15 coaches online • Server time: 06:32
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Borg Invasiongoto Post Finishing the 60 Gam...goto Post GIF Guide
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Sep 01, 2006 - 23:50 Reply with quote Back to top

jaha...det var ju kul... får se om man orkar ta sig för detta Rolling Eyes
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 05, 2006 - 14:50 Reply with quote Back to top

Eftersom jag inte vill skriva det jag borde kommer här en kort sammanfattning av Allsvenskan så här långt.
Allsvenskan V
en överraskningarnas division där småskrällarna duggat hyggligt tätt. Askrum tycks som vanligt vara fast besluten att sänka mina tips, så här långt ser tabellen ut osm följer (jag förutsätter att SSB gör vad som krävs och tar tre lätta mot Gatts håriga vikingar)
6. Bearded Boys (0p) har haft en ganska mjuk start på skadesidan men har haft svårt att få spelet att stämma. deras största chans att slippa sistaplatsen är antagligen att vinna mot Nationerna och försöka knipa poäng av något av topplagen. men jag förutspår harvande i slutet av tabellen. chans till slutspel: mycket liten
5. Milles Hjältar (2p) än så länge säsongens stora besvikelse. har kryssat mot både UFC och Percys pågar. visserligen har laget haft den tuffaste lottningen inledningsvis men det jag har sett har varit långt från det alviska skönspel vi kunde förväntat oss. i matchen mot splatter ska Askrums monsteralver vara glada att ha sluppit allvarliga skador och att dom trots allt fick med sej en poäng. med vinster i dom kommande tre matcherna är en andraplats dock mycket realistiskt, tappar både UFC och Percys galningar poäng ger ett lika mellan dom i sista matchen alverna som gruppsegrare, gör dom det inte och Askrum fortsätter tappa poäng missar alverna slutspel helt. chans till slutspel: god
4. Elvicidal Tendencies (3p) tog forväntade segern mot norsarna men gick på en rejäl smäll mot BooAhls turliga orkar. fortsätter det dö en spelare per match blir det svårt för laget att hålla sej kvar i allsvenskan. med en seger till eller kanske bara en lika kan dock laget iaf klammra sej kvar på kvalplats. chans till slutspel: liten
3. Nationerna (3p) har haft en bra start och ökat 17 i TS och fått två nya spelare på två matcher. fortsätter Boo att ha tumme med tärnignarna kommer laget snart vara tillbaka i gammalt gott slag. chans till slutspel: hygglig
2. Percys Dårar (4p) än så länge säsongens överraskningslag. har visat att kuppsegern inte bara var tur och presterat bra spel mot topptippade Askrum. var blott en neslig dubbeletta i sista turnen bort från att knipa tre poäng i toppmötet. mycket avgörs i sista matchen mot SSBs legender. chans till slutspel: mycket god
1. Legends of UFC (4p) ett gammalt topplag som verkar ha hittat tillbaks till en vinnande formel. har än så länge fått spelet att stämma bra och knep poäng mot största förhandskonkurenterna i första matchen. om allt går som det ska kommer laget vara i slagläge i sista rundan. precis som Splatter har SSB allt i egna händer. chans till slutspel: mycket god

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 05, 2006 - 15:03 Reply with quote Back to top

Allsvenskan Ö finns det inte så mycket att säja om. lagen spelar lydigt nästan exakt osm jag tippade i början. Webbes Djur i hatt går fram som en ångvält och kommer väl sluta som segrare på 15 poäng. i semin blir det dock hårdare motstånd i form av Askrums alver som vid det laget kanske har hittat formen. willows orkar ser fortfarande lite starkare ut än ChromeXs så jag ger dom 60-40 i det inbördes mötet och en knapp andraplats i serien.
i bottenträsket har oggrarna gått förväntat dåligt men kommer nog klara minst en femteplats genom att trycka till magans mumier i sista omgången. annars är det Pjotors humans som inlett säsongen svagast och som det ser ut nu får dom svårt att undvika nedflyttning.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Sep 06, 2006 - 12:41 Reply with quote Back to top

Sådär ja, nerskriven till en tredjeplats. Dags att börja dominera...
rydis



Joined: Oct 19, 2003

Post   Posted: Sep 25, 2006 - 13:50 Reply with quote Back to top

Det här var Keldins sista säsong. Efter säsongens sista match blev han SL:s förste legend (så vitt jag vet), och avtackningsfest pågår i detta nu.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 27, 2006 - 21:59 Reply with quote Back to top

hurra!
mina tips angående slutspel och kval kommer (i mån av tid) imorgon. redan nu kan jag dock avslöja att ett alvlag vinner SL...

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 12:59 Reply with quote Back to top

oj oj. eftersom SSB och Webbe ska spela helt strax måste jag tippa iaf deras match.
Webbes monsteralver har som vanligt en hel hög med stats och några dubblar. men säsongen har gått ganska hårt åt dom och några missade nigglar slag kan mycket väl visa sej matchavgörande. all blodge och alla stats till trots så saknar laget lite guard och mb. och bara en dp är väl iofs alvstandard men kanske en för lite mot dom ganska fula människorna från UFC.
som kommer till banan med hela 8 guard, fyra mb och två dp. det ser alltså ut att bli en klassisk bash vs smidighetsmatch. dessutom är ju knappast UFC bolloskickliga så det kan nog bjuda på bländande spel från båda lagen.
jag förutspår en tät match som nog går till övertid. där kommer dock det vara en liten fördel till hatt djuren som har med blodge och mer ag i laget. fyra st4 spelare kan mycket väl avgöra på nästan egen hand. ger nog webbe ungefär 65-35 i chans att ta hem det

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 13:04 Reply with quote Back to top

I den andra semin ser vi Askrums försynta akademiker mot ChromeX gröna gossar, för dagen förstärkta med nobbla.
båda lagen har fulla trupper (16-15) men jag skulle bli mycket överraskad om orkarna tar hem detta. inte nog med att dom som vanligt är långsammare (även om matchens snabbaste spelare faktiskt är en ork) och osmidigare (Milles hjältar har tre ag5 alver) dom är dessutom rejält ut-guardade och med bara två tacklare får dom problem mot dom blodgande alverna. viss reservation för att Nobbla möjligen kan rädda matchen genom några snabba cas men ett troligare öde för honom är en mb tacklare och sen en rejäl känga från alvernas fulaste spelare. lätt vinst för Askrum 80-20

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Oct 01, 2006 - 20:00 Reply with quote Back to top

Nu börjar det dra ihop sej till final, efter att mina tips gått hem som väntat i semifinalerna har jag dock fått omvärdera mina förväntningar. även om det redan nu står klart att ett alvlag tar hem ligan den här säsongen också.
Webbes djur i hatt har nog ett något komplettare lag. mer +ST och framförallt mer blodge gör att det här ser ut som ett riktigt läskigt alvlag. dock är lagets största svaghet att man dras med efterhängsna skador på många nyckelspelare och att en lovande passare är borta i finalen. ett fett bankkonto gör dock att vi nog kan förvänta oss antingen en full trupp eller en stjärna eller nåt annat extravagant till finalen.
Askrums mörkalver är också ett giftigt gäng, även här finns det mycket blodge, dock inte så mycket sidestep vilket gör att positioneringsspelet kan bli svårare. även om laget är lite svagare i statsen än webbes alver vinner man nog på att ha betydligt mer guard och något mer mb.
lagen är alltså ganska jämnbördiga, möjligen med en liten edge till webbe. något som dock snabbt kan förändras genom några missade nigglingsslag eller ett dåligt handicap (hade jag varit webbe hade jag drömt mardrömmar om virus just nu. kan avgöra finalen innan bollen ens är avsparkad). det som jag främst baserar mitt tips på är hur spelet sett ut i semifinalerna. där tyckte jag webbe spelade säkert och kontrollerat (att han hade tumme med nuffle hjälpte säkert) medans Askrums akademiker gav ett spänt och nervöst intryck. jag tror att det är den bristande rutinen från så här stora sammanhang i kombination med lite nerver som kommer ge djuren sin andra raka titel. 55-45 fördel webbe.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic