25 coaches online • Server time: 13:00
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post TSC Draftgoto Post 4,000TV!goto Post IBA Draft League
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 06, 2004 - 14:52 Reply with quote Back to top

jeg synes en IRC kanal vil være overflødig for er din modstander online på mIRC kan du jo bare skrive til ham personligt.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 06, 2004 - 14:54 Reply with quote Back to top

Men skriv en PM til ham så går det nok.

I den kunne du jo skrive hvilke tider/dage du kan den her uge. På den måde kan i aftale en tid.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 07, 2004 - 18:53 Reply with quote Back to top

Tjaa, jeg synes personligt at styrkeforskelle gør spillet mere interessant da man på den måde vil ligge i den division der passer bedst til ens holds styrke. Med handicap table kan hold meget med lille styrke komme til at ligge i en alt for høj division, hvor idéen med divisioner er at man spiller relativt jævnbyrdige kampe da man ellers ikke ville være i denne division. Kort sagt ryger man ned så var ens hold (eller evner til at spille spillet/held) ikke godt nok. Nu er der lavet et system der holder en kunstigt oppe.
Så grundlæggende er jeg imod, men der er nogle problemer forbundet med denne modstand.
1) man kan p.t. ikke slå det fra i spillet
2) det kan være at fumbbl vil kræve at man spiller med det (jeg ved ikke om de gør sådan)
3) folk vender sig til det og så accepterer man den part af spillet

Vær venlig at fortsæt handicap table diskussionen i forummet
GreenAvenger



Joined: Nov 05, 2003

Post   Posted: Jan 07, 2004 - 23:37 Reply with quote Back to top

Jeg må indrømme at jeg ikke synes handikap tabellen er et problem...

Måske når holdene får så stor forskel at man får 4-5 rul, kan den vinde kampen (den sidste semi i fumbbl cup II som et eksemel).
Men generelt er mange af resultaterne direkte ubrugelige... Jeg mener... om jeg mister en ass coach, eller modstanderen får et par cheerleaders gør ikke den store forskel - og kan det vælte kampen at han har et ekstra RR, så er det sgu iorden - så er mit hold bare ikke godt nok Smile

Noget helt andet er jo at handikap tabellen er en del af tabletop BB, og det er stadigvæk til at holde ud at spille, eller hvad?
Gonzorgg



Joined: Dec 03, 2003

Post   Posted: Jan 08, 2004 - 11:17 Reply with quote Back to top

Jeg ville også helst undvære den, men nu er den der så må vi jo bare bruge den.

Det er vel fair nok at den er "lovpligtig" i open-league osv. Men det burde være muligt for den enkelte tornerings-leder at vælge til/fra. Det tror jeg iøvrigt også det bliver, der er en del der brokker sig på chatten og i forums, så i de enkelte turneringer burde det være valgfrit.

Anyway, lad os da bare komme videre! (Iøvrigt fatter jeg ikke man melder sig til turneringer uden at have tid til at få spillet de kampe? Få nu spændt hjelmen og spil (i det mindste) jeres første runde kampe!

Håber vi i løbet af 3-4 runder får sorteret lidt ud i de dovne/travle/forhindrede. Så os der gider ofre tiden kan komme videre.

-Gonzorgg
skeletor



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 08, 2004 - 17:04 Reply with quote Back to top

Problemet er bare nu vi har rimelig nye hold, kan man være uheldig at få f.eks. running late da de fleste kun har 11 spillere er det nærmest katastrofalt at miste 1t6 spillere i første drive og derfor blive straffet for at have klaret sig godt i de forige kampe, derimod er kan man være heldig at få nogle gode skills og derved høj str og lav rating. Det er fjollet at gøre held til en større faktor end den er i forvejen.

jeg mener at de spillere der gentagene gange ikke får spillet deres kampe, uden nogen forklaring skal smides ud
Gonzorgg



Joined: Dec 03, 2003

Post   Posted: Jan 09, 2004 - 11:14 Reply with quote Back to top

Skeletor> Du har ret, men det er (alt andet lige) ens for alle. Som altid i BB er det terninger der styrer det meste. Vi spiller et spil her der handler om 50 procent (eller mere) held, og resten om taktikker, snedighed, osv osv.

Men lad os nu se, jeg tror det bliver gjort optional for turneringer.

Anyway, hvis man ikke "tør" spille enten på grund af at den anden får nogle handicap-rolls, eller omvendt at man selv møder en stærkere modstandere men får rolls, jamen så må man melde sig ud af turneringen igen og lade være at bremse alle dem der gerne vil. Der blev lavet en ny gruppe, da der var en del interesserede efter vi havde startet. Cool, alle fik chancen. (gruppe F) De har fanme ikke spillet EN ENESTE KAMP i den gruppe!!) Hvor vigtigt var det så for dem at komme med? Hmm det er sgu irriterende at se på. Jeg fik en dårlig start selv, men i stedet for at tude glæder jeg mig til at komme videre og få holdet på rette vej igen. Dette kræver dog at andre gider spille deres kampe så det bliver min tur igen.

Sorry surt opstød, men fatter ikke den lade holdning
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 09, 2004 - 12:58 Reply with quote Back to top

Handicap table
Jeg bryder mig ikke om det fact at jeg p.t. vil have fordel af at kassere to spillere med MNG og permanent injuries. Det ville nemlig sænke min TR (ikke min TS) og derved give mig et handicap roll. Begge spillerne skal kasseres med tiden alligevel men jeg har behov for de spillere nu og har ikke råd til at erstatte dem. Min point er at jeg synes helt grundlæggende at et handicap roll baseret på TR rammer meget skævt især med hensyn til MNG. Havde det været baseret på det udmærket udviklede TS system havde jeg nok været langt mere tolerant over for det. På trods af mine førstnævnte begrundelser for at det ville være optimalt ikke at spille med.
Anyway sagens kerne er at vi ikke kan slå det fra i clienten (den funktion virker ikke på trods af at den er der) så har jeg et forslag til hvad man kunne gøre. Der udvælges de mest uretfærdige resultater (jeg har ikke lige styr på dem alle p.t.) og slås de som handicap roll kan den "forudrettede" bede om at starte forfra og dermed få et nyt resultat. På den måde kan kampe ikke ligefrem afgøres af et handicap roll men bare fjerne uligheden en lille smule.

Uspillede kampe
Først vil jeg sige at der har ikke været deadline for først spillede kamp (den første deadline lå ret sent grundet folks ønsker mht jul) så ikke før mandag vil jeg gøre noget ved det.
Hvad jeg gør afhænger meget af situationen mandag, men jeg kan dog sige at jeg har kontakt med mange af dem der ikke har spillet deres kamp. Nogle har ikke spillet fordi de simpelthen har været for dårlige til at arrangere deres kamp andre fordi den ene part ikke svarer.
Gruppe E kampen vil jeg være lidt large overfor da jeg lige har udskiftet det ene hold og de derfor lige skal have lidt tid.
Hele gruppe F vil evt. blive nedlagt igen hvis der ikke er nogen vej uden om på trods af at der i den gruppe er nogle som har vist stor iver for at få spillet deres kamp så går det ikke at deres modstander ikke er tilstede.
Derudover har vi en på ventelisten han kommer ind hvor jeg finder det bedst passende på mandag.

Det var vist alt, men gem de sure opstød til mandag Smile
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 09, 2004 - 13:52 Reply with quote Back to top

Jeg tjeckede lige hvornår folk sidst havde været på (dem der ikke har spillet). Kun en person var ikke online i går så det burde være muligt for dem alle at få spillet deres kamp.

Den ene som ikke var online i går har været væk i over 8 dage, dukker han ikke op inden mandag bliver han erstattet er theColonel.
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 09, 2004 - 14:36 Reply with quote Back to top

Jeg har gennemset "handicap table" og fundet følgende resultater for afgørende. Jeg har også set på dem der endnu ikke er i spillet da de må antages at blive indført.

Appearance fee - kan slås om ved pris på 20k+ for at have ham med eller hvis man ikke har råd.
Running late - kan slås om ved 4+ spiller ude
Morley's revenge - kan slås om ved 3 spillere "drunk"
It wasn't me - kan slås om hvis spilleren har en strengthværdi på mere end TS*1000 (eksempel: mit Dwarf hold har en TS på 94 så rammes Kurt Thorsen (værdi 80k) af den bliver han væk hvorimod rammes Biker Jens (værdi 95k) så kan den slås om.
In the bag - kan slås om
Assassin - hvis BH, SI eller KILL
VIRUS - når 2+ spillere er ude

Idéen er så at hvis betingelserne er opfyldt kan man kræve at starte om.

I alt er det 7 rolls som så kan slås om, men da der er ydeligere restriktioner på vil det nok ikke ske så ofte at man rent faktisk er nødt til at starte forfra og i så fald er det fordi at resultatet deraf har for stor betydning.
skeletor



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 09, 2004 - 21:41 Reply with quote Back to top

God ide Hovring.
Men Running late burde være 3+ istedet for 4+
Ballcrusher



Joined: Dec 25, 2003

Post   Posted: Jan 10, 2004 - 12:59 Reply with quote Back to top

Jeg er er hverken specielt for eller imod handicap-tabellen, men hvis du laver dine egne handicap-regler "officielle", så bør du måske lige sende en PM til alle i ligaen - det er ikke sikkert, at alle følger med i forummet. Bare et forslag...

PS. Glæder mig til at se, hvor mange hold der bliver sorteret fra mandag. Forhåbentligt betyder det, at der snart kommer gang i ligaen Smile
Hovring



Joined: Oct 29, 2003

Post   Posted: Jan 10, 2004 - 14:11 Reply with quote Back to top

@Ballcrusher

Mine egne handicap regler er ikke noget vedtaget endnu jeg postede dem her til diskussion. Problemet er bare at diskussionerne ikke rigtig giver noget svar så jeg vil nu lave en afstemning om emnet.

På den måde har vi et svar i løbet af et par dage som vi kan arbejde ud fra.

@Skeletor

Jeg synes 4+ er godt nok da man ofte godt kan stille 11 spillere på trods aaf at man mangler 3 spillere. Men lad den hedde

Kan man stille 11 spillere er det 4+ ellers 3+
Killemall



Joined: Dec 08, 2003

Post   Posted: Jan 10, 2004 - 15:06 Reply with quote Back to top

Til Gonzorgg -> Grunden til at min kamp i gruppe F ikke er blevet spillet er at min modstander har været syg. Vi har planer om at spille den idag ellers bliver det imorgen. At vi ikke har fået spillet kampene noget før er da selvfølgeligt ærgeligt, men at nedlægge gruppen når vi ikke engang er nået til deadline endnu er vist at gå lidt over stregen.

Hvad angår Handicap tabellen synes jeg kun det er fair den er med. Jeg kan pt. se at min næste modstander i cuppen er et elverhold som efter første kamp kun har 9 spillere tilbage hvoraf 2 af dem misser kampen mod mig. Han kan nå at købe 1 spiller mere og derved stille ialt 8 spillere imod mig. Derved synes jeg kun det er fair at han får slag på tabellen. Det er jo nok ikke fordi han er dårlig at hans spillere dør, nok nærmere uheld.
Gonzorgg



Joined: Dec 03, 2003

Post   Posted: Jan 10, 2004 - 15:16 Reply with quote Back to top

Killemann> jeg ved det er forskelligt, det skrev jeg jo også. Jeg siger ikke nedlæg gruppen, jeg siger ud med dem der ikke GIDER spille. Nogle har gode rigtige undskyldninger, andre er dovne og skal bare smides ud. Simpelt egentlig. Har ikke talt med jer alle der ikke har fået spillet, så har ikkekunnet laveliste over de gode og de onde, men dejligt nogen af jer virkelig prøver Smile
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic