27 coaches online • Server time: 09:39
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Finishing the 60 Gam...goto Post Borg Invasiongoto Post GIF Guide
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post 18 Posted: Apr 27, 2005 - 13:28 Reply with quote Back to top

A swedish themed league. If your not in it, or intend to be, please spare us. Razz

--------------------------------------------------------

Här kommer tredje och sista försöket att få igång Ereb Altor ligan.

Här kan du lägga in en länk till din matchrapport, vädra åsikter och eller bara skapa lite mer stämning.

Försök att skriva allt som om din spelare/lag kapen/lag coach/eller vem det nu kan vara hade gjort det. För stämningens skull. Wink

Jag vill veta mer, ta mig till Ereb Altor Ligan

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: May 02, 2005 - 13:56 Reply with quote Back to top

"Nox praesidium nostri, mors principium est. Hodie animi nostri, postridie orbis.
Natten är vår beskyddare, döden är bara början. Idag våra själar, i morgon hela världen."

Slut er till vår kamp. Låt er befrias. Ta emot sanningen och öppna era ögon.
- Arcanum Primo Exorcistus
Talesman för Betarna
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 29, 2005 - 10:43 Reply with quote Back to top

Insåg just att mina woodisar kan spela medd 99 mindre i ts, och jag får ändå inte hyra in Strongbranch.......=)

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: May 31, 2005 - 09:28 Reply with quote Back to top

Hmm.. det skall nog vara st5+.. inte st5
trro att ett litet "+" saknas i texten bara
Cool
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Jun 06, 2005 - 20:57 Reply with quote Back to top

Hej alla ereb Very Happy snubbar!

Ni vet att på #ereb kan man titta in lite då och då..
Där brukar alltid *host* hänga någon eller så.

För er som har nya lag och vill spela mot lag med samma Tr eller er som vill spela med lite högre Tr på era lag. Droppa in på Arrow #ereb så skall vi nog hitta någon just bara för er!
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Jul 02, 2005 - 22:26 Reply with quote Back to top

Annu en skit match i Ereb ligan, vad är det som är fel. Jag misslyckas alltid i slut skedet eller glömmer bort mig och gör nåt helt galet. Shocked

Nåja, det är inte Idolens fel, grattis till vinsten. Vi känner varann privat så därför kan jag gnälla lite extra här. Han får höra det iaf. Razz

Hur som helst, nästa match tänkte jag vinna, är det någon som spelare ett snotling lag utan secret weapons, inga BGs och utan dodge, hör av dig till Cyco. Wink

Grattis igen Idolen, hoppas du tar dig till finalen nu och vinner. Very Happy

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 10, 2005 - 19:49 Reply with quote Back to top

Ja du Cyco.... Jag tog mig till finalen men Magan hade offrat 7 jungfrurs blod till khorne och nuffle. Det fick jag bittert erfara när han slog ihjäl min mumie på sin tredje block i matchen och efter en runda stog hans luck mätare på 95.... och jag ja... jag slog som vanligt =)

_________________
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Sep 10, 2005 - 20:01 Reply with quote Back to top

Grattis Mangan!!! Twisted Evil

Det är inte så mycket mer att säga om det. Det var två bra coacher i final... Wink

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Dec 09, 2005 - 13:25 Reply with quote Back to top

Ereb Altor-ligan rekryterar igen. Denna gång med mig som handhavare.

I skrivande stund har vi sex personer som har anmält intresse.
Av dessas preferenser att döma så blir det Round Robin och nya lag.

Hjälp mig gärna att rekrytera tränare. Även om det är helt okej att bygga ligan från grunden med bara 6 lag och rekrytera upp så skulle det vara önskvärdast att starta med mellan 12 och 18.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Dec 12, 2005 - 12:32 Reply with quote Back to top

Då är det bara att skicka in nya fina lag så denna underbara liga kan starta på nytt igen.
Så att alla andra som tvekar ser att det kanske skulle vara kul att vara med i Ereb.

Fixa lag häng in dem i ereb!
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Dec 12, 2005 - 13:19 Reply with quote Back to top

Text förtydligande från Erebs sida.

Vill du vara med? Skapa då ett nytt unranked-lag och skicka PM till mig(Skrofler). Längre ned på sidan(i ereb) kan du läsa om krav såsom tillåtna raser osv.
Anmäl ditt intresse till Skrofler
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Jan 02, 2006 - 19:05 Reply with quote Back to top

All energi före jul gick åt att starta Kopparhavsserien. Men, Ereb Altor har förhoppningsvis en framtid bortom denna säsong och det är redan dags att börja forma den. Jag hoppas att det skall gå att rekrytera nytt kött till Ereb Altor och min ambition är att underlätta just rekrytering så mycket som möjligt. Den form som jag tycker bäst om för att slussa in nya lag är farmarmetoden som används i t.ex. Svenska Ligan. Vår farmarliga behöver förmodligen inte vara lika reglerad.
Jag vill öppna en öppen liga för detta ändamål där man även kan spela med sina gamla eller nya lag helt utan avsikt att träna dem inför kommande seriespel. Det blir då ett samgifte av tanken på den veteranserie som några har efterfrågat och just en möjlighet att göra reservlag redo för Kopparhavsserien.

Mitt förslag till regler för byte av lag inför nästa säsong är dessa:
1) Man får byta ut sitt lag och den position de eventuellt har (t.ex. ifall ligan växer till flera divisioner) förutsatt att det nya laget inte har högre TR än det ersatta laget.
2) Nya tränare tar in sitt nya lag förutsatt att det inte har högre TR än det sämsta laget i serien, alternativt en förutbestämd nivå.
3) Någon form av reglering av fördelningen av raser kommer troligtvis att bli aktuellt. Jag har noterat en kapprustningstendens i sådana här ligor. Om det anses nödvändigt så får vi hitta på någon strypning av dvärgfrekvensen. Det är det förresten dags att diskutera genast för snart kan någon vilja börja skola ett nytt lag.

Hjälp gärna diskussionen att hålla igång genom att kolla i forumet med jämna mellanrum och att besöka irc-kanalen (#ereb) varje gång du är inloggad.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00


Last edited by Skrofler on %b %02, %2006 - %21:%Jan; edited 1 time in total
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Jan 02, 2006 - 20:19 Reply with quote Back to top

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=1027290

I denna första match i Kopparhavsligan skulle så Gildur Skarpyxas mannar möta en samling långbeningar, dvs människor. Dessa kommer 3:a på vår lista över "Raser som har gjort oss orätt", så hatet fanns där redan innan match. De fega människorna hade dessutom hyrt in en väldig best, dubbelt så stor som långbeningarna själva!

370 Krilloaner hade slutit upp till matchen, mestadels långbeningar, våra dvärgabröder har väl inte hört talas om vårt lag än. Nåväl, till matchen : Dvärgarna sattes under hård press från start, men efter en lång passning av Durin Långkaste kunde Khadrak Järnnäve i sista rundan springa in lagets första poäng! Han ägnade en hel del tid åt att "knyta skosnörena", något som irriterade långbeningarna mycket. Ett viss mått av sparkande av nedslagna fiender började, dock utan några egentliga skador. I andra halvlek Slog Bydlo ihjäl en långbening, förmodligen en av "hjältarna" som snodde åt sig ett av hans mästersmidda vapen, utan så mycket som ett tack! Trots detta lyckades dock långbeningarna kvittera, dock med en chans för våra gossar att avgöra i slutet. Av detta blev dock intet, när vi Järnnäve snubblade halvvägs dit. Nåväl, vi vann på poäng anser vi! Men så till skandalen... Efter matchen gick Gildur för att hämta guldet vi skulle få för allt vårt slit. Trots vår fina prestation, så tilldelades vi endast 300 guldmynt. Efter att ha klubbat upp slyngeln som gett oss pengarna, för att få reda på vad långbeningarna fått, så stammade han fram att de fått 400. Detta är naturligtvis HELT oacceptabelt, lita på att vi kommer rapportera denna rasism!!!!

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Jan 02, 2006 - 21:41 Reply with quote Back to top

Skrofler wrote:
Mitt förslag till regler för byte av lag inför nästa säsong är dessa:
1) Man får byta ut sitt lag och den position de eventuellt har (t.ex. ifall ligan växer till flera divisioner) förutsatt att det nya laget inte har högre TR än det ersatta laget.
2) Nya tränare tar in sitt nya lag förutsatt att det inte har högre TR än det sämsta laget i serien, alternativt en förutbestämd nivå.
3) Någon form av reglering av fördelningen av raser kommer troligtvis att bli aktuellt. Jag har noterat en kapprustningstendens i sådana här ligor. Om det anses nödvändigt så får vi hitta på någon strypning av dvärgfrekvensen. Det är det förresten dags att diskutera genast för snart kan någon vilja börja skola ett nytt lag.


1. Jag vet inte om jag tycker att man ska få ersätta lag hursomhelst. Det är inte det det står, men det finns inte heller några restriktioner här än. Jag tycker att i en start av ligan, ska man kunna få ersätta sitt lag med ett nytt, om man har mindre än 10 spelare att ställa upp med, alternativt om laget har sjukit för mycket i TR. (men det hänger ju ihop).

2. "Nya" lag in i ligan med lägre TR, kan ge trista handicap (ex. Virus). Och ska man få byta ras? Det kan vara ett taktiskt riktigt drag. Ett annat alternativ är att byta ut den coach som ger upp. Med ett erfaret lag är sannolikheten mindre att någon droppar ut, annars är KO-ligor ett bra sätt att behålla alla till slutet. Round-robin funkar sällan om det blir för många lag med, så en gräns på 4-6 lag per round-robin är ett tips.

3. Gör begränsningen av raser i förhållande till antalet lag som är med. Ex 10% av antalet coacher. Upp till 20 coacher - max 2 av varje ras, 21-30 - max 3 av varje ras. Osv...

Det är mitt förslag. Wink

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Jan 02, 2006 - 22:24 Reply with quote Back to top

Cyco wrote:
1. Jag vet inte om jag tycker att man ska få ersätta lag hursomhelst. Det är inte det det står, men det finns inte heller några restriktioner här än. Jag tycker att i en start av ligan, ska man kunna få ersätta sitt lag med ett nytt, om man har mindre än 10 spelare att ställa upp med, alternativt om laget har sjukit för mycket i TR. (men det hänger ju ihop).


Det är bara ett utkast än så länge. Vi tar ett steg i taget.
Men, din åsikt är noterad och skickad till Säpo. Jag inser att det är lite fräckt att man kan byta lag och behålla sin position men jag tycker att det är en idé väl värd att pröva i teorin. Det skulle kunna gynna tillväxten. Å andra sidan kan det hämma kontinuiteten. Det tål att tänkas på.

Cyco wrote:
2. "Nya" lag in i ligan med lägre TR, kan ge trista handicap (ex. Virus). Och ska man få byta ras? Det kan vara ett taktiskt riktigt drag. Ett annat alternativ är att byta ut den coach som ger upp. Med ett erfaret lag är sannolikheten mindre att någon droppar ut, annars är KO-ligor ett bra sätt att behålla alla till slutet. Round-robin funkar sällan om det blir för många lag med, så en gräns på 4-6 lag per round-robin är ett tips.


Vad är alternativet till att gå in i ligan med lägre TR? Det känns rätt för mig att framgång med laget skall vinnas i själva serien hellre än att man tar in ett monsterlag uppfött på körsbär. Eller har jag missförstått? Handikapptabellen är ju lite konstigt i och för sig men den är något som vi måste leva med. Den är tyvärr en del av spelet. Det är upp till var och en att ta med den i beräkningen och minimera risken för att den drabbar en alltför hårt.

Det där med rasbyte skulle man kunna utnyttja taktiskt, ja, men det är väl ganska mesigt?
Alternativet är att man är fast med den ras man valde från början vilket kan kännas ganska trist. Tänk om man tröttnar. Ombyte förnöjer ju.

Cyco wrote:
3. Gör begränsningen av raser i förhållande till antalet lag som är med. Ex 10% av antalet coacher. Upp till 20 coacher - max 2 av varje ras, 21-30 - max 3 av varje ras. Osv...


God idé. Den står än så länge. Någon annan som har en synpunkt?

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic