31 coaches online • Server time: 00:54
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Chaos Draft League R...goto Post anyone know how to c...goto Post Elf Draft Coach
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 31, 2005 - 00:45 Reply with quote Back to top

Bolltrillarna tar sig sannolikt an Persus Nurglingar från Orminge efter klockan 19 på onsdag. Matchen har förutsättningar för att skapas fler pensionerade spelare än någon annan i den högsta divisionen denna säsong. Smile

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 31, 2005 - 09:06 Reply with quote Back to top

Har ett par frågor inför nya säsongen?

Blev det någon konsensus angående antalet dirty players och RSC-spelare i varje lag? Diskussion var ganska livlig efter förra säsongen om jag minns rätt, men jag uppfattade aldrig om det blev något beslut.

Sen undrar jag över hur stort problem med åäö det kommer bli i framtiden. Då det inte alltid finns någon approvare online som kan ändra namnet, undrar jag om det inte kan vara bättre att ta bort åäö i lagnamnen så länge. Annat alternativ är annars att varje coach ser till att ha en version av java som klarar dessa bokstäver. Själv tycker jag det är synd att ta bort dessa bokstäver då de ger en mer inhemsk touch på ligan.

Må sexorna rulla och blodet drypa, och håll tummarna att nuffles curse över mig försvinner snart Laughing Laughing (sen jag förlorade mot Casper i sommarcupens kvartsfinal har jag knappt lyckats med något)

Arkeo
Treefinger



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Aug 31, 2005 - 18:13 Reply with quote Back to top

Åh, den blodigaste matchen denna veckan går sannolikt på en tid då jag hoppar dance-dance-revolution, det känns inte riktigt som ett bra utbyte. Hoppas matchen blir försenad så att jag hinner se lite av den! Lycka till båda två, se till att ge den andra så mycket spö som möjligt!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 01, 2005 - 09:45 Reply with quote Back to top

hå och hej. skriver folk inga matchrapporter längre? tråkigt tycker jag. den enda som hittills skrivit är hogglas. i övrigt har det väl varit en rätt blodig omgång hittills med tre (!) döda alver för aknot och ett rejält tilltufsat skavenlag för hogglas.
så fort managern löser sina tekniska problem lovar jag att skriva en hyggligt utförlig rapport efter min minnesanteckningar.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Sep 01, 2005 - 12:49 Reply with quote Back to top

Arkeo wrote:

Blev det någon konsensus angående antalet dirty players och RSC-spelare i varje lag? Diskussion var ganska livlig efter förra säsongen om jag minns rätt, men jag uppfattade aldrig om det blev något beslut.


Det är korrekt uppfattat. Det finns således fortfarande möjlighet att komma med åsikter i frågan.

Quote:

Sen undrar jag över hur stort problem med åäö det kommer bli i framtiden. Då det inte alltid finns någon approvare online som kan ändra namnet, undrar jag om det inte kan vara bättre att ta bort åäö i lagnamnen så länge. Annat alternativ är annars att varje coach ser till att ha en version av java som klarar dessa bokstäver. Själv tycker jag det är synd att ta bort dessa bokstäver då de ger en mer inhemsk touch på ligan.


Konsensus tycks vara att Java 1.5.0_02 är den lämpligaste att köra med. (Det är den senaste som klarar åäö, och verkar funka både på windows och linux.)

Quote:

Må sexorna rulla och blodet drypa, och håll tummarna att nuffles curse över mig försvinner snart Laughing Laughing (sen jag förlorade mot Casper i sommarcupens kvartsfinal har jag knappt lyckats med något)


Dags att du hämnas lite på honom i omgång två, då...
kurre



Joined: Oct 14, 2003

Post   Posted: Sep 01, 2005 - 15:09 Reply with quote Back to top

Appropå matchrapport håller jag med Stonewall. Därför har jag plitat ihop en liten rapport från min premiärmatch i köttdivisionen, en lugn och stillsam match enbart innehållande 7 cas http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=879610

Appropå RSC och DP tycker jag att det ska vara fritt fram med hur många av vardera man vill. För det första för att LRB inte säger nånting om detta, för det andra för att få lite rotation på lagen och spelarna.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 03, 2005 - 01:39 Reply with quote Back to top

has wrote:
Arkeo wrote:

Blev det någon konsensus angående antalet dirty players och RSC-spelare i varje lag? Diskussion var ganska livlig efter förra säsongen om jag minns rätt, men jag uppfattade aldrig om det blev något beslut.


Det är korrekt uppfattat. Det finns således fortfarande möjlighet att komma med åsikter i frågan.


För min egen del tycker jag de regler vi har i Blutballas funkar alldeles utmärkt.

has wrote:
Arkeo wrote:

Sen undrar jag över hur stort problem med åäö det kommer bli i framtiden. Då det inte alltid finns någon approvare online som kan ändra namnet, undrar jag om det inte kan vara bättre att ta bort åäö i lagnamnen så länge. Annat alternativ är annars att varje coach ser till att ha en version av java som klarar dessa bokstäver. Själv tycker jag det är synd att ta bort dessa bokstäver då de ger en mer inhemsk touch på ligan.


Konsensus tycks vara att Java 1.5.0_02 är den lämpligaste att köra med. (Det är den senaste som klarar åäö, och verkar funka både på windows och linux.)


Då hoppas jag att alla i svenska ligan följer denna rekomendation. Det är rätt tradigt att behöva jaga efter folk som kan ändra lagnamn innan match.

has wrote:
Arkeo wrote:

Må sexorna rulla och blodet drypa, och håll tummarna att nuffles curse över mig försvinner snart Laughing Laughing (sen jag förlorade mot Casper i sommarcupens kvartsfinal har jag knappt lyckats med något)


Dags att du hämnas lite på honom i omgång två, då...


Längtar verkligen efter min revanch. Måste blidka nuffle på något sätt Twisted Evil Twisted Evil Cool
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Sep 04, 2005 - 16:14 Reply with quote Back to top

TJOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOO.

Bolltrillarna rullar igång säsongen med en brutal seger mot Ligans toppcasande lag, nio cas i en match mot Persu:

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=883315

Innan säsongen startade var tanken att om jag bara klarar mig helskinnad ur första matchen kommer jag för första gången ha ett lag med goda möjligheter att ta hem guldet!

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
kurre



Joined: Oct 14, 2003

Post   Posted: Sep 05, 2005 - 14:08 Reply with quote Back to top

Jaha, då var ännu en match i bashdivision 2Ö spelad.

Stonewalls Necros kom till Lill-Örjans Vall för match mot HDK. Pubiliken bjöds inte på nått vidare skönspel, men några sköna casualties och en riktig absolut vidrig gangfoul värmde ändå till dom 74000 betalande besökarna.

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=883939
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 06, 2005 - 13:29 Reply with quote Back to top

Ikväll nån gång efter klockan 20:00 tar de lönnfeta spelarna i Legends Of UFC emot svärmorsdrömmarna och sexsymbolerna från Orminge. Eller var det tvärtom? Jaja, alla är välkomna. Fart, fest och flärd och Staffan Ling är speaker!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Sep 07, 2005 - 16:39 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Ikväll nån gång efter klockan 20:00 tar de lönnfeta spelarna i Legends Of UFC emot svärmorsdrömmarna och sexsymbolerna från Orminge.


Tja, de blev ju onekligen mer lean and mean efteråt...

Imorgon torsdag, vid sjutiden, kommer det förresten att undersökas huruvida snabbhet och smidighet väger tyngre än papprustning. Kom och gråt.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 07, 2005 - 16:51 Reply with quote Back to top

På söndag runt 21.00 blir det en favorit i repris. Kom och se när jag ska få revansch på Caspers lågländare efter förlusten i Sommarkuppen. Tydligen har Nuffle satt en curse på mig efter den förlusten, då inget på bloodbowl-planen verkar funka sedan dess. Hoppas på att en seger ska häva förbannelsen Smile .

_________________
Living in Gothenburg?
Think that Blood Bowl is the best game ever?
Then I have the answer to you! Come and join GOBBL, the new BB-leauge in Gothenburg!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 12, 2005 - 17:55 Reply with quote Back to top

På lördag 17/9 klockan 14 blir det andra dvärgmötet i rad för mina stackars necros. får se om stapplande zombies och spattiga vargar kan klara sej utan den naturliga spelfördelaren som så fult sparkades ihjäl i förra matchen.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 14, 2005 - 20:29 Reply with quote Back to top

Hmm. inte helt rätt tråd men vafan. har precis (Efter mycket slitande av hår och gnisslande av tänder) fått hygglig ordning på min router (en Dlink 604) men är en smula osäker på exakt vad jag ska göra för att öppna rätt portar till min dator. att det är i dom avancerade inställningarna är jag klar över. frågan jag inte har ngt svar på är vilka protokoll och serverfunktioner jag ska öppna och om det behövs öppnas mer än en port för att kunna direkthosta. kanske kan nån av dom mer teknikkunniga coacherna orka skriva nåt här så att alla vi andra i SL kan få en enkel guide för att få stabilare matcher.
och jag är för lat och impulsiv för att snoka i teknikforumet. ska dit nu...

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Oct 07, 2005 - 00:20 Reply with quote Back to top

Möjligen felplacerad fråga även denna men jag hittade ingen annan relevant tråd.

Är det meningen att deadline skall efterlevas även i bondeligan? I min grupp har det inte spelats på flera veckor.
Finns det någon som ansvarar för detta och vad kan man i så fall göra för att bli få igång spelet igen?
Finns det för övrigt något forum som behandlar frågor om bondeligan?

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic