44 coaches online • Server time: 17:07
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Limited or Slayer-Le...goto Post IBA Draft Leaguegoto Post Elfball... where are...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Feb 01, 2007 - 21:16 Reply with quote Back to top

Nice to know.
Jag tycker själv att det är ganska kul att läsa lite hur coacherna själva uppfattade matcherna.
Så man bäddar vill man ligga.. eller hur e det.. Laughing
Jag lär fluffa vidare på söndag.

Heja Mordachai för att du håller liv i denna tråden..
Hoppas lite flera kan skriva sina tankar och funderingar här.

Över och ut Exclamation
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 02, 2007 - 08:46 Reply with quote Back to top

Stonewall wrote:
...6. Vingåkers Vålnader (Arkeo). Dom odöda har helt ok mumier som dock saknar det lilla extra för att vara extraoridnära. inte heller wightsen ser speciella ut. ghoulsen har blodge (3 av 4) men hämmas som vanligt av att sakna regen och apo, med av7 är det inte toppenskoj. jag brukar tycka att det som gör ett UD eller Necrolag bra egentligen är bra zombier. dom kan vara skillnaden mellan medelmåttigt och fantastiskt spel, kanske spelets bästa linos. här saknar vålnaderna en jämn skillfördelning. visserligen har två guard (och en har dauntless, ett roligt och okonventionellt val - jag hade nog tråkat med mb) men det är bara tre som har skills allt som allt. så jag tror dom kommer få det tungt, räddningen heter som vanligt när det gäller UD storspel av mumierna och välplacerade fouls. laget saknar dock dp så jag tror det blir en del poäng men tyvärr en sistaplats...


Ahh, känns skönt att ännu en gång visa hur bra "experternas" tips är. Very Happy
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 02, 2007 - 10:26 Reply with quote Back to top

Stonewall wrote:
4. Skaunska Dvaergar (Mordachai) är ett rikgtigt tråkigt... erm jag menar gediget dvärglag som till stor glädje kommit tillbaks från lång vila. det ska såklart premieras med rikligt hejjande även om det bär emot att heja på den sortens antiBB som dvärglag står för. med nio guard och fem mb tror jag det kommer bli riktigt dvärggrötande under hela säsongen. kommer säkert slå in ett helt gäng skador men dvärgar är som vi vet inte spelets mest bollsmidiga lag och dom kommer få det svårt mot betydligt spelskickligare lag. laget saknar den där rikgtigt stora stjärnan som kan lyckas med matchavgörande spel. ett stabilt mittenlag.

Till viss del kan väl det här stämma, Dvaerjarna har inte direkt varit bollskickliga och rent teoretiskt sett kan dem faktiskt komma 4a i gruppen (fat chance, heh)... På casfronten har det dock varit nästintill tomt, till coachens stora besvikelse, och detta har givetvis försvårat ordentligt.

Men, men... inga permanenta skador än så länge, får se om det håller sig hela säsongen ut. Kan inte hamna sist i gruppen med min vinst mot Rockers United, så jag får iaf en kvalmatch för att hålla mig kvar.

Önska mig lycka till mot låtsasskäggona!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Feb 02, 2007 - 19:47 Reply with quote Back to top

*mummel mummel*
Allt är en konspiration för att jag ska framstå i dålig dager. varför kan ni inte lära er att spela rätt så mina tips går int.
ska det vara för mycket begärt, jag bara undrar?

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 08, 2007 - 18:08 Reply with quote Back to top

Mordachai wrote:
Quote:
Aaaaah, om ändå lite av detta trashtalk kunde spilla över i SL-tråden...

HEJA SKÅNE!!!


Här är en charad för er alla att öva på.

"Pirog ska möta en rejäl biff, ska försöka käcka den svåra nöten men kommer få se på andra bullar. Allt blir pannkaka."

Den matchen kommer i varje fall Göteborg vinna. Hejja Götet!
Pirog



Joined: Jul 13, 2006

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 09:44 Reply with quote Back to top

Quote:
Här är en charad för er alla att öva på.

"Pirog ska möta en rejäl biff, ska försöka käcka den svåra nöten men kommer få se på andra bullar. Allt blir pannkaka."

Den matchen kommer i varje fall Göteborg vinna. Hejja Götet!


Jag ser fram emot drabbningen. Den här säsongen har gått över förväntan, men jag har en tendens att spela bättre mot skickliga coacher.
Så om du vinner så är det för att du är helt kass Wink

Torsken blev ju dessutom nigglad i förra matchen, så stämningen i laget har aldrig varit så här bra tidigare.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 09:46 Reply with quote Back to top

Pirog wrote:
Quote:
Här är en charad för er alla att öva på.

"Pirog ska möta en rejäl biff, ska försöka käcka den svåra nöten men kommer få se på andra bullar. Allt blir pannkaka."

Den matchen kommer i varje fall Göteborg vinna. Hejja Götet!


Jag ser fram emot drabbningen. Den här säsongen har gått över förväntan, men jag har en tendens att spela bättre mot skickliga coacher.
Så om du vinner så är det för att du är helt kass Wink

Torsken blev ju dessutom nigglad i förra matchen, så stämningen i laget har aldrig varit så här bra tidigare.


Synd att du inte vågar spela utan skyller på att du ska jobba. Själv tog jag ledigt idag för att ladda. Så jag har Sportlov! Änna gött å va lärare!
Pirog



Joined: Jul 13, 2006

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 13:22 Reply with quote Back to top

Ja, det kan jag tänka mig. Lov är ju något man saknar. Nackdelen är ju förstås alla vidriga barn. Och jag drar ändå till Thailand i 2,5 månad snart så jag har fixat mig ett lov ändå Very Happy

Det är väldigt segt att sitta här och hänga på FUMBBL-forumet utan att ha chansen att spela, men man får ju vara trevlig och hoppa in när ens kollega ligger hemma med vinterkräksjukan.

Vi styr upp en match i helgen. Ska nog spara cash till en rotter och så skaffar jag min fjärde i matchen mot dig Wink
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 13:39 Reply with quote Back to top

Håller med om fluffet! Jag har dundrat in matchrapport till 4/5 matcher denna säsongen. Kanske inte de roligaste kommentarerna och jag måste oftast få med lite gnäll Embarassed men jag skriver iaf ngt. Skoj att läsa tycker jag! Bra jobb alla som knåpat ihop några rader efter matcherna! (fortfarande för få som gör detta dock enl. mig) Very Happy

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 13:59 Reply with quote Back to top

Väntar dessutom på det rafflande slutet i Division 2 Västra. En division jag leder just nu på 10p efter färdigspelat schema för min del. Men med 2 coacher på 9pinnar och en match mindre spelad...tyvärr inte mot varandra Twisted Evil ser det mörkt ut för ESR att ta en hett efterlängtad ligaseger.

Detta skulle vara en rejäl skräll i lagets historia och dessutom grymt skönt som inledning på en ny era i SL efter 1 års uppehåll.

MERA FLUFF Exclamation
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 18:28 Reply with quote Back to top

Division 2 Östra är inte helt ojämn den heller, det hela avgörs i sista omgången. Ska överraskningen Pirog hålla undan för favoriten Petter och vem tar egentligen andraplatsen? Spänningen är ooooolidlig.

Råttor mot vampar ikväll kl 21 btw

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 09, 2007 - 18:46 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:
Division 2 Östra är inte helt ojämn den heller, det hela avgörs i sista omgången. Ska överraskningen Pirog hålla undan för favoriten Petter och vem tar egentligen andraplatsen? Spänningen är ooooolidlig.

Råttor mot vampar ikväll kl 21 btw


Tyvärr kommer Pirogen iinte hålla undan. han kommer få så mycket spö att han lägger ner Sl och åker till Sydostasien i ett par månader!
Pirog



Joined: Jul 13, 2006

Post   Posted: Feb 10, 2007 - 11:36 Reply with quote Back to top

Haha Wink
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 12, 2007 - 10:17 Reply with quote Back to top

Ett avgörande i Division 2 Västra är nära.

Efter det att Aalidhem Allstars tagit, en för ESR, grymt viktig seger mot Cripple and Starfish i säsongens sista match, finns bara ett riktigt stort hot mot ESR's divisions seger. f0rd's Varbergs Elit. Fast det ESR's ledning ser som störst bekymmer just nu är Kurre...med sina Halmstad DK...tyvärr på fel sätt. Han lämnade in handduken förra matchen och den sista mot Varbergs Elit är inte spelad ännu...så jag anar oråd...

Varbergs Elit hamnar på 12 pinnar vid seger mot Halmstad DK och det skulle kännas extra surt om de får de sista 3 agörande poängen på en WO.
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Feb 12, 2007 - 20:46 Reply with quote Back to top

det vankas minsan hatmöte i slutspelet, efter förra säsongens förnedring, då mina norsar blev fullständigt mosade av fejds odöda så lovade jag honom att hämnas nästa säsong. Sen flydde han fältet till den andra allsvenskan, men nu har nuffle, rättvisans beskydfdare sett till att vi får möjlighet till hämnd trots allt.

Båda lagen är till bristningsgränsen fulla med dirty players och det finns massor med av7 och mb så det kommer gissningsvis bli ganska blodigt. återkommer när tid för mötet bestämts.

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic