40 coaches online • Server time: 19:25
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post GIF Guidegoto Post Finishing the 60 Gam...goto Post TSC Draft
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Nya eller gamla lag? (ge gärna förslag på divisionsstruktur)
Gamla
37%
 37%  [ 14 ]
Nya
62%
 62%  [ 23 ]
Total Votes : 37


Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2011 - 14:55 Reply with quote Back to top

Diskussionstråd för nystarten av Svenska Ligan med FFB-klienten. Säsong 32.

REGLER OCH INFORMATION INFÖR SÄSONG 33
http://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=20614

Läs och kom med synpunkter!


Ok, ladies and hänglsemen! Det är dags att börja spela.


Säsongen har startat! Deadline är tisdagar. Varje grupp har en divisionsansvarig som SKALL kontaktas om det uppstår svårigheter med att få en match spelad. Det rekommenderas att alla skickar ett PM till sin motståndare i början på spelveckan för att snabbt kunna bestämma ett speldatum. Grupp 1 och 2 innehåller varsitt fillerlag. Efter att grupperna är färdigspelade går gruppsegrarna till ett kort slutspel där en segrare koras.


Säsongen drar igång onsdagen den 8/6, alltså om knappt en vecka. Lagen kommer slumpvis placeras i grupper med en 5-6 deltagare i varje (beror på hur många lag det blir i slutändan). Segrarna i varje grupp får spela allsvenskan nästa säsong, tvåorna division 1 osv. Gruppsegrarna spelar även ett kort slutspel för att kora en vinnare. Varje omgång kommer ha en deadline på 1 vecka.

Nu när jag tagit över här så kommer det vara hårda bud angående deadlines. Det är en vecka (onsdag till tisdag) som gäller och om man av någon anledning inte kan spela är det extremt viktigt att man kontaktar sin divisionsansvarige som hittas på gruppsidan. Denne får sedan bedöma om spelarna ska få respit eller om ena laget skall tilldömas segern.

Inför säsong 2 (eller 33) är tanken att man ska kunna byta in sina gamla SL-lag efter att dom migrerats tillbaka till [L]. Huruvida vi bara byter in de lagen rakt av eller om dom får en egen serie den säsongen är något vi får diskutera då. Detta gäller även ras- och lagkvoterna.

Admins för den här säsongen är jag själv (Nesseman), SvenS och SergeiBautin. Är det något som är oklart så tveka inte att fråga någon av oss (via PM eller i #svenskaligan på IRC) eller skriva här i tråden.

Om du vill vara med och spela men inte anmält lag är det inte för sent, skapa ett nytt lag i [L] och ansök med laget på gruppsidan: http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=261&p=members

Kör hårt!

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan


Last edited by Nesseman on %b %10, %2011 - %22:%Aug; edited 10 times in total
Lakrillo



Joined: Sep 12, 2007

Post   Posted: Feb 15, 2011 - 15:14 Reply with quote Back to top

Den gruppen kommer vi inte kunna spela, divisionen [F] där den är startad var en beta-division och den kommer inte öppnas igen.
Vi får helt enkelt vänta på att L blivit konverterat, då R inte tillåter sådana interna turneringar som Svenskaligan skulle vara.

Frågan om vi ska starta om på nytt eller konvertera gamla lag är däremot fortfarande relevant.
Jag kan tycka att det vore tråkigt att förlora dom gamla lagens historia, men skulle samtidigt inte vilja starta en liga där vissa lag ligger på elitnivå och andra är nybörjare. Kanske köra en kvalsäsong där man delar upp i nya respektive gamla lag?
t0tem



Joined: Mar 29, 2010

Post   Posted: Feb 15, 2011 - 15:52 Reply with quote Back to top

är hela ligan alltså bara en division? annars är det väl inget större problem om de äldre hamnar i en högre TV klass.

_________________
Who's there?
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 15, 2011 - 16:07 Reply with quote Back to top

Det har ju alltid varit olika divisioner i SL. Allsvenskan, Division 1, Division 2 osv.
Förutsatt att inte själva turneringssystemet ändras bör det väl inte vara några problem att bara sätta dom med högst TV i Allsvenskan och fylla på neråt. Eller så kanske man kan ha nån lags kvalturnering som placerar ut lagen.

Lakrillo: Betyder det att alla [F]-lag är värdelösa nu?

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
SvenS



Joined: Jul 07, 2007

Post   Posted: Feb 16, 2011 - 07:38 Reply with quote Back to top

Jag är på vilket som, men lutar nog att man får ha kvar de gamla lagen. Kval liga som sist kanske?

_________________
IL-S

SL
Gran



Joined: Jul 07, 2005

Post   Posted: Feb 17, 2011 - 15:39 Reply with quote Back to top

Nu är det visserligen så att inducements och journeymen gör att det blir lite mer mänskligt att spela med ett låg-TV-lag även högt upp i serien, men jag håller ändå med Nesseman om att det vettigaste vore att se hur många som är på inför omstarten och sedan fylla systemet uppifrån och ned med de aktuella lagen. De som placerat sig högt i omgång 31 ska givetvis behålla sina platser (top 6 kanske), men sedan så tycker jag att det vettigaste är att utgå ifrån TV när man fyller. De som eventuellt vill starta om med nytt lag gör så i lägsta serien, givetvis.

Jag tror att serien vinner på att matcherna är så jämna som möjligt så att så många som möjligt hänger med och inte ger upp/tröttnar.

EDIT:
P.S. När tänker du ta in mina rockskägg i Bondeligan Nesseman? De mår inte bra av att hänga i limbo... Sad D.S.

_________________
The trouble is that things *never* get better, they just stay the same, only more so.
-- (Terry Pratchett, Eric)

Today Is A Good Day For Someone Else To Die!
-- (Terry Pratchett, Feet of Clay)
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 17, 2011 - 16:20 Reply with quote Back to top

Gran wrote:

EDIT:
P.S. När tänker du ta in mina rockskägg i Bondeligan Nesseman? De mår inte bra av att hänga i limbo... Sad D.S.


Ooops

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 26, 2011 - 11:41 Reply with quote Back to top

Ja men fint, då säger vi så. Mitt lag startar med 20 poäng i serien och alla alvlag, dvärglag, och lag med odöda i får bara ha 5 ordinarie spelare. Orclag är förbjudna. Det kan bli en rolig säsong det här!

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
t0tem



Joined: Mar 29, 2010

Post   Posted: Feb 27, 2011 - 03:04 Reply with quote Back to top

Frå jag vara med? När börjar vi? Är det några husregler man bör känna till?

_________________
Who's there?
Were_M_Eye



Joined: Sep 24, 2007

Post   Posted: Feb 27, 2011 - 03:35 Reply with quote Back to top

t0tem wrote:
Frå jag vara med? När börjar vi? Är det några husregler man bör känna till?

SL kommer nog inte igång förrän [L] gått över till den nya clienten. Vi får hoppas det sker snart.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Feb 27, 2011 - 12:10 Reply with quote Back to top

t0tem wrote:
Frå jag vara med? När börjar vi? Är det några husregler man bör känna till?


Klart du får vara med. Det här är dom gamla grupperna http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=964 och http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=261
Förmodligen kommer reglerna inte ändras.

Sen om det finns intresse kommer Stall Ligan att dra igång igen, länk finns i min signatur.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Mar 04, 2011 - 13:17 Reply with quote Back to top

Så vi väntar på switchen?
hmm vad ska jag lira?
en sista säsong med pro om jag är i Allsvenskan ?

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 04, 2011 - 22:51 Reply with quote Back to top

RC wrote:
Så vi väntar på switchen?
hmm vad ska jag lira?
en sista säsong med pro om jag är i Allsvenskan ?


Ja, trots Lakrillos fanatiska försök att skjuta upp bytet till FFB genom att envisas med att spela det där tankspelet jämt och ständigt istället för att koda grejjer så lär vi inte hinna spela en säsong i den gamla klienten innan bytet.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Were_M_Eye



Joined: Sep 24, 2007

Post   Posted: Mar 29, 2011 - 17:59 Reply with quote Back to top

Kanske dax för 1 sista LRB4 sässång ändå?

_________________
Zlurpcast, the third best blood bowl podcast in the world.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 30, 2011 - 15:25 Reply with quote Back to top

Were_M_Eye wrote:
Kanske dax för 1 sista LRB4 sässång ändå?


Har du hört nåt om när L byter?

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic