83 coaches online • Server time: 21:58
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post New Team Page Betagoto Post Making Assassins mor...goto Post ramchop takes on the...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post 21 Posted: Aug 22, 2006 - 16:51 Reply with quote Back to top

Hittade ingen tråd så jag skapar väl en ny.
grattis till splatter för en (för mej iaf) otippad underhundsvinst i sommarkuppen!
ska försöka ta mej i kragen och tippa allsvenskan i veckan. gick väl sådär förra gången men skam den som ger sej...

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 22, 2006 - 18:07 Reply with quote Back to top

ja grattis splatter till skrällsegern

säsongens första (?) match blir återvändarna Terminerarna mot sopgänget Norgevisan ikväll kl 22:00

Sådeså

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Aug 22, 2006 - 18:10 Reply with quote Back to top

om inte jag och Gatts hinner före redan klockan 21...

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 22, 2006 - 21:31 Reply with quote Back to top

Stonewall wrote:
om inte jag och Gatts hinner före redan klockan 21...


damn you Evil or Very Mad

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 22, 2006 - 22:00 Reply with quote Back to top

Ja e så ringrostig , men ett och ett annat move ska ja nog kunna uträtta.
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 12:29 Reply with quote Back to top

Ropen skalla, visa Stonewalls tips för alla!

Jag och SSB ska mysa lite i första omgången av Allsvenskan västra på torsdag kväll.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 13:46 Reply with quote Back to top

Här gjorde man allt, torskade stort, lämnade WO... Confused

bara för att man skulle komma sist, så man kunde åka ur div 1. Wink

Men vad händer? Inte lyckades det, utan man blev kvar i div 1 bland massa mördarlag. Shocked (undrar hur Tinky lyckades få ner bolltrillarna i div 2).

Skämt åsido, gud vad spelsugen jag är efter 3 månaders exil från nätet. Har inte spelat sedan final i Ghetto Bowl. Måste erkänna att det känns lite ringrostigt just nu.

Men nu är allt färdigt, nya uppdateringen nerladdad, laget i topp (så gott det går med Vålnaderna), PM skickat till klas. Så det är bara att börja lira.

Liras det något i bonde nu? Känner att det kanske är bra att ha en match i ryggen innan man börjar stånga pannan blodig mot klas hattkortisar.

Arkeo
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 13:53 Reply with quote Back to top

Hmm, ser lite halvt besvärligt ut för Djuren att vinna igen med nuvarande lag. Lyckligtvis ser alla 6 lagen i allsvenskan östra lite halvtaskiga ut så förhoppningsvis ska det gå att ta sig till slutspel.

Om nånn vill ha bondematch så behöver mina CDs sin 7e match.
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 16:36 Reply with quote Back to top

Dina CD är bög!

Men däremot behöver mina humans sin sjunde match och det illa kvickt, jag är ju med i div två nu med Bamses bolltrillare

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 16:47 Reply with quote Back to top

Hallo allesammen, bara sa ni vet ar jag i tunisien till fredag 1 september. jag hoppas at jag kan spela min forsta match da, om det inte ar ok sa far ni conceda mig.

Syns snart igen

Jeppe
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 16:51 Reply with quote Back to top

Saker pa att ingen kommer att sakna ett foulade Khemri lag.. Tunisien -aker du dit for att fa inspiration Very Happy

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 23, 2006 - 18:20 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:
Dina CD är bög!

Men däremot behöver mina humans sin sjunde match och det illa kvickt, jag är ju med i div två nu med Bamses bolltrillare


Och jag som tyckte det stod Växjö innan. Embarassed Wink

Synd att ett så ädelt lag försvinner. Hur många av de gamla lagen är det som finns kvar i ligan? Är det endast SSB:s legender och Erik:s söderelit, måntro.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Aug 25, 2006 - 16:22 Reply with quote Back to top

bara aningens sent, nästan inte alls faktiskt eftersom veckan ju inte är slut än, ska jag försöka tippa allsvenskan. precis som förra gången kör vi tipset baklänges för att det ska bli mer spännande

Allsvenskan v
6. BK Bearded Boys (Gatts): Norselag med fyra riktigt fina blitzrar. fick dock inte spelet att stämma riktigt i första matchen och i allsvenskan räcker inte av7 särskilt långt, i synnerhet inte utan blodge. visserligen klarade sej laget från allvarliga skador mot mina vargar men med tanke på att dom låg och hade ont stora delar av matchen förutspår jag rejält med stryk mot Legends of UFC och sen en nedåtgående spiral av våld och smärta.
5. Nationerna (BooAhl): Klassiskt orklag med en coach som har rykte om sej att ha bra tumme med fru fortuna. men med bara elva spelare och 156 (!) i TS kan det här knappast sluta bättre än femma. Boo lär sikta mer på att bygga upp laget till nästa säsong än att vinna. visserligen ser ungefär halva laget lovande ut och den andra halvan har väl stor potential (dom har iaf knappast några skills) men utan bänk blir det en tung säsong. många handicap kan dock ge en möjlighet till någon eller några skrällsegrar.
4. Elvicidal Tendencies (Stonewall): ligans bästa och mest intressanta Necromanticlag, dessutom ligans enda. gick något oväntat till slutspel förra säsongen men åkte på rätt mycket däng under seriespelet. lagets styrka är vargarna och en golem. men tre uberpositionals gör knappast ett lag när så många bra zombier försvunnit. med en del tur kan vargarna dock rinna igenom nästan vad som helst och säkert tura hem både en och annan poäng, men till slutspel räcker det nog inte den här gången.
3. Percys Dårar (Splatter): Överraskningslaget från sommarkuppen gör sin första säsong i allsvenskan. Ett jämt lag med bred trupp som dock saknar dom där stjärnspelarna som gör ett riktigt topplag. kommer dock ganska enkelt ta en position precis bakom dom två topplagen i divisionen.
2. Legends of UFC (SideshowBob): Ett av ligans mest klassiska lag. var inne i ett generationsskifte förra säsongen och har nu en intressant mix av rutin och talang. visserligen en lite tunn trupp, bara tretton spelare, men lagets veteraner kan säkert skola in nyförvärven i laget. oturliga skador i dom första matcherna kan förstöra säsongen, men eftersom motståndet inte ser dödshårt ut tror jag på semi.
1. Milles Hjältar (Askrum): Divisionens klart starkaste lag. topptippade redan förra säsongen, då sprack det på coachens svaga nerver men den här gången måste det ju gå bättre (även om 2-2 mot Legends of UFC talar lite emot det). väldigt jämt lag med stor bänk och högvis med stats. kan ju bara sluta på ett sätt, eller?

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Aug 25, 2006 - 17:46 Reply with quote Back to top

Allsvenskan Ö
En lurig division, många av lagen ser rätt tilltuffsade ut så mycket kommer nog av göras på vem som är den bättre lagbyggaren under press.

6. Mortal Sinners (magan174): Mumier är visserligen en styggelse av stora mått, men med bara en vettig spelare förutom mumierna och skamligt underutvecklade zombire och skelett kan det här bara sluta på sista plats.
5. Bodyslam Boneheads (slanter): mest av ideologiska skäl måste jag tippa antilaget framför alla på en svag placering. visserligen har slanter försökt förnya och tvingas numer spela med gobbos ibland (bara en sån sak) men Oggrarnas förmåga att alltid se dumma ut i avgörande lägen kommer nog räcka för att det inte blir några storverk poängmässigt den här säsongen heller.
4. Olofströms IK (Pjotor): Ett talrikt men något skadedrabbat humanlag med något okonventionella skillval. laget spelar avslappnat men ser lite för lättviktigt ut för att riktigt lyfta. behöver nog mer guard och mb för att blomma ut. och minst en dp vill väl alla lag i SL ha?
3. Grin Meanies (ChromeX): Orkarna har tagit en del stryk och är nog inne i en generationsväxling. är dock snabba för att vara ett orklag och kan nog kanske till och med spela boll. hade nog behövt lite mer matcher på några av dom nya positionalsen och en fjärde blitzer för att bli riktigt vassa.
2. Riksdagen (insanewillow): Det kommer nog bli jämt mellan dom två orklagen men jag tror att Riksdagens något större rutin och något jämnare lag fäller avgörandet. dessutom är det ju valtider nu och då lär väl göran och gänget höja sej några snäpp.
1. Djur i Hatt (Webbe): förlorade nesligt sommarkuppfinalen men den här divisionen ska dom väl inte kunna misslyckas med att ta hem. precis som Milles Hjältar är dom rejält överlägsna motståndet och har begåvats med en hel del stats och dubblar. kommer dcok tvingas ge bort många handikapp och har en del nigglar som moln på den annars soliga alvhimmlen. ett tryggt och lite tråkigt tips är att dom två alvlagen gör upp om bucklan i finalen.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Aug 26, 2006 - 13:47 Reply with quote Back to top

Wohoo! Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

Vi ska se om jag inte kan göra dig ?besviken? och misslyckas med att infria det generösa tipset.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic