18 coaches online • Server time: 05:56
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Making Assassins mor...goto Post ramchop takes on the...goto Post NAF Charity Tourney ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
has



Joined: Oct 22, 2003

Post 21 Posted: Oct 20, 2005 - 04:43 Reply with quote Back to top

Tjo gott folk!

Här är tråden för årets ligagaggande. Stoltheter, dumheter, oden till fallna hjältar, dösnack.

Ha skoj, och var snälla mot varandras spelare! =)
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Nov 07, 2005 - 09:32 Reply with quote Back to top

Hej..
Måste bara säga att jag tycker nog säsong12 är den klart sämsta då det gäller att spela matcher innan sin deadline Mad . Så slappa vi har varit måste man ju kunna få rätt på. Det är helt ok att man tappar intresset för bloodbowl, men det är många som spelar andra matcher men inte sin SL-match. Är man med i ligan som has sköter på ett fint sätt så kan man väl ta sig i kragen och spela en match i veckan säsongen ut.

Hinner man inte detta (vilket många gör) så e det bara att inse sitt svalnande intresse för bb och backa ur, lägga sitt lag på paus knappen, hyllan av lagsomkanskekommertillbaka existerar ju faktiskt. Använd denna och paja inte ligan för de som sköter sig och vill både spela och se andra matcher inom den spel veckan som gäller som deadline.

Kämpa lite för traditioner som SL har blivit här på fumbbl!

/Bantha
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 15, 2005 - 08:44 Reply with quote Back to top

Hur är situationen i östra allsvenskan?

Kommer matchen spelas snart eller kommer den forfeitas?

Har gått 2 veckor sedan deadline nu.

/Arkeo
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 15, 2005 - 09:15 Reply with quote Back to top

Bantha wrote:
Hej..
Måste bara säga att jag tycker nog säsong12 är den klart sämsta då det gäller att spela matcher innan sin deadline Mad . Så slappa vi har varit måste man ju kunna få rätt på. Det är helt ok att man tappar intresset för bloodbowl, men det är många som spelar andra matcher men inte sin SL-match. Är man med i ligan som has sköter på ett fint sätt så kan man väl ta sig i kragen och spela en match i veckan säsongen ut.

Hinner man inte detta (vilket många gör) så e det bara att inse sitt svalnande intresse för bb och backa ur, lägga sitt lag på paus knappen, hyllan av lagsomkanskekommertillbaka existerar ju faktiskt. Använd denna och paja inte ligan för de som sköter sig och vill både spela och se andra matcher inom den spel veckan som gäller som deadline.

Kämpa lite för traditioner som SL har blivit här på fumbbl!

/Bantha


Instämmer!

Om en coach, utan giltig orsak, inte spelat sin match såpass lång tid efter deadline som vi nu börjar vara, borde matchen forfeitas omedelbums.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post 5 Posted: Nov 21, 2005 - 13:15 Reply with quote Back to top

Okej att detta inte är SL-relaterat men jag tänkte att alla som är i #Svenskaligan läser den här tråden också.

Jag har märkt att fler och fler i kanalen har fastnat för Civilization 4 och tänkte att vi skulle mäta våra krafter i detta eminenta spel. Jag vet inte riktigt hur det där PBEM funkar eller om det går överhuvudtaget med en nedladdad kopia så det här är bara en koll om det finns intresse. Man skulle kunna spela på en liten karta så det inte blir allt för segdraget. Så vad sägs?

//Nesseman - ruler of the egyptian empire

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Nov 22, 2005 - 09:02 Reply with quote Back to top

Vad ar det for fult du har som Avatar Nesse? =)

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 22, 2005 - 13:01 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:
Vad ar det for fult du har som Avatar Nesse? =)


WoW är ondska. Spela Civ istället. Very Happy

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 12:38 Reply with quote Back to top

Efter stora problem med elektriciteten på Gammliavallen i Umeå så ska problemet vara löst. Semifinalen mellan Legends Of UFC och Nationerna kommer att starta ikväll kring 17:30. Alla är välkomna, våga hata orcher!
BiggieB



Joined: Feb 19, 2005

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 12:48 Reply with quote Back to top

Roligt å höra jag har köpt säsongsbiljett Smile
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 12:55 Reply with quote Back to top

Herregud...har det här pågått i 12 säsonger nu.
Hur många säsonger var jag med egentligen?
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 13:09 Reply with quote Back to top

Rampage76 wrote:
Herregud...har det här pågått i 12 säsonger nu.
Hur många säsonger var jag med egentligen?


Antagligen alldeles för få!

Bara att hoppa på tåget igen. Dessutom har ju mina humans 0-1-1 mot de elaka knäskålekrossande dvärgarna du hade...
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 14:25 Reply with quote Back to top

Hur gar man med i ligan?
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 06, 2005 - 14:34 Reply with quote Back to top

Jeppan wrote:
Hur gar man med i ligan?


Skapa ett U-lag och anmäl till Svenska Bondeligan.

Lira upp laget enligt de restriktoner som finns där, så kommer du (troligen) att kunna joina Svenska Ligan till nästa säsong.

Kolla med snubbarna på #svenskaligan för mer info.
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Dec 20, 2005 - 16:13 Reply with quote Back to top

Ehum, jag vill bara meddela att jag kommer att vinna julkuppen. Arne har förorenat vandringspokalen så nu måste vi se till att behålla den!

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Jan 16, 2006 - 16:37 Reply with quote Back to top

Wohoo! SL startar idag! Maste saga att jag sett fram emot detta ett bra tag.

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic