farung
|
  Posted:
Jan 09, 2007 - 16:53 |
|
YES! nu börjar det, startar med starka 108 i TS , men det ska nog gå o fixa till med några sköna pungsparkar....måste bara ha en ny DP först...
O apropå Ogres e det skottpengar på min, han vägrar spela jämt för han bara gnölar om sitt knä eller så står han bara still o stirrar....den som dödar han får en traktor.... |
_________________ Amo locus! |
|
Mordachai
|
  Posted:
Jan 09, 2007 - 23:03 |
|
malitrius wrote: | Köpte du aldrig någon Ogre när man kunde eller är inte ditt lag så gammalt som jag tror?:) Lite sent att ångra sig nu. |
Köpte aldrig en Ogre... tramsigt med ogres i dvärglag! |
_________________ "I love this show!!!" - Gir |
|
Stonewall
|
  Posted:
Jan 10, 2007 - 12:44 |
|
Ska väl försöka mej på ett tips den här säsongen också. har väl gått sisådär tidigare men det hindrar mej inte från att försöka igen. om någon annan vill tävla i tippande är ni välkommna, jag föreslår ett minus för varje placering som blir fel (dvs om laget jag tippade som trea kommer etta blir det två minus osv), bäst resultat är alltså noll.
Allsvenskan Västra ser jämn ut. dom flesta lagen ligger stabilt kring 200 i TS egentligen är det bara Askrums alver som sticker ut. därmed kommer mycket avgöras av skador och coachskills. vilket ju är så vi vill ha det. jag förutspår en svårtippad och jämn serie som inte kommer avgöras föränn sista omgången.
som vanligt börjar jag bakifrån i tabellen
6. Vingåkers Vålnader (Arkeo). Dom odöda har helt ok mumier som dock saknar det lilla extra för att vara extraoridnära. inte heller wightsen ser speciella ut. ghoulsen har blodge (3 av 4) men hämmas som vanligt av att sakna regen och apo, med av7 är det inte toppenskoj. jag brukar tycka att det som gör ett UD eller Necrolag bra egentligen är bra zombier. dom kan vara skillnaden mellan medelmåttigt och fantastiskt spel, kanske spelets bästa linos. här saknar vålnaderna en jämn skillfördelning. visserligen har två guard (och en har dauntless, ett roligt och okonventionellt val - jag hade nog tråkat med mb) men det är bara tre som har skills allt som allt. så jag tror dom kommer få det tungt, räddningen heter som vanligt när det gäller UD storspel av mumierna och välplacerade fouls. laget saknar dock dp så jag tror det blir en del poäng men tyvärr en sistaplats.
5.Rockers United (Hogglas) är ett spelande DE lag med mycket pengar i kassan. men bara tretton spelare och bara sex blodgers känns lite väl lätt för allsvenskan. att motståndarlagen har gott om tackle gör inte saken bättre. laget saknar dubblar och stats för att bli riktigt bra på den här nivån. men leap och strip ball gör att alverna (som vanligt när det gäller alver) på en bra dag med lite medvind och solsken på tärningarna kan ta poäng mot nästan vilket motstånd som helst. i det långa loppet håller dock inte truppen - det gäller ju att ha en bred trupp i toppen
4. Skaunska Dvaergar (Mordachai) är ett rikgtigt tråkigt... erm jag menar gediget dvärglag som till stor glädje kommit tillbaks från lång vila. det ska såklart premieras med rikligt hejjande även om det bär emot att heja på den sortens antiBB som dvärglag står för. med nio guard och fem mb tror jag det kommer bli riktigt dvärggrötande under hela säsongen. kommer säkert slå in ett helt gäng skador men dvärgar är som vi vet inte spelets mest bollsmidiga lag och dom kommer få det svårt mot betydligt spelskickligare lag. laget saknar den där rikgtigt stora stjärnan som kan lyckas med matchavgörande spel. ett stabilt mittenlag.
3. BK Bearded Boys (Gatts). att spela Norse i allsvenskan kan inte vara en helt njutningsbar upplevelse. Gatts har dock gjort det bra och laget börjar se riktigt fint ut. gott om guard och mb (och två dp) gör att nordmännen antagligen kan kriga till sej lika i ett bashkrig och riktigt fina blitzrar och catchers gör att laget borde kunna spela boll också. min enda invändning är att Gatts verkar ha bestämt sej för att Dogde är en dålig skill (vilket mina vargar visade för honom att det inte är för länge sen). otur med skador kan dock förhindra lagets relativt starka säsong. divisionens positiva överraskning.
2. Milles Hjältar (Askrum). bra lag och bra coach - hur kan jag tippa dom tvåa? enkelt - laget är ofta sämst när det gäller, otaliga gånger har jag tippat dom högt bara för att bli besviken, återstår att se om det händer igen. nio blodge och lite stats och dubblar (dock inte i närheten av den monsterskillmani dom haft tidigare) gör dock att laget har en bra chans mot det mesta motståndet. dom borde också kunna spela ut skäggdrulingarna i första men samtidigt är det nog laget som kan skada dom mest. om inte otur med handicapen eller en rejäl mosning i första rundan inträffar tror jag dock att akademikerna från lkpg kommer spela stabilt men inte spektakulärt, det räcker till en andraplats.
1. Legends of UFC (SideShowBob). människorna från umeå verkar aldrig vilja ge upp. laget är ganska komplett när det gäller skills, möjligen kan den lite tunna truppen antalsmässigt ställa till problem. dock har legenderna den lättaste lottningen och har förhållandevis lätta matcher att bygga upp sej på. att linosarna är billiga och ganska allround är såklart ett plus i det sammanhanget. en lyckad säsong kräver nog lite kloka värvningar som går in och storspelar direkt men jag tror på SSB och Legends of UFC. |
_________________ Loves bitch but man enough to admit it!
Last edited by Stonewall on Jan 11, 2007; edited 1 time in total |
|
Hogglas
|
  Posted:
Jan 10, 2007 - 15:21 |
|
Vilka stallderbyn det kommer bli med mig, Arkeo och Gatts i samma div, nästan som årets allsvenska. Lite skrämande bara att mina alver halkat upp till allsvenskan och ändå aldrig lyckats placera sig bättre än en tredjeplats i någon omgång. |
|
|
Stonewall
|
  Posted:
Jan 11, 2007 - 12:53 |
|
Mer tippande, denna gång Allsvenskan Östra.
Östra är nog den bashigare av allsvenskorna. vad alla undrar är såklart om detta är säsongen då Djur i Hatts osannolikt bra svit (och laget kanske någon hoppas) knäcks för gott. svaren kommer här!
6. Terminerarna (MrDrill) kommer inte få det lätt. laget är redan lite vingklippt och dvärgar är knappast ödlornas önskemotståndare (men vem gillar att möta dorfs?). många skinkar lär stryka med och mot högvis med guards förlorar även saurusarna bash och foulkrigen som säkert kommer. dock kan ödlor alltid snika till sej td i dom mest oväntade lägen, allt som krävs är lite samarbete från Nuffle så laget komemr säkert knipa poäng här och där. men det räcker tyvärr inte så långt.
5. Outstanding (klas) är ett klassiskt SL-lag men har nog sett bättre dar. trollet är fint och kaosdvärgablockarna jämna i sina skills. dock hämmas laget av en lite tunn trupp och bara fyra hobgoblins och en bulle är lite väl lite. jag tror en kombination av för få spelare och lite otur i avgörande tillfällen kommer sänka säsongen. mot flera av motståndarna måste dessutom Outstanding kunna vara det mer bollskickliga laget, något som nog är aningen ovant för spelarna.
4. Tapir (melker) är ett ovanligt snabbt dvärglag som dessutom har en hiskeligt stark blitzer. med tanke på att det som dom flesta dvärglag har gott om guard och mb tror jag att dom fina statsen och en vilja att spela något okonventionellt för att vara dvärgar gör att laget kniper fjärdeplatsen framför klas mannar. det blir dock tätt lagen emellan, det inbördes mötet kommer säkert vara avgörande.
3. Stockholms Scarabs (Fejd) ett relativt nytt lag men en gammal räv bakom spakarna. är kända för att inte lägga några fingrar emellan och med fyra dps lär det blir fula matcher med många skador på motståndarna. en riktigt lurig mumie och en fin wight kan mycket väl vara matchavgörare. att laget har jämna zombier kan också visa sej viktigt. som vanligt med UD vill jag dock varna för skaderisken på ghoulsen. mot dom två topplagen tror jag dock att stockholmarna får det tungt, Fejd spelar nog aningen för konservativt för att våga ta dom chanser som krävs för vinst i alla lägen. dock har laget gott om pengar i kistan och drakborgen kan ju vinna matcher nästan på egen hand. mötet med Trick kan dessutom bli en riktig långkörare eftersom båda coacherna har rykte om sej att vara eftertänksamma.
2. Bruten Nacke (Tricktickler) är ett riktigt grisspelande dvärglag. inga stora risker utan ett metodiskt och småfult grundspel är receptet för framgång. många spelare och hialöst med guard och mb gör att laget lär statsa på att slå motståndet till små små bitar innan man bryr sej om sådana saker som att göra mål. första matchen mot Fejd kan mycket väl bli fruktansvärt blodig med gott om fouls och skador (älskaren av vackert alvspel kan ju hoppas att lagen förgör varandra) och kan möjligen avgöra säsongen för dvärgarna. men med en så djup bänk tror jag inte dom behöver oroa sej särskilt mycket. mot Webbes alver blir det dock poängtapp och troligen förlust.
1. Djur i Hatt (Webbe) är ligans bästa djur i hatt och dessutom ligans bästa alvlag. även om Caspers gamla högalver hade mer stjärnstatus så har djuren levererat betydligt mer. i år tror jag dock inte det räcker till tredje raka ligasegern. seger i allsvenskan blir det dock. men vägen dit kommer bli blodig och kostsam, jag förutspår att det här är djurens sista säsong, åldrande och skador kommer vingklippa dom. i nuläget ser det dock rätt stabilt ut även på den fronten. visserligen är man lite korta på blodge men mot dvärgar spelar det ju mindre roll. ett effektivt försvarsspel och en mördande offensiv säkrar seriesegern. |
_________________ Loves bitch but man enough to admit it! |
|
Webbe
|
  Posted:
Jan 11, 2007 - 13:05 |
|
Stonewall wrote: |
i år tror jag dock inte det räcker till tredje raka ligasegern. |
Det tror inte jag heller.
Men vi tar istället den fjärde raka! |
|
|
Stonewall
|
  Posted:
Jan 11, 2007 - 14:39 |
|
detaljer detaljer. ska det vara så noga - laget ska ju gå sönder iaf... |
_________________ Loves bitch but man enough to admit it! |
|
has
|
  Posted:
Jan 14, 2007 - 17:18 |
|
Askrum wrote: | Vore ju skoj om man kunde se vem som vann säsong 16 i hall of fame också... |
Sorry. No can do. Arra själv, din slöe drul! |
|
|
Nesseman
|
  Posted:
Jan 14, 2007 - 23:02 |
|
|
Mordachai
|
  Posted:
Jan 23, 2007 - 15:51 |
|
Det var väldans längesedan någon skrev något i den här tråden, så jag tänkte att jag skulle ändra på det:
1. Rapport från ledningen - Matcherna flyter på i en helt ok takt. Det var ett par luckor efter omgång ett, men det fixade sig fint. Nu efter omgång två finns det bara en lucka, men den fylls så fort spelare 1 (inga namn) blir unbannad så han KAN spela den.
2. Klagomål på fluffnivån - Måste säga att det är lite trist att fluffnivån är så låg. Ingen som skriver här i tråden och bara två matcher har fullständig matchrapport (text av båda coacherna). Kom igen, grabbs! Inte kan det vara så fantasifattigt?!? |
|
Nesseman
|
  Posted:
Jan 23, 2007 - 18:20 |
|
vaddå? vad finns det att säga? Koreaner äger vita snubbar.
Zerglingrush kekekekeke ^^ |
_________________ Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan |
|
downblitz
|
  Posted:
Jan 29, 2007 - 12:14 |
|
Tar åt mig lite av klagomålet gällande fluff och ser till att få iväg lite matchrapporter... |
_________________ “With or without [religion] you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.” /Steven Weinberg (Nobel prize winning physicist ) |
|
Webbe
|
  Posted:
Jan 29, 2007 - 12:28 |
|
Är föga inspirerande för mina stackars hattdjur att möta små skäggtufsar i stövlar hela tiden. Ge mig lite norse eller skaven så ska ni fan se på matchrapport. |
|
|
Mordachai
|
  Posted:
Jan 29, 2007 - 23:28 |
|
Tackar för det, downblitz... riktigt underhållande att läsa om dina potatisälskande ödlor... får mig att vilja spela Lizardmen igen..! |
|
Mordachai
|
  Posted:
Jan 31, 2007 - 23:56 |
|
Trevligt fluff, Bantha! Du behöver inte alls minska mängden till kommande matcher, iaf inte för min del! |
|
|