17 coaches online • Server time: 05:30
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Borg Invasiongoto Post Finishing the 60 Gam...goto Post GIF Guide
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post 21 Posted: Dec 17, 2005 - 15:56 Reply with quote Back to top

Eftersom kurre inte verkar vara så pigg så finns det en plats ledig i Bonnalandets Stall inför säsong 2. Men var medvetna om att det är tufft ute på landet och inga mes-fasoner tolereras Very Happy

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Dec 18, 2005 - 23:15 Reply with quote Back to top

Arkeo wrote:
Det verkar som vi i Göteborg behöver en ny lagmedlem då Hogglas antagligen tänker ta en paus i stallet.

Så, finns det någon från Göteborg som känner sig manad att ingå i vårt, från säsong 1, lite kantstötta stall.


Ett konkurrerande stall från Göteborg är på uppgång. "Goa Gubbar"

Jag kommer att sätta in mitt nya lag "Liseberg United" i serien och jag hoppas att två andra göteborgare hoppar med för att visa alla andra mindre viktiga svenska städer hur en slipsten ska dras!


Last edited by Jeppan on %b %19, %2005 - %00:%Dec; edited 1 time in total
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Dec 18, 2005 - 23:55 Reply with quote Back to top

Goa Gubbar (arbetsnamn tills alla fått tycka till) har fått en strålande start! SerXes och InsaneWillow har båda meddelat intresse av att delta i att försvara Göteborgs ära!

Exakt vilka lag det blir är fortfarande under diskussion.
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 20, 2005 - 10:05 Reply with quote Back to top

Jag har nu skickat iväg pm till alla tidigare kaptener och inväntar svar på om det blir en ny säsong från deras lag eller inte.

Första posten i tråden ska vara uppdaterad på alla svar jag fått. Om nån ser att sitt stall saknas i listan så hör av er. Eller om ett helt nytt stall vill in, så hör verkligen av er!
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Dec 20, 2005 - 16:11 Reply with quote Back to top

Hur blev det med den där statistiken och analysen av förra säsongen? omgångsrapporterna var klart underhållande, de måste du fortsätta med. Som vinnare vill man ju gotta sig i sin seger. Smile

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 21, 2005 - 08:13 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:
Hur blev det med den där statistiken och analysen av förra säsongen? omgångsrapporterna var klart underhållande, de måste du fortsätta med. Som vinnare vill man ju gotta sig i sin seger. Smile


Bah, har fullt upp på jobbet såhär innan jul. Får se om jag hinner knåpa ihop något på fredag kanske
Odium_Khan



Joined: Dec 07, 2003

Post   Posted: Dec 27, 2005 - 13:08 Reply with quote Back to top

Om vi blir 10-12 stall vore det kul med en round robin, alla i samma division tycker jag! Skulle bli mer spänning och större normalfördelning med tyngden av alla matcher. Förhoppningsvis skulle det gå att köra en match i veckan, det funkar ju hjälpligt bra i SL säsong efter säsong. Det är de två sakerna jag har på min önskelista. Gott nytt år på er alla!
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Dec 27, 2005 - 13:21 Reply with quote Back to top

Odium_Khan wrote:
Om vi blir 10-12 stall vore det kul med en round robin, alla i samma division tycker jag! Skulle bli mer spänning och större normalfördelning med tyngden av alla matcher. Förhoppningsvis skulle det gå att köra en match i veckan, det funkar ju hjälpligt bra i SL säsong efter säsong. Det är de två sakerna jag har på min önskelista. Gott nytt år på er alla!


Tror inte att det går, för många stall kommer att hoppa av när de får skador och sabotera det hela. Vi hade ju en incident första säsongen trots att den var så kort.
BiggieB



Joined: Feb 19, 2005

Post   Posted: Dec 27, 2005 - 14:08 Reply with quote Back to top

jag är mycket skeptisk till en match i veckan, men man kanske borde utarbeta någon form av regler för att ersätta lag som har blivit sönderslagna bortom all hjälp
Rimmer



Joined: Aug 19, 2003

Post   Posted: Jan 06, 2006 - 14:23 Reply with quote Back to top

WestOwyds stall söker en tredje stallkamrat. Om ni vet någon som är intresserad eller själva är det så kontakta mig snarast.

_________________
As always one is always 100% sure about the truth until one learns that it isn´t the truth. Then one is 100% sure that it isn´t the truth.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 12, 2006 - 07:24 Reply with quote Back to top

Göteborgs första och äldsta lag behöver en tredje spelare. Någon göteborgare som är intresserad? PM mig om du är intresserad.

Vill även välkomna Goa Gubbar till ligan. Ser framemot derbymatchen på Skullevi.

_________________
Living in Gothenburg?
Think that Blood Bowl is the best game ever?
Then I have the answer to you! Come and join GOBBL, the new BB-leauge in Gothenburg!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jan 13, 2006 - 08:44 Reply with quote Back to top

Som det ser ut så har vi 11 mer eller mindre klara stall och ligan kommer med all sannorlikhet att starta på måndag, alternativt onsdag.

Det kommer att bli en rak liga där alla möter alla och deadline för varje omgång kommer att vara 1,5 vecka.

Då det är mycket viktigt att hålla deadlines i denna typen av ligor, kommer jag vara hård och forfeita så mycket som möjligt om jag inte hör bra ursäkter från de inblandade.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Jan 13, 2006 - 09:10 Reply with quote Back to top

Dä va la gött me hådda goa tag från SSB. Dä uppskattas från "Kåssvägen" te "Kåttedala". Som man säger här i Götet när man säger hej då:

-Vi säger så!

Även om man inte sagt nåt innan, ytterst märkligt.

Ska bli kul att få slåss för Göteborgs färger, trots man är inflyttad klyktattare.

-Magnus
"Ta bort era smutsiga händer! Ifrån våra Båvita ränder!"
harald



Joined: Dec 04, 2003

Post   Posted: Jan 14, 2006 - 14:31 Reply with quote Back to top

Uppsala bara skrattar åt alla er andra! Vi är trots allt de moraliska segrarna innan den här skiten ens börjat! Död åt alla!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Jan 15, 2006 - 19:28 Reply with quote Back to top

Hur ser strukturen för slutspelet ut? Topp 4 går vidare och antingen 1:an möter 4:an eller 1:an väljer motståndare (ska ge lite fördel att komma 1:a) tycker jag.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic