17 coaches online • Server time: 04:37
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Borg Invasiongoto Post Finishing the 60 Gam...goto Post GIF Guide
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Feb 11, 2006 - 15:43 Reply with quote Back to top

Varför skulle någon mer vilja spela dvärgar? Finns det verkligen någon som tycker att dvärgderbyn är kul?
Jag litar på att alla är lika intresserade av att behålla någon sorts balans.

I mina våta drömmar är fördelningen människor 80% och resten 20%.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 06, 2006 - 19:52 Reply with quote Back to top

Hepp... ser att min match mot Cyco's dvärgar har blivit bortplockad.... forstod väl att dom fega dvärg uschlingarna inte vågade möta mitt ( 8 man ) starka mörker-alvs lag.
Men vän av kaos frågar sig vad som hänt... ser att dvärg uslingarna är kvar i schemat, så dom kan ju inte ha vandrat tillbaka till sina stinkande hålor, vilket de borde göra.

Då har man bara ett uschligt människo lag att promenad besegra innan slutspelet kan börja... hmmm eller ?

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Mar 06, 2006 - 19:55 Reply with quote Back to top

Cyco har dragit sig ur turneringen, han hann inte med att spela schemalagt just nu.

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Mar 12, 2006 - 01:10 Reply with quote Back to top

Hur är det lever ligan eller har den dött ut, funderar på om inte feodalrikerna i Kargom snart kommer skicka representanter till ligan.
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Mar 12, 2006 - 08:47 Reply with quote Back to top

Ligan lever nog, den går bara lite segt.
Bantha har lagt ner. Cyco kanske inte är med nästa säsong. Jag vet faktiskt inte. Övriga stannar så vitt jag vet. Till och med Idolen och Magan, vilka det inte har gått så bra för, är sugna på att fortsätta.
Goffmogg tänker ansluta med ett lag från Felicien. Om Hogglas är med så blir vi 8 och då blir det Kopparserien 2.

Missionera gärna för att ansluta fler DoD-fanatiker. Jag håller på med det i skrivand stund.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Mar 12, 2006 - 10:29 Reply with quote Back to top

Gott, då ska jag bara besluta mig för vad jag ska spela och slänga ihop ett lag, fluffen kommer nog dyka upp lite då och då. Inte varit så bra på att skriva hitils men får väll öva mig.
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Mar 12, 2006 - 12:56 Reply with quote Back to top

Chattkanalen verkar livad i alla fall, har anmält ett lag nu hur är det finns det någon träningstunering att bli inpetad i innan Kopparserien 2?
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Mar 21, 2006 - 17:49 Reply with quote Back to top

Mina stolta felicier har börjat värma upp så smått. God stämning i laget och fansen jublar, idel segrar och mycket mål, självklart mot klent motstånd men det bryr ingen sig om.
Generaltränaren Fimbus Storstark planerar två träningsmatcher till innan serien drar igång, få se om det kan klämmas in i det digra schemat av exercis.
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Mar 22, 2006 - 13:16 Reply with quote Back to top

Även Trälarna har börjat värma upp mot smått motstånd, även om de inte riktigt fått klämm på det här med Blodsboll ännu. Efter två ovavgjorda matcher mot småtroll har härskarna borta i Kargom börjat fundera på vad som behövs göras för att få döingarna att börja spela ordentligt. Kanske en match mot Felicierna kunde få ordning på laget.
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Mar 23, 2006 - 02:39 Reply with quote Back to top

Mina troll har ställt upp på två match hittills och de verkar i fin form. De har gjort mål, sparkat några storfolk i skrevet och haft allmänt roligt. Vi längtar till att säsongen tar fart!
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Mar 29, 2006 - 11:22 Reply with quote Back to top

Efter att nu mött motstånd av spelare större än småtroll är nu Kargoms Tralar sugna på mer matcher, så ni som ej mött dem kolla in på kanalen #Ereb om jag är där och om vi kan ordna en match på Krilloans arena så att inte fenomenet Blodsboll dör ut i ereb.
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Apr 07, 2006 - 16:42 Reply with quote Back to top

Det var en trevlig fight häromsistens!

Ett gäng odöda trälar hittade fram till Krilloans arena och blev där utmanade av Felicisiskt Initiativ som övade graciöst och smidigt i den kalla vårluften. Ryktet om en match spreds sig lite och 550 åskådare kunde räknas in till slut. Trälarna vann med 2-1 och var ohotade segrare.

FIs coach muttrade om otur men kunde ändå konstatera att laget lärt sig något inför serien, första förlusten var ett faktum för laget och det kanske sätter huvudbry i bakhuvudet. Trälarna släntrade efter matchen bort till närmaste vargtäta skogsbeklädda berg för att leta efter förstärkningar. Vad skulle det kunna vara...?
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Apr 07, 2006 - 16:51 Reply with quote Back to top

Kopparhavsserien 2 har startat med undertecknad, Idolen, Hogglas, Jeppan, Goffmogg och SergeiBautin som deltagare.
Cyco och Magan174 har tackat nej med hänvisning till brist på tid. På återseende i framtiden får man hoppas.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Apr 20, 2006 - 15:39 Reply with quote Back to top

En blodig premiär vilken beskådades av 680 trogna fans vilka fick se Kargoms Trälar snubbla till sig segern på dels på grund av en oväntad intercept i slutet och dels flax med hur bollen studsade när den åkte runt i gröten.
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: May 10, 2006 - 14:44 Reply with quote Back to top

Hur ska detta gå?

Med två omgångar kvar lutar det åt att segraren avgörs i sista omgången, i matchen mellan Krakeborgs försvare och Marans Ryttare.
Krakeborg kan nog lugnt räkna hem en vinst mot Felicierna och kanske ryttarna tappar poäng i döda derbyt men allt pekar mot en riktigt spännande finalomgång.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic