40 coaches online • Server time: 15:22
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post War Drums?goto Post Conceding v Goblins/...goto Post Advice tabletop tour...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Ska vi fortsätta med Ereb Ligan och i så fall hur?
Nej, lägg ner skiten.
16%
 16%  [ 1 ]
Ja, men då vill jag att vi börjar med nya lag. Open Round Robin.
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, men då vill jag att vi börjar med nya lag. Swiss Tournament
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, men då vill jag att vi börjar med nya lag. Round Robin
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, men bara om jag får behålla mina gamla lag. Open Round Robin
16%
 16%  [ 1 ]
Ja, men bara om jag får behålla mina gamla lag. Swiss Tournament
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, men bara om jag får behålla mina gamla lag. Round Robin
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, men jag tycker vi gör så här... (jag skriver mitt förslag i forumet)
50%
 50%  [ 3 ]
Doh, I just happend to pass by and can help myslef from voting though I dont have anythnig to do with this.
16%
 16%  [ 1 ]
Total Votes : 6


Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Nov 01, 2005 - 00:20 Reply with quote Back to top

This is a Swedish league, and the following will be in swedish.

Hej

Det här riktar sig till dig som är med, eller vill vara med. Hur ska vi göra, ska vi göra ett nytt försök eller ska vi lägga ner ligan?

Lägg din röst, och gärna en kommentar, vilken spelsystem ska vi ha, swiss, open round robin eller round robin? osv...

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 01, 2005 - 00:41 Reply with quote Back to top

Vilken vacker bild du lagt upp på dig själv Cyco Rolling Eyes

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Nov 01, 2005 - 00:42 Reply with quote Back to top

Jag vill behälla mitt lag...men sen har jag ganska kass koll på vad de olika alternativen innebär. Jag ska kolla upp det sedan lägga min röst!

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Nov 01, 2005 - 09:20 Reply with quote Back to top

Hepp
Jag tycker vi fixar två grupper.. en med nya lag en med gamla lag.
Vi får ha två lag då ja.
Vi sparar ett lag ja.
Vi får joina med ett nytt lag till resp. liga old/fresh med nya lag om man inte spelat i Ereb innan.
Sedan möts dessa två grupperna i en slut final. Kanske #1 vs #2, viseversa.
Gissningsvis kommer det kanske flera nya lag i ligan, som då kommer lira flera matcher än de "äldre". Så att de kommer i kapp lite i tr/ts.
Hur vi skall spela vet jag inte riktigt. Tror dock att typen SBL med alla möter alla max en match/säsong i valfri ordning är mera lockande.

Bashers vs icke bashers.. Jag tycker själv att bashers inte blir riktigt farliga förrän runt 200tr eller så. Så den frågan kan man ju vänta lite med.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post 6 Posted: Nov 01, 2005 - 09:30 Reply with quote Back to top

Superbra att du sparkar i gång igen Cyco. Vi har ju försökt hålla fanan uppe då du varit borta ett tag. Givetvis bör vi fortsätta. De trevligaste coacherna finns ju i ligan!

För mig spelar det ingen roll om vi ska ha kvar lagen eller ej. Kanske göra som Bantha sa och spara ett och göra en ny serie.

Jag skrev i går på IRC att jag gärna ser en bash- och en obashliga som ett sorts gruppspel och efter att man nått den deadline man har så går man in i slutspel där bash möter obash i första ronden för att det sedan då givetvis blir resultaten som avgör. Jag förstår att om man spelar WE så vill man inte möta mina rotters, banthas chaos eller Idolens odöda.

-Magnus
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 01, 2005 - 16:51 Reply with quote Back to top

Gwark..... Det finns väl inget bashigt över mina odöda......
Röstade behålla lagen Open round robin, men Banthas förslag duger superbra det oxå. Bash/Obash kan va kul tills man kommer till semisarna där man vinner mot bash laget men inte har nåt kvar att spela final med....
( Har ingen aning om vad swiss tournament är men gissar att den inte är full med hål )

LÄNGE LEVE EREB !!!!!!!

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 13, 2005 - 09:21 Reply with quote Back to top

En ide' kanske vore att göra en swiss av alltihop... Alla coacher som har lag i ligan får en schemalagd match. Då kanske dom spelar annars blir dom forfeitade från ligan... Då får vi några kvar som vill spela och några försvinner, men vi kanske kan rekrytera lite nytt folk i så fall.
Men får dom "inaktiva" lagen i ereb ett scemalagt motstånd ( inom 2 veckor ) så ser man ju om dom vill spela.63

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 13, 2005 - 19:03 Reply with quote Back to top

Bump

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic