15 coaches online • Server time: 06:24
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Conceding v Goblins/...goto Post War Drums?goto Post Learning BB in YouTu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Lorka



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 10:39 Reply with quote Back to top

Jeg synes at vi skal starte om fra næste sæson*, DS skal igen være en del af DL istedet for en seperat gruppe. Der skal være race fordeling og quotas forslag med prio liste er fin.

Jeg vil selfølgelig helst spille Orc da det er mit ynglings hold, men har ikke noget imod at spille noget andet, hellere det end at komme i divs som dem jeg har været i de sidste 3 sæsoner med mindst 4+ bashers og 2+ af dem dwarfs.

Det må havde været særlig slemt for den stakkel der for et par sæsoner siden spille Skaven mod Orcs, Chaos og 3 Dwarves.

*Edit: Jeg mener selfølgelig først når ændringerne kommer.


Last edited by Lorka on %b %18, %2004 - %10:%Nov; edited 1 time in total
monboesen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 10:46 Reply with quote Back to top

Ja, jeg mener at holdene skal blandes så meget som muligt. De sidste to sæsoner har jeg nærmest kun spillet mod basherhold, det bliver hurtigt trættende.

Angående Ogre holdet er et af (mange) problemer at det fuldstændigt trumfer goblinholdet. Det er på alle måder bedre. Så det er nærmest et enten eller valg. Et andet er 8 MB spillere fra start, det er sgu sygt.
Thunderhammer



Joined: Feb 17, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 10:47 Reply with quote Back to top

Nu er Ogres ret brutale, da de selv uden f.eks. block nemt kan få 3d block næsten overalt. OK, Khemri har 4 trælse mumier, men Ogre har hurtigt 8 uden block, og horder af skod skeletter til at veje det op.

Umiddelbart mener jeg, at det bløder at Ogres er blevet officielle, men ok, det så kunne vi selvfølgelig også begynde at diskutere alle mulige andre hold...

For at vende tilbage til opdelingen, er den eneste store ændring i reglerne som jeg ser det(udover de nye hold), at big guys mister general access.

Ved ikke lige, om en restart ville hjælpe, alternativt kunne man også bare lade de big guys uddø af sig selv. Hvis vi restarter, bliver det i hvert fald noget af et arbejde at placere folk ind i de forskellige grupper.

Derudove synes jeg, at det er en god idé, at folk, der tidligere har spillet og gennemført deres kampe i DK liga, kan få lov til at komme direkte ind i ligaen, hvis der er plads. Så kan DS bruges som en slags introduktion, hvor man kan se, om folk vil spille deres kampe eller som restpulje, hvis man ikke lige kan komme med denne gang pga. manglende plads. I den forbindelse kunne man jo også sagtens skubbe folk, der ikke spiller deres kampe, ned i DS Wink
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 11:35 Reply with quote Back to top

Jeg tror det største problem for Liagen er at der sker et hav af ændringer hver sæson. Det er meget svært at følge med når der kommer radikale ændringer hele tiden. Jeg håber at man får fastsat en model og så holder ved den. Med hensyn til reglen om at opdele i Bashy og Non-Bashy er jeg bestemt enig i at det ville dræbe ligaen totalt pga. manglene variation. Med hensyn til racerestriktionerne frygter jeg at man ikke længere rykker op i Dansk Liga pga. at man vinder, men pga. at man lige præcis havde et af de hold der forlod den, hvilket jeg mener er meget ærgeligt da en liga jo må gå ud på, og gerne skulle opfordre til at vinde.
En anden ide til at gøre noget for Non-Bashy hold kunne jo være et andet pointsystem, hvor der bliver givet ekstra point for at score TD's.
Med hensyn til Ogres er jeg ikke helt så nervøs, da de trods alt ikke længere kan tage block og tackle som standard. Det betyder at de efterhånden vil få svært ved at slå noget i gulvet.


Last edited by Bartok on %b %18, %2004 - %12:%Nov; edited 2 times in total
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:02 Reply with quote Back to top

Ogres kommer ikke til at have en chance mod elvere Smile blodge er ligeglad om du har 3 DB, og bonehead skal nok gøre at på et tidspunkt får elveren mulighed for at komme ind til bolden Smile. Mod andre bashy hold tror jeg til gengæld ogres bliver hårde, hvilket på en måde balancerer ligaen da vi her har et hold som skræmmer bashy hold væk og gør det lettere at være elver.
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:04 Reply with quote Back to top

Quote:

En anden ide til at gøre noget for Non-Bashy hold kunne jo være et andet pointsystem, hvor der bliver givet ekstra point for at score TD's.


KISS keep it simple, stupid.

Ikke noget angreb på nogen, men en god tommelfingerregel, når man skal lave et system, der virker Smile
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:13 Reply with quote Back to top

Tal venligst pænt.
Et pointsystem hvor der bliver givet 3 point for en sejr, 1 for uafgjort, 0 for nederlag og desuden bliver givet et ekstra point pr. touchdown burde ikke være svært at forstå
Thunderhammer



Joined: Feb 17, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:16 Reply with quote Back to top

Det gør det jo ret surt for baskerhold, der ellers har spillet klogt, ikke at gå videre, fordi en elvermand lige ordner et svagt baskerhold 6-1...

Så er jeg mere tilhænger af ens regler for alle, og evt. restriktioner på antallet af racer. Det andet øger blot uforudsigeligheden, hvilket i mine øjne ikke er en god ting. Der er ikke noget værre end at få sin skæbne i turneringer afgjort af andres kompetence/uheld/uduelighed...
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:22 Reply with quote Back to top

jojo - kan sagtens administreres, jeg kan bare bedre lide det simple pointsystem i en bred liga som DL.

Og jeg synes ikke, folk der er uenige i dette er dumme.

_________________
#fumbbl_academy - the old school alternative | #bloodlust - FUMBBL's first Vampire chat
Lorka



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:52 Reply with quote Back to top

TD points duer ikke, så ser man WE versus Skaven kampe med 12-11 og bamf ligegyldigt hvor meget du så ellers vinder med dine Orcs er det ikke nok.
Bartok



Joined: Jul 28, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 12:55 Reply with quote Back to top

"Der er ikke noget værre end at få sin skæbne i turneringer afgjort af andres kompetence/uheld/uduelighed... " Problemet bliver jo med raceregel at det ikke bliver ens egne kompetencer der afgør om man går videre fra DS da man jo er nød til at håbe på at den type hold man vil erstatte ryger ud af DL
heinz



Joined: Mar 24, 2004

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 13:41 Reply with quote Back to top

Letteste måde at undgå det på er at tage en race, der ikke er booket op fra begyndelsen. Det er klart at enhver begrænsning på race vil begrænse folks frihed til at vælge, og at det bliver svært at få lov til at komme ind med de mest populære hold. Jeg skal da åbent indrømme, at jeg var hurtig til at slå til, da der på et tidspunkt blev annonceret frie dværgpladser.

Dette ændrer dog ikke ved, at jeg synes racebegrænsing er den bedste måde at sikre spredning af holdtyper i ligaen. Er helt åben for bedre forslag...

_________________
#fumbbl_academy - the old school alternative | #bloodlust - FUMBBL's first Vampire chat
Ballcrusher



Joined: Dec 25, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 18:57 Reply with quote Back to top

Jeg er enig at holde ligaen så simpel som mulig.

Det er også fint for mig at starte ligaen forfra.

Skal der være en race-begrænsning, så skal den være der lige så snart, at man melder holdet til (og ikke som nu, hvor man gerne må spille orc i DS, men bare aldrig kan få lov at rykke sit hold over i DL). Jeg er stærkt imod opdeling af racer i divisioner eller tvangs-op/nedrykninger pga. race.

Jeg synes, det er fint at DL og DS smelter sammen - men det er også en god idé at fastholde en indledende "kvalifikations-division", hvor en ny spiller beviser, at han kan spille et vist antal kampe i træk, før han får lov at komme op i de "rigtige" divisioner.

Det var mine ydmyge meninger Smile
quota



Joined: Nov 24, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 22:38 Reply with quote Back to top

Thunderhammer wrote:
Hvis vi restarter, bliver det i hvert fald noget af et arbejde at placere folk ind i de forskellige grupper.


Arbejdet med at dele op er nu ikke noget problem. Da alle starter forfra, vil alle hold blive, mere eller mindre, blandet ligeligt i et fast antal grupper. I første omgang vil jeg nok søge at blande racerne, så i hvert fald to af den samme race ikke kommer i samme gruppe.

Bartok wrote:
Jeg tror det største problem for Liagen er at der sker et hav af ændringer hver sæson. Det er meget svært at følge med når der kommer radikale ændringer hele tiden. Jeg håber at man får fastsat en model og så holder ved den.


Jeg forstår udemærket denne holdning, og jeg er da også enig i at for meget ændring er dårligt. Jeg mener dog at tilpasninger er på sin plads i en liga hvor medlemmerne ændrer sig så drastisk som de har gjort.

Bartok wrote:
Med hensyn til racerestriktionerne frygter jeg at man ikke længere rykker op i Dansk Liga pga. at man vinder, men pga. at man lige præcis havde et af de hold der forlod den, hvilket jeg mener er meget ærgeligt da en liga jo må gå ud på, og gerne skulle opfordre til at vinde.


Det er jo netop derfor at jeg vil samle DL og DS i en. Derved kan jeg allerede når folk melder sig til sige "desværre, der er allerede 14 ork hold." Dermed vil ingen gå hen og vinde noget som helst og få at vide de ikke kan komme videre.

Denne samling vil med ret stor sikkerhed komme til at ske, ligemeget om vi starter forfra eller ej.

Indtil nu har jeg egentlig kun set argumenter for at starte forfra. Eneste ulemper jeg kan se er de åbenlyse; at folk mister en masse arbejde, og derved måske ikke gider mere. Og at folk måske ikke kan komme til at spille deres drømme race; hvilket i nogles tilfælde også er sket nu her.

_________________
the only good undead is a dead, uhm, undead...
samain



Joined: Nov 25, 2003

Post   Posted: Nov 18, 2004 - 23:38 Reply with quote Back to top

hmmmm her er mine fem cents: Hvad er det der gør at vi er tvunget til at acceptere Ogre hold i ligaen? Vi kan vel have en houserule der siger ingen ogre hold, da de er for ubalanceret. Jeg personligt kan godt se problemet med Ogre holdet, men mener ikke det bør fjernes.

Racerestriktioner mener jeg er en god idé, da dette giver adspredelse og variation i ligaen.

Det med at starte for fra syntes jeg ligeledes er en god idé. mener at DS skal bruges til at si de "forkerte" mennesker fra.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic