88 coaches online • Server time: 22:45
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post 4,000TV!goto Post IBA Draft Leaguegoto Post SWL Season CI
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Jan 17, 2006 - 12:23 Reply with quote Back to top

Vad hande med div 3 ? Ar den uppe och det ar fel pa min data sa att jag inte ser den? Eller ar det strul mellan div 2 och div 3 och ingen losning har blivit funnen?

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Jan 17, 2006 - 15:16 Reply with quote Back to top

bump

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 17, 2006 - 15:26 Reply with quote Back to top

Instämmer! Jag vill se vampyrer suga blod ur halflings! Jag vill se motorsågsgobbos såga skallarna av Norsegubbar! Jag vill se muskelalver gfi:a sig till döds!

Vad händer?
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Jan 17, 2006 - 16:55 Reply with quote Back to top

bump

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post 5 Posted: Mar 28, 2006 - 15:33 Reply with quote Back to top

Klockan 16.45 är det dags för viktig AllvenskaÖstramtch i SL. Klassisk match mellan orcher och människor. Vilket lag ska få nöjet att hänga med Klasses CDs till Slutspel? Blir det Nationerna från Uppsala eller Legenderna från Umeå(hör hemma i div2 Norrland egentligen). Eller ingen?
Kom och se! Hurra och Bua!

Ska Umeås Big guy ta sin första SPP denna match? Vi får hoppas att så ej är fallet. Vilka kommer Handicapen bli? Morleys, It wasn't me? Frågorna är många svaren kommer vid 16.45 idag tisdag
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2006 - 15:50 Reply with quote Back to top

BooAhl wrote:


Ska Umeås Big guy ta sin första SPP denna match? Vi får hoppas att så ej är fallet. Vilka kommer Handicapen bli? Morleys, It wasn't me? Frågorna är många svaren kommer vid 16.45 idag tisdag


På fråga 1 svarar jag nej och på fråga två svarar jag Morleys och Greatest.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Apr 25, 2006 - 18:01 Reply with quote Back to top

Eftersom jag /borde/ göra helt andra saker kommer här ett litet tips inför den kommande säsongen:
Allsvenskan Västra är helt klart årets orksvenska. likt göteborgslagen har orkerna helt fyllt divisionen (till ingens direkta glädje kan jag tillägga). västa utmärker sej också genom att lagen är så mycket svagare än dom i österallsvenskan. Askrums DE som har lägst TR i östra hade haft högst i västra, mina necro som är nykomlingar har delat högst TR och högst TS. mycket underligt...
för att det ska bli mer spännande börjar vi underifrån
6. Ljunga Kaupings Gamlingar (Rimmer): Även om det är roligt med spelande lag och alver med lite tur nästan alltid kan dra fram möjliga och omöjliga farligheter så räcker det här Elflaget inte riktigt till. I synnerhet inte mot dom rutinerade ork-coacherna. tror dom kommer få se många typiska 1-2 förluster och sina spelare mer eller mindre sönderslagna. av7 med bara 13 spelare (varav endast 2 blodgers) ser farligt svagt ut. avsaknaden av en DP gör att dom inte heller kan försöka följa med i det förväntat fula allsvenska spelet.
5. Öldrickande Ödlor (SerXes): Ödlorna är alltid farliga och SerXes verkar trivas att slå ur underläge. men förra säsongen gick hårt åt ödlorna och utan den fruktade farfarsKroxen Kung är det inte riktigt samma lag. Laget har dessutom två riktigt tunga matcher i början av säsongen, Riksdagen och Elvicidal hartre respektive fyra tacklare var och dessutom gått om MB och Claw, knappast en miljö som är skinkvänlig. om ödlorna kan komma helskinnade genom inledningen kan dom säkert knäcka mitt tips (dessutom lär dom väl sätta mina diviga vargar på plats) men med laget är lite väl skadekänsligt, har några underutvecklade Saurusar och saknar även dom DP så ja gtror dom får det tungt. däremot kan dom nog fixa kvalet bra.
4: Lambohov Revolters (Treefinger): Ett riktigt klassiskt SL-lag som brukar glänsa med fina spel. Förra säsongen var dock tung och laget var tvunget att kvala för att få stanna kvar. dom två Throwersarna hade inte behövt skämmas för sej i ett alvlag och både blitzrar och bobbar ser stabila ut, däremot saknas bra linjeorker. faktiskt saknar linjeorker nästan helt. laget saknar det lilla extra som gör skillnad mellan bra och bländande spel. med bara 12 spelare och ingen DP blir det nog tungt att försöka basha sej genom säsongen och laget har inte riktigt snabbheten för att spela sej genom den. jag spår många likamatcher och en placeringsavgörande vinst mot Ödlorna.
3. Elvicidal Tendencies (Stonewall): Mitt eget lag, nykomlingar och lite vilsna. Med högst TS borde laget nog ses som favoriter. att Necros är extremt beroende av sina positionals är dock ingen direkt hemlighet och det kommer dom gamla orkrävarna utnyttja till max. med vargarna och ghoulsen utslagna blir det ingen topp-placering. två fina Golems och ganska välutvecklade zombies gör dock att det går ganska bra. med 15 spelare och 3 DPs har laget råd att få spelare både utslagna och utvisade. Dessutom påstås det att coacher har en tur som är overkligt bra och det kan ju inte skada.
2. Riksdagen (Insanewillow): Regerande mästarna tog rätt mycket stryk under förra säsongen och slutspelet. lagets svaghet är helt klart att det bara har tre blitzrar och att en av bobbarna är utan skills. Laget har kanske inga direkta stjärnor men 14 spelareoch självförtroendet som guldet gav räcker till ett gediget spel och en knapp andraplats. nyckelmatcherna är mot mej och mot Tree, spelschemat gör att Riksdagen har en något mjukare väg fram till den viktiga tredjematchen, här finns goda möjligheter att både plocka viktiga spp och få in pengar till den fjärde blitzern.
1. Nationerna (BooAhl): Laget vann ligan säsong 12 och har sedan dess varit inne i något av en generationsväxling. nu är den dock slut och jag tippar Nationerna som vinnare av västerallsvenskan. mycket guard och MB och några dubblar på blitzers och bobbar gör att laget nog kommer spela hårt och effektivt. vi kan knappast förvänta oss halsbrytande passningar och snabba TDs utan snarare en effektiv lagmaskin som systematiskt maler ner allt motstånd. uttrycket BooAhl-tur finns nog knappast av en slump och det ger laget den lilla edgen som behövs för att ta hem serien.
(imorgon kommer mitt tips av allsvenskan östra och slutspelet)

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Apr 25, 2006 - 18:15 Reply with quote Back to top

Nu finns det dessutom en ny, fin tråd att spekulera vidare i.
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post   Posted: Jun 05, 2006 - 18:33 Reply with quote Back to top

Hej, hej hallå!
Webbe, Stone: Har ni satt nåt datum?
Jag och Tinky har inte satt nåt speciellt datum än.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Jun 07, 2006 - 14:45 Reply with quote Back to top

Boo, du postar i fel tråd...
och matchen är redan spelad (fick stryk, mest av Webbe men även Nuffle hade ett finger eller två med i spelet)
[edit: nu ser jag att Boo postade 1,5 timme innan vi spelade. där får jag för att göra annat på slayerdagen än att kolla forumen]

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
hugoeng



Joined: Dec 14, 2003

Post   Posted: Jul 16, 2006 - 23:13 Reply with quote Back to top

öh, jag behöver spela min sista match i bondeligan med mina odöda.. nån som vill ge dem en omgång?
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Jul 16, 2006 - 23:20 Reply with quote Back to top

Du kan få en soft match mot mina lätt efterblivna HE om du vill Hugo. Jag kan nästan varje kväll (förutom imorgon)!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic