27 coaches online • Server time: 05:08
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Borg Invasiongoto Post Finishing the 60 Gam...goto Post GIF Guide
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 12:02 Reply with quote Back to top

Slutställning Säsong 7
Image

Semifinal 1
Valla - Skåne

Semifinal 2
Leftovers - Bonnalandet

Final
Valla - Leftovers




Nya regler dårå.
* Om ett stall blir ett lag kort går Staff in med ett dummylag och ger en concession till det laget som blir utan motståndare.
* Ingen OT i slutspelet. Om det skulle bli oavgjort efter tre matcher räknas målskillnad, casskillnad i den ordningen och om det ändå inte går att få fram ett vinnande stall singlar vi slant.
* Folk som hoppat av mitt i säsong är bannade. Excelfilen där jag hade skrivit vilka det var försvann i en hårddiskkrasch nyligen så jag behöver er hjälp.
Bannade Spelare
Leniyuhl
Jonas72
rumpage

TR max 200 vid ligastart och en (1) dp som vanligt.
Synpunkter på detta?

Anmälda Stall
Valla - Bontempi (Dvärg), downblitz (UD), Ilzhahkha (Skaven)
Leftovers - Idolen (DE), Dragons (ORC), Cyco (UD)
Bonnalandet - Nesseman (HU), Aknot (HE), Markela (Chaos)
Akademin - goffmogg (ORC), Lakrillo (UD), SvenS (DE)
Skåne - Tribble (Norse), Bantha (UD), hiryu (DE)
TV6 Action - BiggieB (DE), SideshowBob (Lizards), sirshadowcat (CD)

Deadlines
Omgång 1 - 10/5
Omgång 2 - 24/5
Omgång 3 - 7/6
Omgång 4 - 21/6
Omgång 5 - 5/7


Gruppsidan

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan


Last edited by Nesseman on %b %21, %2009 - %14:%Jul; edited 28 times in total
SvenS



Joined: Jul 07, 2007

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 12:42 Reply with quote Back to top

Kul!
Förändringarna låter vettiga med.

_________________
IL-S

SL
Lakrillo



Joined: Sep 12, 2007

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 12:57 Reply with quote Back to top

Förändringar låter bra.
Banningarna gäller för en säsong, eller för alltid?
Jag tycker man kan ge folk en andra chans men att dom borde få en säsongs utvisning.

Jag är sugen på nästa säsong med!
Ilzhahkha



Joined: Oct 04, 2008

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 12:59 Reply with quote Back to top

Jag gillar stall-ligan som koncept men det som avskräckte mig från att satsa på ett lag sist var att det blev någon form av race mot vem som fick de tomma lagplatserna.

Jag är inte särskilt sugen på att starta ett lag och jaga bondematcher till det för att sedan få höra att den platsen i stallet redan blivit fyllt, och då blir det laget nästintill värdelöst eftersom namnreglerna gör att det inte kommer kunna vara med i något annat stall heller.
Lakrillo



Joined: Sep 12, 2007

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 13:09 Reply with quote Back to top

Ilzhahkha du kan alltid be en snäll admin att byta namn på laget ifall det inte passar. Vi har den ytterst snälla Greedy och den tillika trevliga BiggieB som hänger i svenskaligan kanalen som har sådana möjligheter.

Trist om du blev avskräckt av det, se till att du har ett lag till nästa säsong, det finns stall som behöver ersättare.
Jag ska fixa ett bondelag och hjälpa till folk att få upp sina lag. Jag kan behöva ett reservlag med, mina odöda är lite tilltufsade för tillfället.
downblitz



Joined: Apr 03, 2006

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 16:47 Reply with quote Back to top

Stall Valla kommer ställa upp sina små tuffsiga och gosiga djur längs med LOS och hoppas på mysiga små klappar och mumsiga morötter från alla kvarterets ungar...

Med tanke på att vi är drabbade av "Jag-lämnar-fumbbl-och-skiter-i-allt-förbannelsen" söker vi nu en coach som vill lira lite med oss innan han får ett ryck och lämnar oss kvidades i plågor. Eller varför inte, gå med i Stall Valla och chockera genom att stanna säsongen ut? You go girls!

För inspiration, kunskap och gulliga små kaniner se -> http://www.vallaponnyklubb.se/

_________________
“With or without [religion] you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.” /Steven Weinberg (Nobel prize winning physicist )
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 16:47 Reply with quote Back to top

Jasså? När jag pratade med Greedy om det så var beskedet att dom inte gjorde sånt. Men vi har redan flera stall med "fel" namn så låt inte det hindra dig Ilzhahkha. Ang. banningarna kan vi la säga en säsong.

Edit: och vad skulle det vara för en coach downblitz? bash? agility? hybrid?

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 16:57 Reply with quote Back to top

Jag tycker man borde köra med samma lag logga, namnet är mindre viktigt. Det skulle underlätta på följande punkter.
- Lättare att få in ersättare om någon hoppar ur.
- Mer utrymme för intriger. (Om ett lag byter stall, sen är det upp till ledningen att avgöra om man kan byta under pågående säsong eller mellan säsongerna, men det kan bli lite mer intriger och annat skoj).
- Stall sida, där man visar vilken logga man använder, vilka coacher som är med i stallet (för stunden). ;D

Personligen skulle jag tycka det vore roligare. Men jag har försökt få igenom detta tidigare, och det är kanske bara jag som tycker detta verkar kul?

OM ni genomför dessa förändringar, kommer jag att ställa upp i Svenska Stall ligan igen...

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 17:00 Reply with quote Back to top

downblitz wrote:
Stall Valla kommer ställa upp sina små tuffsiga och gosiga djur längs med LOS och hoppas på mysiga små klappar och mumsiga morötter från alla kvarterets ungar...

Med tanke på att vi är drabbade av "Jag-lämnar-fumbbl-och-skiter-i-allt-förbannelsen" söker vi nu en coach som vill lira lite med oss innan han får ett ryck och lämnar oss kvidades i plågor. Eller varför inte, gå med i Stall Valla och chockera genom att stanna säsongen ut? You go girls!

För inspiration, kunskap och gulliga små kaniner se -> http://www.vallaponnyklubb.se/


Jag är intresserad, jag har börjat känns ett fumbbl sug igen, men orkar inte leta matcher så jag föredrar scheman. Smile

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Ilzhahkha



Joined: Oct 04, 2008

Post   Posted: Mar 17, 2009 - 23:37 Reply with quote Back to top

Om ni inte tänker vara särskilt hårda på namnen (håller med cyco om att det känns dumt ur ersättningssynpunkt) kan jag tänka mig att börja dra igång ett stall-lag med.
downblitz



Joined: Apr 03, 2006

Post   Posted: Mar 18, 2009 - 06:39 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:
...

Edit: och vad skulle det vara för en coach downblitz? bash? agility? hybrid?


Som läget ser ut idag så består Stall Valla av ett bashlag (dorfs - bontempi) och ett hybridlag (undead - moi!) så jag antar att vi söker agility, men är det inte så att det funkar med hybrid också?

cyco wrote:

Jag tycker man borde köra med samma lag logga, namnet är mindre viktigt


Vi har en grym logga.
http://www.vallaponnyklubb.se/

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=team&op=view&team_id=437772

_________________
“With or without [religion] you’d have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, it takes religion.” /Steven Weinberg (Nobel prize winning physicist )
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 18, 2009 - 11:36 Reply with quote Back to top

downblitz wrote:
Som läget ser ut idag så består Stall Valla av ett bashlag (dorfs - bontempi) och ett hybridlag (undead - moi!) så jag antar att vi söker agility, men är det inte så att det funkar med hybrid också?

Stämmer

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 19, 2009 - 19:14 Reply with quote Back to top

Cyco wrote:
Jag tycker man borde köra med samma lag logga, namnet är mindre viktigt. Det skulle underlätta på följande punkter.
- Lättare att få in ersättare om någon hoppar ur.
- Mer utrymme för intriger. (Om ett lag byter stall, sen är det upp till ledningen att avgöra om man kan byta under pågående säsong eller mellan säsongerna, men det kan bli lite mer intriger och annat skoj).
- Stall sida, där man visar vilken logga man använder, vilka coacher som är med i stallet (för stunden). ;D


Amen to this.... Det här tycker jag låter som en så bra ide att jag borde kommit på den själv..... Nu när det är väldigt krångligt med namnbyten osv låter det alldeles förträffligt.

Edit!! Leftovers är sugna att vara med... iaf mitt lag Razz

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 19, 2009 - 21:29 Reply with quote Back to top

Ja men eftersom alla ändå skiter i sina namn så kvittar det väl om vi har tvång på namn eller logga. Wink Om det är intriger vi vill ha så är det bara att sätta ingång och dissa. Jag kan börja lite smått.

magan är ful

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Lakrillo



Joined: Sep 12, 2007

Post   Posted: Mar 19, 2009 - 23:30 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:


magan är ful


Det är väl ingen diss, det är väl snarare ett faktum?
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic