11 coaches online • Server time: 02:33
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Finishing the 60 Gam...goto Post ramchop takes on the...goto Post Borg Invasion
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 14, 2003 - 11:18 Reply with quote Back to top

Hmm. Dvägarna kan ju se till å vinna sina matcher o gå vidare på poäng istället.
Dessutom e det sällan Alver o människor går skadefria från sina matcher. Nått som dvärgar gör betydligt oftare. Speciellt när större delen av laget har införskaffat guard...
Så även om man nu "bara" möter varann 1 gång så anser jag att antal gjorda mål ska gå före inbördes möten...
Linke_Wipeout



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 14, 2003 - 16:49 Reply with quote Back to top

Jag skulle rangordna det efter

Poäng
Inbördes Möten
Målskilln.
sen efter det .. antingen summa av TDs & CAS (för att vara snäll mot typ dvärg packet)
eller bara TDs
& sen Lottning

Anledningen till att ha inbördes möten före Målskillnad är ju faktiskt att den som vunnit inbördes möte 'förtjänar' att hamna före. Om nu lagen står på samma poäng , då Målskillnad kan bero på ganska många faktorer.

_________________
Stockholm -08 Dodgers
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 15, 2003 - 10:00 Reply with quote Back to top

Jag blir så trött.

Kan inte folk som inte vill spela bara svara på ens pm och tacka nej? Hur svårt skall det vara ...

Det har hänt flera gånger att jag pm:at och inte fått något svar trots att personen varit online efter de har fått pm:en ....

Nu lär det ju vara så att ni som läser här inte tillhör målgurppen för det här inlägget Smile , men jag kände bara att jag behövde ventilera min frustration.

/Boobis
Surre



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 15, 2003 - 10:23 Reply with quote Back to top

Kan inte påstå att antalet Cas ska spela in i tabellen. Då kan man lika gärna räkna antalet completions eller GFI. Kör klassiskt:

Poäng
Inbördes
Målskillnad
Lottning
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 15, 2003 - 13:32 Reply with quote Back to top

Jag vill referera till ställnings-sidan -> Här
För dom av er som är uppmärksamma så stämmer inte siffrorna för divison II östra med vad som står i tabellen på grupp-sidan. Dessa är dock de korrekta siffrorna.
Division II Östra är med andra ord färdigspelad och jag gratulerar Not Dead till gruppsegern!
Linke_Wipeout



Joined: Aug 02, 2003

Post 9 Posted: Oct 15, 2003 - 20:46 Reply with quote Back to top

Tråkigt att se dem där dönickarna vinna gruppen , nåja vi slipper dem nästa säsong i alla fall Laughing

Trots en stabil insats från våra fans,lyckades vi( -08 Dodgers) inte att ta hem gruppen , så bara att gratulera Not Dead till serie segern

PS. Glöm inte att vi har en egen Irc kanal på afternet #allsvenskan

_________________
Stockholm -08 Dodgers
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 16, 2003 - 19:07 Reply with quote Back to top

Är det nån som har kolla på vilken runda vi ska va på nu...
Själv trodde ja att de skull va runda 5 (eller?) men när ja kollar in vissa divisioner så är de några som inte har kommit nånstans alls.
Ska inte dom lagen isåfall blivit framtvingade till ett resultat Question
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 16, 2003 - 20:58 Reply with quote Back to top

Vi är i runda fem, men vissa resultat är inte framtvingade (jag är iaf 99% säker Wink

/boobis
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 16, 2003 - 22:17 Reply with quote Back to top

Ja kan slå mig själv i backen på att ja tvingat fram mina resultat.... (100 % enormt dunder säker Twisted Evil )
KillerJojje



Joined: Oct 16, 2003

Post   Posted: Oct 16, 2003 - 22:44 Reply with quote Back to top

Jag vill vara med å spela!!! Mama´s Saints heter mitt lag. vill joina en liga!!
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 16, 2003 - 23:12 Reply with quote Back to top

Killer_Jojje. Så som ja har uppfattat de så kommer dom lagen som inte varit aktiva den här säsongen att åka ut ur Allsvenskan.
Och dom som står i kö nu får vänta tills säsong 2 är avslutad. Vilket e ganska snart...
Håll ut en stunda till så kommer du nog att få va mè...
KillerJojje



Joined: Oct 16, 2003

Post   Posted: Oct 17, 2003 - 10:49 Reply with quote Back to top

okej va bra , jag ahr nyss hittat till denna sida , blev helt överlycklig , jag har spelat oändligt många bloodbowl matcher i mitt liv.
Dock inte online.
Ska bara föröska förstå mig på hur man kommer igång och spelar detta.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 17, 2003 - 12:19 Reply with quote Back to top

Mamas's Saints va. Jo, jag antar att Ekerö Saints kan behöva ett farmalag... Eller e det bara våra fans som har namngivit sitt lag efter sina största idoler? ;p
KillerJojje



Joined: Oct 16, 2003

Post   Posted: Oct 17, 2003 - 12:42 Reply with quote Back to top

Nejdå det är inte mina favoriter , min favvosar är Sundsvall Flames där jag själv spelar. Men mitt lag blev aldrig godkänt , så jag har gjort ett nytt. Försöker joina Allsvenskan nu.
Huli



Joined: Oct 16, 2003

Post   Posted: Oct 17, 2003 - 14:37 Reply with quote Back to top

Sådär, Nu har jag anmält mitt lag Tjacksta Vikings till Allsvenskan, ser fram emot nästa säsong.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic