52 coaches online • Server time: 17:18
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post SWL Season 100!goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Problem to organize ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Erik



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 19:36 Reply with quote Back to top

Enligt mig är nog 4 minutersregeln det bästa som kan hända Svenska Ligan, typ nånsin.
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 23:44 Reply with quote Back to top

Nu spelar jag inte denna säsong, men ser gärna att 4 minutersregeln används när jag kommer tillbaka.

So I´m ON Exclamation

_________________
Living in Gothenburg?
Think that Blood Bowl is the best game ever?
Then I have the answer to you! Come and join GOBBL, the new BB-leauge in Gothenburg!
Hank



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 23:52 Reply with quote Back to top

Tycker det är en utmärkt idé att köra 4-minuter. Jag drog mig för att joina sl bl a för att alla verkade spela så långsamt.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 24, 2007 - 00:15 Reply with quote Back to top

Jag tycker att vi slår på turn limit retroaktivt.
Nämen, SL guld till Sthlm Scarabs. Tack för den.. x)

Men lite mer på den seriösa sidan, det e underbart å se geniala, genomtänkta och exemplariskt genomförda turns av fantastiska coacher (läs trick och fd Tinky). Det e som att se levande konstvärk skapas. Tyvärr tar det ju dock ung lika lång tid som å skapa ett kulturellt mästervärk vilket tar bort en del av underhållningsvärdet när man speccar och det mesta av det samma när man spelar emot dem.. Så jag e på för TL, även om jag tror att en del av våra profiler kommer å få det svårt...
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 24, 2007 - 11:23 Reply with quote Back to top

Jag anser att det är rätt och riktigt att införa 4-minutersregeln, men ser också behovet av att ha kvar extratiden. 15 minuter anser jag är för mycket, men 5 minuter vore inte helt fel. Det skulle göra att man inte kan spela 5-minutersrundor hela matchen, men har utrymme för att dra över lite om det behövs, plus att det är tillräckligt med tid för eventuella "missöden" som telefonsamtal etc.

TL i SL - Jajamensan!

/Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 24, 2007 - 11:27 Reply with quote Back to top

Jag tycker inte ens det är nåt att diskutera. SL har ju alltid strävat efter att följa LRB till punkt och pricka och TL är ju (som vi alla vet) en beståndsdel i LRB.

Så självklart är jag på och jag hoppas regeln slås på innan jag ska möta ett visst dvärglag.
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Mar 25, 2007 - 17:13 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Jag tycker inte ens det är nåt att diskutera. SL har ju alltid strävat efter att följa LRB till punkt och pricka och TL är ju (som vi alla vet) en beståndsdel i LRB.

Så självklart är jag på och jag hoppas regeln slås på innan jag ska möta ett visst dvärglag.

Har för mig att det inte går att ändra i redan startade turneringar. Jag lyckades iaf inte när jag provade.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 26, 2007 - 15:43 Reply with quote Back to top

Sluta upp med att vara så allvarliga. Wink

Saxat från Göteborgsbladet, BB specialaren, som utkommer varje söndag.

Sicken Rötas duo Gammal Presenning och Gallring har visat sin vilja och glöd för laget genom att ha signerat nya tvåårskontrakt.

Trots den lite skakiga säsongen där ett avancemang avgörs under den sista omgången så har de båda tongivande spelarna valt att stanna i Sicken Röta som sett dom utvecklas från unga, ruttna spelare till de toppspelare de är idag.

De nya kontrakten knyter båda spelarna till laget ända in i säsong 21 av Svenska Ligan. Vilket säkrar både fina offensiva talanger i Gallring och de hårda, defensiva kvaliteter som Gammal Presenning innehar.

Båda två har spelat väldigt bra och bara missat två matcher pga skador och är rankade som lagets bästa efter lagkapten Amarone.

Amarone berättar:
"Jag är väldigt glad att de båda väljer att stanna i Sicken Röta och fortsätta göra stora matcher för Nurgle, CoachMagan The Unclean One och laget. De är båda två tongivande på varsina sätt. Tex i förlustmatchen mot Odalodlorna så tog Gallring in bollen för lagets enda TD och Gammal Presenning var en dominerande kraft på line of scrimmage."

Rörande resultatet i matchen så fortsätter Amarone:
"För att vinna mot ödlor så krävs det att man fixar duktigt med Skinkmackor. Och mot Majorna Kallblod så slog vi ut alla Skinkar till skadebåset och kunde sedan dominera matchbilden. Men igår mot Odalodlorna så var vi inte lika lyskosamma. Visst satt tacklingarna hårdare och det mosades mycket men en jädra Skink kom undan och det var denna som sedan dödade bollen och gav Ödlorna 2-1.

Vi hade han dock en gång i matchen men deras apotekare lyckades få liv i honom på något sätt. Och att spela med Apotekare tycker vi är fegt och spelförstörande. Nurgle kräver offer och då ska inga kvack- eller kväksalvare komma här med liniment och gasbinda och förneka den Store Orene vad som är hans. Till nästa säsong så ber vi ligaledningen att titta över det allt mer utbredda användadet av apotekare. Främst på fouls. Något måste göras åt detta. Vi har redan ett gäng Khemri-, Odöda- och Necromantilag som skrivit under."

Ödlan och Brorsan
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Mar 28, 2007 - 16:57 Reply with quote Back to top

vilket getingbo allsvenskan västra är inför sista omgången, alla lag tycks kunan slå alla andra och det enda som e någorlunda säkert verkar vara att vikingaland tar ena slutspelsplatsen.. vilka följer dem till slutspelet och vilka tar klivet ner en division.. hur öppet som helst.

_________________
Players die, touchdowns are forever!
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Apr 06, 2007 - 01:44 Reply with quote Back to top

"Ritualen här på balen är att glömma sina moral så finalen i lokalen blir total"

Sicken röta hade riktig röta i senaste matchen. hela 3-0 mot snabba och smidiga alver. Mn då man avslutar matchen med ett gäng rr kvar så har man haft mycket tur. Tror inte jag missade en enda viktig sak, kanske nån block visserligen.

För trött för fluff.

Tack Tribble och lycka till. Hoppas du kommer över den här matchen snabbt. Den var grym emot dig.

Som du sa. Slagen fortsatte efter matchen. 2 beastmen som trycker in +ag. Nu kanske man kan göra ett pass oxå.
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Apr 13, 2007 - 09:43 Reply with quote Back to top

Reprisfinalen från förra säsongen slutade alltså med Stockholm Scarabs seger, grattis Fejd, men nästa säsong då jäklar! (Gatts, som iochmed sin påhittade och ensidiga rivalitet med Scaraberna känner en svag bris av finalspelet även denna mellansäsong)

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 13, 2007 - 13:55 Reply with quote Back to top

Tackar, tackar. På sätt och vis kan man även se denna final som det första guldet till Gatts skäggiga pojkar då Halvar Huskarl i stor utsträckning bidrar till Scarabs vinst med otroliga 1 block och 1 foul. Närmare fuldet än så lär du ju inte komma.. Wink
I övrigt beklagar vi att ni emigrerat till den östra serien då vi alltid ser fram emot våra matcher å de förstärkningar till våra lag som dessa oftast ger..
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic