85 coaches online • Server time: 22:15
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Designer's Comm...goto Post Why did GW nerf guar...goto Post Cindy Piewhistle
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 18, 2004 - 16:04 Reply with quote Back to top

Jag kommer lämna en vecka till mellansäsongs-matcher... dessutom har jag som sagt en överraskning till vinnaren av ligan (ja, i form av en extra-match, men mer säger jag inte just nu).

Alltså kommer säsong 4 högst troligen sätta igång måndagen den 1/3.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Bajlon



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 18, 2004 - 16:55 Reply with quote Back to top

Nu är jag i gång igen...
Nu finns jag inte alls med i farmarligan men Mesiga Benrangel som spelat lika många matcher som mig är dock med... Question
Är man bortglömd måntro Confused
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 18, 2004 - 17:20 Reply with quote Back to top

Nej, du är inte bortglömd... du är dock redan insatt i en division. Du kommer få en mellansäsongs-match (troligtvis mot Kattmannen - Backen Blitz) vilket tar även dig upp på 5 matcher före säsongs-start.

För övrigt - det jag väntar på innan jag lägger upp mellansäsongs-matcherna är besked från de tre coacher som spelade den 3:e säsongen som inte svarat än. Så fort de svarat (eller anmälningstiden gått ut (söndag)) så kommer mellansäsongs-schemat att fastslås och läggas upp.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 18, 2004 - 18:46 Reply with quote Back to top

Finalen för säsong 3 kommer gå av stapeln kl 18:30 nu på torsdag Torsdag.
Dagen till ära kommer det bjudas på dryck och mat på arenan så förhoppningvis kommer det mycket folk (och intäckterna blir stora). Våld kan utlovas, skönspel vette tusan med tanke på de inte fullt så bollskickliga lagen som möts... men våld utlovas... kanske lite blod... jo
Indûr



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 07:39 Reply with quote Back to top

De föreslagna mellansäsongsmatcherna ser bra ut, men jag har ett förslag till ändring för att undvika att lag från samma division möts igen.

Om man byter dessa matcher:

Nackas Glada Gossar - EHF Re-United
Riffing Jets - Majorna Stompers

till:

Nackas Glada Gossar - Riffing Jets
EHF Re-United - Majorna Stompers

så undviker man det problemet, och dessutom får då två alvlag respektive två bashiga lag göra upp...
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 11:46 Reply with quote Back to top

Ok, bra förslag på åtgärd som genast ska göras.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Bajlon



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 20:17 Reply with quote Back to top

Ville bara säga grattis till Marley och hans gäng odöda!
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 20:50 Reply with quote Back to top

Ja såg också matchen och först vill jag säga grattis till Marley.

Sen vill jag säga att jag hoppas Star Players förbjuds till nästa år, för den här matchen var sunkig då Luthor gjorde det mesta allt från göra avgörande boll hantering ( målpassar ) till att stå för försvaret.
Jag tror att matchen hade sett helt annorlunda ut utan honom, då det kunde ha blivit en jämn och kul match.
En extra spelare med 6 5 4 9 Block, dodge, Hypnotic Gaze gör frukansvärt mycket och det är synd när de skall vara helt avgörande.

Det känns bara så fel när en final agörs av en spelare som inte egentligen är med i laget, så antingen att man som förr kan ha SP hela tiden eller inte alls.

Det här är iaf min åsikt.
farung



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 21:52 Reply with quote Back to top

^^ min med...

_________________
Amo locus!
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 22:11 Reply with quote Back to top

Det är inte min, att spendera sina pengar på star players vid rätt tillfälle ska helt klart vara lagligt. Ska man sitta med 400k på banken istället och
få en massa handikapp emot sig istället?
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 19, 2004 - 23:15 Reply with quote Back to top

Det stora problemet rörande samlande av pengar på hög gäller väl främst undead som inte har riktigt samma spelaråtgång som övriga lag.
De flesta lag har ju överlag dyrare linemen och det gör att pengaåtgången blir större, speciellt då de övriga lags linemen inte har regenerate.

Vad gäller star-players så har jag aldrig tyckt om dem och använder dem inte själv, om någon annan vill använda dem så visst men jag tycker det sabbar lite av känslan med spelet.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 00:21 Reply with quote Back to top

GRATTIS Marley och Necrophilia United!

Ännu en säsong är därmed avslutad, tack för det.

Marley, är du intresserad av en match vinnaren av den australiensiska ligan? Att försvara Sveriges ära mot lagen från down under är minst sagt viktigt!

När det gäller star players så måste vi uppenbarligen ha en diskussion om deras vara eller icke vara. Denna tas inför starten nästa säsong.

Än en gång, grattis!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 08:56 Reply with quote Back to top

Tack för alla gratulationer. Klart man ställer upp och försvarar de blågula färgerna.
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 09:01 Reply with quote Back to top

Jag tycker att Star Players tillhör spelet och att det vore synd att förbjuda dem. Om man har en viktig match och har sparat ihop pengar så kan det ju vara en välkommen styrkehöjning av laget, samtidigt som man ju därigenom hindrar utvecklingen av sitt lag.
jokklas



Joined: Jan 07, 2004

Post   Posted: Feb 20, 2004 - 09:07 Reply with quote Back to top

Sällar mig också till skaran som är emot Star Players. Verkar ju inte direkt ovanligt med exempelvis ett gäng Chaos Dwarves i final där de köper sina 2 bashiga Star Players och kammar hem segern. Problemet är ju lite det att även om laget på andra sidan har mycket cash så kanske de inte kan köpa till sig muskler på det viset inför finalen. Så då skall man alltså börja välja lag utifrån eventuella star players i en final, känns inte skoj :-/
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic