39 coaches online • Server time: 16:36
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post SWL Season 100!goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Problem to organize ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 06, 2006 - 18:42 Reply with quote Back to top

virdung wrote:
Hear Ye! Hear Ye!
Ett nytt stall är fött!
Eller.. rättare sagt ihopskrapat av de som blev över.
Leftovers Stall bestående av Magnus_Johansen, Idolen och Virdung.

Leftovers hoppas kunna lära de gamle både ett och annat under säsong 4.
Stallet kommer att vara på träningsläger fram tills nästa säsong börjar och leva på en diet strikt bestående av pizzakanter, avslagna ölslattar och halvintorkad kladdkaka (eller det vi kan komma över).

Tills dess, Hear Ye!!

/Leftovers


Jag vill å ligaledningens vägnar hälsa er hjärtligt välkomna. Men jag borde upplysa er om en del regelförändringar inför säsong 4.

Alla stall med engelskklingande namn får hälften av dom normala poängen.
Alla lag under 200 TR tvingas banta bort TR = 5 D6+antal bokstäver i stallprefixet+(totalt antal spelare med sidestep eller stand firm)x10.
Spelare med vampyrer som besegrar skavenlag hos staff startar på -30 poäng.

Listan kan komma att bli längre framöver.

Trevlig med fler stall. hejja hejja Very Happy

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Nov 28, 2006 - 19:06 Reply with quote Back to top

Nu när typ halva serien är spelad är det kanske på sin plats att sammanfatta lite? Eller vad säger du magan?....hallå.....aha, spel, jaha, hmm torrents säger du? Upptagen? Jaha då ska inte jag störa.

Alltså, halvvägs in i gruppspelet ser tabellen ut på följande sätt:

Skåne +15 9
Flogsta +15 7
Göteborg +10 6
Stockholm +9 6
Bonnalandet +-0 3
Royal -9 3
Upsala -18 1
Westowyd -22 0

Skåne: Inga konstigheter här. Stabila segrar (varav två mot förväntade topplag) även om danskjävlarna säkert fick skrämselhicka när Rimmer snodde en vinst med sina ogres.

Flogsta: Magan den sopan tippade en sistaplats, jag var mera diffus med "får det svårt" vilket vi alla vet betyder "Möter lätt motstånd i början men blir sedan helt mosat och slutar i mitten". Lyckades pricka in ett oavgjort resultat mot Upsala vilket gillas då det gav magan hejdlösa besvär med tabellerna, i fortsättningen använd (Edit Scores), sedär ett litet tips.

Göteborg: Göteborgarna har hittat melodin. Låg TR solves, Stockholm var dock inte mycket att göra åt. Tipsen går nog in ändå, för förr eller senare kommer dom där förbannade råttorna att dö och kan det hända att magan hoppar in (=autoloss).

Stockholm: Får nog se sig besegrade av danskarna, förlust i det förväntade toppmötet och jag har en stark känsla av att 08:orna kommer gå på en rejäl mina nån gång under den sista halvan av seriespelet.

Bonnalandet: Nåja, vi är inte sist och jag tror vi är nöjda om vi kan kriga till oss en plats på övre halvan. Hysterin efter segern mot Upsala har övergått i ett "meh" efter att dom fortsatt att förlora.

Royal: Har väl gått ungefär som väntat men nykomlingarna får bekänna färg nu i två svåra möten. Klarar dom sig bra där går nog tipsen in.

Upsala: Visst slog karman tillbaka. Upsala underpresterar å det grövsta och det verkar inte finnas nån ljusning i sikte. Stort plus i kanten för ovan nämnda oavgjorda match.

Westowyd: Mjo, det här går inget vidare. Blir nog kvar i bottten.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 22, 2007 - 22:37 Reply with quote Back to top

Bumpar den här fina tråden för att kolla hur folket vill ha det med eventuella tidsgränser inför säsong 4.

Ska vi följa SL eller inte?

tidsaltenativen som finns är för turn: 0-9 minuter.
extratid: 0, 5 ,10, 15, 30, 60, 90 minuter.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Mar 22, 2007 - 23:58 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:
Ska vi följa SL eller inte?


Klart vi ska följa SL! (det betyder ju att jag får bestämma hur det blir i SSL också)
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Mar 30, 2007 - 21:24 Reply with quote Back to top

Askrum wrote:
Nesseman wrote:
Ska vi följa SL eller inte?


Klart vi ska följa SL! (det betyder ju att jag får bestämma hur det blir i SSL också)


Om SL blir som jag tycker så låter det där bra, annars är det 4+0 som gäller. Men vad har allt detta med Svenska Stuntyligan (SSL) att göra?
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Apr 03, 2007 - 12:06 Reply with quote Back to top

Tycker vi följer SL, vidare behöver Göteborg en ersättare för pappalediga Arkeo så om någon är intereserad pma mig eller Gatts.

*Edit - Arkeos ersättare är nu funnen och Göteborg hälsar mys-ko välkommen.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic