23 coaches online • Server time: 02:34
Index Search Usergroups Profile
Log in
Recent Forum Topics goto Post Piling On eliminated...goto Post FUMBBL Cup XVI: Pick...goto Post Windows 10 and the C...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Roland

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 07:50 Reply with quote Back to top

Svenska Ligans flufftråd

Föreviga gärna ert fluff här också. Smile
Roland

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 07:56 Reply with quote Back to top

Säsong LIII
Bloodfeast

Post   Posted: Apr 07, 2017 - 19:58 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Idag har vi med oss Bloodfeast, coach i Strömstad Borderliners. Välkommen!

Bloodfeast: Tack!

Elfbåge: Om jag säger "Flings", vad tänker du på då?

Bloodfeast: Antar att du syftar på Fling i tre, som vi mötte häromdagen?

Elfbåge: Exakt! Kan du berätta lite om den matchen?

Bloodfeast: Tja, vi började i försvar och allt gick förmodligen enligt motståndarnas matchplan för träden banade väg och Puggsy användes som huvudblitzer och resten av flingsen tog hand om bollen och foulade när de kom åt, och i de gjorde sin touchdown helt enligt skolboken precis i slutet av matchen.

Elfbåge: Vad hände egentligen där vid upploppet?

Bloodfeast: Haha, tja det började med att Sebastian ville få tyst på motståndarklacken efter deras touchdown, och det hela var egentligen deras svar på att han moonade för dom. Det blev helt enkelt lite för mycket för de små Fling i tre fansen, men det fick iallafall dommaren att dra tillbaka klockan lite så vi fick en chans till. Som inte gick helt enligt plan, kan man säga.

Elfbåge: Ni fick ju ett ganska bra fäste mitt på deras planhalva och hade det inte varit för Puggsy så.....

Bloodfeast: Nej, den jä.....typen, sprang rätt in i buren, slog bollen ur nävarna på blitzern och när bollen låg fri, så plockas den upp trots flera tacklingszoner och sen springer till en väntande fling som tas upp av ett av träden och sen kastas långt in i våran planhalva och sen springer i mål. Hur ofta har man sett det? I runda svängar, typ aldrig.

Elfbåge: Men ni lyckades iallafall göra en touchdown i början på andra.

Bloodfeast: Ja, men vi låg ju under med 2-1 efter det så vi var tvugna att köra 100% frammåt vilket öppnade för en tredje touchdown för flingorna. Spiken i kistan kan man säga.

Elfbåge: Ni ska ju möta Nollberga SK, som ännu inte spelat sin andra match men de slog Fling i tre med 3-1, så vad tror du om era chanser där?

Bloodfeast: De tre farligaste där är givetvis trädet samt de två hopp-alverna, som vi måste försöka hålla kort men vi måste se upp med deras snabbhet och varenda en av dom är kapabel att göra hjältedåd hursomhellst, så vi får vara försiktiga.

Elfbåge: Vi kan nog vara säkra på att det blir en bra match iallafall. Nu ser jag att vi har dragit över tiden så över till studion. Adjöken!
Bloodfeast

Post   Posted: Apr 11, 2017 - 09:36 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: God afton! Ikväll har jag med mig bloodfeast, Strömstad Borderliners coach. Hur känns det nu såhär några dagar efter matchen mot Nollberga SK?

Bloodfeast: Tja, tredje matchen utan vinst så det är klart att det känns lite surt men i det stora hela så var väl 1-1 ett ganska rättvist resultat trots allt.

Elfbåge: Det var ju dessutom väldigt hett därute, men ni drabbades ju av ännu ett upplopp precis innan Nollbergas kickof. Vad hände?

Bloodfeast: Jag kan inte säga med säkerhet, men Sebastian talar tydligen det globala handsignals-språket med en speciell inrikting på att göra folk vansinniga.

Elfbåge: Ja, det skulle ju förklara en hel del. Berätta om första halvlek.

Bloodfeast: Nollberga anföll och gjorde ett bra jobb med trädet som rotade sig på LOS, och de styrde anfallet med Laser-Allan och Assar i spetsen. Vid sjunde så hade de lurat oss till ena flanken och sen anföll på andra sidan men Anne och Erick lyckades knocka omkull bollbäraren och Erick höll bollen tills dommarn blåste.

Elfbåge: Hauk råkade visst döda Kung Royne i samma veva också.

Bloodfeast: Ja, Hauk har något visst emot authoriteter och hade han inte kallat sig kung så hade det nog aldrig hänt, men nu slapp vi han iallafall.

Elfbåge: I andra halvlek så hade bägge lagen problem med hettan och ni var väl 8 mot 8 i erat anfall, om jag inte missminner mig.

Bloodfeast: Stämmer bra det. Sen försökte vi oss på ett anfall på ena flanken men Laser-Allan slog ner Morgan och bollen studsade runt ett tag tills Assar försökte ta upp bollen och den tog sig rätt upp i Anne´s plock. Hela laget korsade sen planen och Anne höll bollen ner till en väntande Erick för överlämning av bollen för en TD medans resten av laget höll unnan.

Elfbåge: Ni hade ju ett bra tillfälle att göra ännu en TD vid avsparken också.

Bloodfeast: Ja. Hettan var ju ett oförutsett problem för oss bägge och jag tror vi var 8 mot 6 vilket var en klar fördel för oss, och speciellt när deras träd tydligen hade såna problem med hettan att han hade börjat knoppa redan en mpnad för tidigt och sen gjorde vi otroligt fin kick där bollen landade i deras TD-area och som skummet på ölen så gjorde vi en fin blitz som ställde till det rejält för Nollberga.

Elfbåge: Att Laser-Allan fumlade runt med bollen när han försökte passa ända upp till sina lagkamrater på LOS gjorde inte saken bättre för Nollberga heller.

Bloodfeast: Haha, nej, och jag hörde ända till våran bänk hur coach Goffmogg blev frustrerad. Men, den där Laser-Allan måste vara den starkaste Wardancer jag nånsin sett för vi var tre mot en där och fick fortfarande inte tag i bollen för oavsett hur vi än slog ner han så slog han tillbaka dubbelt så hårt.

Elfbåge: Att de sen lyckades ta sig ända till er TD var ganska imponerande.

Bloodfeast: Ja, det får jag ge dom för vi gjorde vårat bästa att stoppa dom men det gick bara inte, så ett oavgjort resultat var nog ganska rättvist, om än lite surt som sagt.

Elfbåge: Vad tror du om era nästa motståndare, Evil Geniuses då?

Bloodfeast: Medans vi är något starkare så är de snabbare så det kommer nog bli en jämn och bra match så för oss så gäller det att hålla positionerna och inte gå bort oss då den där häxan de har, är bokstavligt talat livsfarlig om nån av oss kommer bort ifrån flocken.

Elfbåge: Ja, det kommer nog bli ett intressant möte som sagt. Nu får vi gå tillbaks till studion där dagens gäst är Dingo Johansson och ämnet är "Box eller bur?". Adjöken!
Bloodfeast

Post   Posted: Apr 24, 2017 - 09:34 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: God afton! Ikväll har jag med mig bloodfeast, coach i Strömstad Borderliners. Grattis till första vinsten i ligan!

Bloodfeast: Tack ska du ha! Det var en tuff match, men vi lyckades till slut iallafall vilket är det viktigaste.

Elfbåge: Ni fick ju en ganska brant uppförsbacke direkt när de inte bara bröt erat anfall utan gjorde en touchdown dessutom.

Bloodfeast: ja, vi täckte inte upp tillräckligt och det räckte för att en av deras blitzers kunde slå sig in och efter en olycklig studs och vips, så var bollen på väg mot vårat eget mål, och touchdownen var mest en formalitet för dom.

Elfbåge: Ni verkade skärpa till er efter den händelsen!

Bloodfeast: Ja, men taktiken var densamma men vi var tvungna att vara lite mer bestämda bara.

Elfbåge: Hur menar du?

Bloodfeast: Tanken var att, eftersom vi visste att det skulle vara snudd på omöjlighet att stänga till bollhållaren helt samtidigt som vi skulle ta oss frammåt så fick vi öppna lite och när, inte om, utan när, de nådde bollhållaren så skulle vi straffa dom hårt.

Elfbåge: Jag förstår inte skillnaden helt.

Bloodfeast: Jo, första gången så gick de rätt in och plockade ner bollhållaren, snodde bollen och gjorde en touchdown. Andra gången så öppnade vi på ett ungefär liknande vis men när de gick in mot bollhållaren så slog fällan igen och eftersom vi var snäppet starkare än dom och att vi hade två extra på bänken så gick vi in i en bashfest och långsamt så övergick det till våran favör och vi kunde få till en touchdown tillslut.

Elfbåge: Och samtidigt så skickade ni några av motståndarna till intensiven?

Bloodfeast: Exakt, och vips så kunde vi spela på att vi var i numerärt överläge resten av matchen.

Elfbåge: Ja, nio vs elva ger ju en extra fördel. Ni gjorde en riktigt fin kick of dessutom i andra halvlek.

Bloodfeast: Tack, jo den var perfekt. Längst ner i deras touchdown-area. Vi lät de vandra upp i mitten och med tanke på att vvi var flera så visste vi att vi skulle få en chans att få in en stöt på deras runner, tyvärr så studsade bollen rätt i nävarna på en av deras blitzers vilket kunde ställt till det rejält.

Elfbåge: Men även alver misslyckas med dodgerna ibland.

Bloodfeast: Ja, tack och lov för det och eftersom vi samtidigt hade lyckats lura dom in i en match med råkurr istället för finlir så kunde vi hela tiden plocka bort fler och fler motståndare och när bollbäraren väl hade snubblat så var det bara att hålla undan de övriga medans vi körde enligt skolboken med att plocka upp bollen och ta oss ner mot en avgörande 2-1 seger.

Elfbåge. Det var en hel del prat uppe på läktaren om att ni inte spelade helt rent, tidigare i matchen.

Bloodfeast: Va? Blåste dommaren för någon foul, kanske? Nej, och han om någon borde väl veta eller hur?

Elfbåge: Tja,, när du lägger fram det så i och för sig. Vad tror du om era nästa motsåndare, Dödsdansen BK?

Bloodfeast: Det blir en tuff nöt att knäcka. Dels så är de ju obesegrade med en match mindre spelade än oss andra så de är ju nästan givna att vinna serien redan nu och även om det är kört för vår egen del så ska vi göra vårt bästa för att få tillbaka döingarna i backen igen.

Elfbåge: Har ni nån speciell taktik?

Bloodfeast: Tja, vi har några trick i rockärmen men det är tyvärr inget jag kan lägga fram här för jag vet inte hur pass läskunniga de däd dödsdansarna är, så du får helt enkelt vänta som alla andra.

Elfbåge: Jaja, då får vi tacka för i kväll. Vi syns när vi hörs, adjöken!
Dhaktokh

Post   Posted: Apr 24, 2017 - 10:01 Reply with quote Back to top

hehe, fint där beastfest (eller ehrrmm..., lol, bloodfeast som du ju heter!) Typiskt svenskt - precis som mitt namn!
Bloodfeast

Post   Posted: May 12, 2017 - 20:13 Reply with quote Back to top

Christer Elfbåge: Ja, nu står jag här med Bloodfeast, tränare för Strömstad Borderliners. Hur står det till?

Bloodfeast: Jo tack, det mås faktiskt helt okej för tillfället.

Elfbåge: Det kan jag tänka mig, med tanke på den uppryckningen ni gjort de sista matcherna.

Bloodfeast: Tja, vi började ju rätt bedrövligt då vi först spelade oavgjort mot We-No Samurais och sen få stryk med 1-3 mot Fling i tre så med två raka vinster såhär i slutspurten var behövligt för humöret.

Elfbåge: Jag, och många med mig, blev förvånade över hur ni bokstavligen skickade tillbaka Dödsdansens BK´s spelare, ner i backen.

Bloodfeast: Det kan jag tyvärr inte helt ta åt mig äran för då det verkar som att de hittat sina spelare på kyrkogården för bensköra då de nästan gick sönder av sig självt, så vi hade lite tur på den fronten.

Elfbåge: Trots att ni gick utan förlust i de tre sista matcherna så hamnade ni 4:a, vad är dina tankar om det?

Bloodfeast: Det är lite ambivalent då vi knappast hoppar jämfota av glädje då vi missade medaljplats, men samtidigt så förlorade vi bara en match av fem så det är lite lustigt.

Elfbåge: Hur går tankarna om nästa säsong?

Bloodfeast: Nu vet vi ju inte hur nästa säsong kommer se ut, men om vi antar att vi kommer att möta samma motståndare så känns det riktigt bra då vi spelade oavgjort mot Nollberga SK, som vann och samtidigt så spöade vi både Evil Geniuses och Dödsdansens BK som kom på en andra och en tredjeplats.

Elfbåge: Ni har ju haft ganska tur med skador och liknande hittils, så jag antar att lagbygget kommer att vara detsamma, eller?

Bloodfeast: Ja, de enda permanenta skadorna vi fått är väl att Ronny Bäver bröt benet, och som det ser ut så kommer han väl inte sprinta runt på planen direkt och nu i sista matchen så fick våran rookie Petter Christersson en varulv i huvudet och exakt hur det kommer att påverka han vet vi i nuläget inte, då han inte var direkt påtänkt för nobellpriset innan så, tja vi får se.

Elfbåge: Vi får nog anledning att återkomma senare när det börjar närma sig nästa säsong, men nu över till studion där dagens gäst är Leif "Team Walue" Person, professor i bloodbowlologi. Adjöken!

(Och tack, Dhaktokh) Smile
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic