37 coaches online • Server time: 09:20
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post TSC Draftgoto Post 4,000TV!goto Post IBA Draft League
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 11, 2007 - 22:15 Reply with quote Back to top

Usch varför väljer man Chaos då man ska begränsa skadeskills? Kommer ha det tufft som bara den
AV7 lagen har ju en fin fördel. Norse med blockfest och Amazoner mot tacklelösa lag. Vad har jag gjort : )
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 11, 2007 - 22:51 Reply with quote Back to top

Skrofler wrote:
Jo asså hur ere med stjärnspelare?
Jag är van vid att spela goblins på det svåra sättet så jag blir inte vred om de inte är tillåtna, men jag måste veta.
Fungus the Loon FTW!


Stjärnspelare är inte tillåtna under säson 1. Hurvida det kommer att bli tillåtet med stjärnspelare under vidare säsonger, kommer vi att ta ställning till senare. Wink

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 11, 2007 - 23:42 Reply with quote Back to top

"Oh Store Shagul. Förbarma dig över dina undersåtar. Skicka ej din vrede över oss. Mottag vårt offer i ditt namn. Mottag Almiak från Barbias Barbarer. Han är redo att ta emot din frälsning." Bartzam avslutade ceremonin genom att skvätta lite Bolumsalva över kroppen och gick sedan med snabba steg ut ifrån besvärjelsekammaren. Det fladdrade till bland de svarta ljusen som krönte pentagrammets sju hörn. Väl inne i anterummet väntade hans bröder.

"Är kroppen redo?" frågade Kargath.

"Ja så redo han kan bli. Du krossade ju hans skallben då du blitzade honom. Han var inte snygg innan och nu så skulle inte ens hans mor tycka om honom" Svarade Bartzam.

"Hah om den hundens mor ens vill veta av honom. Han visste säkert inte ens vem hans far var. Kunde väl ha varit vem som helst ifrån Barbia, eller ALLA. Ha ha ha!"

Både Kargath och Bartzam tittade oförstående på Menegroth efter hans kommentar. Sen började de också skratta. Deras mörka, dova skratt ekade ut bland systemet av tunnlar som katakomberna var uppbyggda av.

De bestmän som låg där och slickade sina sår efter förlusten kände sig genast bättre till mods. Vi kommer nog slippa att bli bestraffade för resultatet tänkte de samtliga.

Om skrattet var modingivande för Shaguliterna så var det tvärtom för de två äventyrare som passerade strax ovanför det galler som vette ut mot den leriga gatan. För dom så var det ett elakt skratt fyllt med föraningar om ond, bråd död.

De båda herrarna skyndade sig in till värmen på Skrattande Sjökon. Rykten gick ju på stan om försvinnanden och odjur som härjade under staden. "Nåja vad gör väl det. Här finns det varmt mjöd, flottigt bröd och så har vi ju ordnat biljetter till Blodbollsmatchen mellan Azoranas Hammare och nåt annat gäng" Tänkte Torolf och beställde in ett varsitt stop mjöd till sig själv och sin käre kusin.

BLODboll
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 14, 2007 - 20:43 Reply with quote Back to top

Maldon den Svarte tittade på de slutkörda reptilmännen och skakade lätt på huvudet... detta skulle visst visa sig svårare än han från början trott... Ingen helare hade han haft råd att hyra in till laget och trots att han haft med sig reserver från Marsklandet så skulle man bli tvungna att starta med decimerat lag i nästa match... tvi vale!

Den tragiska tillställningen!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 14, 2007 - 21:10 Reply with quote Back to top

Mordachai wrote:
Maldon den Svarte tittade på de slutkörda reptilmännen och skakade lätt på huvudet... detta skulle visst visa sig svårare än han från början trott... Ingen helare hade han haft råd att hyra in till laget och trots att han haft med sig reserver från Marsklandet så skulle man bli tvungna att starta med decimerat lag i nästa match... tvi vale!

Den tragiska tillställningen!


En dödad Saurus?!
Länge leve Skrofler!
Länge leve Nattstryparna!
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Mar 16, 2007 - 18:25 Reply with quote Back to top

Roliga startmatcher, hoppas det blir en lika rolig forsättning!!

Common boys!
Let the Ereb go on!
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 24, 2007 - 12:12 Reply with quote Back to top

Maldon den Svarte tänkte tillbaka på matchen mot fjollalverna. Kardiens Klor må ha förlorat, men Maldon var nöjd ändå, inga skador och pengar till en helare. Nästan hela laget visade tecken på att dem höll på att bli bättre, dessutom. Detta skulle faktiskt kunna bli något bra, trots allt!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Mar 24, 2007 - 12:23 Reply with quote Back to top

Har hådrsatsat på mitt Factionlag ett tag nu, men snart kommer en ny match med Wumba och hans honor!

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 25, 2007 - 16:34 Reply with quote Back to top

[Fluff off] Vill bara passa på att tacka Idolen för en mycket trevlig match. Fick inte riktigt plats med det i min matchrapport som redan var alltför lång! [/Fluff off]

_________________
"I love this show!!!" - Gir
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 27, 2007 - 12:17 Reply with quote Back to top

Bantha wrote:
Roliga startmatcher, hoppas det blir en lika rolig forsättning!!

Common boys!
Let the Ereb go on!


Hallå

Jag har haft sjukt mycket med jobb och varit bortrest, därför har jag inte spelat mot Banthas lössläppta kvinnor än. men jag ska hinna't innan deadline. jag lovar!
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Mar 27, 2007 - 20:23 Reply with quote Back to top

"Klantarslen! Idioter! ALVER!" Wumba höll verkligen inte tillbaka när han skällde på honorna efter matchen. "Här möter vi 10 klena männsikovalpar, och vad gör ni? Hade det inte varit för mig och min utsökta strategi så hade vi förlorat den här matchen!"
Att Wumba själv blivit av med bollen 2 gånger under matchen var det ingen som vågade påpeka. Med en tung smäll i dörren lämnade Wumba honornas omklädningshåla. Han visste att han hade spelat uselt idag, men det kunde han ju inte erkänna för dem. Vad skulle då hända med laget. Nej, hålla huvudet högt och få kärringarna att se upp till honom, det var ett måste!
Själva matchen gick rätt fort. Ett för Krilloanborna mycket ovanligt SNÖOVÄDER plågade spelarna hela matchen, fram till sista minuten, då solen tittade fram! Mansvalparna gjorde en snabb TD i första, sen klantade orcherna bort sitt kvitteringsläge, mycket "tack vare" Wumba. I andra halvlek plågade människorna lille Fjant med ständiga blitzar, för att försöka mjuka upp Orchernas bur. Inte förrän i 5:e rundan i 2:a halvlek lyckades en feg människoblitzer skicka Fjant av banan på en bår. Helga krossade knäna på en linjeman, som dock räddades av människornas helare. Mot slutet började människorna komma obehagligt nära bollen med sina spelare. Wumba var tvungen att försöka passa. Men Betty tappade den glashala bollen, och spänningen var OLIDLIG inför sista rundan. Inga rerolls fanns till hands, och en mängd blockar var nödvändiga för att Betty skulle kunna få en chans att plocka upp bollen och springa in en kvittering. Mad Donna slog bort den bevakande människan och vägen låg öppen. De 560 tappra själarna som hade trotsat vädrets makter denna dag höll andan... Betty sprang fram... Snubblade till, bollen flög upp i luften, hennes fingrar greppade efter bollen, en gång, två gånger, tre gånger. Och DÄR! På det tredje försöket, lyckades hon ta bollen och dansade en munter jigg in över mållinjen! 60 guldstycken fick laget för besväret, irriterande 10 guldstycken ifrån att kunna köpa nåt användbart!

"Måtte Gork skicka hit några av stamkrigarna snart, det här håller inte längre...." tänkte Wumba. Han tittade förstrött på lappen i fickan. På den skrynkliga papperslappen fanns lottningen inför nästa omgång. "Skit också, ingen avbytare i nästa match heller. Då måste jag ställa upp med den där värdelöse Fjant på planen igen. Han blir ju bara sönderslagen hela tiden! Nåväl, vad ska vi möta nästa vecka då." "Ätas med Senap? Det var det löjligaste namn ett människolag har haft! Hur i h...."
Wumba stannade upp i sin tankegång. Kunde det möjligtvis vara så? Det fanns ju en svartfolks stam uppe i norr som hette så, men det kunde väl inte vara dem... Wumba läste hetsigt vidare på lappen. Ett snett leende spred sig över Wumbas vidriga anlete. "Svartalfer... vi ska möta svartalfer! Gork och Mork har hört min bön!"

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 28, 2007 - 22:48 Reply with quote Back to top

Det här spelet är såååå orättvist! Sitter med värdelösa Chaos. Vad gör chaos bra? Jo att de kan mutera på dubblar. Då kan man ju ta mysiga skadeskills. Fast inte i Ereb. Givetvis slår jag 2 dubblar på mina skills : )

Nåja Big hand är ju bra
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 28, 2007 - 23:30 Reply with quote Back to top

"Aaaaaaaargh! Shagul är vred på oss! Shagul har vänt sitt ansikte ifrån oss! Shagul har dragit tillbaka sin hand som styrt och beskyddat oss! Varför? Varför har du försakat oss?!" Kargath ledde bönen medan de samlade Bestmännen piskade sina nakna kroppar i skenet från de svarta ljusen som stod uppställda i pentagrammets alla hörn.

"Oh store Shagul vi vet att vi inte är Dig värdig efter dagens resultat. Vi vet att vi inte kan utöka Din skara av troende då vi spelar så här uselt. O Store, vägled oss. Vi är ingenting skuggade från Ditt ledande ljus. Du är styrkan, Du är visheten, Du är evigheten. Tag emot dessa offer som ett tecken på vår botgöring och synd."

Mennegroth klev in i pentagrammet med Muulathars döda kropp. Han la den i mitten av den femuddiga stjärnan och böjde sig ner. Ut ur sin bältespung tog hans oljan från Trakoriens Ros och smörjde in tinningarna på Muulathar.

"Ta emot detta offer i Ditt namn O Store" Sa Mennegroth innan han backade ut ur ritualens mitt.

Bartzam den Orene gick in i pentagrammets mitt efter att hans broder lämnat den. Ut ur sin bältespung tog han en hårfläta (det enda laget fick med sig från Azoranas Hämnare). Bartzam gick med långsamma steg till det ljus som stod till höger om honom. Han höll ut flätan och sträckte den mot elden.

"Ta emot detta offer i Ditt namn O Store" Sedan brände han en del av håret. Bartzam upprepade ritualen vid samtliga ljus och avslutade med att slänga de ihopkrullade resterna på Muulathar i mitten av pentagrammet.

Då Bartzam lämnade ritualområdet och återtagit sin plats bredvid sina bröder tog Kargath åter upp mässandet.

"Shra mertzi kraghah Shagul aurtz shra mertzi porsca"
"Giv oss styrka Shagul och giv oss vägledning"

"Ythra gh'orr marki bargath groth aschim quertagh"
"Ta emot detta offer i Ditt namn O Store"

Plötsligt flammade alla ljusen upp och de närvarande bestmännen stämde alla upp i en klagosång. Deras höga tjut ökade hela tiden i styrka och till slut nådde deras vrål nivån för vad som är ohörbart. Flera av dem började blöda ur öron och ögon. Muulathars kropp antändes plötsligt och började brinna med en intensiv blå låga. Den tidigare lukten av bränt hår ersattes snabbt av stanken från brinnande hår, fett och inälvor då Muulathar förbrändes i pentagrammet. Rummet fylldes av en tjock svart rök.

Efter en stunds total förmörkelse så började röken att samla sig i en virvel i mitten av rummet och lika snabbt som den kommit så försvann den ner i mitten av pentagrammet. Kvar på golvet fanns inte ett spår av Muulathar, däremot låg Bartzam och Tabasar på golvet i spasmiska ryckningar. Alla närvarande utstötte sin glädje och utrop och någon föll i gråt av lycka. Shagul hade varit här! Shagul hade lyssnat och givit dem sin nåd! Kargath och Mennegroth ledde de glada sektmedlemmarna ut ur ritualkammaren.

När samtliga var ute så släckte Menegroth alla ljusen innan han vände sig mot Kargath. "Hur länge tror du att de kommer konvulsera broder?"

"Jag vet inte, jag vet inte...." svarade Kargath och fastnade i sina egna tankar. Varför hade Shagul inte valt honom? Var han inte värdig? Varför hade inte Mennegroth blivit vald? Han är ju Shaguls äldsta överstepräst med nästan ett millenium i Shaguls tjänst. Om Mennegroth hyste samma tankar så döljde han dom väl.

Mennegroth stod på huk över de konvulserande kropparna. "Titta Broder, förvandlingen har redan börjat".

Kargath lutade sig fram för att se bättre. Där! Tabasars högra hand började växa och det knakade då hans ben i handen växte sig flera gånger så stora och nya senor och muskelfästen skapades. Om han kände någon smärta så visade han det inte i sitt redan plågade skick.

Bartzam däremot visade inga tecken på att transformeras. Men en oerhörd stank började spridas från honom samtidigt som det lät som om han smälte under sin rustning. Kargath bestämde sig för att försöka få av honom hjälmen trots att han var i sitt spastiska tillstånd. Med ett vått, sugande ljud lossnade tunnhjälmen från hans huvud och synen som mötte honom var överväldigande. Bartzams ansikte hade smält ihop, tusen små öppningar hade bildats som alla utsöndrade ett hemsk sekret.

Det var underbart! Helt underbart! Shagul hade gett dom denna gåva i kampen mot de otrogna. I kampen mot de klensinnade och felguidade. "Tack O Store" sa Kargath medan han tittade på de båda som sakta slutade att skaka på golvet. "Tack O Store" fortsatte han att mumla allt medan hans tankar vandrade in i framtiden och de segrar de skulle skörda.

(OOC: Och matchen? Den förlorade vi så klart. Svårt att möta blodgande amazoner. Jag skyller allt på ett regnade i första halvlek Wink Nä inte så mycket att göra tror jag. Kan inte skylla på nånting annat än att Amazoner är broken Very Happy Tack Bantha och lycka till. Ni andra. Akta er för damer med pms. De dödade två hos oss Shocked
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Apr 17, 2007 - 20:27 Reply with quote Back to top

Barbias Barbarer och det andra väktarlaget i serien spelar antagligen på torsdag kväll kl 22 ifall någon undrar...
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Apr 17, 2007 - 22:49 Reply with quote Back to top

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=1645439

Wumbas damer vandrar på! Att det var svartnissar vi mötte håller vi tyst om Wink

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic