90 coaches online • Server time: 21:22
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post NBFL Season 32: The ...goto Post Gnome Roster - how a...goto Post SWL Season 100!
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post 21 Posted: Mar 03, 2004 - 15:06 Reply with quote Back to top

Säsong 4 har startat och då den förra tråden är lite lång så passade jag på att starta en ny. Håll till godo!

Ny till / Intresserad av ligan? Mer information om Svenska Ligan hittar du på Gruppsidan. Där finns bland annat information om ligans regler.

Frågor? Du kan alltid skicka dom via länken nedan till:

Mordachai
Ansvarig för Svenska Ligan

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Winter_Silverfox



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 03, 2004 - 16:45 Reply with quote Back to top

Var e Div 1 ?
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 03, 2004 - 17:34 Reply with quote Back to top

Vad ska man med Div1 till när det finns allsvenskan? ,p
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 03, 2004 - 17:54 Reply with quote Back to top

Div 1 kommer upp ikväll... vill du har mer info om varför - skicka mig ett PM.

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Worn



Joined: Mar 03, 2004

Post   Posted: Mar 03, 2004 - 19:50 Reply with quote Back to top

Hej, ny här på sidan, men inte inom BB... Antar att det är du som förslog att jag skulle ta mig hit, eller hur..? Bara säg hur jag kommer igång sedan också.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 03, 2004 - 23:32 Reply with quote Back to top

Säsong 4 officiellt invigd!

Säsong 4 invigdes officiellt ikväll med matchen mellan Skaunska Dvaerjar och Ekerö Saints. I broderlig anda (inte) slutade matchen 1 - 1.

Alla divisioner är nu också startade, så det är bara att börja spela!

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 04, 2004 - 00:10 Reply with quote Back to top

HaaaaHaaa, yeeaaahhh vilke ös Säsong 4 har startat, tjiihooo Carambaaa!!! Karavan, Brudar me Hotpants och goda varmkorvar. Very Happy

Nu blir de ös.
Carl_Stoneyard



Joined: Nov 14, 2003

Post   Posted: Mar 07, 2004 - 21:19 Reply with quote Back to top

Jag undrar varför vissa matcher i bondeligan är markerade med "r".
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Mar 07, 2004 - 21:36 Reply with quote Back to top

För att de är spelade, men mordachai fyllde på med fler lag och då måste han ta bort och skapa om ligan, för att sedan "för hand" markera matcherna som spelade. Så du kan inte se resultaten där, men poängen i ligan ger iaf en viss ledning om hur det gått i de olika matcherna.
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 11, 2004 - 13:30 Reply with quote Back to top

Ok, en liten update:
Av de 24 matcher som ska spelas i SL omgång 1 är 18 matcher spelade. Av de sex kvarvarande är en match planerad och clearad att spelas på måndagen (ja, en dag efter deadline) - de övriga fem har jag hört väldigt lite om (en coach vars motståndare inte varit påloggad på över en vecka, men annars inget).

Med dessa fem matcher i åtanke vill jag därför upprepa vad som gäller för omgång 1:
Code:
1. Deadline är söndagen den 14/3.
2. Coacher som inte kan spela denna match MÅSTE meddela mig detta.
3. Coacher som inte fått tag på sin motståndare för spel BÖR kontakta mig så snart som möjligt och MÅSTE meddela mig innan deadline går ut.
4. Coacher som inte spelat sin match på söndag kväll OCH inte meddelat mig ett bra skäl kommer OMEDELBART bli kickade ur ligan.
5. Kickade lag kommer ersättas med lämpligt lag ur SBL. Jag ger mig själv full beslutsrätt (Ja, detta innebär att ett SBL-lag kan komma att hamna i Allsvenskan direkt om det skulle vara så att ett Allsvenskan-lag faller bort.).


Jag förutsätter att alla nu existerande SL-coacher har för intention att spela sina matcher. Att undlåta spela denna omgångens match utan att meddela mig om orsaken är dock inte acceptabelt då det funnits gott om tid (nästan två hela veckor). En coach som inte klarar att spela en match per vecka är inte lämpad för SL.

Om det finns några frågor är det bara att skicka ett PM, jag svarar efter bästa förmåga,

Mordachai
ansvarig för Svenska Ligan

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 15, 2004 - 17:31 Reply with quote Back to top

Snyft Snyft!! O store Nuffle vad har jag gjort för att förtjäna detta öde.

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=274714

Smile
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 16, 2004 - 15:06 Reply with quote Back to top

Ja du, Revener... jag vet inte. Särskilt mycket tur hade du iaf inte (även om jag sett dig spela bättre också)...

Du får hoppas på bättre tur nästa match!

Mordachai

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 16, 2004 - 17:36 Reply with quote Back to top

Tja mitt defense har aldrig varit bra och safe play är för fjantar Smile

Skulle kanske spela lite mer i vanliga fall dock, spelar bara i Svenska Ligan för tillfället.

Hmm.. konstigt att jag bara skriver mawtch kommentar när det har gått dåligt Smile
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 18, 2004 - 15:21 Reply with quote Back to top

Det ser ut att bli en spännande säsong. Själv Embarassed så verkar jag vara på väg mot slutspelet, vilket är trevligt - minst sagt!
Svenska Ligan har verkligen kommit igång nu... speciellt Division 2 Västra har spelat matcher så det ryker om det. I den här takten kommer dom vara klara i den divisionen om en vecka... något för oss andra att sträva efter.

2 coacher blev kickade pga av inaktivitet i första omgången... jag hoppas att det inte blir fler denna säsong (vilket vore otroligt roligt om vi slapp).

Vad jag egentligen vill säga med denna post: LYCKA TILL!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 18, 2004 - 19:44 Reply with quote Back to top

Har en fråga,
i förra tråden så pratade vi om att ta upp en diskussion me andra landsligor om att kunna spela final länder imellan,
hur har de gått?

Och jag förstår att de kan vara krångel att föra samman många ligor,
men de räcker med en extra liga som man kan sammarbeta med, så kommer antagligen andra ligor att sluta upp i de lilla sammfund vi har skapat...
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic