP per lag kanske är att fundera på?......

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 17, 2004 - 01:23 Reply with quote Back to top

AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH
Se till att flytta in en reserv, vem som helst...... abstinensen börjar bli för svår....... måste spela måste spela måste spela......

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Nov 17, 2004 - 08:18 Reply with quote Back to top

Fudge wrote:
Fick just ett mail angående RSC och DP.
Det är lite sent med DP då jag haft en i två matcher nu.
Håller med om att fouling är för bra som den är nu, även RSC och claw bör och skall ju ses över.
Då det är sant att en del saker ska tas bort till nästa edition som förhoppningsvis blir mer balanserade.

Fast då den här ligan har tillåtit tex lag som inte har ansetts balanserade av ens av spelskaparna (pact lagen som till och med är borttagna från div x och inte har någon chans att bli godkända som lag som de ser ut nu), så ser jag inget behov av att förbjuda dessa skills så här sent i turneringen.´

Fast om alla vill begränsa dessa så anpassar jag mig ( har ju dock redan en DP ).


Jag har funderat en hel del på det, och tycker inte att det är läge att banna någonting. Inte när turneringen börjat. Men det hur det blir i nästa tournamen får vi se.

Jag är i första hand ute efter känsla, inte att banna. Och att säga att vi ska banna RSC och DP tycker jag känns fel, även om jag personligen inte gillar dessa skills. Det samma gäller pact lagen. JAG tycker att dom passar in, som en äventyrar grupp eller vad du nu vill. Men vi får hålla diskutionen öppen inför nästa omgång.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 22, 2004 - 00:16 Reply with quote Back to top

Vi väntar alla med spänning på den kommande semifinalen! Hur ska det gå? Vem ska ta sig an mina antagonister, piraterna?

Svaret kommer snart hoppas jag.

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 22, 2004 - 00:58 Reply with quote Back to top

Under tiden roar sig piraterna med å dricka upp Krilloans samlade föråd av rom och andra alkoholhaltiga drycker. Vissa illvilliga rykten gör gällande att dessa håller på att sina och stadens styrande har därför utlyst en uppmaning till dom deltagande lagen i Krilloan Cup att så snart som möjligt spela sina matcher för att man ska få en giltig anledning att slänga ut dom törstiga och våldsamma piraterna innan det blir upplopp i staden...
borderline



Joined: Nov 05, 2003

Post   Posted: Nov 25, 2004 - 00:43 Reply with quote Back to top

Shaguls kargomitiska barbarer börjar bli otåliga. Finns det inga som vågar möte Mästarens pestsmittade? Vi känner doften av dödgångare och Kmordadruider...
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 25, 2004 - 14:16 Reply with quote Back to top

Det drar ihop sig...finalen närmar sig. Ni andra som åkt ut kommer att upptäcka...om ni inte redan gjort det...att alla lag ska spela lika många matcher. Därför kommer det att bli spel om ALLA placeringar i ligan. Det är mao bara att fortsätta spela era matcher i det, under gruppspelet, mycket goda tempot.

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 29, 2004 - 10:52 Reply with quote Back to top

Vill bara låta alla veta att Fudge och jag försöker hitta en lämplig tidpunkt för våran match.
Förhoppningsvis så har vi den avklarad om inte allt för lång tid.
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 02, 2004 - 12:53 Reply with quote Back to top

Kommer en tid för finalen att utlysas på forumet så man kan titta om man har tid och lust?

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Dec 12, 2004 - 13:08 Reply with quote Back to top

Så...finalen är avklarad...och en vinnare korad. Det vart de nesliga piraterna som vann. Rättvist? Det vet inte jag men det har heller ingen betydelse...inte nu... Twisted Evil

Det är dock en hel del andra matcher kvar att spela...så kom igen... Smile

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic