33 coaches online • Server time: 10:21
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Secret League zombie...goto Post Designer's Comm...goto Post Why did GW nerf guar...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 12, 2007 - 21:06 Reply with quote Back to top

Jodu Gatts. Ser ut som om jag foulade dina skäggiga små barn så hårt att du blev hjärn skadad. Som alla som har följt med i utvecklingen vet så var de det skäggiga gossarna som flydde till den andra divisionen. Själv gick man ju vidare till slutspelet i vanlig ordning och stannade därmed i samma serie. Cool
Vi ser nu ännu en gång fram emot att mosa er under våra odöda och stålbeklädda fötter. Vi ser dock att ni även fått lite vett insparkat i huvudet under det senaste mötet och lärt er att göra det samma själva. Så förhoppningsvis så ska ni kunna bjuda på lite motstånd i denna match... Wink
Blodigt nöje hör helgerna till så söndag verkar som lämpligt matchdatum för alla transfusions sugna åskådare.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 13, 2007 - 09:22 Reply with quote Back to top

Det blev mycket riktigt illa jämnt i Division 2 Östra. Tre lag på 10 poäng och ligaledningen får tänka till ordentligt när platserna ska fördelas. Det är bara att hoppas att koreanerna lyckades smita in på åtminstone en andraplats.

Btw så blev låten på min lagsida lite väl påfrestande Smile Jag tror det ska gå att ordna så att man kan spela den om man vill, åtminstone i IE. Jag vet inte ännu hur det funkar för FF.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 13, 2007 - 09:45 Reply with quote Back to top

Gatts wrote:
det vankas minsan hatmöte i slutspelet, efter förra säsongens förnedring, då mina norsar blev fullständigt mosade av fejds odöda så lovade jag honom att hämnas nästa säsong. Sen flydde han fältet till den andra allsvenskan, men nu har nuffle, rättvisans beskydfdare sett till att vi får möjlighet till hämnd trots allt.

Båda lagen är till bristningsgränsen fulla med dirty players och det finns massor med av7 och mb så det kommer gissningsvis bli ganska blodigt. återkommer när tid för mötet bestämts.


Halleluja! Hejja Göteborg!

Oooops fel tråd? Twisted Evil
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 13, 2007 - 09:53 Reply with quote Back to top

"Ett rotter lag i Götet! Finns bara ett Rotterlag i Götet! Ett laaaaaaaaaaaaaag i Gööööööööööötet!"

"Hallå! Hej detta är Bendy Wendy direkt från omklädningsrummet hos Sicken Röta. De har precis spelat klart den sista omgången i division 2 Östra. Sicken Röta placerade sig på den näst sista platsen i den tuffa divisionen men de firar som ett TV-pucklag mitt i en böghög eller som "Gaisanhängarna" som hänger vid Redbergsgplatsen!"

"Vi ska se ifall vi kan få tag på Sicken Rötas Lagkapten, Amarone della Valpolicella. Amarone! Amarone! Oj han skulle bara hämta handuken."

"Hej Bendy!"

"Gokväll Amarone. Och grattis till vinsten. Hur var det där ute ikväll"

"Tack Bendy. Jo det var en tuff och tät match precis som vi trodde att det skulle bli. Men vi avgjorde med vårt täta anfalls- och försvarsspel."

"Jo det var länge sedan Sicken Röta inte släppte in nån TD."

"Ja det stämmer Bendy. Idag spelade vi och höll ihop allting precis som en nervös reporter i ett rum fullt med nakna bestar! Eller vad säger du Bendy? Sugen på att duscha?"

"Ehhh...nej tack, jag avstår. Amarone, matchen blev ju uppskjuten på väldigt vaga grunder. Påverkade detta er något?"

"Nej Bendy. Visserligen så fick vi flera dagar att offra till Nurgle. Bla så festade vi till det ordentligt på Dubliners i lördags och har spridit Vinterkräksjukan i Göteborg för att blidka den Store Orene. Men jag tror att den uppskjutna matchen påverkade Rötet mera. De verkade klena och ofokuserade idag. Hungriga, men inte på att spela BloodBowl. Det var ialdrig någon riktigt fajt."

"Ok Amarone. Vi tackar för den matchanalysen och förflyttar oss över till motståndarna. Ni ska få fortsätta fira, duscha och tillbe den Store Orene. Det här är Bendy Wendy från Sicken Rötas omklädningsrum"

"Hey Bendy, Stanna kvar så kan du få se min Stora Orena. Jag sprider gärna lite veneriska sjukdomar i Nurgles namn!!!! Bendy!!"

(ooc: Matchen startade till Pirogens fördel men sen så misslyckades han med allt. Så många 1Surprisedr på FA slag har jag aldrig sett och sen så blev det några skallar på viktiga ställen. BB är aldrig rättvist. Det bevisas lättast genom att Webbe får vinna Sl så många gånger. Ha ha ha. Pirogen: Jag hoppas du kommer över detta. Och kom ihåg. Nöffle är ett svin!)
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Feb 13, 2007 - 13:42 Reply with quote Back to top

props! Basta matchrapporten hitills!

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Feb 13, 2007 - 21:29 Reply with quote Back to top

Jag får ta tag i detta med rapporter. Får väcka liv i kommentatorerna Bendy Wendy och OrkBob Fyrkant.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 14, 2007 - 10:01 Reply with quote Back to top

Ett samtal uppsnappat i ESR's lednings lokaler mellan 2 av ägarna, Harald O. (kallad Tintorama) och Anders L. (kallad Farsgubben, eller bland kompisar bara Gubben):

Tintorama: Hörru Gubben...vi måste lämna in en protest! W.O. i de två sista matcherna bara för att gynna ork-äcklen från Varberg. Har alltid anat att Halmstad har dåligt inflytande på folk.
Farsgubben: Tror du det hjälper? Räcker det inte med att skicka morbror Siv och faster Gunnar? De är ju bra på att snappa upp allt skvaller?
Tintorama: Hmmm...kanske...
Farsgubben: Annars har jag hört att Lillan numer jobbar på TV...kanske det är bästa sättet? Skicka en reporter med kraft att visa inslaget på nyheterna?
Tintorama: Äsch! Jag behöver en öl och expressen!
Farsgubben: Ta två...öl...

En lång stunds tystnad framför Nyheterna. Båda har somnat. Sporten drar igång...

Farsgubben: Du! Jag vet! Vi kan väl vinna kvalet istället?
Tintorama: Vadå kvalet? Just tusan! Ge mig en öl! Ett gäng Arbetslösa akademiker...klipp er och skaffa ett jobb säger jag bara!
Farsgubben: Bra talat! Nu måste laget komma på fötter!

Båda drar i sig en öl...somnar halvvägs in i Sporten och drömmer om STORA framgångar för ESR i kvalet!

Rolling Eyes

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Feb 16, 2007 - 14:02 Reply with quote Back to top

söndag klockan 15 är alltså bestämt och beslutat, skäggona mot odödingar, vi har blodshämnd att utkräva och kommer därför att vässa foulskorna extra mycket.

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Feb 16, 2007 - 14:22 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
Själv gick man ju vidare till slutspelet i vanlig ordning och stannade därmed i samma serie. Cool


Nja, du kom 3:a och fick en nåderplats i slutspelet för att Webbes känslor tog överhanden i ett svagt ögonblick. Du kommer att flyttas över till västra till nästa säsong.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 16, 2007 - 14:38 Reply with quote Back to top

Askrum wrote:
Nja, du kom 3:a och fick en nåderplats i slutspelet för att Webbes känslor tog överhanden i ett svagt ögonblick. Du kommer att flyttas över till västra till nästa säsong.


Ett svagt ögonblick? Snarare så att Webbe inte kan hantera motgångar och ger upp vid första åsynen av problem... Fegt och uselt i mitt tycke. Personligen hade jag sett fram emot en gråtande Webbe som blivit söndersparkad och totalt förnedrad av skäggbeklädda Gatts gossar. Twisted Evil

Well, kan ju inte påstå att jag är ledsen över att behöva byta serie. Räcker gott och väl för mig att möta Tricks extremt elaka dvärgar en gång per säsong... Cool
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 18, 2007 - 15:37 Reply with quote Back to top

Den fege uslingen Gatts, mer känd som de Skäggiga barnens beskyddare och de dåliga usäkternas mästare har nu smitit från den förnedring som kallas för slutspelet. I vanlig ordning skylls det på dubbel bokningar, poker och vänner. Som om en sådan usling skulle ha sådana... Wink
Det föreligger dock en avsikt att spela matchen senare i kväll. Exakt tid är svår att säga men vi kan räkna med att Gatts blir utslagen ur poker spelandet med samma hastighet som han blir eliminerade i slutspelet och att denna mao inte kommer att påbörjas allt för sent. Mera detaljer i chatten under kvällen...
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Feb 21, 2007 - 14:51 Reply with quote Back to top

Final
Torsdag 22:00
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 21, 2007 - 15:14 Reply with quote Back to top

En fantastiskt stund i ESR's historia. Laget har för första gången lyckats vinna en kvalmatch. Det är allmänt jubel i korridorerna och lagets trogna anhängare ser fram emot en ny spännande säsong, nu i division 1.

-Står här med ESR's coach, Ludicruz. Vad är din spontana reaktion efter matchen?
-Naej...grabbarna gjorde sitt bästa...och det var precis det vi snackat om innan match.
-En del av spelarna fick avstå delar av matchen? Vad berodde det på?
-Naej...skaldjur innan match. Vi har ett förbud mot detta...men en del kunde inte motså paellan till lunch. Då kan det bli så här.
-Hur ser du på lagets framtid i div1?
-Naej...laget kommer göra sitt bästa. Det är fina grabbar. Vi kommer diskutera målsättningen med nästa säsong efter att lottning är klar.
-Lycka till i division 1 coach Ludicruz! Det här är Bengt Underberg för Shotsbladet, direkt från ESR's hemmaarena Östravallen.

Rolling Eyes

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 21, 2007 - 16:55 Reply with quote Back to top

Trevlig fluff, Ludi! Nu skulle du bara ha haft en matchrapport i slutet av länken så hade det varit perfekt! Smile

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Feb 22, 2007 - 11:07 Reply with quote Back to top

Nu då Mordachai??!! Enligt önskemål är det utökat fluff Exclamation

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic