80 coaches online • Server time: 22:00
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post FUMBBL HAIKU'Sgoto Post Having issues launch...goto Post Gnome Box ranking pa...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 12, 2005 - 22:38 Reply with quote Back to top

Jamenvisst!

Efter att jag, Casper, Tinkywinky och Treefinger (ganska framgångrikt) spelat ett tag i
Stable League
så har vi insett att det finns en hel del potential i detta.

Men eftersom de flesta spelarna i ligan är rätt halvslöa, så tycker jag att det kan vara läge att banka igång en helsvensk variant. Vi svenskar är ju kända för att vara lojala och stabila snubbar.

Så via Webbes namnförslag är då Svenska Stall-Ligan skapad!

Ni kan ju gå in och kika på länken ovan för regler osv, men jag kan ta det kortfattat.

Men vilka regler gäller för lagen vi får välja då?
Endast lag som är godkända LRB-lag
* Endast en av varje ras per stall
* Varje stall får max ställa upp med ett bash-lag (Orc, Dwarf, CD, Ogre, Khemri, Chaos, Rotters, Undead) och max ett agility-lag (Alla alver samt Skaven)
* Högst en DP per lag är tillåten
* Lagnamnet måste starta med stall-namnet. Tex ett stall som heter Stockholm kan döpa sina lag till "Stockholms Arga AIK-Fans", "Stockholms Äckliga Brats" etc etc
* Lira upp till 4 matcher i Steg1, obsverara att det är FÖRBJUDET att spela mot stallkamrater eftersom dessa matcher troligen slutar 23-23 utan att det spills en droppe blod.

Ok, nu har jag dragit ihop ett giftigt stall, hur går vi till väga?
Först och främst ska det sägas att om man saknar medspelare eller kamrater, så kan man ta en titt i forumet där man gärna kan annonsera efter lagkamrater.

När man sedan får ihop ett stall på 3 personer så väljer man ut en lagledare. Denna sköter snacket med ledningen och annonserar matchups. Lagledaren ska ocksp skapa ett lag bestående av endast human linemen som döps till [Stallnamn] "Stall". Till exempel "Piteå Stall"

Detta lag kommer att användas till poängberäkning, samt att bestämma spelordning mot de andra, något fulare och dummare stallen.

Lagen väljs enligt info ovan och tar sig igenom Steg1 för att sedan anmäla sig till denna grupp. Lag inom Piteå Stall döps alltså till tex "Piteå Paltätare" eller liknande.

Hur går sedan matcherna till?
Stall-lagen delas in i en round robin. Denna bestämmer givetvis vilken ordning man möter de övriga stallen.
Varje stall-match består av tre matcher där alla lag i stallet spelar en match mot ett av motståndarens lag. Det ena stallet väljer ett av sina lag som ska möta ett av motståndarens och motståndarstallet bestämmer därefter de övriga två matcherna.
Det stall som har minst poäng i tabellen bestämmer vem som väljer först. I första omgången kommer detta att lottas ut slumpvis eftersom alla startar på samma poäng.

EDIT - nedan listar jag redan färdiga stall samt tänkbara stall som ni kan joina:

Östergötland - klart. Tinkywinky, Treefinger och Askrum. Vill fler Östgötar joina får ni jobba ihop ett nytt stall. Claude - kan nog kickas in som livegen

Norrland - Fullt!. Sideshowbob, ChromeX, Markela

Stockholm - Fullt!. Casper, Balint och Tricktickler. Här kan det nog bli flera stall, så om fler Stockholmare vill in så får ni bråka internt vilka som ska spela med vilka. Annars drar jag lott.

Västra Götaland- Fullt! Nesseman, Aknot, Kurre

Göteborg - Fullt! Arkeo, Hogglas och Gatts

Skåne - Fullt! Webbe, Bantha och Tribble bär den skånska fanan högt.

Söderfors - Fullt! Odium_Khan, Commandervenus och Sledge

Uppsala - Fullt! Booahl, Harald och Khanmank har förklarat krig mot Söderfors

Västra Ryd - Fullt! Rick_s_chris, Rimmer och Bolt_Thrower

Östra Ryd - Fullt! Pjotor, Slanter och Devastator

Livegen? - Stonewall tills han uttrycker sig lite tydligare... Smile


Last edited by SideshowBob on %b %29, %2005 - %00:%Aug; edited 28 times in total
Treefinger



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Jun 12, 2005 - 22:40 Reply with quote Back to top

Björkarnas stad kommer blåsas omkull av vinden från Östgötaslätten! Östgötar! Samlas under fanan o ge dem! =o)

Stable league är grymt skoj, så jag spelar gärna och jag spelar för Östergötland Wink.

Det vore dock bra om lagen hade några matcher under bältet innan man startar, lag som genomgått steg #1 kan joina?
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Jun 12, 2005 - 22:52 Reply with quote Back to top

Stable league är som sagt var mycket roligt. En variant med svenska spelare skulle nog ha potential att bli mycket bra, eftersom vi som regel är mer aktiva, och känner varandra från #svenskaligan, så det går inte att komma undan om man inte spelat.

Sen är det frågan vad vi ska ha för specifika regler. Ska man spela med helt nya lag, eller ska dom ha några matcher i ryggen när man börjar (tycker jag är roligare och mer balanserat, man kan ju tillåta lag som spelat steg 1 tex). Sen tycker jag att det borde vara nån slags begränsning på rasfördelningen i varje stall. Varje stall får ju bara ha 1 lag från varje ras tex, men jag tycker också det vore kul om man åtminstonde har krav på att alla 3 inte får vara bash eller passa (alla 3 som hybrid däremot vore helt ok för mig).

Övrigt: Jag är från stockholm, hur många okända förmågor från stockholmsområdet finns det som vill slåss mot halvdanskar (heldanskar i SideshowBobs fall) och annat löst patrask?
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Jun 12, 2005 - 22:58 Reply with quote Back to top

Stall verkar kul, jag e på.

Steg1 först låter bra eftersom första matchen annars är mycket avgörande för ett lags fortlevnad (ingen apo). Håller också med Casper om rasfördelningen, tycker nästan man kan sätta gränsen vid max ett bash- och/eller pass-lag för att främja variation hårt.

För övrigt är jag Lundensare men jag antar att det blir nånn form av skåningastall, skulle dock föredra om det blev 2+ så man slipper skogsfolket från norr.
Sen ska vi ge Lapparna på nöten.
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 12, 2005 - 23:39 Reply with quote Back to top

En liten input. Denna liga kommer givetvis inte att enbart tillåta folk från Svenska ligan. Alla med blågult blod (+Balint) är givetvis välkomna att delta!

Go Umeå
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 00:10 Reply with quote Back to top

Kanonidé! Då får jag nåt mer att bry mig om än bara mitt bräckliga SL-lag. Riktigt kul att fixa in lite lagsportsanda i BB också.

Treefinger: Jag hoppar gärna på Östgötalaget om det finns plats!
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 00:31 Reply with quote Back to top

Låter kanon. Jag flyttar till Norrköping i veckan och kan helt klart tänka mig att bilda lag med Treefinger och Askrum. Bondelag är ingen dum idé heller men det är väl enklast att ta lag som är kalra i bonde då? Max 1 bash/spring låter roligt för då blir det mer intressanta överläggningar i lagvalen.

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
BiggieB



Joined: Feb 19, 2005

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 00:41 Reply with quote Back to top

jag casper å hans 12 åriga fans tänkte nog visa er lantisar how its done =)
Odium_Khan



Joined: Dec 07, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 02:59 Reply with quote Back to top

Verkar som en rolig idé. Om jag ska ha någon chans att hinna med alla ligor och turneringar jag hoppat med i nu så borde jag nog inte, fast om det dyker upp några som vill starta ett stall baserat i norduppländsk bruksmiljö (eller närapå i alla fall) så kan jag nog inte låta bli! Jag har ju även ett odött steg1-lag som hoppade ur för att delta i fortligan så det låter som ett bra förslag.
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 07:49 Reply with quote Back to top

Trevlig idé! Men det krävs ju 2 kompisar. Har inga kompisar =(
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 08:12 Reply with quote Back to top

BooAhl wrote:
Trevlig idé! Men det krävs ju 2 kompisar. Har inga kompisar =(


Bah! Vem behöver kompisar?

Tanken är att om det blir löst folk över så har de möjlighet att bilda ett liveget stall. Dvs finner ni inga spelare i eran hemtrakt så får ni kanske slå er ihop med den där dryge gubben från Höör som alltid foular dina wardancers.

Jag hoppas i alla fall att vi kan få ihop minst 8 stall.
Treefinger



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 08:25 Reply with quote Back to top

Det vore en ära att få spela med två så gedigna coacher som Tinky och Askrum för att försvara östgötaslättens heder =o).
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 08:54 Reply with quote Back to top

Det här låter kul Very Happy !

Ställer gärna upp i ett Göteborg-baserat stall. Kan även tänka mig ett lag från Sörmland om det finns fler därifrån som är intresserade. Är ursprungligen därifrån.

Arkeo
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 09:40 Reply with quote Back to top

Odium! Är det Vattholma, Söderfors mm som gäller? Uppland RULES!! UTH UTH!
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 11:18 Reply with quote Back to top

Treefinger wrote:
Det vore en ära att få spela med två så gedigna coacher som Tinky och Askrum för att försvara östgötaslättens heder =o).


Första laget är klart! Inga andra lag ska våga visa sig på östgötaslätten när första säsongen är över...rawr. Borde man ha ett lagnamn för att folk ska veta vilka de ska frukta?

Funderade på det där med om att man skulle ha spelat färdigt bondeligan. Det vore ju helt klart att föredra, men jag undrar hur segdraget det kan bli att se till att 24 pers har spelat bondeliga? I sådana fall får man nog satsa på att dra igång första säsongen till hösten, men det kanske var tanken från början?
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic